Zobacz temat - [MGF] pompowanie zawieszenia
 
Forum Klubu ROVERki.pl

MGF i MG TF - [MGF] pompowanie zawieszenia

variat - Wto Kwi 06, 2010 19:12
Temat postu: [MGF] pompowanie zawieszenia
Witam gdzie można skorzystać z takiej usługi - najlepiej w okolicach wrocławia ?
mar15ek - Nie Maj 09, 2010 11:23

Witam.
Ja też chętnie bym skorzystał z takiej usługi.
Mój MGF stoi 310mm mierząc od osi koła do krawędzi nadkola.
Szukam fachowca w trójkącie Wrocław - Poznań - Łódź.
Pozdrawiam wszystkich fanatyków marki MG.

Tinuviel - Pią Cze 13, 2014 13:36

Hej

Odkopujemy temat, macie namiary na kogoś z Wrocławia kto może napompować zawieszenie? Miałem super mechanika ale chyba się na mnie pogniewał i kontakt się urwał...

Dante79 - Sob Cze 14, 2014 15:32

niestety choć bardzo bym chciał to nie pomogę, za daleko mieszkam :(
mar15ek - Nie Cze 15, 2014 22:59

Mam pompkę samoróbkę, ale pompowanie idzie sprawnie. Chętnie pomogę.
Jeśli nie przeraża cię przejażdżka z Wrocławia do Ostrzeszowa to zapraszam.
W tym tygodniu jestem w miarę do dyspozycji.

Tinuviel - Pon Cze 16, 2014 15:56

Dzięki Marek, mam krucho z czasem w tym tygodniu, ale jak we Wrocławiu nikt się nie znajdzie a ja odkopie się z roboty to napisze do Ciebie.

Może nakreślę mój problem trochę szerzej:

Auto lekko mi ściąga w prawo przy większych prędkościach, z tego co wiem to na poprawną trakcję MG wpływa wiele czynników, większość już zrobiłem:

- elementy zawieszenia -> wszystko co było do wymiany zostało wymienione
- felgi -> nie są nowe, ale wedle wulkanizatora są proste, dobrze wyważone
- opony -> nowe, kupione zgodnie z zaleceniami odnośnie rozmiaru i typu
- zbieżność -> ustawiona
- ciśnienie w oponach -> nadmuchane wedle zaleceń (BTW duża poprawa w zachowaniu auta)

Porównując trakcję auta w momencie zakupu do stanu aktualnego jest znacznie lepiej, do 80km/h idealnie, ale do perfekcji przy większych prędkościach jeszcze trochę brakuje. Byłem niedawno na przeglądzie rejestracyjnym, gość mi powiedział że wszystko jest super, on nie widzi żeby cokolwiek mogło być nie tak. Zostało mi zatem do zrobienia:

- napompowanie/wyrównanie zawieszenia.
- geometria -> kąty pochylenia z tyłu o ile dobrze pamiętam, to w moim aucie jeszcze nie było ustawiane
- (opcjonalnie/niechętnie) -> przedni dyfuzor
- (opcjonalnie/kosztownie/problematycznie) usztywnienie nadwozia

przed oddaniem auta na ustawienie geometrii chciałbym mieć pewność że stoi równo. Mój MG nie jest jakoś strasznie zglebiony, jest chyba 1cm poniżej normy z jednej i 2cm z drugiej strony, ale może właśnie to że lekko nie równo stoi powoduje ściąganie bryki przy większych prędkościach. To nie jest jakoś bardzo odczuwalne, Żona twierdzi że nie wie o czym ja mówię, ale ja chciałbym żeby auto z napędem na tył i silnikiem centralnie, niskim środkiem ciężkości prowadziło się perfekcyjnie.

Dodatkowo CHYBA powinienem wpierw wyrównać auto zanim pójdę ustawić geometrię prawda?

flapjck1 - Pon Cze 16, 2014 17:41

najpierw napompuj ( i tak - nierowna wysokość może wplywac na sciganie ), potem geometria - tam się może okazac ze cos jeszcze w zawiasie jest krzywe, ale nie wyprzedzajmy faktow
Dante79 - Pon Cze 16, 2014 19:55

Bzdura, to że auto z jednej strony niższe nie ma żadnego znaczenia. W swoim miałem problem bo mi lewa strona opadała bardziej niż prawa i różnica naprawdę była spora a mimo to nic mnie nie ściągało. Ja bym zaczął od przekręcenia przodu do tyłu i odwrotnie a jak to nie pomoże to wtedy jechałbym na geometrię.
Tinuviel - Pon Cze 16, 2014 19:56

hmm, ale co przekręcić z przodu do tyłu?
flapjck1 - Pon Cze 16, 2014 20:16

kola/opony

i dziwne ze kolegi nie scigalo przy nierównym zawieszeniu, ale coz, nie mogę wiedzieć wszystkiego :P

Tinuviel - Pon Cze 16, 2014 20:21

Felgi mógłbym spróbować, tylko musiałbym wulkanizatorowi wybulić trochę za to.

Odnośnie opon to trochę nie widzę sensu w przekładaniu nowych opon między przodem a tyłem co doprowadzi to kuriozalnej sytuacji w której będę mieć szersze opony z przodu a węższe z tyłu :-|

Dante79 - Wto Cze 17, 2014 19:04

Skoro masz dwa rozmiary opon to przekręcanie KÓŁ odpada. Jakie masz opony? (te z przodu) Pytam o to czy są asymetryczne, symetryczne czy kierunkowe?
Tinuviel - Wto Cze 17, 2014 21:42

Dante:

Opony wybrane zgodnie z:
http://www.mgf.ultimatemg.com/group2/tyres/

Mam felgi 15cali więc opony to zgodnie z powyższa stroną:
Toyo T-1R Proxes
przód: 195/50
tył: 205/50

opony są kierunkowe.

mar15ek - Wto Cze 17, 2014 23:26

Ja mam 215/40 ZR16 na przodzie i na tyle i jest wszystko OK. Jak autko siedziało zbyt nisko to mi przód przycierał na mocnym skręcie, ale jak dopompowałem zawieszenie to śmigam aż milo.
Dante79 - Czw Cze 19, 2014 18:43

możesz podać nazwę swoich opon a nie wystawiać linka? Good Year Eagle F1?
mar15ek - Czw Cze 19, 2014 19:26

Moje to FULDA EXTREMO 215/40 ZR16
Tinuviel - Czw Cze 19, 2014 20:13

Dante79 napisał/a:
możesz podać nazwę swoich opon a nie wystawiać linka? Good Year Eagle F1?



Hmm, napisałem jakie, chyba że nie mnie pytasz:)

Cytat:
Mam felgi 15cali więc opony to zgodnie z powyższa stroną:
Toyo T-1R Proxes
przód: 195/50
tył: 205/50

opony są kierunkowe.

Dante79 - Pią Cze 20, 2014 17:21

Tinuviel sorki nie zauważyłem. Więc wracając do tematu, musiałbyś przełożyć opony z przodu z lewej na prawą i zobaczyć co się dzieje. Jeżeli będzie Cię ściągać w drugą stronę to znaczy, że wina tkwi w oponach natomiast jeżeli nadal będzie bez zmian wówczas wina nie tkwi w oponach.
r888 - Sro Sie 13, 2014 15:49

zadam laickie pytanie jako swiezak
czy mozna napompowac mocniej zeby auto stalo wyzej albo nieco slabiej zeby miec gokarta ? czy to o to chodzi w tym zawieszeniu zeby je recznie regulowac w zaleznosci od potrzeb ? czy jesli stoi za wysoko to cos jest nie halo ?!

Dante79 - Czw Sie 14, 2014 16:36

Możesz pompować więcej lub mniej, oczywiście z głową bo wiadomo że czym niżej tym zawieszenie bardziej cierpi i jest narażone na szybsze zużycie bo auto twardsze.
AdamMGF - Sro Lis 12, 2014 23:17

Bracia, kto i gdzie napompuje mi zawieszenie w MGFie w okolicach Radomia. Sprawa aktualna do końca listopada. Jeśli nikogo nie znajde, będę szukał w okolicach Gdańska. Bardzo będę wdzięczny za namiary. Adam
flapjck1 - Sro Lis 12, 2014 23:23

na pewno wawa ul jubilerska vorbrodt, ale kawalek masz...
nightsnail - Czw Sty 22, 2015 12:41

Czołem! Czy któryś kolegą z Katowic ( bądź okolice ) jest w stanie pomóc w dopompowaniu MGFa ?
Tinuviel - Pią Sty 23, 2015 23:01

nightsnail napisał/a:
Czołem! Czy któryś kolegą z Katowic ( bądź okolice ) jest w stanie pomóc w dopompowaniu MGFa ?


Nie jestem z Katowic, nie mam pompki, ale we Wrocławiu są conajmniej dwa Warsztaty gdzie można MG podpompować.

nightsnail - Nie Lut 01, 2015 15:04

Nie jestem z Katowic, nie mam pompki, ale we Wrocławiu są conajmniej dwa Warsztaty gdzie można MG podpompować.[/quote]

Dzięki za informacje. Do Wrocka trochę daleko czasu dużo, a nóż się znajdzie coś w okolicy ?

Tinuviel - Nie Lut 01, 2015 16:36

nightsnail napisał/a:
Nie jestem z Katowic, nie mam pompki, ale we Wrocławiu są conajmniej dwa Warsztaty gdzie można MG podpompować.


Dzięki za informacje. Do Wrocka trochę daleko czasu dużo, a nóż się znajdzie coś w okolicy ?[/quote]

Jest jeszcze Kraków, to już godzina jazdy autem.

browar24 - Pon Lut 02, 2015 11:41

W Krakowie, polecany tutaj przez wszystkich Pan Paweł Midowicz :
https://www.roverki.eu/cz...ails&sobi2Id=62

Pozdrawiam

Osuszi - Nie Kwi 10, 2016 15:08

Witam, chciałem sie podpiąć pod temat ma może ktoś w okolicach Kielc możliwość pod pompować zawieszenie w mgf? :)
pietjak - Nie Kwi 10, 2016 21:56

Pytanie - Czy ktoś może wrzucić fotki tej pompki? Robię różne rzeczy do hydrauliki i pneumatyki - Może wystarczy dorobić odpowiednią końcówkę/króciec połączyć to z manometrem i każdy sobie podpompuje wg uznania z kompresora u gumiarza.

Przecież to chyba nie jest technologia NASA?

Markzo - Pon Kwi 11, 2016 04:56

pietjak napisał/a:
każdy sobie podpompuje wg uznania z kompresora u gumiarza.

jeśli znajdziesz kompresor, który pompuje ciecz z ciśnieniem minimum 30bar ;)

longer86 - Pon Kwi 11, 2016 08:05

Pompa CR z diesla :)
flapjck1 - Pon Kwi 11, 2016 14:58

kiedys pompki robilo sie z towotnicy albo lewarka, wiec wykonalne

problemem jest plyn, ale jego tez mozna przygotowac we wlasnym zakresie jak ktos chce sie bawic

torzekil - Czw Paź 13, 2016 12:01

Witam poszukuje kogoś do pompowania mgf okolice woj OPOLSKIEGO tel ; 507194557 Tomek
Malignus - Czw Maj 11, 2017 09:59

:shock:
WITAS - Sro Wrz 27, 2017 06:00

Witam

Ja też posiadam pompkę i płyn do pompowania zawieszenia MGF I ROVERA 111
Mieszkam w okolicach Poznania i zapraszam do współpracy tel510-771-777

Pozdrawiam

Lolek199616 - Wto Paź 17, 2017 16:20

Witam Serdecznie. Również mam problem z glebą. Jest ktoś kto mógłbym Mi pomóc napompować zawieszenie w okolicach Płocka, Włocławka? Chyba, że ktoś ma na sprzedanie pompkę to byłbym zainteresowany. Pozdrawiam. 796-555-906
siberek - Sob Mar 03, 2018 17:47
Temat postu: Re: pompowanie zawieszenia
Witam


Od niedawna jestem posiadaczem autka MGF. Jak w temacie ,który postaram się delikatnie odświeżyć.. Mam problem z zawieszeniem, :roll: leży totalnie na maksa.. Jest któs tu z nie dalekich okolic Ostrołęki ? woj.Mazowieckie ?? :roll: :roll:

flapjck1 - Sob Mar 03, 2018 20:53

Na pewno vorbrodt jubilerska warszawa
zelunysa - Wto Wrz 17, 2019 07:33

Cześć wszystkim odświeżam temat. Jestem z opolskiego, a dokładniej z Opola. Jest ktoś w bliskich okolicach do napompowania zawieszenia? Auto niestety leży.
Pozdrawiam :wink:

Malignus - Czw Wrz 19, 2019 11:39

Lars zrobil sam pompke.Podrzucam opis

Lars napisał/a:
Witam,
poniżej opiszę jak szybko, tanio (max 90zł ) bez przesyłek jeśli mieszkacie w większym mieście wykonać samodzielnie pompkę. Mi zajęło to ok 10min. będąc w wyjściowych ciuchach prosto po powrocie od klienta.

Części.
Wężyk taki jak z linku kupiłem po drodze w sklepie "Akcesoria i części do tirów" za 10zł
https://allegro.pl/oferta/przedluzka-do-zaworow-gumowa-zbrojona-150-mm-7371607007?bi_s=ads&bi_m=showitem%3Aactive&bi_c=Y2FtcGFpZ24AMTI5Njg4OTEANjk2NzUA&bi_t=ape&referrer=proxy&emission_unit_id=6a5e4867-a214-4c7f-997a-e0b1538cb750

4km dalej miałem Castoramę w której kupiłem:
Towotnicę Yato (były tańsze ale dołożyłem 25zeta za markę)
https://www.castorama.pl/...id-1094671.html
Na dziale hydraulicznym wężyk zbrojony do podłączenia wody 70cm. gdzie z jednej strony był gwint zewnętrzny M10 a z drugiej nakrętka M12.
Na dziale ze śrubami kupiłem dwie opaski do węży, trochę większe od średnicy węża do wody, tak aby weszły bez problemu, jednocześnie mając tyle zapasu do zaciśnięcia ile się da.
Na dziale z farbami denaturat a 300m dalej od Castoramy w Nurauto koncentrat.

Po podjeździe pod garaż - Montaż.:
- z wężyka do pompowania wykręciłem zaworek aby miał swobodny przepływ
- Szlifierką kontową (mam akurat w uniwersalnym stojaku) odciąłem nakrętkę M12, ok 3 cm za zakuciem.
- Nałożyłem obie opaski i z większej odległości rozgrzałem opalarką przewód od kranu.
- następnie nałożyłem go na wężyk do pompowania tak daleko, że aż wszedł mi cały na zakucie wentyla (tam gdzie wykręciłem zaworek)
- jedną opaskę zacisnąłem na końcu zakucia wentyla a drugą na samym wentylu.
- gwintowaną końcówkę z uszczelką wkręciłem do towotnicy.
- Przygotowałem miksturę zgodnie z forumową recepturą, poluzowałem odpowietrznik i nalałem.
Ciekło trochę od tyłu do momentu, gdy nie odpowietrzyłem.

Pompowanie przebiegło bez żadnych problemów, wycieków z pompki i połączeń, za to pojawiły się pod autem...
Jutro czeka mnie zwalenie koła i nadkola. Zobaczymy co los przyniesie i jaki będzie wyrok :(

Mam nadzieję, że Wam się ten opis przyda...

Mariuszczs - Czw Wrz 19, 2019 17:51

Azotem nie można tego nadmuchać z butli przez reduktor 30 bar ?
Malignus - Czw Wrz 19, 2019 17:57

Gruszki w MGF sa zalane specjalnym plynem.Do kupienia na ebay lub do zrobienia samemu.Receptura na forum.Nie nalezy uzywac plynu dla Citroenow (hydro) bo rozpusci membrany w gruszkach.Ani tez pompowac powietrzem etc...