Zobacz temat - Router?
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Offtopic - Router?

Papaa2 - Pią Kwi 09, 2010 00:19
Temat postu: Router?
Berek ;-)

mam problem od dłuższego czasu mam w domu to http://allegro.pl/item992...strada_itp.html

I zaczął pojawiać się pewien problem. Otóż gdy ktoś dzwoni na nr domowy to po zakończonej rozmowie rozłącza mi neta i muszę czekać ileś tam żeby on znów mógł się połączyć czy co on tam robi.

To zaczyna być denerwujące żeby nie używać innych określeń... Jako, że ja się na tym kompletnie nie znam proszę Was o pomoc bo na pewno jest tu ktoś kto wie czemu to ustrojstwo robi mi takie numery... :wnerw:

TomC - Pią Kwi 09, 2010 01:11

Przed telefonem założony filtr?? Jak tak to wymień bo padł.
Jak nie to załóż bo zrywać neta będzie cały czas.....

jaro12 - Pią Kwi 09, 2010 07:20

TomC napisał/a:
Przed telefonem założony filtr?? Jak tak to wymień bo padł.
Jak nie to załóż bo zrywać neta będzie cały czas.....


Dokładnie tak jak kolega napisał :ok:

Papaa2 - Pią Kwi 09, 2010 09:56

mówicie do mnie dziwnym językiem ;-) szczerze nie wiem które to filtr (o ile jest, ale skoro wcześniej nie rozłączało to chyba znaczy, że był ;-) ) dla wszelkiego ułatwienia foto tego co tam jest ;-)


MaReK - Pią Kwi 09, 2010 10:05

A kto Ci to podłączał?
Generalnie to jest to wzdłużne białe pudełeczko (na zdjęciu) i do tego wpięty telefon.
Być może padło. Konsultanci Neostrady czasami proponują zrezygnować z niego :)
Ja rezygnowałem zawsze gdzie podłączoną mam tą usługę. Na routerach LiveBox, D-Link, Linksys, Planet nigdy się nic takiego nie działo. Może jestem uprzedzony do marki sprzętu, który posiadasz :) Nie mniej, jeśli to ma związek z rozmowami telefonicznymi wymień lub na chwilę zdejmij ten filtr.

Pozdrawiam,

slax - Pią Kwi 09, 2010 12:29

kolego sprawdz wszystkie połączenia kablowe, ja miałem tak, że działał albo telefon albo net jak podłączyłem oba na raz to nia działało nic, winne były kable. wystarczyło pożądnie zrobić połączenia i juz jest ok

[ Dodano: Pią Kwi 09, 2010 12:29 ]
gdyby winny był filtr, to modem wogóle by się nie synchronizował, posprawdzaj kable

jaro12 - Pią Kwi 09, 2010 14:19

slax napisał/a:
gdyby winny był filtr, to modem wogóle by się nie synchronizował, posprawdzaj kable


Nie zgodze się. Gdy winny jest filtr to usterka może sie objawiać właśnie w sposób opisany przez Papaa2 Twój opis też jest dobry, ale zależy w jakim momencie chcesz się połączyć. Jeśli trafisz akurat w momencie synchronizacji modemu na aktywna linie rozmów to nie będzie synchro.

Papaa2 jeżeli to jest neostrada to proponuje zadzwonić pod 800102102 (potrzebna cierpliwość) i ewentualnie zlecić im sprawdzenie linii. Może PARY na kablach się uszkodzily przy jakiejś innej usterce

Papaa2 - Sob Kwi 10, 2010 11:09

jaro, no mam neostradę i za namową Marka wypiąłem filtr. Działa wczoraj testowałem (w sensie, że dzwoniłem na własny domowy i odbierałem)i nie rozłączało neta. Więc pewnie tak zostawię, chyba, że to ma jakieś przeciwskazania ;-)
jaro12 - Sob Kwi 10, 2010 11:11

No widzisz. Z "Naszymi" instalacjami jest różnie. Zależy co mądrzy monterzy pokombinuja na centrali. Radze jednak na wszelki wypadek filtrów nie wyrzucać i mieć w razie "w"
slax - Nie Kwi 11, 2010 17:15

no,ok u mnie jak bez filra ogóle nie synchronizuje
TomC - Pon Kwi 12, 2010 09:49

Zadam być może banalne pytanie: wiecie po co jest ten filtr?? :cool:
jaro12 - Pon Kwi 12, 2010 09:51

Cytat:

Zadam być może banalne pytanie: wiecie po co jest ten filtr??


Po to żeby telefon prawidłowo lapał pasmo telefoniczne, bez zakłuceń dla pasma internetu

TomC - Pon Kwi 12, 2010 10:09

jaro12 napisał/a:
Po to żeby telefon prawidłowo lapał pasmo telefoniczne, bez zakłuceń dla pasma internetu

Prawie idealnie.
Filtr wydziela część pasma dla telefonu aby reszta była dostępna dla modemu i w związku z tym powinien być wpięty tylko i wyłącznie przed telefonem.
Kilka przypadków miałem że filtry były ale nie działało.
Np: filtr=>trójnik=> telefon + modem... :mrgreen:

jaro12 - Pon Kwi 12, 2010 12:05

TomC napisał/a:
Prawie idealnie.


Uproszczenie :) A tak naprawdę pasmo już jest wydzielone w momencie, kiedy usługodawca (w tym przypadku TP S.A.) synchronizuje centralę

MaReK - Pon Kwi 12, 2010 12:26

Osobiście, jak pisałem nie korzystam z filtrów i działa ;)
Faktem jest że nie podłączone jest to pod telefon tylko jeśli już to pod centralę, być może one nie zakłócają pracy modemu.

Pod Warszawą, w miejscowościach mniejszych ludzie podłączają filtry w/g "własnych schematów" ;) Czytałem też o instalacjach sprzed dawnych lat, gdzie w domach ludzie mieli w gniazdach instalowane jakieś kondensatory, które rzekomo miały poprawić jakość połączeń. Wtedy synchronizacja z usługą jest niemożliwa.

A sam filtr... no cóż kilka kondensatorów, opornik, cewka... teoretycznie nie ma się co psuć, ale... cholera wie ;) Jak masz chęć możesz sam zbudować takowy filtr :)