Zobacz temat - [R75] Pompa paliwa niskiego ciśnienia (wspomagająca)
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 75, MG ZT - [R75] Pompa paliwa niskiego ciśnienia (wspomagająca)

maciekstasio - Pią Kwi 09, 2010 22:10
Temat postu: [R75] Pompa paliwa niskiego ciśnienia (wspomagająca)
Drodzy użytkownicy Roverków (diesel)
Czy któryś z was jeździ z pompą podróbką pod maską za 170 zł???

Otóż padła mnie pompa i muszę wywalić troszkie grosza na nową. Orginał Pierburga jest w cenie 600zł a podróby od 170zł. Używaną ciężko znaleźć a pozatym nie wiem czy się opłaca.
Jest jeszcze opcja pod tytułem Regeneracja ale nie wiem gdzie można znaleźć takie usługi w Warszawie i czy to też opłacalna imprezka.
Proszę pomóżcie dobrzy zacni ludzie,

Jeszcze jedno- nie wiecie może czy jest różnica w pompie paliwa między CDT i CDTi czy są takie same?? Oczywiście cały czas mówimy o pompie progowej, tej przy akumulatorze.

Pozdrawiam wszystkich Roverzystów :grin: :!:

apples - Pią Kwi 09, 2010 22:22

maciekstasio napisał/a:
Czy któryś z was jeździ z pompą podróbką pod maską za 170 zł???

Jeździ już sporo osób i nie narzekają. Tak że śmiało kupuj, tym bardziej że za 1 oryginał masz 3 podróbki z gwarancją. :wink: Jak chcesz mieć spokój i masz kasę kup Pierburg. Jeżeli nie chcesz inwestować kup najtańszą. Wychodzę z założenia, że części kupuje się w średniej cenie. Te drogie nie są warte swojej ceny, tanie też (choć czasami jest inaczej), a te średnie - cena adekwatna do jakości.

maciekstasio napisał/a:
czy jest różnica w pompie paliwa między CDT i CDTi
takie same

maciekstasio napisał/a:
o pompie progowej
dlaczego progowej?

Jest to pompa niskiego ciśnienia. :wink:

Rowan - Sob Kwi 10, 2010 08:09

apples napisał/a:
takie same

Tego nie jestem do końca pewien. W nowszych wersjach nie było pompy przy akumulatorze. Była tylko jedna w baku. Ale jeśli jest taka właśnie jak przy aku i ma przeznaczenie CDT i CDTI, to będzie pasować na pewno, bo tylko jeden model był ich. Czyli moga się różnić, ale pompy w baku.

maciekstasio - Sob Kwi 10, 2010 08:52

Rowan napisał/a:
bo tylko jeden model był ich.

Były dwa.
Pierwszy firmy Pierburg i z wygrawerowanym BMW na obudowie, drugi firmy Automotive z wygrawerowanym ROVER, obydwa typy wyprodukowane w Niemczech co także widnieje na pompie, ale nie wiem jaka jest dokładna różnica między nimi. Pewnie żadna.
apples napisał/a:
Jeździ już sporo osób i nie narzekają.

Rozmawiałem z mechanikiem z 4x4 Centrum, mają tam serwis Land Rovera, mówił, że pare razy taką pompę zakładał a potem klienci mu narzekali na spadek mocy, dlatego chciałem zapytać kogoś bezpośrednio kto z tym miał doczynienia.
Nie ma co, na nową mnie na razie nie stać, zaraz zamawiam podróbe, co bedzie to bedzie ;P

kris-tofer - Sob Kwi 10, 2010 10:15

maciekstasio napisał/a:
Proszę pomóżcie dobrzy zacni ludzie,

tu są tylko tacy :D

maciejk1980 - Pią Cze 30, 2017 22:51

samochód mi nie wchodzi na wiecej niz 3000 obrotow w pozycji neutralnej, do 2000 chodzi jak chodzil ale od 2-3K nie ma sily podczas jazdy i nie przekracza 3K, nie kopci, odłączylem MAF ale nie bylo różnicy, zadnych problemow z odpalaniem, nigdy tego nie zauważyłem, ale teraz słyszę moją pompkę paliwa gdy siedze wewnątrz drzwi/okna zamknięte, trochę wibruje, ale nie robi glosnego hałasu, czy wy tez slyszycie swoja?
Punx - Nie Lip 02, 2017 11:32

Auto mam od 7 lat i tyleż samo czasu słyszę buczenie tej pompki w kabinie przez ok 50-60sek. po każdym przekręcenu kluczyka na pozycję, bez odpalania silnika. Po tym czasie następuje cisza. Auto jest słabo wyciszone,one, każde otwarcie drzwi powoduje hałas z komory koła zapasowego, gdzie zaczyna wyć wiatrak modułu tv ...
MaReK - Nie Lip 02, 2017 12:06

maciejk1980, potrzebujemy informacji jak wygląda ciśnienie wstępne paliwa. Odczyt dokonaj za pomocą programu do diagnostyki. Dedykowany dla R75 oprócz T4 jest TOAF.

Co do pracy pomp. Zależy od jakości, wieku, ilości przepracowanych godzin... generalnie w ciszy słychać pracę pompy na grodzi i można usłyszeć pompę w baku.

maciejk1980 - Nie Lip 02, 2017 23:53

z tym TOAF to tylko wystarczy wgrac ten program na laptopa i miec odpowiedni kabel ktory sie podlancza do kostki w samochodzie i do laptopa tak?
adam_26 - Pon Lip 03, 2017 07:36

i sterownik jeszcze trzeba wgrać wszystko masz generalnie pod linkiem http://toaf.roverki.eu/index.php/pl/download-pl
i na forum w temacie toaf

dawidd - Pon Lip 03, 2017 08:39

maciejk1980, tak
maciejk1980 - Pon Lip 03, 2017 17:08

ok przyszla pompa STARQ niby 1.8 bara, zmienie i zobacze czy to zalatwi problem,jak nie to bedzie trzeba podlaczyc do kompa i zobaczyc, dzieki wszystkim
longer86 - Pon Lip 03, 2017 21:52

Pompa 1.8 bara? Tyle ma pompować? To chyba baloniki na kinderbalik
maciejk1980 - Pon Lip 03, 2017 22:09

no nie wiem taka byla w Autoland w katalogu na ten samochod 1.8 bara mowil mi, a ile ma byc niby? moze nie brac firma STARQ, jaka firme polecacie?

stara pompa to Pierburg, czy to original jeszcze byl jak myslicie?

0L0 - Sro Mar 17, 2021 16:43

Miałem w zeszłym tygodniu taką akcję:

Auto nagle przestało wkręcać się powyżej 2500obr, po jakimś czasie dochodziło do 3500, czasami do 4000, potem znowu poniżej 3000 i tak w kółko. Po przejechaniu ok. 40km od pierwszego przypadku i odstawieniu auta na parking następnego dnia już nie odpalił.

Nie trzeba było się wpinać komputerem... pompka warczała jak wściekły buldog :D

Fabryczny Pierburg przeżył ok. 250000 km w okresie 16 lat.

Padł silnik, a konkretnie komutator - wytarty w 120% :shock: Szczotki też dość mocno zużyte.

Ślimaki w stanie idealnym, zero śladów zużycia.

Dzisiaj zamontowałem pompkę MaxGear'a (ok. 170zł).