Zobacz temat - [2.0 TDi 105 KM w Hondzie Accord] - Nie odpala, roz. kręci
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Wszystkie (Wszystkie modele marki Rover i MG) - [2.0 TDi 105 KM w Hondzie Accord] - Nie odpala, roz. kręci

Jackob - Wto Kwi 13, 2010 01:42
Temat postu: [2.0 TDi 105 KM w Hondzie Accord] - Nie odpala, roz. kręci
Witam.
Auto jeździło bez problemu. Stanąłem na 3h. Gdy chciałem odpalić, przekręciłem kluczyk najpierw zakręcił dobrze, po chwili silnik zaczął wydawać dziwny dźwięk (nie ma typowego dla diesla klekotu, jest coś bardziej jak piszczenie). Rozrusznik kręci, check engine się nie pali, ale auto nie chce odpalić. Nie próbowałem go odpalić na pych.

Gdy przez przypadek przy kolejnej próbie odpalenia miałem na biegu z puszczonym sprzęgłem i przekręciłem kluczyk normalnie popchnęło go do przodu.

Gdzie szukać powodu?

Świece nowe (3000 km). Pasek rozrządu wymieniany 45 000 km temu razem z rolkami przez mechanika.

Pozdrawiam

tronsek - Wto Kwi 13, 2010 06:10
Temat postu: Re: [2.0 TDi 105 KM w Hondzie Accord] - Nie odpala, roz. krę
Jackob napisał/a:
Rozrusznik kręci, check engine się nie pali, ale auto nie chce odpalić.

Całkiem możliwe, że nie dostaje zasilania na elektrozawór w pompie, dlatego nie świeci się check engine. Po przekręceniu kluczyka powinieneś słyszeć "bzyczenie" pompy. Na początek sprawdź przekaźnik od pompy i czy dochodzi napięcie do tego przekaźnika. Miałem podobny przypadek.

Jackob - Wto Kwi 13, 2010 09:15

Po przekręceniu kluczyka słyszę takie bzyczenie - więc raczej to nie jest to.

Dodatkowo koło filtra paliwa jest taka jakby pompka ręczne do paliwa i cały czas jest go tam pod dostatkiem.

Czy takie objawy pasują na pęknięcie paska rozrządu - boje się samochodem ruszyć na kawałek, aby mu nie zafundować remontu silnika :/ A żeby zacząć go rozkręcać chciałbym mieć jakiś trop :/

szoso - Wto Kwi 13, 2010 09:21

Jackob napisał/a:
Po przekręceniu kluczyka słyszę takie bzyczenie

i tak ma być
Jackob napisał/a:
Czy takie objawy pasują na pęknięcie paska rozrządu

wystarczy odkręcić osłonę rozrządu (4 śruby od górnej części osłony) i będzie wiadomo czy pasek jest cały bo domyślać to się można

Jackob - Wto Kwi 13, 2010 14:20

No to awaria znaleziona - pękł pasek rozrządu ... niestety.

Kilka pytań do osób bardziej doświadczonych. Skoro pękł przy odpalaniu i nie nastąpiła jazda to zdecydowanie bardziej opłaca się naprawa jak wymiana całego silnika?

Co do zrobienia:
1. rozkręcenie całego silnika - oddanie głowicy do przeszlifowania.
2. Wymiana uszczelki pod głowicą.
3. Sprawdzenie zaworów i wymiana uszkodzonych.
4. Wymiana kompletnego rozrządu (pasek + napinacze + rolki)
5. Ustawienie poprawnie na znakach.
6. Konieczne jest zdjęcie pompy paliwa - czyli należy ustawić kąt (tutaj należy udać się do warsztatu na komputer z oprogramowaniem Boscha?
7. Czy silnik TDi ma 8 zaworów?

Przewidywany koszt.
Szlif głowicy - 150 zł
Wymiana zaworów (na allegro znalazłem po 42 zł za sztukę)
Naprawa / wymiana prowadnic - jaki możliwy koszt?
Uszczelka pod głowicę 100 zł
Kompletny rozrząd - 420 zł

Czy o czymś zapomniałem?

szoso - Wto Kwi 13, 2010 14:45

Jackob napisał/a:
7. Czy silnik TDi ma 8 zaworów?

tak
tu masz link na temat zerwania paska w Roverze 600 SDI
http://forum.roverki.eu/v...=p%EAk%B3+pasek
Jackob napisał/a:
Przewidywany koszt.
Szlif głowicy - 150 zł
Wymiana zaworów (na allegro znalazłem po 42 zł za sztukę)
Naprawa / wymiana prowadnic - jaki możliwy koszt?
Uszczelka pod głowicę 100 zł
Kompletny rozrząd - 420 zł

wydaje mi się że koszty będą większe takie jak u filo, tylko dojdzie jeszcze robocizna bo on robił to sam