Zobacz temat - [R75] Kontrolka ABS
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 75, MG ZT - [R75] Kontrolka ABS

dorotamax1 - Sro Kwi 14, 2010 08:39
Temat postu: [R75] Kontrolka ABS
na problem z zapalając om się kontrolka ABS w czasie jazdy , jak zapale auto to gaśnie mi kontrolka ale po 500 m zapala się i już nie gaśnie,jak zgaszę auto i zapale to jest to samo.Proszę o szybka odpowiedz .Jak sprawdzić który walną ni czujnik.Czy można założyć czujniki od bmw jakiegoś modelu ABS.
sobrus - Sro Kwi 14, 2010 08:50

Najprościej podpiąć pod komputer.
dukat11 - Sro Kwi 14, 2010 09:41

dorotamax1, Sprawdź czy nie masz przetartego przewodu od któregoś czujnika w kole
sobrus - Sro Kwi 14, 2010 10:08

No tak ale to chyba trzeba ściągać koła i nie ma gwarancji ze coś bedzie widać.
Dlatego najlepiej zobaczyć na kompie które koło daje złe dane.

Też mam lekko uszkodzony jeden z czujników - na razie go zamontowali ponownie i jakoś działa. Ale na zewnątrz nic nie było widać.

Alternatywnie może być jeszcze:
- pęknięty któryś pierścien ABS
- walnięta pompa ABS
- nie kontaktująca wtyczka pod maską (chyba od pompy ABS do komputera).

kris-tofer - Sro Kwi 14, 2010 10:24

sobrus napisał/a:
pęknięty któryś pierścien ABS
wtedy przy każdym hamowaniu nawet lekkim włączałby się ABS
Komputer swoje kosztuje, a przecież na oscyloskopie też można sprawdzić czujniki, za podpięcie oscyloskopu elektronik weźmie na piwo, a za kompa na bardzo dobrą flaszkę.

apples - Sro Kwi 14, 2010 10:32

dorotamax1 podjedz do Hondy na Hallera. Mają tam T4 i sprawdzą. Koszt 75zł.
kerbi - Sro Kwi 14, 2010 10:55

Miałem identycznie w swoim autku, przyczyną był popękany czujnik abs, (sam nie wiem od czego, może kamieniem dostał) po wymianie wszystko ok. Zgadzam się z kolegą co do komputera, będzie wiadomo który czujnik.
kris-tofer - Sro Kwi 14, 2010 10:59

kerbi napisał/a:
(sam nie wiem od czego, może kamieniem dostał)
nie ma takiej możliwości, popękać mógł od temperatury lub mrozu
SeniorA - Sro Kwi 14, 2010 12:52

dorotamax1 napisał/a:
Jak sprawdzić który walną ni czujnik
można dojść po sprawdzeniu czy działają niektóre układy np. tempomat ( lewy przód ),szybkościomierz ( prawy przód), nawigacja , lub wszystkie układy działają.Z każdego czujnika pobierany jest sygnał do innego układu.
dorotamax1 - Czw Kwi 15, 2010 19:39

wszystko mi działa, tempomat ,szybkościomierz ,wczoraj było ok a dziś znowu to samo świeci aż oczy bolą . na wtorek jestem umówiony na t4 zobaczymy, co jest na rzeczy.
.

SeniorA - Czw Kwi 15, 2010 19:56

dorotamax1 napisał/a:
wszystko mi działa
to wskazuje na przerwę w przewodach czujnika w prawym tyle. Jeśli nie masz nawigacji w aucie,to może jeszcze być lewy tył.
sknerko - Czw Kwi 15, 2010 23:53

albo styki na pompie ABS
dorotamax1 - Pią Kwi 16, 2010 06:57

nawigacji niema uboższa wersja pompa od ABS jest pod akumulatorem czy czy w przegrodzie tam gdzie jest pampa hamulcowa .
SeniorA - Pią Kwi 16, 2010 09:57

dorotamax1 napisał/a:
pompa od ABS jest pod akumulatorem czy czy w przegrodzie
pod akumulatorem
dorotamax1 - Pon Kwi 19, 2010 21:21

Koledzy ile jest czujników ABS jak czytałem ze 2 ,ja mam z prawej strony niebieski i czarny ,kolo poduszki,a z lewej 1 niebieski kolo akumulatora łącznik,Od czego jest ten kolo akumulatora .
apples - Pon Kwi 19, 2010 21:26

dorotamax1 napisał/a:
Koledzy ile jest czujników ABS jak czytałem ze 2 ,ja mam z prawej strony niebieski i czarny ,kolo poduszki,a z lewej 1 niebieski kolo akumulatora łącznik,Od czego jest ten kolo akumulatora .
4 szt. Po jednym na koło - wtyczki niebieskie.

Czujniki zużycia klocków 2 szt. Z przodu i z tyłu po prawej stronie - wtyczki czarne.

dorotamax1 - Wto Kwi 20, 2010 19:08

Bylem na t4 wyszło tylny lewe czujnik w kole muszę wymienić.
dukat11 - Wto Kwi 20, 2010 19:09

dorotamax1 napisał/a:
Bylem na t4 wyszło tylny lewe czujnik w kole muszę wymienić.


Posprawdzaj najpierw przewody. Może któryś się przetarł lub stracił styk

dorotamax1 - Czw Kwi 22, 2010 21:04

Cz jak się zewrze kable od czujnika abs ,to kontrolki, się zgasza od abs tak jak się robi z czujnikami klocków .
sknerko - Czw Kwi 22, 2010 21:09

Cytat:
Cz jak się zewrze kable od czujnika abs ,to kontrolki, się zgasza od abs tak jak się robi z czujnikami klocków .

nie

dorotamax1 - Czw Kwi 22, 2010 21:41

Mam jeszcze pytanko jak bene miał nowy czujnik abs i jak go wepnę w łącznik bez włożenia w kolo to kontrolka abs zgaśnie czy trzeba włożyć go i wtedy zgasi kontrolke abs.
apples - Czw Kwi 22, 2010 21:42

Raczej trzeba włożyć. Jest tam elektromagnes i musi spotkać się z obręczą na łożysku (masą). Jest to czujnika Halla.
witgut - Pią Kwi 23, 2010 18:29

Nie tylko włożyć. ale samochód musi jeszcze kawałek przejechać by komp zauważył że wskazania są ok i wtedy kontrolka gaśnie.
Piszę z własnych doświadczeń.

sknerko - Pią Kwi 23, 2010 18:53

a u mnie jak kabel był do d...py to gasła na samodiagnostyce a po ruszeniu zapalała się znowu.
krist - Pią Kwi 23, 2010 20:45

apples napisał/a:
Jest tam elektromagnes i musi spotkać się z obręczą na łożysku (masą). Jest to czujnika Halla.

Raczej magnes trwały niż elektromagnes.
Tak tylko dla uściślenia.

dorotamax1 - Pią Kwi 30, 2010 20:37

Wymieniłem dziś czujnik abs ,ale problem został prawie jak odłączę wtyczkę i zapnę ponownie to działa ale jak przejadę 20 met znów się zapala i pali się no stop .Bylem u chłopa dziś na Hallera i powiedział mi ze trzeba wykasować błąd, abs .naciągają mnie czy to prawda.?
witgut - Pią Kwi 30, 2010 21:29

blondyny nie kasuj, ewentualnie błąd,
dorotamax1 napisał/a:
naciągają mnie
- raczej nie- po prostu się nie znają.
dorotamax1 - Nie Maj 02, 2010 12:43

Morze ktoś zna nr tylnego łożyska w piaście r 75 .czekam na szybka odpowiedz ,dzięki z góry.
SeniorA - Pon Maj 03, 2010 11:38

dorotamax1 napisał/a:
Morze ktoś zna nr tylnego łożyska w piaście r 75 .
nie ma osobno łożyska. Jest zespolone z piastą i wymienia się piastę.Podam Ci oznaczenie jakie jest na jednej z piast ( z auta z 2004r ).:
F 805 925.02
8101 albo 81.01 ( trudno odczytać )
1102 C 007 CT
FAG

[ Dodano: Pon Maj 03, 2010 11:38 ]
http://forum.roverki.eu/v...ghlight=#468503

tedziu - Czw Lip 01, 2010 02:52

a mi się zapala tylko jak deszcz popada i jak się zabieram za sprawdzanie to mu zaraz przechodzi.Od zimy mnie tak oszukuje :beczy:
Wujekdarek - Wto Sie 17, 2010 10:37

SeniorA,
witam,
właśnei przeczytałem starszy post na temat kontrolki ABS - otóż ja mam taki probelm, ze świeci mi się kontrolka ABS i hamulca jednocześnie prędkościomierz wskazuje prędkość jazdy 0 km nawet jak jadę 100. CO może być przyczyną? Z tego co sie orientuję to przy przewodach hamulca te czujki są namagnesowany i czy to możliwe, ż esa zasyfione i oblepione opiłkami metalu i dlatego czujki wariują? Czy może to cos powazniejszego?
Będę wdzięczny za info.
Pozdrawki,
Wujekdarek

apples - Wto Sie 17, 2010 14:47

Wujekdarek, Prawy przedni czujnik ABS lub tarcza magnetyczna czytnika ABS na łożysku w tym samym kole.
SeniorA - Sro Sie 18, 2010 10:54

Wujekdarek, masz info na PW
rav8409 - Wto Sty 18, 2011 23:29

Ostatnio wyjmowalem rozrusznik na jakies dwie godziny, bo sie zawiesil..naprawilem i wlozylem z powrotem i dziala, lecz po podlaczeniu aku jak sie okazalo zapalila mi sie kontrolka od abs i kontroli trakcji..po przejechaniu ok 5 km zgasla na 10 sek. i znowu sie zapalila, potem nastepne 5km i zgasilem na 1 h silnik..odpalam i wszystko ok.. dzisiaj rano po 1 km jazdy zapalila sie gdy hamowalem, po ok 1 h postoju zgasla i sie nie pali.. Dodam ze przed wyjmowaniem rozrusznika nic takiego nie bylo nawet przez chwile..moze naruszylem gdzies jakis przewod od ABS-u, ktory jest kolo rozrusznika, a moze jest jakas inna przyczyna?
xROnx - Sob Cze 25, 2011 20:19

Wymieniłem czujnik ABS prawy przedni - bo miałem problemy z prędkościomierzem. Przy szukaniu przyczyny zobaczyłem że mam przetartą izolację (tą czarną) ale na oko nie było widać żeby izolacje poszczególnych przewodów były poprzecierane. Ale wymieniłem cały czujnik. Oczywiście nie obyło się bez problemów z wyciągnięciem. Śruba poszła bez problemu ale sam czujnik zapiekł się w środku i odłamał podczas długiej i delikatnej próby jego wyciągnięcia "po dobroci". Trzeba było go wydłubać i kombinować. Poszła w ruch wkrętarka żeby to rozwiercić i wydłubać.
Po wymianie odpaliłem auto i pojechałem w drogę. Jest jeszcze gorzej jak było. Przy prawie każdym hamowaniu włącza się kontrolka ABS i sam ABS. Nie zawsze ale 8 na 10 przypadków hamowań się włącza.... Prędkościomierz jak się zacinał sporadycznie tak zacina się sporadycznie nadal...
Ręce mi opadają... :/

maziciel - Sob Cze 25, 2011 20:22

Po takim zabiegu to na pewno do wymiany jest pierscien magnetyczny.
sknerko - Sob Cze 25, 2011 20:24

xROnx, może masz coś z łożyskiem bo ono jest magnetycznej robi za pierścień zębaty w standardowych rozwiązaniach. Albo odległość czujnika od łożyska jest nie bardzo choć nie wiem czy da się jakoś ja regulować.
xROnx - Pon Cze 27, 2011 11:56

maziciel napisał/a:
Po takim zabiegu to na pewno do wymiany jest pierscien magnetyczny.

sknerko napisał/a:
xROnx, może masz coś z łożyskiem bo ono jest magnetycznej robi za pierścień zębaty w standardowych rozwiązaniach

hmmm rozwiercając pozostałości po starym czujniku ABS (swoją drogą są one jednorazowe bo nie było nawet takiej możliwości żeby wyszedł od po dobroci) robiłem to delikatnie - szczególnie pod koniec gdy wiertło zbliżało się do pierścienia. Jednak oczywiście drobna rysa się zrobiła... ale czy mogło to mieć wpływ na uszkodzenie tego pierścienia? Ten pierścień jest wymienialny?

SeniorA - Pon Cze 27, 2011 14:07

xROnx napisał/a:
Ten pierścień jest wymienialny?
to jest szalka łożyska z wtopinymi elementami magnetycznymi i musi działać w płaszczyźnie prostopadłej do osi czujnika.Wymienia się całe łożysko.
xROnx - Pon Cze 27, 2011 23:02

pozostaje jedynie pytanie czy mogłem uszkodzić pierścień wiertłem rozwiercając otwór po czujniku abs? nawet jeśli kontakt był delikatny?
krist - Pon Cze 27, 2011 23:34

xROnx napisał/a:
(swoją drogą są one jednorazowe bo nie było nawet takiej możliwości żeby wyszedł od po dobroci)

Trochę cierpliwości i da się bezinwazyjnie wymontować czujnik. U mnie też niesamowicie ciężko wychodził, ale dałem rade. Podobnie u kolegi.
xROnx napisał/a:
pozostaje jedynie pytanie czy mogłem uszkodzić pierścień wiertłem rozwiercając otwór po czujniku abs? nawet jeśli kontakt był delikatny?

Jaką masz pewność, że kontakt był delikatny? Jaką masz pewność, że wydobyłeś wszystkie pozostałości po czujniku?
Wystarczy minimalna ilość śmieci w szczelinie i pomimo, że wszystko będzie sprawne to nie będzie działać.

xROnx - Pon Cze 27, 2011 23:51

krist napisał/a:
Trochę cierpliwości i da się bezinwazyjnie wymontować czujnik. U mnie też niesamowicie ciężko wychodził, ale dałem rade. Podobnie u kolegi.

jakaś sprawdzona metoda? :) przyda się na przyszłość - wszak pozostało jeszcze w aucie 3 czujniki :D
krist napisał/a:
Jaką masz pewność, że kontakt był delikatny?

No nie mam żadnej. Czyli co? pozostaje ściągnąć całą tą zwrotnicę/piaste (nie wiem jak to nazwać) i posprawdzać czy nie pozostała jakaś część ze starego czujnika a pierścień wraz z łożyskiem i chyba półosią(?) wymienić?

sknerko - Pon Cze 27, 2011 23:56

xROnx napisał/a:
jakaś sprawdzona metoda? przyda się na przyszłość - wszak pozostało jeszcze w aucie 3 czujniki

następnym razem zostaw czujnik w spokoju a napraw kabel bo najczęściej kable się przecierają i wystarczy izolację zdjąć , zlutować i dobrze zaizolować i po krzyku.
xROnx napisał/a:
Czyli co? pozostaje ściągnąć całą tą zwrotnicę/piaste (nie wiem jak to nazwać) i posprawdzać czy nie pozostała jakaś część ze starego czujnika a pierścień wraz z łożyskiem i chyba półosią(?) wymienić?

najpierw bym tam wysprzatał a potem myślał ewentualnie nad wymiana łożyska
xROnx, z tylnymi czujnikami ostrożnie bo tam łożysko z całą piastą trzeba wymieniać

xROnx - Pon Paź 10, 2011 23:29

Odkopuję temat.
Chcę wymienić ten pierścień magnetyczny który stanowi całość... ale właśnie czego? półosi czy zwrotnicy? Z tego co naoglądałem się na allegro to bardziej podchodzi mi pod półoś bo ona "wchodzi" w zwrotnice. Półoś się obraca razem z pierścieniem a w zwrotnicy jest zamontowany czujnik abs. I nie ma takiej możliwości żebym uszkodził coś w zwrotnicy tylko w samym pierścieniu czyli w półosi. Dobrze myślę?
Przykład: tutaj zwrotnica -> http://moto.allegro.pl/zw...1837465089.html
A tutaj półoś -> http://moto.allegro.pl/po...1831793670.html
Półoś jest raczej nie rozbieralna i trzeba by było ją całą wymienić?

automechanik - Wto Paź 11, 2011 06:14

Pierścień jest montowany na zewnętrznej części przegubu na wcisk lub połączenie skurczowe.
SeniorA - Wto Paź 11, 2011 07:34

xROnx napisał/a:
Chcę wymienić ten pierścień magnetyczny który stanowi całość... ale właśnie czego?

SeniorA napisał/a:
to jest szalka łożyska z wtopinymi elementami magnetycznymi i musi działać w płaszczyźnie prostopadłej do osi czujnika.Wymienia się całe łożysko.


[ Dodano: Wto Paź 11, 2011 07:34 ]
sknerko napisał/a:
xROnx, może masz coś z łożyskiem bo ono jest magnetycznej robi za pierścień zębaty w standardowych rozwiązaniach

sknerko - Wto Paź 11, 2011 09:21

xROnx, do wymiany masz to: http://allegro.pl/land-ro...1818122851.html
xROnx - Wto Paź 11, 2011 09:33

sknerko napisał/a:
do wymiany masz to:

aaaa... to jeszcze coś innego.
Poprawcie mnie jeśli się mylę: między zwrotnicę a półoś wchodzi to łożysko do którego link podał sknerko i to mam kupi i np dac mechanikowi żeby wymienił.
To w takim razie po wyciągnięciu czujnika ABS przez ten mały otwór widac łożysko?

sknerko - Wto Paź 11, 2011 09:49

Łozysko jest wciśnięte w piastę
xROnx - Wto Paź 11, 2011 10:28

Ponawiam swoje pytanie:
xROnx napisał/a:
To w takim razie po wyciągnięciu czujnika ABS przez ten mały otwór widac łożysko?

SeniorA - Wto Paź 11, 2011 12:42

xROnx napisał/a:
Ponawiam swoje pytanie:
xROnx napisał/a:
To w takim razie po wyciągnięciu czujnika ABS przez ten mały otwór widac łożysko?
tak
automechanik - Wto Paź 11, 2011 20:00

xROnx, przepraszam trochę się zamotałem to wynik przeglądania innego forum, w tym samym czasie na ten sam temat.
Oczywiście łóżysko z pierścieniem magnetycznym, zwróć uwagę przy montażu by pierścień był skierowany w kierunku czujnika.
Bardzo rzadko zdarza się by pierścień się uszkodził , najczęściej przyczyną jest nieumiejętna wymiana czujnika.

xROnx - Wto Paź 11, 2011 21:58

automechanik napisał/a:
Bardzo rzadko zdarza się by pierścień się uszkodził

Nawet jeśli podczas próby wyciągnięcia starego czujnika który ostatecznie się ułamał i trzeba było rozwiercać go i możliwe było "przejechanie" kręcącym się wiertłem po łożysku?
Zauważyłem że gdy podczas delikatnego hamowania słyszę cykanie proporcjonalne do obwodu koła czyli im wolniej jadę tym rzadziej cyka i odwrotnie. Czyli tak jakby np było jakieś mikro wgłębienie przez co uruchamia się to "cykanie" (sorki że tak dziwnie piszę ale próbuję przelać moje myśli/skojarzenia na litery ;) )

SeniorA - Sro Paź 12, 2011 09:28

xROnx napisał/a:
Nawet jeśli podczas próby wyciągnięcia starego czujnika który ostatecznie się ułamał i trzeba było rozwiercać go i możliwe było "przejechanie" kręcącym się wiertłem po łożysku?
właśnie najczęściej pierścień magnetyczny uszkadza się wiertłem podczas rozwiercania.
automechanik - Sro Paź 12, 2011 21:48

Przecież napisałem, uszkadza się podczas nieumiejętnej wymiany. Samoistne uszkodzenie następuje tylko przy maksymalnie zużytym łożysku czyli praktycznie gdy łożysko się rozsypie.
Jeśli stosuje się wiertarkę ,należy na wiertło założyć ogranicznik na długości odpowiadającej długości części cylindrycznej czujnika, a i tak istnieje ryzyko uszkodzenia pierścienia, bardzo delikatna operacja.

xROnx - Sro Paź 12, 2011 22:56

Dobra już wszystko wiem. kupuje i wymieniam łożysko. Po tej operacji dam znać jakie będą efekty :)
antek124 - Wto Sty 10, 2012 20:37

No i jak z informacją po wymianie łożysk? Bo ja mam podobny problem tylko mi nie działa znów tempomat, kontrola trakcji, abs i doszedł prędkościomierz. Po przejechaniu około 2 tyś. kilometrów znów mam to samo tylko jeszcze doszło że prędkościomierz nie działa Wymieniłem czujniki na Hella i po przejechaniu tych kilometrów jest to samo. Bo patrząc przez otwór czujnika to skorodowane dosyć jest pasek magnetyczny.
xROnx - Wto Sty 10, 2012 20:53

U mnie wymiana łożyska pomogła. uszkodził się pierścień magnetyczny podczas rozwiercania otworu w zwrotnicy po czujniku abs.
antek124 napisał/a:
nie działa znów tempomat, kontrola trakcji, abs

ale abs w ogóle nie działa? nawet jak porządnie depniesz hamulec?
Ja wcześniej miałem wymienianą pompe abs - bo miałem ją uszkodzoną, to abs mi działał jak mocno nacisnąłem pedał hamulca. ale kontrolka abs mi wariowała, czasami nawet lekko się jarzyła, różne cyrki były prędkościomierz czasami się zacinał tj wskazywał prędkość zero. o kontroli trakcji nie wspomnę bo właściwie w ogóle jej nie było.
A nie masz wariującej kontrolki ABS?

antek124 - Czw Sty 12, 2012 16:56

Nawet jak depnę po heblach to nic się nie dzieje. Pełna blokada kół i koniec, a kontrolka abs cały czas się świeci nawet nie mrugnie i trakcja tak samo. Za dwa dni działam z tym jak jeszcze części dojadą.

[ Dodano: Czw Sty 12, 2012 16:56 ]
Witam wszystkich! A ja skończyłem już wymieniać łożyska i wróciło wszystko do normy. Choć łożyska były w stanie bardzo dobrym brak jakichkolwiek luzów, to pasek magnetyczny bardzo zużyty. Wszystko działa wraz z prędkościomierzem.

RHL - Nie Cze 10, 2012 20:29

Witam,

Jestem po wymianie czujnika ABS w prawym przednim kole. Po wymianie kontrolka zgasła i wszystko było ok, po lekkim nacisnieciu hamulca wlaczaly sie ABsy ale nie zawsze, przy dawaniu po heblach hamowal dobrze. Po paru dniach kontrolka znow sie zaswiecila i ABSy i predkosciomierz szlak trafil. Teraz co jakis czas po odpaleniu auta kontrolka gasnie Absy wlaczaja sie przy lekkim hamowaniu, predkosciomierz działa dziwnie tak jakby sie zacinał, po przejechaniu jakiegos dystansu kontrolka znow sie zapala...
Dodam ze satry czujnik wyciagany byl metoda wiertnicza, czy takie problemy moga powodowac jakies smieci co tam zostaly, czy to juz uszkodzony jest pierscien magnetyczny ?

sknerko - Nie Cze 10, 2012 20:45

Patrząc na problemy xRonxa który też odwiercał czujnik to masz do wymiany łożysko magnetyczne niestety
xROnx - Nie Cze 10, 2012 20:48

RHL napisał/a:
wyciagany byl metoda wiertnicza
RHL napisał/a:
uszkodzony jest pierscien magnetyczny

masz dokładnie to co ja miałem. też wyciągałem czujnik stary rozwiercając...
do wymiany masz łożysko w którym jest pierścień magnetyczny.

RHL - Pią Cze 15, 2012 11:24

Witam,

Zamawiam łożysko więc, z tego co doczytałem istnieje możliwość zamontowania łożyska z innych marek samochodów, czy ktoś juz próbował? Bo te do Rovera, marka na R zapomniałem nazwy 330 zł.

sknerko - Pią Cze 15, 2012 12:10

Nie przesadzaj z ta dostępnością części.
http://landroverowy.pl/lo...-rfc000010.html dopytaj czy napewno jest z magnetycznym pierścieniem ABS ale śadzę ze kol. AAND wie co sprzedaje i to jest takie jak trzeba. W InerCarsie masz od 180pln najtańsze a na allegro od 70pln

RHL - Pią Cze 15, 2012 12:27

Ok dzięki za szybką odpowiedz, powiedzcie mi tylko czy potrzebuje cos jeszcze do tego łożyska jakies uszczelniacze bo ta babka w moim sklepie mi takie cos polecała w tej cenie 330 zl
sknerko - Pią Cze 15, 2012 12:28

wszystko co potrzeba masz z łożyskiem czyli pierścień zabezpieczający i nakrętkę
resort210 - Nie Wrz 23, 2012 20:53
Temat postu: abs się włącza przy każdym hamowaniu
Witam,
u mnie problem z ABS polega na ciągłym włączaniu się ABS. Nawet lekkie naciśnięcie hamulaca powoduje "chodzenie" hamulca. kontrola zapaliła się raz (jakiś miesiąc temu) ale po ponownym odpaleniu silnika zgasła. Cały czas kontrolka się nie świeci, a abs włącza się non stop. TC działa normalnie, tempomat działa normalnie, prędkościomierz też ok. Macie jakiś pomysł gdzie szukać? Podpięcie pod kompa też chyba niewiele da, bo kontrolka od ABS się nie świeci.

sash997 - Nie Wrz 23, 2012 22:05

rozkręć tylne piasty i zobacz czy niema syfu jakiegoś na pierścieniu magnetycznym
resort210 - Pon Wrz 24, 2012 17:08

teraz zaczęła się częściej zapalać kontrolka ABS i wyłącza się trakcja. Czy możecie sprecyzować od którego koła zacząć sprawdzanie? Licznik i tempomat dalej działa bez żadnych problemów.
sash997 - Pon Wrz 24, 2012 18:10

do obu,najpierw wiadomo prawe
resort210 - Pon Wrz 24, 2012 19:16

a czy znacie jakiś magiczny sposób, żeby wyjąć te czujniki bez rozkręcania hamulców i piasty? Sprawdziłem wszystkie kable i nie wyglądają na poprzecierane... Czy jak wyjmę czujnik, to da się go sprawdzić poza układem, czy jest ok? ew. czy ktoś w Warszawie umie go sprawdzić?
sknerko - Wto Wrz 25, 2012 10:05

resort210 napisał/a:
czy ktoś w Warszawie umie go sprawdzić?

Mariusz418

resort210 - Sob Wrz 29, 2012 12:15

Przy weekendzie zabralem sie do roboty i znowu mam pytania. Udalo mi sie wyjąć podejrzany czujnik. Mam też jeden nowy. Poprzedni wyjąłem dość łatwo nie rozkręcając całego koła tylko od tyłu odkręcając tylko śrubę go mocującą i delikatnie rozbujałem i wyszedł. Czy wkładając w to miejsce nowy, mogę go czymś posmarować (nieprzewodzącym), żeby łatwiej wszedł? Bo w sumie jeszcze nie wiem, czy ten poprzedni na pewno był zepsuty i może by jeszcze wrócił w swoje miejsce, a ten nowy powędruje do drugiego koła? Czy próbować oczyścić to miejsce w którym osadzony jest czujnik? Jeśli tak, to czym i jak?
joannak25 - Wto Lut 05, 2013 12:44

Nie wiem czy dobrze zrozumiałam. Niedziałający prędkościomierz wskazuje na to, ze usterka czujnika/przewodu ma miejsce w przednim kole?
Kiedyś połamało mi się nadkole i miałam poprzerywane przewody, może teraz gdzieś izolacja puściła, bo były łączone "na krótko"?

sknerko - Wto Lut 05, 2013 13:33

joannak25 napisał/a:
Kiedyś połamało mi się nadkole i miałam poprzerywane przewody, może teraz gdzieś izolacja puściła, bo były łączone "na krótko"?

Tam szukaj a brak prędkościomierza określa jednoznacznie prawe przednie koło

Dawidovs - Pią Kwi 18, 2014 08:41

Witam serdecznie, potrzebuje pomocy z ABSem.
Problem polega na tym że zapala mi się czasem kontrolka ABS w trakcie jazdy i oczywiście nie działa ABS. Po zgaszeniu i zapaleniu auta i przejechaniu paru metrów kontrolka gaśnie ale w trakcie jazdy zapali się znów. Czasem zdarza się że zanim się zapali kontrolka, ABS załączy się przy małej prędkości mimo że nie jest ślisko.
Prześledziłem podobny temat i koledzy wskazywali na pierścień magnetyczny w którymś z tylnych kół ale ja kurna nie wiem w którym :P
Byłem na kompie, wyskoczył błąd nr. 6 - gość nie potrafił mi powiedzieć o co chodzi. Mówił że gdyby to był czujnik to by wyskoczył który... Wspomniał że to może być pompa ale w to nie wierzę - wtyczkę przeczyściłem przy pompie , była w niezłym stanie. Zresztą ABS działa zanim zaświeci się kontrolka..
Czy ktoś ma pomysł co zrobić?
Nie uśmiecha mi się wymiana piast na oślep :(

rafalmis1 - Pią Kwi 18, 2014 09:49

słuchaj jak zaświeca kontrolka ale prędkość nadal działa, to nie jest to strona prawa z przodu. Jak zaświeci Ci kontrolka i masz tempomat, to spróbuj go zaprogramować, jak się nie da to będzie oznaczało lewy przód, jak się da to zostaje tył do sprawdzenia, ale nie wiem jak. U mnie przy padającym czujniku, tak samo ABS działał nawet jak samochód się toczył więc najpierw bym próbował od czujników. Tak w ogóle jak padnie piasta, to komp nie pokaże tego, tylko brak sygnału z tego i tego czujnika, i przy padniętym czujniku jest ten sam błąd
Dawidovs - Pią Kwi 18, 2014 10:51

rafalmis1, prędkość działa a tempomatu nie mam niestety ani nawigacji.
Dlatego obawiam się że muszę kupić piastę i na pałę wymienić którąś z tyłu.

rafalmis1 - Pią Kwi 18, 2014 13:41

kurcze a sprawdziłeś przewody od czujników, może któryś łapie przerwę na przewodzie i takie cyrki. Ja zanim kupiłbym piastę, to najpierw zalał starą jakimś oczyszczaczem, nuż pomoże
Dawidovs - Pią Kwi 18, 2014 14:26

Robiłem tak, nic nie dało. Nie ma tam rdzy bo wszystko wyczyściłem przy okazji wymiany tuleji z tyłu. Przewody niestety całe.
Mam pytanie: czy piasty kupić te FAGi które są po 300 zł sztuka czy mogą być tańsze zamienniki? Niby na te tańsze dają 2 lata gwarancji..

sash997 - Pią Kwi 18, 2014 16:52

najlepiej to jedź na jakiś lepszy komputer zamiast w ciemno 300 ładować :neutral:
invictus_ - Sro Maj 14, 2014 12:05

witam zamierzam kupić r75 ale jest z nim maly problem swieci sie abs nie dziala tempomat i kontola trakci.
wlasciciel mówi ze wymienil wszystkie czujniki ale zero poprawy twierdzi ze wizyta na kompie i adaptacja czujników powinna pomoc ale skoro to by bylo takie prostę to raczej by to zrobil sprzedając auto co by kontrolki nierazily.

z tego co czytalem to podobno odpowiedzialne są za takie usterki owe czujniki które podobno zostaly wymienione. nasuwa sie pytanie czy faktycznie wystarczy podlaczenie do kompa czy może cos więcej jest na rzeczy. bądź poprostu gość twierdzi ze wymienil a poprostu tego niezrobil.

pytanko czy przy tych 3 usterkach winowajcami są tylko te styczniki i ewentualnie jakies kolo magnetyczne jeśli dobrze kojarze czy przyczyna leży po innej stronie

damiwr - Sro Maj 14, 2014 12:27

Wymieniał pod domem ?

jak nie to powinni się w warsztacie podłączyć pod kompa by sprawdzić co jeszcze.

Może być czujnik, ale może walną komp ABS. A może zardzewiała wtyczka od kompa pod aku.

Bez podłączenia pod kompa się nie dowiesz na 100%

invictus_ - Sro Maj 14, 2014 12:44

jeśli byl by na warsztacie to pewnie by sprawdzili, wiec obstawiam ze pod domem to robil.
a w przypadku uszkodzoneko kompa abs, wymiana naprawa kosztowna jest?
mam nadzieje ze wystarczy restart kompa

damiwr - Sro Maj 14, 2014 13:09

Cytat:
mam nadzieje ze wystarczy restart kompa


a to już kupiłeś ?

pompy są do 100 do 400 na portalu.

SeniorA - Sro Maj 14, 2014 13:32

invictus_ napisał/a:
mam nadzieje ze wystarczy restart kompa
nie ma potrzeby resetu i nie ma czegoś takiego i adaptacji czujników w R75 przy usterce ABS. Ta usterka może wymagać wymiany łożyska (lewy przód), wymiany lub naprawy pompy ABS oraz naprawy instalacji Can-bus jeśli czujniki już były wymienione.

[ Dodano: Sro Maj 14, 2014 13:32 ]
damiwr napisał/a:
pompy są do 100 do 400 na portalu.
tylko , że trzeba trafić na właściwą.
invictus_ - Sro Maj 14, 2014 14:17

narazie rozwazam zakup i zastanawiam sie czy naprawa jest blacha czy koszta pociagna mnie na dno:p
skoro czujników nie trzeba adaptowac to pojawia sie czerwona kontrolka co srzedajacy chce ukryc:p

damiwr - Sro Maj 14, 2014 14:47

Cytat:
[ Dodano: Sro Maj 14, 2014 13:32 ]
damiwr napisał/a:
pompy są do 100 do 400 na portalu.
tylko , że trzeba trafić na właściwą.


i sprawną :mrgreen:

Cytat:
narazie rozwazam zakup i zastanawiam sie czy naprawa jest blacha czy koszta pociagna mnie na dno:p
skoro czujników nie trzeba adaptowac to pojawia sie czerwona kontrolka co srzedajacy chce ukryc:p


bez podłączenia nic się nie dowiesz.

[ Dodano: Sro Maj 14, 2014 14:47 ]
SeniorA,

co masz na myśli ?

SeniorA napisał/a:
oraz naprawy instalacji Can-bus jeśli czujniki już były wymienione.

SeniorA - Sro Maj 14, 2014 19:05

Cytat:
SeniorA,

co masz na myśli ?

SeniorA napisał/a:
oraz naprawy instalacji Can-bus jeśli czujniki już były wymienione.

mam na myśli magistralę danych CAN , czyli obwód komunikowania się czujników, modulatora ABS i IPK (zegarów), może być gdzieś przerwa w przesyłaniu lub brak odbioru informacji.

invictus_ - Czw Maj 15, 2014 10:22

wyczytalem za za podobne przyczyny może odpowiadać jakies lozysko magnetyczne, czy to aby prawda? jeśli tak to które i czy ona ma również wplyw na tempomat?
SeniorA - Czw Maj 15, 2014 10:59

invictus_,czytaj co piszemy , a najlepiej cały temat od początku.
SeniorA napisał/a:
Ta usterka może wymagać wymiany łożyska (lewy przód)
w szalce łożyska piasty koła są punkty magnetyczne które współdziałają z czujnikiem ABS.Sygnał z czujnika ABS z lewego przodu jest wykorzystany przez ECM i tempomat.Jeśli jest uszkodzony pierścień magnetyczny to są takie objawy o jakich piszesz, ale przyczyny mogą być też inne . Napisz jakiego R75 to dotyczy , z jakim silnikiem bo to ma znaczenie.
invictus_ - Czw Maj 15, 2014 11:51

tak jak pisalem chce go kupić ale zastanawiam sie czy to droga usterka
jest to diesel rok 2000 115Km

ciężko mi jest powiedzieć cos więcej o usterce z przyczyn wiadomych i orjetacujnie chcialem sie dowiedzieć o możliwościach naprawy.
wiadomo jeśli sie okaze ze potecjalne naprawy zmieszcza sie w kwocie np 600zl to pokusze sie o zakup a w przypadku większych kosztow inwestycja może być nieoplacalna.
dlatego chcialem orjetacyjnie dowiedzieć sie jakie elementy mogą być zato odpowiedzialne

Kamil79 - Czw Maj 15, 2014 15:09

invictus_ napisał/a:
tak jak pisalem chce go kupić ale zastanawiam sie czy to droga usterka
jest to diesel rok 2000 115Km

ciężko mi jest powiedzieć cos więcej o usterce z przyczyn wiadomych i orjetacujnie chcialem sie dowiedzieć o możliwościach naprawy.
wiadomo jeśli sie okaze ze potecjalne naprawy zmieszcza sie w kwocie np 600zl to pokusze sie o zakup a w przypadku większych kosztow inwestycja może być nieoplacalna.
dlatego chcialem orjetacyjnie dowiedzieć sie jakie elementy mogą być zato odpowiedzialne


Tu masz wszystko odnośnie absu w R75, poczytaj jak zdjagnozować.
http://www.macfadyen998.plus.com

a czujniki diagnozujesz tak:



tazOR - Pon Maj 19, 2014 16:32

Hej chlopaki.

Nie mam juz sily do absu w tym aucie ;/ Podpialem pod bmw scanner - no errors. Wczesniej jedynie pojawil sie blad... ale zamiast go zapisac... to wyczyscilem wszystkie bledy i teraz jezdze i jezdze i nic. No errors. Pompa po przejechaniu kilku metrow zaczyna pracowac i mimo ze nie ma poslizgu to auto caly czas odbija pedal. Kontrolka absu sie nie pali. Co zrobic? Pompa walnieta? Wszystko dziala, predkosciomierz, obrotomierz, tempomat. Co radzicie?

mirekbuk120 - Pon Maj 19, 2014 20:28

W moim przypadku przy podobnych objawach przyczyną było zanieczyszczenie pierscienia magnetycznego przy tylnym kole. Kilka płatków skorodowanego bębna odpadło i przykleiło się do pierścienia, powodując błedne odczyty czujnika. Odkręciłem, wyczyściłem i git. :mrgreen:
tazOR - Pon Maj 19, 2014 20:38

A mozesz wytlumaczyc jak dla cymbala jak to zrobic?:) Dzis tak myslalem ze to sie pojawilo po tym jak wymienili mi z tylu tuleje (?). W koncu zaswiecila sie tez kontrolka od absu... podpialem kabel i pokazalo "Wrong gear at one wheel". Ktos ze specow od bmw scannera moglby wyjasnic o co kaman?:)
Kamil79 - Pon Maj 19, 2014 22:02

tazOR napisał/a:
A mozesz wytlumaczyc jak dla cymbala jak to zrobic?:) Dzis tak myslalem ze to sie pojawilo po tym jak wymienili mi z tylu tuleje (?). W koncu zaswiecila sie tez kontrolka od absu... podpialem kabel i pokazalo "Wrong gear at one wheel". Ktos ze specow od bmw scannera moglby wyjasnic o co kaman?:)


prawdopodobnie tak jak przedmówca pisze masz problem z pierścieniem magnetycznym- tylko nie wiadomo którym . Jeśli licznik ci działa normalnie to można odrzucić przedni prawy. Skoro kontrolka gasła po zapaleniu, to znaczy że abs przechodzi auto test, oraz test eektryczny czujników. Jesli jak piszesz abs pulsuje przy naciśnięciu hamulca przyczyną na 90 % jest pierścień ferromagnetyczny w łożysku. Moja rada : zdjąć tarcze hamulcowe z tyłu, odkręcić piasty i wyczyścić pierścienie magnetyczne w piastach jak i same czujniki. Mam nadzieję że masz taki sam rozmiar kół na obu osiach.

Poczytaj : http://www.macfadyen998.plus.com

tazOR - Pon Maj 19, 2014 23:47

Tak. Kola sa te same. z poczatku myslalem ze wlasnie przednie prawe bo wyrznalem w kraweznik. ale pozniej skminilem ze jaja sie zaczely jak sciagneli mi tylne opony i wymieniali tuleje. Mam nadzieje ze nie uszkodzili nic ;/ bo lom z tego co pamietam jakos wciskali pod wahacz. mogli uwalic cos czy raczej to jest malo prawdopodobne?
longer86 - Pon Maj 19, 2014 23:56

a kable w całości? moze wtyczka rozpięta od czujnika?
tazOR - Wto Maj 20, 2014 00:09

Wszystko wygladalo na wporzadku... ale w takim razie zajde do garazu jak tylko znajde chwile. rozkrece kola z tylu i zobacze jak to wszystko wyglada. tarczy narazie nie bede odkrecal. przejze tylko kable.
mirekbuk120 - Wto Maj 20, 2014 04:52

Gdyby uszkodzili przewód to na kompie byłby błąd czujnika. Obstawiam że podczas wymiany tulei (stukania, pukania) coś wpadło między pierścień a czujnik. Jeśli wymieniali tylko z jednej strony, to zacznij właśnie od niej. Tak jak pisał Kamil79 zdjąć koło, odkręcasz zacisk hamulcowy, odkręcasz i zdejmujesz tarczobemben, odkręcasz piastę i wyjmujesz. Puźniej szmateczką czyścisz pierścień i sam czujnik. Nie używaj ostrych narzędzi do czyszczenia.
tazOR - Wto Maj 20, 2014 08:40

Ok dzieki za informacje :) benzyna to mozna przemyc ? nic sie nie uszkodzi?:) Niestety wymieniali z dwoch stron takze czeka mnie troszke zabawy :) A mozecie mi jeszcze powiedziec jakie musze miec do tego klucze? Bo nie mam zestawu wiec bede sie musial zaopatrzec :P
titanum2b - Nie Maj 25, 2014 20:06

Nie będę zakładał nowego tematu a swój problem z czujnikiem ABS opisze tutaj.

Pewnego czasu zapaliła się kontrolka czujnika ABS i kontroli trakcji - automatycznie w tym samym czasie przestał działać predkościomierz oraz licznik kilometrów. Komputer pokazał błąd prawego przedniego czujnika. Czujnik wymieniony na nowy ale problem nie ustał otóż jak zapale auto po nocnym postoju to po przejechaniu paru metrów, czasem nawet od razu po odpaleniu, wyskakuje błąd czujnika co skutkuje brakiem prędkościomierza i zliczania kilometrów - robie tak około 20km po czym mam mały postój np. pod sklepem w miescie, wychodzę odpalam auto i o dziwo wszystko działa i jak narazie nie zdarzyło mi się żeby błąd wyskoczył ponownie - po nocnym postoju powtórka z rozrywki.
Mechanik podejrzewał że kupiłem kijowy czujnik i aby sie o tym przekonać przełożył czujniki (z lewej na prawą a z prawej na lewą stronę). Odebrałem auto i wszystko działało aż do czasu pierwszego postoju (jakiś kilometr od mechanika) na stacji benzynowej - po postoju znów to samo tzn. nie działa predkościomierz i licznik kilometrów a po przejechaniu paru dziesięciu kilometrów wszystko wraca do ,,normy'' tak jak to było na początku awarii.

Czy to może oznaczać ze do wymiany będzie łożysko w prawym przednim kole??


pozdro

mirekbuk120 - Nie Maj 25, 2014 20:23

Może, ale bardziej obstawiałbym uszkodzony przewód lub wtyczkę. Nie będę się rozpisywał bo temat wałkowany i dobrze opisany, wystarczy poczytać.
sknerko - Nie Maj 25, 2014 20:52

wtyczka na pompie ABS i tam bankowo jest problem, wiem bo miałem
titanum2b - Nie Maj 25, 2014 20:54

sknerko napisał/a:
wtyczka na pompie ABS i tam bankowo jest problem, wiem bo miałem


Czyli co robić - wypiąć i przeczyścić czy wymiana??

sknerko - Nie Maj 25, 2014 20:58

wypiąć sprawdzić czy nie skorodowała jak moja i podjąć decyzję czy da się naprawić czy trzeba wymienić. Podejrzewam, że wystarczy spryskać sprajem KONTAKT do styków i parę razy zapiąć i odpiąć i powinno pomóc, u mnie już 4 lata jak działa. Wtyczka lubi skorodować jak nie ma osłony pod silnikiem albo jak kwas z akumulatora na nią się wyleje.
Dawidovs - Pon Maj 26, 2014 08:35

Tylko że mi też czasem ABS się zaświeci a czesem nie a wtyczkę przeczyściłem dokładnie i zapodałem kontakt, W moim przypadku to co mówicie wcale nie pomogło. Ostatnio jednak zauważyłem że przy szybkiej jeździe prędkościomierz zaczął się gubić i wariować więc to pewnie wina prawego czujnika.
Już raz był wymieniany i pewnie mechanicy skaleczyli pierścień magnetyczny.
Jutro wymiana to dam znać czy pomogło.

sknerko - Pon Maj 26, 2014 09:07

U mnie jak kiedyś wariowała kontrolka ABS to miałem uszkodzony/przetarty kabelek na przejściu przez nadkole i przewód dotykał do blachy (nie był przerwany), też właśnie prawy przód
MiReK - Pon Cze 09, 2014 19:03

Gdy auto postoi w upale to po załączeniu silnika zaświeca się kontrolka ABS,gdy postoi w cieniu już się nie zaświeca.Tak było dzisiaj przy ponad 30 stopniach i tak było też kilka tygodni temu kiedy też było ok.30 stopni.Co może być przyczyną?
titanum2b - Nie Lip 27, 2014 09:56

Problem z ABS w dalszym ciągu nie rozwiązany.

Mechanik sprawdził wszystkie wtyczki, przejścia i połączenia - sygnały do pompy dochodzą.
Na diagnostyce występuje błąd zaworka koła - mechanior twierdzi że do wymiany jest pompa ABS - czy to prawda??

Czy kładąc się pod auto odczytam nr pompy czy muszę to robić z góry??

pozdro

sash997 - Nie Lip 27, 2014 11:18

ja bym obstawił kabelek od pompy do wtyczki czujnika,wyjmij może akumulator i skrzynke akumulatora, sprawdź wiązke od pompy czy nie przetarła sie o silnik i do niego nie dotyka
AdaskoC - Nie Lip 27, 2014 11:24

titanum2b napisał/a:
Czy kładąc się pod auto odczytam nr pompy czy muszę to robić z góry??


Raczej od góry, bo od dołu za wiele nie zobaczysz.

cyngiel - Pon Lip 28, 2014 19:02

Poczytałem i w większości widze że kontrolki wam migaja a abs raz jest a raz go nie ma;/ Ja mam taki przypadek że oddałem autko do mechanika na wymianae tarcz i klocków z przodu, autko odebrałem po 10 km pedał wpadł okazało się że 0 płynu.
Dolałem na cpn i jako że palant wyjechal nie mam jak go zj :twisted: bać. Co gorsza zapaliła mi się kontrolka ABS i pedał nie drży czyli abs nie działa. Jakieś sugestie pomysły? oprócz takich że mechanika zabic, bo juz do niego nie mam zamiaru jechać..
Prędkościomierz działa, kontrola trakcji chyba nie działała przed zaprowadzeniem, navi nie posiadam..

Dawidovs - Wto Lip 29, 2014 08:03

cyngiel, przy wymianie tarcz mógł coś źle poskładać i czujnik nie dochodzi do piasty w którymś kole albo mógł przerwać przewód. Podjedź na początek na kompa - jeśli to będzie któryś czujnik to go wykryje. Jeśli wykryje nieznany błąd to będzie pewnie złe spasowanie czujnika do piasty lub uszkodzony pierścień magnetyczny.
Najlepiej poczekaj na powrót mechanika i każ mu to zrobić za darmo..

mis_dj - Pon Kwi 13, 2015 22:58

Dziwny objaw zauważyłem ostatnio w moim R75.
jakiś czas temu miałem problem z TC/ABS/ ręcznym ale okazał się przetarty przewód. Ostatnimi dniami zauważyłem dziwny objaw: Jak lekko naciskałem na hamulec to był taki odgłos (spod maski) jakby klocek hamulcowy się kończył i tarł metalem o metal - takie delikatne chrobotanie. Po mocniejszym naciśnięciu pedału ABS działał normalnie.

Trwało to jakieś 2 dni aż do teraz. Teraz po przekręceniu kluczyka od razu zapala mi się kontrolka ABS/TC hamulca ręcznego. Czy waszym zdaniem padła pompa czy któryś z czujników/pierścieni? Nie wiem od czego zacząć - może jutro zacznę ob pomiarów miernikiem każdego z czujników.

stee-zoo - Czw Lut 04, 2016 18:14

Witam...
I mnie dopadł problem z swiecącą sie kontrolką ABS i kontroli trakcji :cry:
Wyciągałem wtyczki sprawdzając czy może gdzies sie nie dostala woda do srodka ,po wyjęciu wtyczki lewego koła wpięciu jej z powrotem kontrolka po przekreceniu kluczyka zgasła ale tylko na chwile i zapalila się z powrotem.
Rozpinałem ją i wpinałem kilkakrotnie pare razy zgasla i zapalała się ,teraz swieci cały czas.
Dziś przejechałem sie kawałek autem i rzeczywiscie nie działa też tempomat czyli na stówkę bedzie to lewy przedni czujnik.
Patrze na allegro ceny tych czujników od 50zł do ponad 200 zł ,co myslicie na temat tych tanszych np. http://allegro.pl/czujnik...i5728269414.htm
podziałają troche :?:

sknerko - Czw Lut 04, 2016 18:52

jak cudowała przy rozpinaniu to raczej kabel lub wtyczka do naprawienia, po co kupować nowy.
AdaskoC - Czw Lut 04, 2016 19:03

Szukaj oryginału, z zamiennikami są problemy, choc niektórym działają i mają się dobrze.
stee-zoo - Czw Lut 04, 2016 20:45

Sknerko cudowania dużo nie było poprostu odpiolem wtyke chcialem sprawdzic czy nie ma wilgoci prysnołem spreyem silikonowym i wpiołem z powrotem.
Jak kontrolka za pierwszym razem zgasła a po chwili zapaliła się z powrotem pomyslałem ze coś w tym wtyku nie łączy to kilka razy wypiołem i wpiołem z powrotem i to wszystko.Tak sobie mysle ze w wtyku czujnika są dwa cieniutkie bolczyki i moze one nie łacza dobrze z drugą wtyką.
A tak wogóle jest jakis sposób żeby sprawdzić czujnik abs , i tą wtykę od pompy abs czy sa dobre :?:

sknerko - Czw Lut 04, 2016 21:02

obejrzyj dobrze kabel po całości, ja miałem złamany na przejściu przez nadkole naprawiłem 8 lat temu, objawy podobne były, później przy drugim kole przetarł się o felgę bo się wyhaczył z mocowania i też podobnie się zachowywał
stee-zoo - Czw Lut 04, 2016 21:31

Ok Sknerko jutro dobrze wszystko obejrze ,ewentualnie zajrze pod akumulator do kostki przy pompie abs tak jak pisałeś wczesniej na forum ,mam nadzieje ze nie bede musiał wymieniac czujnika bo z tego co czytałem na forum wyjęcie czujnika nie należy do przyjemnosci
mis_dj - Pią Lut 05, 2016 00:37

Tak można sprawdzić czy sygnał z czujnika dochodzi do centralki. Możesz sprawdzić to zwykłym miernikiem w przewód. Ale po kolei.
1. Pierwszy test ABS jest samoczynny po włączeniu zapłonu. Jeżeli jest błąd z CPU lub pompą od razu masz kontrolkę.
2 Jeżeli to przejdzie to następnie kontroluje czujniki w kołach przy powolnym obracaniu kołem (np podczas ruszania kilka km na godzinę). Jeżeli nie dostaje sygnału to zaświeca ci się kontrolna po krótkim czasie od ruszenia.
3. Wtedy musisz zdiagnozować który czujnik. Tu masz na forum opisy jak najprościej to zrobić (tempomat,licznik itp). To jest diagnoza wstępna.
3 Jak nie jesteś w stanie tego zrobić w ten sposób lub wiesz gdzie mniej więcej jest problem to masz 2 warianty - albo przerwa na przewodzie albo pierścień wytarty lub czujnik padnięty.
4 Najpierw sprawdzasz przewody od centralki do czujnika. Ustawiasz miernik na kontrolę ciągłości przewodu i sprawdzasz przewody.
5 Jak masz pewność, że przewody są OK zapalasz zapłon (lub silnik) sprawdzasz miernikiem i na jednym z przewodów musisz mieć 12V (drugi przewód z miernika oczywiście do masy samochodu).
6. Wtedy wpinasz miernik do drugiego przewodu włączasz samochód i zaczynasz bardzo powolutku kręcić kołem. Na tym przewodzie musisz mieć skokowo pomiędzy 0,6V do 1,7V i znów 0,6V do 1,7V itd. Jeżeli tego nie masz to czujnik lub pierścień magnetyczny do wymiany. Tak czy siak czeka cię rozbiórka koła i wtedy możesz sprawdzać organoleptycznie co jest bardziej prawdopodobne.
Powodzenia i pozdrawiam.

stee-zoo - Pią Lut 05, 2016 21:56

U mnie po przekręceniu stacyjki kontrolka ABS nie gaśnie po chwili na wyswietlaczu komputera zapala się symbol kontroli trakcji .
Po przekręceniu zaplonu na wyświetlaczu zapala się napis ABS-Fehler i ikona ABS ,po chwili gasnie i pali sie na komputerze ikona Kontroli trakcji ,a niżej kontrolka ABS.
Dziś oglądałem przewód czujnika nie zauważyłem zeby był gdzies załamany,jakieś delikatne dwa przytarcia są od ocierania się przewodu o inne elementy ,ale nigdzie nie było widać przetarcia otuliny aż do kabelków w srodku.Dodatkowo wyjołem obudowe akumulatora i zajżałem do kostki przy pompie ABS nic nie pośniedziałe,sucho prysnołem spreyem silikonowym i złożyłem z powrotem,niestety kontrolki swieca siedalej.
Jutro podjade do mechanika pod komputer , jak myślicie pokaze na kompie czy to czujnik padnięty ,czy pompa ABS walnięta (a sa wogóle jakieś obiawy jak pompa ABS siada) :?: :?:

Darek2604 - Pon Lut 08, 2016 12:46

Witam mam problem z ABS'em. Prawdopodobnie któryś pierścień magnetyczny uszkodzony lub zabrudzony. Licznik działa, tempomatu ani navi nie posiadam. Więc o ile się nie mylę prawy przód odpada. Chcę się dowiedzieć który pierścień szwankuje czy takim interfejsem da radę to zrobić:
http://allegro.pl/elm-327...5943202080.html
Dodam że posiadam Rovera 75 2.0 cdt 1999r i nie jestem pewny czy ten interfejs OBDII da sobie radę z ABS'em. Z góry dziękuje.

sknerko - Pon Lut 08, 2016 13:14

elm327 nie ugryzie ABS
Darek2604 - Pon Lut 08, 2016 13:23

Dzięki za pomoc
MaReK - Pon Lut 08, 2016 15:57

Podjedź na diagnostykę do byle kogo, kto ma autocoma albo coś w podobie. Póki TOAF nie wyjdzie na świat, taki los użytkowników R75 :) W każdym razie, jeśli błąd jest zapisany, to będzie od razu wiadomo, a jeśli gaśnie i pojawia się sporadycznie, to trzeba przejechać się do 7km/h z podpiętym komputerem i zobaczyć który czujnik przekłamuje względem innych. Taki będzie wtedy do wymiany lub do wymiany będzie piasta.
Darek2604 - Wto Lut 09, 2016 10:10

Tylko ze kontrolka ABS wogóle się nie zapala a padał hamulca drży.
Jeszcze pytanie takie bo nie wiem czy dobrze myślę. Skoro kontrolka ABS się nie zapala mimo załóżmy pękniętego pierścienia to czy po podłączeniu do komputera wyskoczy błąd któregoś koła czy dalej nie będzie wiadomo który pierścień trzeba sprawdzić?

longer86 - Wto Lut 09, 2016 11:13

Jedynie w trakcie jazdy będziesz widział , jesli któryś pierścień będzie uszkodzony to odczyty tego kola będą odstawaly, aczkolwiek, tez porykalem sie przez kilka dni z takim problemem, ustapilo samo... ;)
Darek2604 - Wto Lut 09, 2016 11:51

Aha rozumiem. Mi się to stało z dnia na dzień. Podjechałem na parking wszystko ok na drugi dzień wsiadam i już problem. Dzięki za pomoc przynajmniej wiem czy jest sens płacić za komputer. :-)
MaReK - Wto Lut 09, 2016 20:05

Nie zawsze musi ustąpić samo. Można umyć karcherem ale nie musi to być lekarstwo. Prawdopodobnie na skutek korozji kanalik spuchł i uszkodził czujnik lub może piast jest uszkodzona. Miałem tak w lewym tylnym kole, po wymianie piasty ustąpiło. Niestety teraz problem pojawił się znowu w prawym kole z tyłu. Jadąc po łuku potrafi się błąd skasować i ikonka ABS znika, ale jak tylko przejadę 200m na wprost zaświeca się ponownie.
Darek2604 - Sro Lut 10, 2016 10:04

Tylko że w moim przypadku kontrolka nie zaświeciła się ani razu. Nie ma co liczyć że samo przejdzie :-)
MaReK - Sro Lut 10, 2016 11:10

Darek2604 napisał/a:
Tylko że w moim przypadku kontrolka nie zaświeciła się ani razu. Nie ma co liczyć że samo przejdzie :-)

Bo usterka jest chwilowa... nie działa chwile, a przy wyższych prędkościach mieści się w tolerancji. Dlatego tak się dzieje. Najlepiej sprawdzić prędkość obrotową wszystkich kół przy jednostajnej jeździe np. 7km/h.

stee-zoo - Sob Lut 27, 2016 20:21

Witam ponownie ...
Z braku czasu dopiero wczoraj bylem autem u mechanika podpioł kompa i pokazało błąd czujnika Prawy Tyl .
Dziś troche pogrzebałem przy aucie ,obejrzałem czujnik dla mnie raczej OK nigdzie nie przetarty nie przełamany.
Zdiołem tarcze ,szczęki poszło w ruch WD spryskałem szczeline miedzy czujnikiem a łożyskiem szmatka i czyszczenie niestety nic to nie dało :cry:
Dalej kontrolka ABS i Trakcji razi w oczy.
Przeglądałem allegro w poszukiwaniu piasty i patrze ze ten pierscien magnetyczny na rancie ma takie jajowate zagłębienia jak widac na zdj. ,takrze mysle ze te moje czyszczenie mogło nic nie dac bo brud w zagłębieniach został ,moje pytanie do was panowie powiecie mi czy jak bede chciał spróbowac zdjąc piastę zeby ją dokladnie wyczyscic bede mógł założyc ją z powrotem :?:
Czy poprostu nie ma sensu bo i tak padnie za jakiś czas i kupic nową ...a jak tak to co byscie doradzali bo jak patrze od tych tańszych NTY , QH po SNR I FAG.
Troche się rozpisałem ,ale z góry Wielkie DZIĘKI

sash997 - Sob Lut 27, 2016 22:17

troche kiepski diagnosta,że nie naprowadził Cie czy czujnik jest walnięty czy piasta... piastę jak zdejmiesz to da sie ją sprawdzić kartką papieru,można ją zdejmować i zakładać do woli byle nie uszkodzić mechanicznie ani magnetycznie bo wystarczy zbliżyć namagnetyzowany śrubokręt i koronka magnetyczna razem z piastą na wyrzucenie ...
stee-zoo - Nie Lut 28, 2016 14:17

No kiepski ..
Wiesz teraz tak sie tym mechanikom co nie którym w d..ach poprzewracało ze tylko komputer podłączyc i z 50 dyszek skasowac ...Myslałem ze chociaż sprawdzi czujnik czy przewodzi sygnał ale nie miał biedny czasu :sad: Sprawdzalem sam multimetrem po włączeniu zapłonu przez chwile pokazywało 12v potem spadało do 2/1v tylko nie jestem pewien czy robilem tak jak trzeba.
a można jeszcze wiedziec na czym polega ten patent z sprawdzeniem piasty za pomoca kartki papieru :?:

sash997 - Nie Lut 28, 2016 19:06

wysypujesz troche drobnych opiłków metalu (np ze szlifierki) na kartke następnie pod kartką przykładasz piastę, opiłki będą sie układać takimi kreseczkami na całym okręgu pierścienia magnetycznego, jeśli jest w którymś miejscu rozmagnesowany będzie widać,lepiej widać jak sie podusza kartką np ruchami kolistymi po pieście
stee-zoo - Wto Mar 08, 2016 19:36

Witam ponownie wszystkich.
Panowie dzis zamówiłem piaste na tyl FAG .
Tylko jest taki myk tak jak na zdjeciu wyżej widać pierscien magnetyczny, sprzedawca szukając w katalogu nie mógł znalezc takiej piasty z tym pierscieniem stwierdził że zamienniki mają zintegrowany pierscien magnetyczny i go nie widac w tej firmy FAG tez niby jest i go nie widać.
Powiedzcie mi czy tak jest rzeczywiscie czy te na pierwszy montaż miały ten pierscien na wierzchu a zamiennik ma już go zintegrowany ...
Jak to rzeczywiscie jest?????

Mimi - Pią Kwi 08, 2016 18:42

Witam mam problem z ABS, od pewnego czasu zapala mi się kontrolka ABSu kiedy tylko uzna to za stosowne. Czasami jak jadę, czasami jak stoję, czasami zgaśnie po chwili, czasami nie gaśnie w ogóle. To nie jest jedyny problem, jak hamuję to czuję jakby mi wypychało pedał hamulca, jak wtedy gdy gwałtownie staniemy na hamulcu i zadziała ABS, natomiast u mnie robi to podczas normalnego, spokojnego hamowania, przy tym w samochodzie słychać chrobotanie, jakby ABS walczył z uślizgiem kół. Nie zawsze tak robi, ale ostatnio coraz częściej.
prebenny - Pią Kwi 08, 2016 21:41

Mimi podjedź na kompa niech sprawdzą błędy i czujniki ABSu.
stee-zoo - Sob Sie 26, 2017 16:59

Witam...
Mam pytanie chodzi o czujnik ABS tył. Dokładnie 7 miesięcy temu wymieniłem czujnik w tylnym kole padło na zamiennik firmy GETZ(jako nieliczni dali gwarancje na 2 lata koszt 60zł),wytrzymał nie cale 5 miesięcy i raz pokazywał bląd ABS-u raz nie.A teraz od jakiegos czasu padł całkowicie.
Doradzcie co teraz kupić znowu zamiennik np.NTY,OPTIMAL,GH czy z tych troche droższych DELPHI lub BOSCH.
Czy wogóle poszukać używki ?

wellman - Sob Sie 26, 2017 17:52

stee-zoo, te czujniki GETZE to jakaś totalna pomyłka. Kupiłem raz, padł po niecałym tygodniu. Nie chcieli uznać gwarancji, dopiero po opinii z autoryzowanego serwisu Boscha, gdzie był montowany zmienili zdanie. Przysłali drugi - pojeździł miesiąc i zaczęły się cyrki - losowo pojawiał się i znikał błąd ABS. Wtedy założyłem czujnik Boscha i od tego momentu problem z głowy.
mocu - Sob Sie 26, 2017 21:58

Firmy NTY też nie polecam. Miałem od nich koło pasowe. Wytrzymało 12km i padło. Nigdy więcej.
mrkz - Pon Sty 22, 2018 11:09

Podepnę się pod temat, czy ktoś z was miał przypadek, że podczas dużej wilgotności powietrza i nagłego mrozu (u mnie tak było w ciągu ostatnich dni) wyskoczył błąd abs? Zastanawiam się czy jak mrozy miną usterka również minie ;-) wczoraj przejechałem ze 30km i nie ustąpiło. Mróz mógł rozwalić czujnik? Niestety laptop padł i nie mam jak podłączyć toaf'a. Dodam, że usterka pojawiła się przy odpaleniu samochodu wczoraj bez ruszania (gdzieś wyczytałem, że w takim wypadku to może być problem z pompą). W sobotę jeździłem i było wszystko w porządku.
Edit:
Udało się pożyczyć laptopa, na szczęście kasacja błędów wystarczyła. Wyskoczył błąd czujnika ABS lewego przedniego. Widocznie gdzieś coś przymarzło.

marecki6 - Czw Wrz 10, 2020 17:38

powiedzcie mi proszę czy poniższy scenariusz eliminuje którykolwiek z czujników i pozwala zawęzić krąg podejrzanych... tydzień temu wymieniałem pompę paliwa i w trakcie drogi powrotnej od mechanika (żona odbierała auto) zapaliła się kontrolka ABS oraz kontroli trakcji. Auto zaparkowała pod domem więc po informacji że coś się świeci zeszedłem się przejechać. Po odpaleniu wszystko było ok. Od tego momentu auto jeździło przez 4 dni bez problemu aż do dzisiaj. Podjeżdżając pod dom zapaliły się obie kontrolki i już nie zgasły. I teraz stan jest taki:
- pali się kontrolka abs i trakcji
- auto jeździ normalnie
- hamuje normalnie
- zegary działają
- nie świeci się kontrolka ręcznego
Dodam że nie mam tempomatu. Czy fakt, że pedał hamulca nie drży jak przy pracującym ABS i liczniki działają powoduje, że można wyeliminować któryś z czujników np. powinienem ograniczyć się tylko do tylnich?

marcin.misek - Czw Wrz 10, 2020 18:55

marecki6 napisał/a:
powinienem ograniczyć się tylko do tylnich?

Nie. Za prędkościomierz odpowiada prawy przedni. Wiec zepsuty moze byc lewy przedni, tylne ,albo prawy przedni dawać złe odczyty - rozjechać się względem pozostałych. Generalnie sprawdz błedy - będzie wszystko jasne.

SeniorA - Czw Wrz 10, 2020 19:07

tester
marecki6 - Pon Wrz 14, 2020 13:58

ok okazało się że lwy przedni czujnik po prostu się urwał... zamawiam więc nowy czujnik ale pytanie mam po czym poznać który jest oryginałem? Z tego co widzę to delphi czy bosch kosztują majątek około 250zł. Pytanie jaki zamiennik jest warty uwagi? SKV, ELTA, NTY?