Zobacz temat - [R75] Silniczki VIS
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 75, MG ZT - [R75] Silniczki VIS

Trebor - Pią Kwi 23, 2010 00:42
Temat postu: [R75] Silniczki VIS
Hej pomocy mam mały problem wymieniłem w warsztacie ostatnio sprzęgło i wysprzęglik ,chodzi teraz leciutko ale zauważyłem olej w tym dziwnym miejscu po raz pierwszy i nie wiem co to ? i jak sie do tego zabrać , dołączam zdjęcie .
wszelaka pomoc mile widziana .

[ Dodano: Pią Kwi 23, 2010 00:38 ]
Czy to normalne i jako laik dam sobie rade z tym ustrojstwem mam Rover 75 2.0l V6 rok 2000r.

[ Dodano: Pią Kwi 23, 2010 00:42 ]
drugie zdjęcie

sknerko - Pią Kwi 23, 2010 08:25

To są silniczki VIS. Jak ciekną znaczy że sa pełne oleju i VIS na umarciu. Trzeba je zdjąć z kolektora rozebrać wyczyścić, przelutować, założyć i powinno banglać jak nowe chyba że silniczki już są trupy.
Na forum albo na stronie klubowej jest manual do naprawy silniczków VIS

kasjopea - Pią Kwi 23, 2010 16:49

Trebor, czytamy Techniczny FAQ http://www.roverki.pl/ind...lektora-ssacego :wink: .
Trebor - Sob Kwi 24, 2010 13:59

A dziękuje za porade poszukałem i znalazłem na angielkim forum warto zobaczyc

[ Dodano: Sob Kwi 24, 2010 13:53 ]
podaje linki
http://forums.xpowerforum...ead.php?t=31504
http://forums.xpowerforum...ead.php?t=36047
http://forums.xpowerforum...ht=sheddist+vis

[ Dodano: Sob Kwi 24, 2010 13:57 ]
http://forums.xpowerforum...ead.php?t=36047
to też mozna zobaczyć

[ Dodano: Sob Kwi 24, 2010 13:59 ]
a tak temu przeciwdziałają
http://forums.xpowerforum...ead.php?t=29330

[ Dodano: Sob Kwi 24, 2010 13:59 ]
bede z tym walczył zaczynam od jutra

sknerko - Sob Kwi 24, 2010 17:58

Trebor napisał/a:
a tak temu przeciwdziałają
http://forums.xpowerforum...ead.php?t=29330

Tak tak zamontuj oil catch tank a kolektor wymienisz prędzej niż myślisz kol. Zukowaty miał i już nie ma bo rozebrał kolektor i potwierdził słowa PHJOWI :arrow: tam olej ma być do smarowania klapek VIS.

Trebor - Sob Kwi 24, 2010 23:11

oki sorki ale i tak podobno sie sklapla
sknerko - Sob Kwi 24, 2010 23:34

instrukcja naprawy siłowniczków jest chyba gdzieś na forum, o ile dobrze pamiętam piter34 ją tłumaczył
SeniorA - Sob Kwi 24, 2010 23:38

sknerko napisał/a:
Tak tak zamontuj oil catch tank a kolektor wymienisz prędzej niż myślisz
Nie podzielam tej opinii .Prawidłowo zamontowany i właściwie używany odpowiedni ( dwukierunkowy )separator pomaga i ponieważ nie odoleja w 100%,to mechanizm VIS jest smarowany wystarczająco.Mam zamontowany od dawna i nie dość,że zapobiega zaolejeniu silniczków i płytek, to jeszcze odwadnia przewody.
dzieju - Czw Sie 19, 2010 12:12

Panowie szykuje sie do rozebrania tego silniczka VIS

I mam pytanie czy mam zakupic jakies oringi uszczelki etc ? czy jak zdejme kolektor etc to moge to spowrotem zalozyc bez wymiany zadnych uszczelek ?

Poci mi sie w tym samym miejscu co widac na foto .

Na benzynie nie mam problemow ladnie sie wkreca i dobrze sie zbiera .

Ale skoro sie poci olejem znaczy ze trzeba by to rozebrac i oczyscic prawda ? czy tgo nie ruszac i czekac az cos padnie ?

Prosze o odpowiedzi na moich kilka pytan .

SeniorA - Czw Sie 19, 2010 13:23

dzieju napisał/a:
I mam pytanie czy mam zakupic jakies oringi uszczelki etc ? czy jak zdejme kolektor etc to moge to spowrotem zalozyc bez wymiany zadnych uszczelek ?
Do naprawy siłowników VIS nie potrzeba zdejmować całego kolektora.Odkreca się tylko pudełka z siłownikami ( 4 wkręty ) i nie potrzeba nowych uszczelek. Działanie siłowników można sprawdzić testerem diagnostycznym albo przez odpowiednie łączenie styków .Przy zdejmowaniu kolektora , teoretycznie powinno się wymienić oringi , ale praktycznie robi się to jak są uszkodzone.
dzieju - Czw Sie 19, 2010 14:06

SeniorA napisał/a:
Odkreca się tylko pudełka z siłownikami ( 4 wkręty )


A gdzie jest drugi ? widze tylko jeden :/

Czy mimo tego ze dziala poprawnie autko zdjac kolektor i wyczyscic ? czy nie ruszac go ?

SeniorA - Czw Sie 19, 2010 14:49

dzieju napisał/a:
A gdzie jest drugi ? widze tylko jeden :/
na drugiej fotce są widoczne dwa pudełeczka przykręcone do kolektora.Do każdego podłączone są wtyczki 4-ro stykowe z przewodami.
dzieju napisał/a:
Czy mimo tego ze dziala poprawnie autko zdjac kolektor i wyczyscic ? czy nie ruszac go ?
ja bym nie ruszał, zrobiłbym to przy okazji np.wymiany termostatu.
dzieju - Czw Sie 19, 2010 16:24

Ok dzieki wstrzymam sie .
Alex_Tom - Pią Mar 30, 2012 20:30

Właśnie wyjąłem moje VIS żeby umyć po prostu. A tam olej że hej!
Pierwsze rzecz, odkręciłem 10 wkrętów co są pod spodem ale ta pokrywka nie chce za nic zejść! Jest coś o czym nie wiem czy po prostu mam jakiś dziwny przypadek. Wkręty były tak przykręcone, że aż napociłem się przy odkręcaniu, może poprzedni właściciel to przykleił.
I druga rzecz. Z siłownika Balance Valve (tego bliżej szyby) wyciekał olej. Otwieram go. A tam tyle oleju, że aż tej płytki zielonej nie widać. Rozumiem, że to myć dokładniutko..?
Jeśli źle pisze, nie tu gdzie trzeba czy coś to chociaż nakierujcie bo już 3 dzień miele te forum o układzie dolotowym a serio chce to dobrze zrobić

dzieju - Pią Mar 30, 2012 21:19

Duzo pisania

W skrócie

Otworz moduly
Usun stary silikon z obudowy w okolo
Zatop obudowy w benzynie ekstrakcyjnej
Zdemontuj wszystko z srodka
Umyj dokladnie w benzynie extrakcyjnej (tylko uwazaj na mikrostyki)
Wyplukaj dokladnie silniki z obu modulow
Przelutuj cala plytke jedna i druga
Sprawdz czy nie masz upalonych ścieżek
Nasmaruj lozyska silnka z obu stron olejem do lozysk.
Sprawdz dzialanie silniczkow na zasilaczu z pomiarem pradu (sprawny nie moze przekraczac 0.5A)
Poskladaj ladnie do srodka
Uszczelnij obudowe np. Silikonem o odpowiednich parametrach dla warunkow pracy

Kazda czesc powinienes sprawdzic na mierniku
Mikrostyki na zwarciu nie powinny miec wiecej niz 1-3ohm

Usterka najczesniej ulegaja plytki (spalone sciezki),Silniki,Mikrostyki,Przekazniki,Diody prostownicze.

Jak by co dzwon - 512623706

Ja dodatkowo montuje samo kontrole w formie diody LED ktora informuje o prawidlowym zaparkowaniu modulu .

Wiecej znajdziesz w linkach z mojego podpisu .

Powodzenia .