Zobacz temat - [214 Si, 16V, 97] immo dziala krotko po synchronizacji.....
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise - [214 Si, 16V, 97] immo dziala krotko po synchronizacji.....

kwadrat - Nie Maj 02, 2010 11:14
Temat postu: [214 Si, 16V, 97] immo dziala krotko po synchronizacji.....
hejka

po 1 czytalem juz wszystkie posty na ten temat... a wiec...

objawy: mam problemy z immo, rano srednio pstrykam przez jakies 6 - 7 min zanim moge odpalic auto....

od jaka dawna: od tygodnia

podjete dzialania: kilka razy juz go synchronizowalem na nowo zgodnie z instrukcja ale dawalo to krotki efekt, wczoraj wymienilem baterie + wyczyscilem wacikiem ze spirytusem (troche mazi i cial obcych bylo w srodku) + ponowna synchronizacja zgodna z instrukcja, dzis rano ponownie nie moglem bo odpalic a wczoraj dzialal jak ta lala przez kilka godzin!

nie mam juz pojecia co moge jeszcze zrobic :( macie jakies pomysly, moze to wcale nie jest wina immo w centralnym a 2 strony?

Bede wdzieczny za kazda podpowiedz i sugestie

kasjopea - Nie Maj 02, 2010 12:17

Może to pilot szwankuje :hm: . Posprawdzaj luty.
sTERYD - Nie Maj 02, 2010 12:45

sprawdź też kabel minusowy idący do karoserii auta :cool:
kwadrat - Nie Maj 02, 2010 12:54

sTERYD moze mala podpowiedz, ja z mechaniki to troche laik jestem i naprawy robieczytajac wczesniej forum przez godzine takze nie mam pojecia o ktory kabel Ci chodzi :D skad on idzie dokad?
sTERYD - Nie Maj 02, 2010 18:55

od minusa akumulatora masz krótki kabelek idący do karoserii odkręć go, sprawdź, czy kawałek nie zostanie Ci w ręce ;) oczyść połączenia załóż spowrotem i zabezpiecz jakąś wazeliną, albo smarem :cool:
kwadrat - Wto Maj 04, 2010 18:16

a wiec..... kabelek przeczyszczony (chociaz nie wydawalo sie ze cos jest z nim nie tak), zabezpieczony wazelina, dokrecony

po kilku wcisnieciach pilota zaczal dzialac.... przez jakas minute (bez ponownej synchronizacji) po czym znowu nie reaguje

moze to nie jest wina pilota ? Przeciez w samochodzie tez musi byc 2 czesc ktora odbiera sygnal i pozwala uruchomic silnik, moze to ona szfankuje, ktos wie gdzie ona jest i jak sprawdzic jej funkcjonowanie?

przeczytalem tez ze po synchronizacji najlepiej sie przejechac jakies 10 km by immo sie dobrze zgral a ja tego nie robie, moze w tym cos jest? :(

z gory dzieki za ponowne sygestie

[ Dodano: Wto Maj 04, 2010 18:16 ]
dzis zdobylem namiary do kolesia ktory juz kiedys zdjal immo z roverka mojej znajomej.... koles mi powiedzial 300 zl za sciagniecie i powiedzial ze nie ma sprawy

ktos kiedys z Was zrobil cos takiego na swoim roverku?

zouza - Wto Maj 04, 2010 18:20

kwadrat, a ten koleś w Mikołowie który ma kompa nie robi takich rzeczy?
kwadrat - Sro Maj 05, 2010 08:24

nie wiem szczerze mowiac, najpierw dogadam sie z moim mechanikiem, jak robi przekladki i poradzil sobie z elektronika w rozbitym m5 to z moim immo tez chyba da rade :)

ps - przejazdzka 10 km po synchronizacji nic nie dala bo na stacji benzynowej ludzie za mna sie niecierpliwili, to samo przed praca gdy siedzac w aucie alarm wyl przez kilka minut lol :)

juz nie mam sily, luty sie wydaja byc ok na pilocie, inne metody zawiodly, chyba go usune i tyle ;/

kasjopea - Sro Maj 05, 2010 08:44

O tej przejażdżce to chyba jakieś gusła, gdzie to czytałeś?

Pisałeś, że od tygodnia tak masz, coś wydarzyło tydzień temu, czy ot tak to się zaczęło?

kwadrat - Sro Maj 05, 2010 11:19

nic szczegolnego sie nie wydarzylo, normalna eksploatacja i tyle tylko,ze, stopniowo pomalu immo zaczal siedac, najpierw otwieralem go kluczykiem i po krotkiej chwili mozna go bylo wylaczyc bec problemu (myslalem ze to bateria wiec nie chcialem uzywac pilota zbyt czesto do wymiany tejze bateri) a teraz juz nic nie dziala.

ps - zauwazyliscie ze na plytce w srodku pilota jest zawsze 4 cyfrowy kod, moze to jest ten kod deaktywujacy? Czy ktos kiedys probowal wylaczyc immo przy uzyciu tego kodu?

ps - jedyne co sie wydarzylo to to ze mam 3 mm klockow z przodu i nowe juz czekaja na wymiane ale jedno z 2 chyba nie ma nic wspolnego.

[ Dodano: Sro Maj 05, 2010 11:19 ]
jesli chodzo o te 10 km to ktos to zasugerowal pod artykulem: Wymiana baterii w fabrycznym pilocie ROVER'a serii 400

leszek95b - Sro Sie 04, 2010 23:11

kwadrat napisał/a:
ps - zauwazyliscie ze na plytce w srodku pilota jest zawsze 4 cyfrowy kod, moze to jest ten kod deaktywujacy? Czy ktos kiedys probowal wylaczyc immo przy uzyciu tego kodu?


odpowie ktoś?

sTERYD - Czw Sie 05, 2010 10:16

to nie ten kod, to nr seryjny płytki.
spider666 - Pią Sie 06, 2010 13:13

obejrzyj dokładnie ścieżki w pilocie i luty czy nie ruszają (a te od baterii możesz poprawić) - najlepiej pod lupą (uważnie). i miernikiem posprawdzaj czy wszędzie przez nie przepływa prąd.

u mnie ścieżka w jednym miejscu zrobiła się bardzo cienka (po usunięciu brudu i laminatu z wierzchu dopiero było widać) - prawdopodobnie pot i brud który spływa z rąk jak się dostanie do środka to po dłuższym czasie rozpuszcza ścieżki.

po nalutowaniu kawałek od razu poprawa.

sprawdź też bezpiecznik od immo (w bezpiecznikach w komorze silnika) w jakim stanie.