Zobacz temat - [R25 2.0 ITD 2000r] Kontrolka CHECK ENGINE
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise - [R25 2.0 ITD 2000r] Kontrolka CHECK ENGINE

lardis - Sro Maj 12, 2010 21:22
Temat postu: [R25 2.0 ITD 2000r] Kontrolka CHECK ENGINE
Witam. Podzczas jazdy poczułem nagłe szarpnięcie samochodem, poczym samochód zgasł.
Zapaliła się w/w kontrolka a samochód nie chce odpalić.

thef - Sro Maj 12, 2010 21:27

Sprawdź czarny kabelek dochodzący do elektrozaworu odcinającego paliwo w pompie wtryskowej.
lardis - Sro Maj 12, 2010 21:42

On wychodzi z wiązki i jest tam coś w rodzaju złącza i idzie gdzieś pod pompę (nie wiem gdzie bo zasłania akumulator). To ten?
thef - Sro Maj 12, 2010 22:26

To wygląda dokładnie tak:
lardis - Czw Maj 13, 2010 18:28

U mnie jest inaczej usutuowany. Na twoich rysunkach jest pinowo,a u mnie poziomo, między rurkami które wychodzą z pompy do wtryskiwaczy.
Pompa działa, paliwo dochodzi do wtrysków. Odkreciłem jedną z rurek przy spryskiwaczu
i po ruchomieniu rozrusznika paliwo leci ale po kropelce. Jak mocno ma leciec paliwo do wtryskiwacza?

thef - Czw Maj 13, 2010 20:23

Powinno tryskać pod dużym ciśnieniem, coś jest ewidentnie nie tak.
PHJOWI - Czw Maj 13, 2010 20:34

padła pewnie pompa wtryskowa.
lardis - Czw Maj 13, 2010 21:19

Czy da się naprawić pompę samemu? Czy jest pompa w zbiorniku paliwa?

[ Dodano: Czw Maj 13, 2010 21:19 ]
Może padła pompa wspomagająca?

Jordan87 - Czw Maj 13, 2010 21:31

Dwie sprawy które możesz sprawdzic sam to sprawdzić ten właśnie elektrozawór i "na krótko" podłączyć zasilanie paliwem.

Na elektrozawór dać "+" z akumulatora i po pierwsze sprawdzić czy będzie iskrzył (jeśli iskrzy to na 99% jest sprawny) i w ten sposób spróbować zapalić.

A odpalenie na krótko to z jakiegoś pojemniczka na ropę podłączasz wężykami zasilanie i powrót paliwa bezpośrednio do/z pompy wtryskowej i też próbujesz zapalić lub po prostu sprawdzić czy daje większe ciśnienie na wtryski.

edit
Diesel nie ma żadnej pompki w zbiorniku.

lardis - Czw Maj 13, 2010 21:40

To raczej wykluczone. Niewiem gdzie jest ten elektrozawór.
Jordan87 - Czw Maj 13, 2010 21:50

Przecież thef ci dwał zrzutkę z manuala i pisałeś że u ciebie jest nie od góry a z boku. Przy niedziałającym elektrozaworze też mogły ci kropelki z króćców lecieć.
lardis - Czw Maj 13, 2010 22:12

A to ten. Ale i tak nic nie zrobie bo jest zamało miejsca. U mnie wyglada to tak.
PHJOWI - Czw Maj 13, 2010 22:16

wy dajecie mu od sdi a on ma inną pompę już EDC INNE DZIAŁANIE ,
Jordan87 - Czw Maj 13, 2010 22:33

Prawda, mój błąd :bezradny:

W takim razie zostaje ci próba podłączenia na krótko.

ps To na zdjęciach to nie jest elektrozawór, ta pompa go chyba nie posiada.

lardis - Czw Maj 13, 2010 22:54

Ma ktoś jeszcze jakiś pomysł? A co z pompą wspomagajacą, czy taka isnieje w tym modelu?
Jugol - Pią Maj 14, 2010 00:17

...iDT ma tylko jedną pompę, pompę wtryskową VP-30 Bosch'a i żadnej innej, to w sumie tyle w kwestii pomp i paliwa w iDT :)
lardis - Pią Maj 28, 2010 08:55

Padła mi pompa wtryskowa. Wymieniłem i po problemie ale, po wymianie zaczoł głośniej chodzić a z rury wydechowej słychac głośny gwizd. Jaka jest przyczyna takekiego hałasu?
PHJOWI - Pią Maj 28, 2010 10:06

żle ustawiony kąt, lub rozrząd przestawiony .