Zobacz temat - [R75] Pali, nie pali. Zapłon, uruchomienie.
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 75, MG ZT - [R75] Pali, nie pali. Zapłon, uruchomienie.

jpawel - Pią Maj 21, 2010 09:25
Temat postu: [R75] Pali, nie pali. Zapłon, uruchomienie.
Witojcie!

Kolejny problem, który zgłębiam w moim R to losowe problemy z uruchomieniem silnika.

Sytuacja zdarzyła się pierwszy raz jakieś 10 dni temu. Wsiadłem, kręcę i kręcę i nic... co 5 próbę jakby załapywał i sie zdławiał i na tym koniec. W końcu przy 15 czy 20 próbie odpalił, więc nie przejąłem się.

3 dni temu pojechałem na zakupy, sinik się nagrzał, ja w sklepie około 30 min - wychodzę i powtórka z rozrywki. Losowo za którymś razem zapalił.

Wczoraj pojechałem na wymianę filtra paliwa. Silnik się rozgrzał do około 90 st. wjeżdżam na warsztat - wymienili mi filtr zalewając do nowego ON. Zapaliłem auto bez problemu żeby przepuściło przez nowy filtr paliwo i gitara. Zgasiłem.
Pan poskręcał obudowy, wytarł brudki i ja chcę jechać a tu lipa. Nie zapali. Temperatura silnika 70 st i kręcic można do us.....j śmierci. Podpiąłem drugi aku i nic.

Zdjąłem rurę dolotową do kolektora - tą przy EGR i pryskając Plakiem odpala dławiąc się niesamowicie i do momentu pryskania Plakiem pali, jak odstawisz puszkę to gaśnie i lipa.
Wypchałem R na zewnątrz i poszedłem na butach do domu. Przyjechałem drugim autem, żeby go zaciągnąć do domu, wsiadam i na zimnym silniku odpalił.

Czytałem wszystko o:
- czujnik położenia wału (raczej odpada, bo przy próbie zapłonu podnosi mi wskazówkę obrotomierza)
- kontrolka silnika świeci się po włączeniu zapłonu i samoczynnie gaśnie - OK
- pompka paliwa w baku działa
- pompka paliwa w komorze silnika działa
- filtr paliwa nowy
- czujnik położenia wałka rozrządu - wyjąłem, przeczyściłem i zamontowałem - może to on?
- .....

co dalej? wtrysk? wymienić odmę?

Help.

SeniorA - Pią Maj 21, 2010 09:48

sprawdź wtryskiwacze metodą przelewów, jak będą OK ,to wtedy może czujnik położenia rozrządu.
http://forum.roverki.eu/v...zykawki&start=0

jpawel - Pią Maj 21, 2010 10:13

Które te wężyki zdjąć z wtrysków? Nie ma tego gdzieś na fotce? Szperałem i nie znalazłem na forum.
apples - Pią Maj 21, 2010 13:47

jpawel napisał/a:
- czujnik położenia wałka rozrządu - wyjąłem, przeczyściłem i zamontowałem - może to on?
Wszystko wskazuje że tak.

Problem możesz mieć również z zaworem wysokiego ciśnienia na pompie CR lub czujnikiem na listwie CR. http://forum.roverki.eu/v...p=494721#494721 i Czyszczenie elementów silnika http://forum.roverki.eu/v...p=499571#499571

sauterowo - Pią Maj 21, 2010 14:51
Temat postu: Re: [R75 2.0 CDT 2000] Pali, nie pali. Zapłon, uruchomienie.
jpawel napisał/a:
Witojcie!

Kolejny problem, który zgłębiam w moim R to losowe problemy z uruchomieniem silnika.

Sytuacja zdarzyła się pierwszy raz jakieś 10 dni temu. Wsiadłem, kręcę i kręcę i nic... co 5 próbę jakby załapywał i sie zdławiał i na tym koniec. W końcu przy 15 czy 20 próbie odpalił, więc nie przejąłem się.

3 dni temu pojechałem na zakupy, sinik się nagrzał, ja w sklepie około 30 min - wychodzę i powtórka z rozrywki. Losowo za którymś razem zapalił.

Wczoraj pojechałem na wymianę filtra paliwa. Silnik się rozgrzał do około 90 st. wjeżdżam na warsztat - wymienili mi filtr zalewając do nowego ON. Zapaliłem auto bez problemu żeby przepuściło przez nowy filtr paliwo i gitara. Zgasiłem.
Pan poskręcał obudowy, wytarł brudki i ja chcę jechać a tu lipa. Nie zapali. Temperatura silnika 70 st i kręcic można do us.....j śmierci. Podpiąłem drugi aku i nic.

Zdjąłem rurę dolotową do kolektora - tą przy EGR i pryskając Plakiem odpala dławiąc się niesamowicie i do momentu pryskania Plakiem pali, jak odstawisz puszkę to gaśnie i lipa.
Wypchałem R na zewnątrz i poszedłem na butach do domu. Przyjechałem drugim autem, żeby go zaciągnąć do domu, wsiadam i na zimnym silniku odpalił.

Czytałem wszystko o:
- czujnik położenia wału (raczej odpada, bo przy próbie zapłonu podnosi mi wskazówkę obrotomierza)
- kontrolka silnika świeci się po włączeniu zapłonu i samoczynnie gaśnie - OK
- pompka paliwa w baku działa
- pompka paliwa w komorze silnika działa
- filtr paliwa nowy
- czujnik położenia wałka rozrządu - wyjąłem, przeczyściłem i zamontowałem - może to on?
- .....

co dalej? wtrysk? wymienić odmę?

Help.


[ Dodano: Pią Maj 21, 2010 14:51 ]
Witam, miałam ten sam problem , wymienili mi pulsator o symbolice NSC100891 i było po kłopocie.Dwa lata temu płaciłam za tą część ok.420zł w serwisie

Rowan - Pią Maj 21, 2010 15:04

Wygląda na zawór CR, tak jak pisał apples, ale jednak mnie najpierw, sądząc po Twoich objawach skłaniało by do sprawdzenia pompy w baku.
jpawel - Nie Maj 23, 2010 15:22

Kiedy pompa w komorze silnika "sika" z pięknym ciśnieniem, a bez sprawnej pompy w baku nie dałaby rady.
Czemu więc po psikaniu plakiem w kolektor pali, a bez plaka gaśnie?

Jadę na kompa dzisiaj i dam cynk co i jak. Jak nic nie wskaże to czyszczę jutro wszystkie elementy.

[ Dodano: Nie Maj 23, 2010 15:22 ]
Jestem po wizycie na kompie.
Błędy skasowane, a te które podejrzewam to:
- czujnik położenia wału korbowego
- błąd wtrysku wstępnego (jeśli dobrze zapamiętałem)
Błąd którego nie dało się skasować i został - to błąd czujnika powietrza dolotowego, ale to raczej odpada.

Przez weekend pojeździłem i znów miałem problemy wieć na ponowny odczyta pojadę jutro.

Nie pali w różnych temperaturach jednak wyższych niż 60 stopni na silniku. Przy 72 nie pali, a przy 68 zapalił. Przy 87 nie zapalił a przy 86 zapalił.

Zauważyłem, że na biegu jałowym obroty falują mi w zakresie grubości wskazówki. 780-930 wg wskazać z odczytu komputerka na desce rozdzielczej. Co to Panocki?

P.S.
Jest człowiek w Dębicy, który łączy się z silnikiem w 100%. Nie sprawdzi klimy i poduszek, ale silnik w pełni.