Zobacz temat - [R75] Purge Control Valve
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 75, MG ZT - [R75] Purge Control Valve

raffi5000 - Sob Maj 22, 2010 18:58
Temat postu: [R75] Purge Control Valve
Witam, mam bląd '' purge control valve'' P00445 i zanim znajdę taki sam, to czy mogę bezpiecznie używać auto ? Za co w ogóle odpowiada to urządzenie ??
SeniorA - Sob Maj 22, 2010 20:29

Chodzi o zawór oczyszczania par paliwa, jest przy podstawie akumulatora.
raffi5000 - Sob Maj 22, 2010 20:58

a jaki ma on wplyw ja jakość pracy silnika i samą jazdę ? Czy mułowatość na niskich obrotach i ruszaniu jest powodowana jego awarią ??
SeniorA - Sob Maj 22, 2010 21:28

opary paliwa ze zbiornika ,są usuwane do układu dolotowego silnika ,poprzez otwieranie się tego zaworu na ciepłym silniku ( steruje tym ECM ) i w minimalnym stopniu reaguje na to sonda lambda.Można tą reakcję pominąć , bo praktycznie w pracy silnika nie powinno być różnicy.Niekorzystnym objawem awarii tego zaworu, jest wzrost ciśnienia w zbiorniku , co jest niebezpieczne przy otwieraniu korka wlewu.

[ Dodano: Sob Maj 22, 2010 21:28 ]
Trzeba by wiedzieć w jakiej pozycji jest ten zawór (zamknięty czy otwarty ).

raffi5000 - Sob Maj 22, 2010 21:36

on bezustannie zamyka sie i otwiera...klik klik klik klik
auto jest lekko mułowate na niskich obrotach. Przy ruszaniu nie ma takiej energii, takjakby kąt zapłonu nie dopasowywał się ?

SeniorA - Sob Maj 22, 2010 21:51

na początek wyczyściłbym wtyk połączeniowy, zmierzył rezystancję cewki zaworu (~ 30 om ) i sprawdził co się dzieje ,jak korek wlewu jest otwarty.A na zimnym silniku tez tak klika ?.
raffi5000 - Sob Maj 22, 2010 21:58

na zimnym też, cały czas po odpaleniu. Nigdy nie sprawdzałem przy odkręconym korku. Jutro spróbuję. więc czy obiawy jakie pisałem mogą mnieć cokolwiek wspólnego z tą usterką ??
SeniorA - Sob Maj 22, 2010 22:11

Testbook pokazał błąd zaworu , ale przyczyna wadliwej jago pracy może być inna , związana z taką jak piszesz pracą silnika ( może jakaś nieszczelność w dolocie.Ale najpierw trzeba sprawdzić zawór.
Boncky - Sob Maj 22, 2010 22:12

wpływu na dynamikę auta nie ma. Jeżeli nie działa rozepnij węża by spaliny się nie cofały a wylatywały sobie swobodnie. Powinien klikać. Jeżeli nie klika to nie działa :)
raffi5000 - Sob Maj 22, 2010 22:18

Jak odpinam wężyk od niego , ten dochodzący do kolektora, to słyszę syki z kolektora i lekko się zmieniają obroty, a po chwili wracają do normy. a jak sprawdzić szczelność dolotu ? Bo może żeczywiście jest tutaj gdzieś problem ? Może dlatego nie jest taki jurny przy ruszaniu ? Miałem parę miesięcy temu walnięte turbo...może coś nie tak z intercoolerem ?, bo takiego mułka dostaje, jak się nagrzeje porządnie. Jak sprawdzić szczelność całego układu dolotowego ?
SeniorA - Sob Maj 22, 2010 22:35

raffi5000 napisał/a:
Jak odpinam wężyk od niego , ten dochodzący do kolektora, to słyszę syki z kolektora i lekko się zmieniają obroty,
to tu jest dobrze