Zobacz temat - Sklep nie ma towaru który musi mi wydać
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Prawo i ubezpieczenia - Sklep nie ma towaru który musi mi wydać

memphisto - Pią Lip 02, 2010 22:33
Temat postu: Sklep nie ma towaru który musi mi wydać
Witam :)

31-05-2010 rok oddałem na gwarancję nawigację LARK 50.1 w sieci sklepów RTV EURO AGD

wczoraj tj 01.07.2010 (po którejś z kolei wizycie w sklepie) w końcu uznano gwarancję i sprzedawca poinformował mnie, że wymieni mi towar na nowy.

Na co przystałem - jak się okazało mają tylko POWYSTAWOWE nawigacje w stanie jak dla mnie krytycznym.. Oddałem w stanie celującym z wszystkimi możliwymi foliami, z idealnym kartonikiem a oni maja w stanie dostatecznym, z rysami itp. a pudełko wygląda jak krowie z gardła wyciągnięte.

Grzecznie poinformowałem, że takiego chłamu nie chcę bo oddałem im 2 tygodniową nówkę a chcą mi wcisnąć jakiś chłam.

Pani niechętnie wypisała mi jakiś dokumencik który uprawnia mnie do nabycia "za darmo" nawigacji LARK 50.1 w sieci RTV EURO, po czym poinformowała mnie, że takowe nawigacje są w 2 sklepach w moim rejonie. Nie mając dużego wyboru pojechałem do sklepów gdzie również były powystawowe buble, robiąc ponad 100km...

wróciłem do sklepu z pretensjami, i że żądam zwrotu gotówki, bo po 1 zakupiłem towar nowy, oddałem w stanie idealnym, a teraz chcecie mi wcisnąć ruski bubel cały porysowany, a na dodatek teraz te nawigacje są tańsze.

Pani z plakietką "Kierownik Sprzedaż - czyli w niebieskiej koszuli wzdrygnęła ramionami, twierdząc, że mam pecha bo oni mi pieniędzy nie zwrócą, po czym się obróciła i poszła, zostawiając mnie z kwitkiem...


Czy ten sklep ma do tego prawo? Czy ja musze odebrać powystawowy sprzęt? Czy nie przysługuje mi zwrot nadpłaty (przynajmniej częściowo by mi się zwróciły koszty paliwa)


Co robić w takiej sytuacji?

darek_wp - Pią Lip 02, 2010 23:05

Sprzedawca uznając reklamację i wymieniając towar na nowy, wolny od wad ma obowiązek wydać towar NOWY. Nie może bez Twojej zgody dostarczyć czy wydać towaru niepełnowartościowego. Jeśli natomiast nie ma możliwości dostarczenia towaru do wymiany musi zwrócić pieniądze. To że teraz sprzęt jest tańszy nie daje żadnych podstaw do wypłacenia rekompensaty czy zwrotu różnicy w cenie. Masz dostać urządzenie bądź zwrot gotówki w kwocie jaką zapłaciłeś.
Wszystkie te kwestie reguluje Ustawa o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej oraz o zmianie Kodeksu cywilnego z dnia 27 lipca 2002 r. (Dz. U. 141 poz. 1176). Poza tym w karcie gwarancyjnej powinno być zapisane jaki tok postępowania jest w tym przypadku a jeśli takiego zapisu nie ma to obowiązują przepisy kodeksu cywilnego w tym zakresie.
Warto jeszcze raz podejść i zapytać czy firma odda pieniądze a przy okazji mieć przy sobie pisemko w 2 egz wzywające w związku z uznaniem reklamacji i brakiem towaru na wymianę do wypłacenia pełnej kwoty zakupu urządzenia. Jeden egz dla sklepu drugi dla siebie jako potwierdzenie. Warto też porozmawiać z kierownikiem i napomknąc przy okazji, że jak się nie dogadacie to idziesz do rzecznika konsumentów.
To ostatnie w większości przypadków skutkuje (sam się przekonałem :smile: )
A jeśłi rozmowy zawiodą to spacerek do rzecznika albo federacji konsumentów i rozmowa ze sprzedawcą za ich pośrednictwem aż do sprawy sądowej włącznie. Nie warto ustępować :ok:

memphisto - Sob Lip 03, 2010 00:54

darek_wp napisał/a:
Warto jeszcze raz podejść i zapytać czy firma odda pieniądze a przy okazji mieć przy sobie pisemko w 2 egz wzywające w związku z uznaniem reklamacji i brakiem towaru na wymianę do wypłacenia pełnej kwoty zakupu urządzenia.



można coś więcej na ten temat?

darek_wp - Sob Lip 03, 2010 08:55

Warto na początek przejrzeć warunki gwarancji. Czy jest w nich zapisane jaka jest porcedura na wypadek niemozności naprawy urządzenia. Najczęściej jest zapis, że jest jakiś czas na rozpatrzenai reklamacji a w przypadku braku naprawy wymiana na nowy sprzęt lub zwrot pieniędzy - ew po ilu naprawach. Piszesz pismo - w związku z zaistnieniem faktu uszkodzenia sprzętu i braku możliwości wymiany na fabrycznie nowy zgodnie z (tu można wtedy powołać się na zapisy z gwrancji albo Kod Cyw czy ustawy) rządasz zwrotu gotówki w wysokości ..... poniesionej na zakup wadliwego urządzenia. Możesz dodać, że w przypadku braku odpowiedzi przekarzesz sprawę do rzecznika/federacji konsumentów ble ble ble..... Wyznaczasz termin na ustosunkowanie się do pisma (nie mniej niż 14 dni) i wysyłasz je za zwrotnym potwierdzeniem odbioru albo doręczasz osobiście i wtedy bierzesz potwierdzenie wpłynięcia na kopii.
Michal - Sob Lip 03, 2010 16:23

memphisto tylko jeszcze jedno pytanie: Czy nawigacja była brana na fakturę czy na paragon?
memphisto - Sob Lip 03, 2010 16:36

rachunek
Michal - Sob Lip 03, 2010 17:07

Tzn, paragon fiskalny?
memphisto - Nie Lip 04, 2010 00:27

ogólnie oporny sklep jak nigdy. Ale ze mną nie ma lekko.

Wszedłem im za ladę, wziałem krzesło i powiedziałem, że nie wyjdę stąd aż nie dostanę zwrotu gotówki.

ahahahha w koncu ktoś nie wytrzymał i stwierdził "w ramach wyjątku, zwrócimy gotówkę"

no ale twardo mówie "no ok ok ale ja nie wstaję" no i biedni tryptali i latali aż w końcu Pani wróciła i stwierdziła, że jak płaciłem za towar kartą to oni zrobić muszą zwrot na kartę .. ile prawdy - nie wiem ale wiem, że zmusiło mnie to do wstania. Podeszłem na kase, dałem kartę i wypluło urządzenie rachunek -299.99 tzn potwierdzenie. No i kazano mi czekać aż banmk zwróci $$ :)

Dziękuje wam za pomoc !

darek_wp - Nie Lip 04, 2010 09:26

No to najważniejsze, że cel został osiągnięty :grin: .