Zobacz temat - [R75] Nie chce odpalić (brak prądu)
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 75, MG ZT - [R75] Nie chce odpalić (brak prądu)

kropcia000 - Sob Lip 03, 2010 20:44
Temat postu: [R75] Nie chce odpalić (brak prądu)
Witam. Od 3 miesięcy mam Rover 75 2.0 CDT 2000r. Od wczoraj nie mogę go odpalić. Rozrusznik kręci,pompka nie chodzi i nie może załapać. Wcześniej kilka razy zdarzało się że nie mógł odpalić ale to było z winy pompki-kiedy w nią się uderzyło załapała i palił a teraz nic. Dodam, że pompka była sprawdzona-podłączona pod akumulator i niby na krótko działa-a zapalić nie chce :cry:
Bezpieczniki i przekaźniki też nie są spalone
Zastanawiam się czy to może mieć coś wspólnego z czujnikiem położenia wałka rozrządu,gdyż wczoraj postał na słońcu, ale wydaje mi się że jeśli nawet, to dziś rano powinien odpalić (chyba ze całkiem sie popsuł). :bezradny:
Gorąco proszę o pomoc, gdyż samochód jest mi niezbędny .
Pozdrawiam Kropcia000

kasjopea - Sob Lip 03, 2010 20:48

kropcia000, może te tematy jakoś Ci pomogą http://forum.roverki.eu/v...p=494721#494721 .
apples - Sob Lip 03, 2010 22:08

kropcia000 napisał/a:
pompka nie chodzi
Jak nie chodzi to nie zapali. W ogóle jej nie słychać?
kropcia000 napisał/a:
niby na krótko działa-
Pytanie teraz czy daje właściwe ciśnienie. Pamiętaj że są 2 pompki. Druga jest w zbiorniku. Sprawdzenie http://forum.roverki.eu/v...p=455684#455684
kropcia000 napisał/a:
Zastanawiam się czy to może mieć coś wspólnego z czujnikiem położenia wałka rozrządu
Myślę że nie. Rano by odpalił. Czy podczas kręcenia wskazówka od obrotów podnosi się?

Proponuje przeczytać temat podrzucony przez kasjopea i sprawdzeniu pompy przy akumulatorze i w baku. Czy oprócz tego że nie chce odpalić są lub były jakieś inne objawy?

szamanpl - Nie Lip 04, 2010 21:24

jeżeli nie chodzi pompka paliwa przy aku,to może nie dostawać impulsu od sterownika silnika (komputera),sprawdź czy po przekręceniu kluczyka pokazuje się na chwilę pomarańczowa kontrolka (check engin),jeżeli nie, to może być sterownik
kropcia000 - Wto Lip 06, 2010 01:17

kasjopea dziękuję za linka, na pewno kiedyś się przyda :wink:

apples napisał/a:
Jak nie chodzi to nie zapali. W ogóle jej nie słychać?

Nie słychac jej wogóle.

apples napisał/a:
Pamiętaj że są 2 pompki

Pompka w zbiorniku też nie chodzi.

apples napisał/a:
Czy podczas kręcenia wskazówka od obrotów podnosi się?

Nie.

apples napisał/a:
Czy oprócz tego że nie chce odpalić są lub były jakieś inne objawy?

Do dnia w którym stanął nie było nic niepokojącego, no może poza tym, że po przekręceniu kluczyka w ogóle nic się nie działo. Trzeba było poruszać kluczykiem w stacyjce do góry i na dół dopiero załapał, ale to dzieję się nadal, nawet dziś, kiedy sprawdzaliśmy czy odpali też coś nie łączyło.

szamanpl napisał/a:
jeżeli nie chodzi pompka paliwa przy aku,to może nie dostawać impulsu od sterownika silnika (komputera),sprawdź czy po przekręceniu kluczyka pokazuje się na chwilę pomarańczowa kontrolka (check engin),jeżeli nie, to może być sterownik

No właśnie. Sprawdziliśmy już wszystko:bezpieczniki, przekaźniki, pompki-na krótko działają obie, czujnikiem położenia wałka rozrządu,zawór wysokiego ciśnienia i wszystko jest ok.
Wpadliśmy jeszcze na pomysł sprawdzenia zasilania i okazało się, że do pompki nie dochodzi prąd, i chyba to będzie przyczyną dlaczego autko nie chce odpalić. Bezpieczniki F1, F2 i F4 też nie mają zasilania. I teraz problem jak sprawdzić gdzie ten prąd ucieka??? :bezradny: :bezradny:
Dodam jeszcze że w niedzielę kiedy tak szukaliśmy tej usterki cudem udało się go odpalić. Byliśmy w niebo wzięci, ale radość nie trwało długo, wieczorem znów to samo i tak już do dzisiaj :cry:

apples - Wto Lip 06, 2010 10:00

kropcia000 napisał/a:
I teraz problem jak sprawdzić gdzie ten prąd ucieka??? :bezradny: :bezradny:
Zrób najpierw stacyjkę, a następnie można szukać dalej. Spróbuj jeszcze odpalić z kluczyka zapasowego bo może Immobiliser się rozkodował lub padł.
kropcia000 - Wto Lip 06, 2010 13:00

apples z zapasowego kluczyka też czasem nie łączy więc to nie będzie immobiliser.
apples - Wto Lip 06, 2010 13:56

kropcia000 napisał/a:
apples z zapasowego kluczyka też czasem nie łączy więc to nie będzie immobiliser.
To tak jak pisałem wcześniej. Najpierw naprawa stacyjki potem dalej można myśleć. :wink:

Czy w grodzi czasami nie było wody? http://forum.roverki.eu/v...p=494766#494766
Czy klimatyzacja była odgrzybiana?

kropcia000 - Sro Lip 07, 2010 13:56

Poleciałam dzisiaj zobaczyć czy faktycznie w grodzi nie ma wody(bo ostatnio myłam samochód), ale nie było. Przy okazji sprawdziłam czy odpali i o dziwo ODPALIŁ :hura:
Sprawdziłam pompkę przy aku i pracuje ładnie, cichutko, więc ona nie jest niczemu winna.
Jednak nie trzeba się teraz cieszyć tylko znaleźć przyczynę dlaczego tak się zawiesza, bo za 2 godziny może zrobić się to samo. Czy jest możliwość że przez stacyjkę nie dochodzi zasilanie do pompek? I ewentualnie czy dam rade zrobić to sama w domu?
Nie chce prowadzić go do elektryka, bo może to pierdółka którą da się naprawić samemu, a oni jak wiemy ściągają kasę za byle co.(dla mnie to ostateczność!!!)

apples - Sro Lip 07, 2010 14:18

kropcia000, Podjedz na komputer diagnostyczny i będziesz wiedzieć na czym stoisz. Koszt podłączenia to ok. 100zł. szukaj T4, KTS Bosch lub coś podobnego.


kropcia000 napisał/a:
bo za 2 godziny może zrobić się to samo.
Może. Tak samo jak może być to wina czujnika wałka.
kropcia000 - Sro Lip 07, 2010 14:56

I tak zrobię. Ostatnio był facet z komputerem ale w ogóle nie mógł się połączyć z komputerem w samochodzie. Drugi znów nie chciał dojechać(wiadomo, jak zaprowadzisz, to zaraz będą chcieli robić). Jak wrócę dam znać co było. Pozdrawiam Kropcia000
apples - Sro Lip 07, 2010 15:12

kropcia000 napisał/a:
Ostatnio był facet z komputerem ale w ogóle nie mógł się połączyć z komputerem w samochodzie.
W takiej sytuacji nie powinien kasować za usługę tylko za dojazd.
kropcia000 napisał/a:
Jak wrócę dam znać co było. Pozdrawiam Kropcia000
:wink:
Rowan - Sro Lip 07, 2010 20:26

kropcia000, a przekaźniki sprawdzałaś?
kropcia000 - Czw Lip 08, 2010 11:42

Rowan, te przy akumulatorze tak, chyba że są jeszcze jakieś a ja o nich nie wiem.
A gdzie jest przekaźnik główny i ewentualnie jak go sprawdzić?

Net - Czw Lip 08, 2010 16:13

a moze to samo co bylo u mnie -> http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=52530

looknij ostatni post..

kropcia000 - Pon Lip 12, 2010 23:45

I znów to samo!!! Zgasł i ani drgnie!!! a co najgorsze pan elektronik z jedynym w okolicy T4 może mnie przyjąć dopiero w sierpniu(urlopy!!!)
Sama już nie wiem co robić, chyb nic więcej już nie wymyśle Porażka
co mogłam sprawdziłam i wydaje się że z grubsza jest ok a dlaczego 3 dni jeździ i 3 dni stoi nie mam zielonego pojęcia. Czy modół jakoś mogę sprawdzić?

[ Dodano: Pon Lip 12, 2010 23:44 ]
Net, dzięki za podpowiedź , na pewno na przyszłość się przyda :)

[ Dodano: Pon Lip 12, 2010 23:45 ]
Net, dzięki za podpowiedź , na pewno na przyszłość się przyda :) ta kostka była sprawdzana i niby jest ok(ale na włączonym rozruszniku), ale faktycznie, kiedy po przekręceniu kluczyka głucha cisza, warto sprawdzić napięcie na tych kabelkach.

apples - Pon Lip 12, 2010 23:51

kropcia000 napisał/a:
I znów to samo!!! Zgasł i ani drgnie!!!
Podczas jazdy czy na postoju?
kropcia000 napisał/a:
a dlaczego 3 dni jeździ i 3 dni stoi nie mam zielonego pojęcia.
Coś z zasilaniem paliwa. Ja obstawiam pompę. Walnij tą przy akumulatorze kluczem i spróbuj odpalić. Ile masz paliwa w abaku?
kropcia000 napisał/a:
Czy moduł jakoś mogę sprawdzić?
Który moduł? Jest ich klika.

Żadnego sama nie sprawdzisz. Trzeba podmienić na drugi który na 100% jest sprawny lub sprawdzić w samochodzie podłączając się pod komputer.

kropcia000 - Wto Lip 13, 2010 00:42

[quote="apples"]Podczas jazdy czy na postoju?
Podczas jazdy

apples napisał/a:
Coś z zasilaniem paliwa. Ja obstawiam pompę. Walnij tą przy akumulatorze kluczem i spróbuj odpalić. Ile masz paliwa w abaku?


Paliwo do pełna

apples napisał/a:
Który moduł? Jest ich klika.

Piszę modół a myślę o sterowniku immo(sorry). Może on odcina pompkę?

apples - Wto Lip 13, 2010 07:01

kropcia000 napisał/a:
Podczas jazdy
Przeczytaj to - Pompa paliwa http://forum.roverki.eu/v...p=426091#426091
http://forum.roverki.eu/v...p=494721#494721
kropcia000 napisał/a:
Piszę modół a myślę o sterowniku immo(sorry). Może on odcina pompkę?
Myślę że nie.
kropcia000 - Pon Lip 19, 2010 14:58

Witam ponownie. Na reszcie problem rozwiązany. Nie było masy na przekaźniku i autko strajkowało. Pan mechanik podłączył masę i jest ok, ale zastanawia mnie, dlaczego założył przełącznik do wyłączania napięcia na przekaźnikach, ponoć po podłączeniu masy cały czas było napięcie i inaczej nie dało się tego zrobić. W sumie zapłaciłam 200 zł, ale mam teraz utrudnienie, bo muszę pamiętać o wyłączeniu tego napięcie po każdym zgaszeniu silnika. A może pan nie do końca się znał na tym i poszedł na łatwiznę :/
Rowan - Pon Lip 19, 2010 16:32

kropcia000, no poszedł na duuużą łatwizne :mrgreen: Mistrz prowizorki i jeszcze na dodatek 200zł wziął :mrgreen:
krist - Pon Lip 19, 2010 17:42

Często układy, przekaźniki itp są sterowane masą. Moim zdaniem Pan "specjalista" poszedł na łatwiznę i ominą problem, nie rozwiązując go.
Rowan - Pon Lip 19, 2010 20:41

krist, no tak, bo trzeba było szukać dlaczego jej nie ma. Moim zdaniem brak impulsu z kompa, czyli coś blokowało, albo ECM uszkodzony...
dorotamax1 - Pon Gru 09, 2019 11:26

Witam mami taki sam problem jak ty miałaś raz odpala raz nie ,jak byś mogła mi powiedzie gdzie szukać tego gdzie nie było masy w na przekaźnikach w komorze silnika czy w środku od strony pasażera.