Zobacz temat - [R75] Klimatyzacja nagle przestała działać
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 75, MG ZT - [R75] Klimatyzacja nagle przestała działać

Net - Nie Lip 18, 2010 15:00
Temat postu: [R75] Klimatyzacja nagle przestała działać
zaczeło się od przepalenia bezpiecznika klimatyzacji (10A).. po włożeniu drugiego rownież spaliło.. pomyślałem, że za duże obciażenie dla dziesiatki przy tych temperaturach na zewnątrz więc włożylem 15A.. niestety nie pomogło - bezpiecznik cały a klimatyzacja nadal nie działa..

udało mi się ustalić, że przekaźnik od klimatyzacji (w tej puszcze z bezpiecznikami) nie zaskakuje przy włączaniu/wyłączaniu klimatyzacji.. czyli moduł ecu (o ile dobrze kojarze ze schematu) nie załącza.. po zwarciu na krótko sprzęgło klimatyzacji zaskakuje ale nadal leci ciepłe powietrze..

sprawdziłem już chyba wszystko co mogłem - bezpieczniki (komora silnika oraz pod schowkiem), czujniki parownika, chłodziwa, nasłonecznienia.. rurki od klimy w komorze silnika - obie są gorące.. wymieniłem również sterownik klimatyzacji i nadal to samo.. dmuchawy działają ale nadal ciepłe powietrze..

jakiś pomysł drodzy koledzy?

[ Dodano: Nie Lip 18, 2010 15:00 ]
hmm. tak mi przyszlo do glowy.. czy istnieje taka szansa, ze jezeli był błąd klimatyzacji po przepaleniu sie bezpiecznika to zapisal on sie w komputerze i dlatego klima nie jest załączana? czy wyczyszczenie kodów błędów może pomóc?

keczu - Nie Lip 18, 2010 15:12

Klimatyzacja jak jest czesciowo napelniona to tez sie nie wlaczy. Uklad jest rowniez smarowany czynnikiem i jesli go jest za malo to sprezarka ma zabezpieczenie .Mialem kiedys lekko cieknaca klime tak ze przy nabijaniu nic nie bylo widac i tak co miesiac musialem dobijac bo w pewnym momencie sie nie wlaczala, nie twierdze ze masz wyciek ,ale z czasem trzeba zrobic serwis i dobic czynnika.Pozdr.
Net - Nie Lip 18, 2010 16:08

dobra.. chyba case solved ..

na schemacie nie dawał mi spokoju Trinary switch, ktorego nie moglem nigdzie namierzyc.. juz mialem rozbierac schowek, ale cos mnie tknelo i zajrzalem do komory silnika po stronie pasazera i znalazlem - czujnik ten znajduje sie ponizej na rurkach od klimy.. dochodza do niego żólto-szare kabelki.. po odlaczeniu kostki od tego czujnika (przelacznika?), zezworkowalem oba obwody (poniewaz jest to podwojny czujnik), wlaczylem silnik i zalaczylem klimatyzacje i w tym momencie bylo slychac klikniecie zaskoczenia sprzegla i zaczelo dmuchac zimnym 8-)

wiec teraz pytanie - jak ten czujnik sie dokladnie nazywa i ile to moze kosztowac? ewentualnie zamiennik.. po wpisaniu trinary switch brak wynikow wyszukiwania na allegro..

oraz pewnie nie obędzie sie bez nabijania klimatyzacji na nowo, bo zdjęcie tego czujnika chyba wypusci gaz z klimy..

jaki warsztat polecacie w trojmiescie, gdzie mogłbym to zrobic szybko i solidnie?

apples - Nie Lip 18, 2010 17:48

Net napisał/a:
jak ten czujnik sie dokladnie nazywa
Net napisał/a:
jak ten czujnik sie dokladnie nazywa
Włącznik wysokiego ciśnienia klimatyzacji lub wyłącznik ciśnieniowy klimatyzacji JTB000010 . Ewentualnie jeszcze czujnik ciśnienia klimatyzacji. Różnie to nazywają w sklepach.
Net napisał/a:
oraz pewnie nie obędzie sie bez nabijania klimatyzacji na nowo, bo zdjęcie tego czujnika chyba wypusci gaz z klimy..
Dokładnie.
Net napisał/a:
jaki warsztat polecacie w trojmiescie, gdzie mogłbym to zrobic szybko i solidnie?
Zadzwoń do Rumi do Bosch Service Waras http://www.waras.bosch-service.pl/
Net - Nie Lip 18, 2010 19:50

hmmm. tak sie zastanawiam - czy jezeli to jest czujnik reagujacy na ciśnienie, to czy jezeli tego ciśnienia nie ma, bo jest za malo gazu, to dlatego nie załącza klimatyzacji, a nie dlatego że się uszkodzil.. wiec moze samo napełnienie wystarczy..

co sadzicie?

apples - Nie Lip 18, 2010 19:59

Net napisał/a:
tak sie zastanawiam - czy jezeli to jest czujnik reagujacy na ciśnienie, to czy jezeli tego ciśnienia nie ma, bo jest za malo gazu, to dlatego nie załącza klimatyzacji, a nie dlatego że się uszkodzil..
Jeżeli masz za wysokie ciśnienie lub za niskie w układzie klimatyzacja kompresor się nie włączy.
Net napisał/a:
wiec moze samo napełnienie wystarczy..
Uważam że sprawdzenie ciśnienia w układzie jest pierwszą rzeczą która trzeba zrobić.
chart - Nie Lip 18, 2010 22:19

Poszukaj tematu "test klimatyzacji"- może coś się tam dowiesz
Net - Nie Lip 18, 2010 22:24

przy tescie zawsze otrzymuje 00..
reniatka266 - Nie Lip 25, 2010 16:17

mi karcherem przemyl grill i ten plastikowy pod tym chromowanym z przodu zderzaka :) w kazda dziure lecial i pomoglo, sprawdz i ty !! a pozniej napisz mi czy podzialalo, napewno nie popsujesz
maciejk1980 - Sob Kwi 18, 2015 08:56

moja sprezarka sie nie zalancza (chyba) ani wentylator (na pewno ale jest inaczej podlaczony na krotko jakos jak klima byla zalaczona to wtedy chodzil na maxa, ale przy wylaczonym silniku i wcisnietym przycisku nie ruszal juz), czuje ze uciekl czynnik, w tamta jesien jeszcze chodzila byla wymieniana sprezarka bo sie spalilo sprzegielko, czy ktos wie czy przekaznik bedzie psztykal przy zalanczaniu i wylanczaniu przycisku klimatyzacji jesli nie ma czynnika i sprezarka sie nie zalancza? test klimy pokazuje 00
longer86 - Sob Kwi 18, 2015 09:09

nawet jeśli nie masz czynnika i włączył byś klimę to wentylator powinien ruszyć. Więc w nim szukałbym awarii.
maciejk1980 - Sob Kwi 18, 2015 09:21

zapomnialem sprecyzowac moj wentylator jest podlaczony jakos na krotko z chwila kiedy wlanczam klime zalancza sie ma maxa, (tak bylo jak chlodzila) bo inaczej nie chcial chodzic i nie dzialal przy zgaszonym silniku po zalaczeniu przycisku tak jak powininen, tylko przy zapalonym aucie, nie wiem czy jak bedzie sie silnik przegrzewal czy sie zalaczy czy nie, elektro mechanik ktory to robil mowi nie wiadomo, ale z klima dzialal.
longer86 - Sob Kwi 18, 2015 09:29

jak chodził cały czas na najwyższym biegu to i tam się w końcu wytarła szczotka.
maciejk1980 - Sob Kwi 18, 2015 09:34

:) sorry znowu trzeba sprecyzowac, wentylator chodzil na maxa wtedy kiedy klima byla zalaczona (bardzo zadko), tak to nie, a szczotki w nim byly wymieniane i komutator.
jmierzwa952 - Sob Kwi 01, 2017 20:20

Podobny problem wystąpił u mnie, ale bezpiecznik sprawny w puszce pod maską, klimatyzacja nie chlodzi, zawsze po jej włączeniu wentylator startował, ( na trzecim biegu bo dwa mi nie działają) teraz cisza, rurki od klimy nie zmieniają wogole temperatury.
Poprzedni sezon klima nabita, działa cały sezon, proszę o porady :sad:

dawidd - Pią Maj 19, 2017 22:27

Koledzy a ja mam pytanie odnośnie Trinary switch - tego czujnika ciśnienia kolo termostatu. Ma on 4 przewody - które z którymi trzeba połączyć żeby ominąć ten czujnik? 1 z 4 i 2 z 3? A moze tylko jedna perę?
longer86 - Pią Maj 19, 2017 23:36

Nie radze omijać tego czujnika, to on odpowiada za włączenie biegów wentylatora czym reguluje ciśnienie w układzie. Dlaczego chcesz go omijac?
dawidd - Sob Maj 20, 2017 06:29

Chce zrobić próbę czy to że klima nagle przestała działać to kwestia zbyt małej ilości czynnika. Układ nie ma dziury, czy nieszczelności, gaz jest bo syczy po wciśnięciu na wentyl, wentylator kręci a kompresor milczy. W serwisach klimy standardowo kolejki i od ręki nie sprawdza, a jeździć ciężko w taki upał
longer86 - Sob Maj 20, 2017 10:10

jeśli wentylator działa, tzn że czujnik odczytuje ciśnienie w klimie. jeśli milczy kompresor to podaj na czerwony przewód kompresora (jedyny przewód podłączony do kompresora) +12V stawiam, że cewka padła i nie załącza sprzęgła.

najprościej to chyba w skrzynce bezpieczników zewrzeć przekaźnik, lub bezpośrednio na czerwonym przewodzie jest konektor

sknerko - Sob Maj 20, 2017 12:29

longer86 napisał/a:
jeśli wentylator działa, tzn że czujnik odczytuje ciśnienie w klimie.
Eee coś nie tak z ta teorią u mnie tez wentyl śmiga a klima nie chłodzi a mam sprężarkę po regeneracji i nową chłodnice z osuszaczem nie sadzę że by mi padła sprężarka, predzej czynnika mi ubyło bo wszystkie rurki stare sa i może gdzieś nieszczelne. Jak jest za mało czynnika to tez sprężarka nie ruszy a wentyl będzie kręcił więc obstawiam ubytek.
dawidd - Sob Maj 20, 2017 14:11

sknerko napisał/a:
więc obstawiam ubytek.
no i tak tez było, dziś udało mi sie w jednym serwisie nabić kilme i ruszyła od strzała
prebenny - Sob Maj 20, 2017 22:16

sknerko w dieslu wentylator się chyba tylko dla klimy włącza ;)

Swoją drogą macie może jakieś 'teorie' dlaczego po włączeniu klimy samochód nie ma mocy?

sknerko - Sob Maj 20, 2017 22:34

prebenny napisał/a:
sknerko w dieslu wentylator się chyba tylko dla klimy włącza
Odłącz czujnik temperatury silnika na chwilę i zobaczysz że wyntyl jest tez od silnika choć zagotować taką wannę płynu jest ciężko :P
prebenny napisał/a:
Swoją drogą macie może jakieś 'teorie' dlaczego po włączeniu klimy samochód nie ma mocy?
Ja mam :mrgreen: ale to nie teoria tylko fakt, przed włączeniem klimy też jest mało mocy a jak ona się włączy to zabiera coś 20KM więc czemu miało by być jej dużo? :P diesle generalnie słabe są hihi mój ma teoretycznie 150KM i też łapie lekkiego muła na klimie. Po remoncie jak klima miała świeżą sprężarkę i chłodnicę to nie obciążała tak mocno jak przed remontem z zatkaną chłodnicą. U ciebie może być już mocno zużyta sprężarka, chłodnica zatkana muchami i komarami i innym syfem, więc jest jej ciężko i zamula
longer86 - Sob Maj 20, 2017 23:15

sknerko napisał/a:
Ja mam ale to nie teoria tylko fakt, przed włączeniem klimy też jest mało mocy a jak ona się włączy to zabiera coś 20KM więc czemu miało by być jej dużo? diesle generalnie słabe są hihi


Za ostatnie zdanie zaraz dostaniesz w nos :p

A po za tym kiedy potrzeba mocy deptasz pedal mocniej, nie wiem jak w v6 ale diesel ma na tyle inteligentny sterownik ze rozlacza kompresor przy dużym obciążeniu silnika 8)

dawidd - Nie Maj 21, 2017 09:03

longer86 napisał/a:
A po za tym kiedy potrzeba mocy deptasz pedal mocniej, nie wiem jak w v6 ale diesel ma na tyle inteligentny sterownik ze rozlacza kompresor przy dużym obciążeniu silnika

o tym nie wiedziałem, to co jadac na klimie jak depnę max gaz to klima sie wyłączy?

Dziadek - Nie Maj 21, 2017 09:08

prebenny napisał/a:
Swoją drogą macie może jakieś 'teorie' dlaczego po włączeniu klimy samochód nie ma mocy?
Muszę powiedzieć że to mnie zaskoczyło bo u mnie jest wręcz odwrotnie- po włączeniu klimy wyraźnie auto dostaje kopa i wydaje się jakby mu przybyło mocy, z resztą kiedyś (parę lat temu) ktoś też o tym pisał na Forum. Mam diesla z wgraną mapą CDTi 6 lat temu.
tomi24lbn - Nie Maj 21, 2017 11:06

longer86 napisał/a:
nie wiem jak w v6 ale diesel ma na tyle inteligentny sterownik ze rozlacza kompresor przy dużym obciążeniu silnika

V-ka też jest inteligentna :mrgreen:

longer86 - Nie Maj 21, 2017 12:09

dawidd napisał/a:
o tym nie wiedziałem, to co jadac na klimie jak depnę max gaz to klima sie wyłączy?


Tak, rozłączy sprzęgło. Nie zauważasz tego, bo parownik nadal daje schlodzone powietrze a z gazem w podłodze nie jeździsz dziesiatek km.

Sprawdzalem, otwórz maskę, weź kogoś do kabiny, obserwuj od góry sprzęgło kompresora i poproś żeby ktoś wdepnął do oporu. ;)

prebenny - Pon Maj 22, 2017 07:21

sknerko uwierz mi, że to nie kwestia braku mocy diesla tylko coś z klimą jest nie tak ;)
sknerko - Pon Maj 22, 2017 08:28

prebenny, uwierz mi przejechałem 100km z zatartą sprężarką tak że pasek ślizgał się po kole i nie odczułem drastycznego spadku mocy. Jak się zatrzymałem to koło było tak gorące że stopiło pasek :P pamietam to jak dziś bo laweta z pod Kołobrzegu wcale tania nie była ;)
prebenny - Wto Maj 23, 2017 18:09

sknerko bo Cię wsadzę w mojego diesla i zobaczysz różnicę z wyłączoną i włączoną klimą :P
sknerko - Sro Maj 24, 2017 07:24

Znaczy slabe badziewie masz hihi ;p
alpacino - Sro Maj 31, 2017 16:47

Panowie , czy możliwe jest ,że wentylator chłodnicy , nie włącza się ( w trybie auto) bo jest zbyt małe ciśnienie w układzie ?

Zdjałem zderzak i wyjąłem czarną puszkę z przekażnikami od wentylatora (przy chłodnicy , za lewym klaksonem) i próbowałem odpalić wentylator na ostro , podawałem napięcie na wszystkie kable , oprócz czarnego (masa) i nic ...) może coś zle robię? żeby go sprawdzić z pominięciem puszki , dodam,że przy podawaniu napięcia było słychać ciche cyknięcia (styczniki?)
Klima chłodzi , przy wyższej prędkości , ale w korkach i na postoju , już nie
Druga sprawa to odciecie jakby paliwa przy większym przyspieszaniu (samochód gaśnie :-| ,
Miałem k razy taką sytuację ,że przy gwałtowniejszym przyspieszaniu samochód (także podczas redukcji np:na autostradzie) ale wystarczyło wcisnąć sprzęgło , czy wrzucić luż ponownie przkręcić kluczyk i bez problemu odpalał :roll: i jazda dalej , co to może być
Pompka przy aku???
Dodam,że na postoju , beż problemu osiąga te 4800-4900 obr/min , a przy poprzedniej uszkodzonej ledwo 2500obr/min

longer86 - Sro Maj 31, 2017 20:05

Napraw wentylator lub wymien
alpacino - Sro Maj 31, 2017 21:05

longer86 napisał/a:
Napraw wentylator lub wymien

Czy wymiana czynnika i uzupełnienie cisnienia , nie rozerwie układu? , przy nieobracajacym sie wentylaorze (ciśnienie!)
Tak twierdzi fachura z klimy ( o ile dobrze zrozumiałem...) dlatego radzi , aby zająć się najpierw wentylatorem ...

sknerko - Sro Maj 31, 2017 21:27

nie rozwali bo klima się broni przed tym
longer86 - Sro Maj 31, 2017 21:34

Przy zbyt wysokim ciśnieniu czujnik (presostat/trinary Switch) odlaczy kompresor powyżej pewnej granicy, nie pamięta ile bar dokladnie
alpacino - Sro Maj 31, 2017 22:11

longer86 napisał/a:
Przy zbyt wysokim ciśnieniu czujnik (presostat/trinary Switch) odlaczy kompresor powyżej pewnej granicy, nie pamięta ile bar dokladnie

Dzieki! , więc niech fachowiec sprawdzi aktualne ciśnienie (ewenualnie uzupełni/wymieni czynnik ) i zobaczymy co dalej..., ale czy faktycznie możliwe jest,że krytycznie niskie ciśnienie , powoduje że wentylator nie rusza???

longer86 - Czw Cze 01, 2017 01:35

Wentylator nie rusza bo jest zwyczajnie rozj....y, napisałem wyrazie ze trzeba go naprawić
sknerko - Czw Cze 01, 2017 08:35

w moim ostatnio przy pustym układzie wentyl kręcił, choć nie wiem na 100% czy koleś trochę nie mataczył z tym pustym układem
Lobo7508 - Wto Lip 31, 2018 16:42

odświeżę temat, od razu mówię jestem laikiem w kwestii aut i tego co gdzie szukać i proszę o w miarę zrozumiałą pomoc

MG ZTT 2.0 diesel 2003

problem z klimatyzacją, tzn nie chłodzi tylko grzeje, była dobita do pełna, mam wymieniony filtr kabinowy, zrobiłem test klimy i wyszło 00, podmieniłem przekaźnik w skrzynce bezpieczników pod maską (na ten od świateł przeciwmgielnych bo jest taki sam) - nie pomogło a światła działają więc to nie to, wąż od układu jest twardy (więc wnioskuję że ciśnienie jest) ale jest gorący ?? ? wyżej przeczytałem o Trinary switch ale gdzie to diabelstwo znajdę i jak sprawdzić czy o to chodzi (jakieś zdjęcie poglądowe) ewentualnie czy może być to efekt za dużego ciśnienia? pytam bo klimę nabijał mi znajomy na zasadzie na maxa, jeśli tak to jak zmniejszyć ciśnienie? podejrzewam że jakimś zaworem ale którym i gdzie jest?

Proszę o pomoc bo jutro rano ruszam w trasę :-(

marcin.misek - Wto Lip 31, 2018 21:29

Lobo7508 napisał/a:
pytam bo klimę nabijał mi znajomy na zasadzie na maxa

No idiota jakiś... czynnika nalezy napelnic tyle ile trzeba a nie ile sie zmiesci - brak słów.

A wentylator działa ?

Generalni albo odwiedź kolege i niech zrobi to jak należy albo olej go ciepłym moczem i jedz do kogoś kto potrafi to zrobić.

dzelo23 - Sro Sie 01, 2018 07:39

Do układu klimatyzacji powinno wchodzić 450g +-50g czynnika +olej . Gumowe węże łączące rurki klimatyzacji raczej nie są ściśliwe. Grube rurki klimatyzacji powinny być zimne a cienka ciepła/gorąca. Co możesz zrobić sam? wydaje mi się że tylko sprawdzić czy sprężarka startuje na swoim sprzęgle, ciśnienia pracy i ilość czynnika to raczej tylko fachowcy ze sprzętem mogą sprawdzić i postawić jakąś diagnozę.
MATRIXorg - Nie Sie 19, 2018 10:16

A czy u Was po włączeniu klimatyzacji słychać takie delikatne syczenie? Nie wiem czy to normalny objaw.
Ciastek0397 - Nie Sie 19, 2018 11:59

Cóż, u mnie raczej nic nie syczy.
czarek236 - Nie Sie 19, 2018 18:03

Moja syczy, ale nie klima a żona syczy, mówi podnieś temp. :P
SyntaX - Nie Sie 19, 2018 18:21

Może nie tylko o temperaturę w aucie chodzi :wink: :wink:
czarek236 - Nie Sie 19, 2018 20:54

:o no!! o tym nie pomyślałem
:D

dzelo23 - Nie Sie 19, 2018 21:36

Czy syczenie dochodzi zza konsoli środkowej, tak jakby z okolicy kratki przy kluczyku?
MATRIXorg - Nie Paź 14, 2018 10:06

dzelo23 napisał/a:
Czy syczenie dochodzi zza konsoli środkowej, tak jakby z okolicy kratki przy kluczyku?


Tak jakby wydobywało się właśnie z tego miejsca.

nanab - Nie Paź 14, 2018 12:36

MATRIXorg napisał/a:
A czy u Was po włączeniu klimatyzacji słychać takie delikatne syczenie? Nie wiem czy to normalny objaw.

Jak jest mało czynnika to normalny objaw.

dzelo23 - Nie Paź 14, 2018 15:35

U mnie czynnika nie brakowało a szum/syczenie było słychać. Objaw się nasilał aż było słychać coś w rodzaju gwizdu, smielismy się z dziećmi że eR to transformers :d
Gwiz na początku był tylko podczas uruchamiania klimatyzacji, w tym sezonie zaczęło gwizdac co jakiś czas w trakcie pracy klimy aż doszło do jego całkowitego zablokowania i ciśnienie rozwaliło sprężarkę.