Zobacz temat - [R75] Nie kręci - rozrusznik?
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 75, MG ZT - [R75] Nie kręci - rozrusznik?

kerbi - Sob Lip 24, 2010 17:48
Temat postu: [R75] Nie kręci - rozrusznik?
Witam, parę postów wcześniej pisałem o moich problemach z odpaleniem samochodu jak jest wilgoć na dworze. Czyszczenie klem i kabla masowego nic nie pomogło. Dzisiaj znowu próbowałem odpalić i nic, tylko cykanie w rozruszniku. Powiedzcie co może być przyczyną takiego zachowania rozrusznika, szczotki, styki, ewentualnie czy ciężko jest wyciągnąć rozrusznik (czy dużo pracy) oraz na co zwrócić uwagę przy wykręcaniu. Czy jestem w stanie to sam naprawić?
klakierek1982 - Sob Lip 24, 2010 18:00

To może spróbuj akumulator naładować.Powinno pomóc.
kerbi - Sob Lip 24, 2010 18:02

Akumulator jest sprawny, jak jest sucho to kręci idealnie.
apples - Sob Lip 24, 2010 18:12

kerbi napisał/a:
Akumulator jest sprawny, jak jest sucho to kręci idealnie.

1. Woda w samochodzie (kabinie)
- w grodzi silnika (zapchane odpływy) http://forum.roverki.eu/v...p=494766#494766
2. Sprawdź masę na silniku.

kerbi - Sob Lip 24, 2010 18:17

Apples woda pod szybą odpada. A co do masy na silniku to w którym miejscu masuje, bo ja czyściłem i psikałem środkiem do styków kabel co idzie od masy do rozrusznika, ten co jest do nadkola przykręcony.
apples - Sob Lip 24, 2010 18:20

kerbi napisał/a:
bo ja czyściłem i psikałem środkiem do styków kabel co idzie od masy do rozrusznika, ten co jest do nadkola przykręcony.
Z tego co pamiętam to chyba tylko ten jest.
witgut - Sob Lip 24, 2010 18:38

Tydzień temu mój roverek zrobił mi rano przykrą niespodziankę: rano rozrusznik nie reagował na przekręcenie kluczyka- wszystko pozostałe (światełka, kontrolki) było w porządku. W związku z brakiem czasu wyjąłem rozrusznik i podłączyłem do prostownika. Po powrocie z pracy, podłączyłem aku i przy drugim przekręceniu kluczyka rozrusznik zakręcił i od tygodnia nie mam już problemu. Ostatnio muszę kręcić rozrusznikiem odrobinę dłużej niż wcześniej ( około 2 sek), myślę że to problem ze szczotkami. Na początku tyg oddaję auto do mech na wymianę poduszki pod silnikiem, więc przy okazji napiszę jak wyglądały szczotki rozrusznika.
kerbi - Sob Lip 24, 2010 18:46

ok, ale powiedz mi proszę czy rozrusznik się wyciąga bez problemu czy coś trzeba dodatkowo odkręcać? no nie wiem jakieś przewody, rurki , kolektor.
Przesmycki - Wto Lis 16, 2010 10:42

mam ten sam problem i jak w końcu z tym rozruszniki czy to to i czy da rade wyjąć samemu
kerbi - Wto Lis 16, 2010 13:31

Cześć, już odpowiadam. U mnie zbiegły się dwie sytuacje, po pierwsze po podłączeniu akumulatora pod miernik z obciążeniem diagnoza prosta do wymiany ( 3,5 wolta trzymał). Po wymianie (dziwne) samochód odpalił, ale po 3 dniach to samo. Dałem rozrusznik do naprawy- kumpel w zakładzie mi wyciągał. Jak się okazało były popalone styki chyba i coś jeszcze - koszt naprawy 120 zł. + gwarancja rok albo pól nie pamiętam. A sam rozrusznik bez problemu da się wyciągnąć (odepnij wcześniej akumulator) ale nie chciało mi się z tym bawić.
wczerniec - Wto Lis 16, 2010 21:51

ja wyjmowałem rozrusznik, nie jest to trudne, ale kolektor ssący trzeba odkręcić . Za zestaw naprawczu (czyli blaszki które się wypalają ) zapłaciłem 30 zł. i to cały koszt . Bo wymieniłem sam , nie jest to trudne. Robiłem to 8 miesięcy temu i wszystko działa.
Strusiu1987 - Sro Lis 24, 2010 06:52

Na pewno rozrusznik, u mnie było też że czasami odpalił normalnie a czasami tylko zacykał.
U mnie pękło coś przy jakiejś zębatce w rozruszniku ale mechanik powiedział że to typowe.
Koszt naprawy i regeneracji rozrusznika z wymianą u mnie to 280zł.
Nie wiem jak w dieslu ale w KV6 rozrusznik jest pod filtrem powietrza i aku więc dostęp bardzo łatwy, można śmiało samemu wykręcić i oddać do regeneracji.

kalafior - Wto Sie 09, 2011 17:02

jakiej firmy jest rozrusznik do diesla i pytanie dwa jakie są wymiary szczotek do rozrusznika bo musze kupic czesci
sash997 - Wto Sie 09, 2011 17:53

rozrusznik DENSO japoński a szczotki niewiem jakie tam są bo nie rozbierałem całego
kalafior - Sro Sie 10, 2011 17:57

a styki do elektromagnesu jakie kupic prosze o jakas fotke

[ Dodano: Wto Sie 09, 2011 20:55 ]
na allegro znalazlem trzy rodzaje i nie wiem ktore zamowic

[ Dodano: Wto Sie 09, 2011 23:13 ]
http://allegro.pl/styki-e...1756212930.html
http://allegro.pl/styki-e...1757371828.html
http://allegro.pl/styki-e...1757371954.html
czy jeszcze inne :?:

[ Dodano: Sro Sie 10, 2011 17:57 ]
hej chlopaki nikt nie robil rozrusznika

dziara01 - Sob Wrz 10, 2011 13:01

Witam wszystkich na forum :mrgreen: Mam szybkie pytanko,otóż potrzebuje styki do rozrusznika rover 75 CDT 2000r.ponieważ bendinks wytarł te dwa kątowniki miedziane.W sklepie mi powiedziano,że muszę podać model i numer rozrusznika i sprowadzą.Raczej mam oryginalny rozrusznik, proszę o pomoc w tej sprawie.Dzięki za wszelką pomoc,bo rowerek zaraz przestanie palić :cry:

[ Dodano: Sob Wrz 10, 2011 13:01 ]
Halo czy ktoś tam jest?

henryk - Pon Sie 13, 2012 23:47

czy ktoś zna i mógłby podać typ rozrusznika w R75 CDT 2000 (chyba, że DENSO wystarczy) oraz rodzaj (lub link) do zestawu regeneracyjnego rozrusznika: styki i szczotki.
automechanik - Wto Sie 14, 2012 06:13

NAD101500,
http://hurtowniarozruszni...DE1MDAqUk9WRVI=

[ Dodano: Wto Sie 14, 2012 06:13 ]
http://rservice.pl/Start....k9WRVIgR1JPVVA=

henryk - Wto Sie 14, 2012 14:41

automechanik napisał/a:
NAD101500

dziękuję

dorotamax1 - Pią Lis 06, 2015 21:39

koledzy już jakiś czas temu mnie odpalał ,auto po przekręceniu kluczyka cisza parę razy kręceniem kluczykiem i odpalał ,i dziś znowu to samo kontrolki nie przygasają ,pojechałem do elektryka ale jak zobaczył doktora to odpalał 100na 100 razy,dołożona druga masa na silnik akumulator 12.9 v .I tera pytanko jakie szczotki jaki rozmiar bo bym kupił i sam wymienię . a zestaw naprawczy (czyli blaszki które się wypalają )jak to wygląda.
phuss - Pią Lis 06, 2015 21:58

Szczotki to są tam tak potężne, że chyba są niezniszczalne. Rozbierz rozrusznik i zobacz miedziane styki czy równo sa zdarte, u mnie brało trochę krzywo i też kręcił w kratkę. Drobna korekta pilnikiem załatwiła problem, jak na razie 2 lata spokój.
dorotamax1 - Sro Lis 11, 2015 19:21

[quote="phuss"]Szczotki to są tam tak potężne, że chyba są niezniszczalne. Rozbierz rozrusznik i zobacz miedziane styki czy równo sa zdarte, u mnie brało trochę krzywo i też kręcił w kratkę.

zrobiłem tak jak pisałeś ale jedna jest gruba a druga zadarta czas na wymianę gdzie kupie takie blaszki czy trza samemu je robić????

Dziadek - Sro Lis 11, 2015 19:56

Firma w Gdyni zajmuje się tymi rzeczami. Wystarczy podać typ rozrusznika albo rocznik auta. Wysyłają błyskawicznie.
dorotamax1 - Wto Lis 24, 2015 13:56

już kupiłem na Hallera w gdańsku 27 zł komplet zworki
Darek2604 - Wto Lis 24, 2015 20:31

Witam mam problem z odpaleniem Rovera 75 2.0 cdt. Po przekręceniu kluczyka kontrolki świecą przy próbie startu przygasają i słychać chyba przekaźnik. Rozrusznik nie kręci dopiero za trzecim czwartym razem odpala. Na aku 12v przy włączonych postojówkach, wyświetlacz w aucie pokazuje to samo. Klemy czyszczone masa sprawdzona wszystko ok. Od czego zacząć? Wyciągać rozrusznik czy macie jakieś inne sugestie wymagające mniej czasu? Z góry dzięki
prebenny - Wto Lis 24, 2015 20:33

Sprawdź napięcie akumulatora pod obciążeniem. To, że przy minimalnym poborze trzyma napięcie nie oznacza, że jest sprawny.
Darek2604 - Wto Lis 24, 2015 20:38

Np czym go obciążyć? Chodzi o to że jak się sprawdza aku przy próbie rozruchu a rozrusznik stawia opór wskazania mogą być błędne
prebenny - Wto Lis 24, 2015 20:52

Np rozrusznikiem.
Darek2604 - Wto Lis 24, 2015 20:56

A jeśli rozrusznik stawia jakiś opór to wskazania będą wiarygodne?
BetJar - Wto Lis 24, 2015 21:10

Podepnij miernik, zakręć rozrusznikiem, sprawdź ile V wskaże.
Może akum. ma walniętą celę i pod ociążeniem napięcie spada i komp odcina rozrusznik.





pozdr.

Darek2604 - Wto Lis 24, 2015 21:13

Ok dzięki jutro sprawdzę jeszcze tylko pytanie ile miernik powinien wskazać żeby aku nadawał się jeszcze do użytku?
longer86 - Wto Lis 24, 2015 22:11

na pewno powyżej 12V
Dziadek - Wto Lis 24, 2015 23:03

Pod obciążeniem może mieć znacznie mniej niż 12 ale powinien zakręcić rozrusznikiem. U mnie były podobne objawy i kupiłem nowy aku, ale niewiele to pomogło i dopiero wymiana zwor w rozruszniku usunęła kłopot. Z ciekawości wrzuciłem stary akumulator i na nim auto odpalało bez problemu, chociaż starter miał zdecydowanie mniejsze obroty.
Darek2604 - Sro Lis 25, 2015 17:53

Dzięki za pomoc. Winny był akumulator po wymianie kreci jak nigdy:)
krzysiek1986111 - Pią Mar 23, 2018 10:24
Temat postu: [R75] Nie kręci - rozrusznik?
Witam. Też miałem problem z "cykaniem" rozrusznika. Miałem już go demontować, ale gdy zobaczyłem ile przy tym prace to postanowiłem najpierw zdjąć sam wirnik. Odkręciłem te dwie długie śrubki i wyjąłem wirnik w raz jego blaszaną obudową. Trzeba pamiętać o odkręceniu od spodu przewodu od cewki. Klucz chyba 12 lub 13. Już na stole śrubokrętem odkręciłem szczotkotrzymacz. Wyczuściłem wszystko drobnym papierem ściernym, przetarłem szmatką i wydmuchnąłem pył ze wsystkich cześci. Złożyłem w odwrotnej kolejności i teraz rozrusznik śmiga jak szalony.
maciejk1980 - Nie Lis 18, 2018 20:13

witam czy 12.46 volta w akumulatorze bez wlanczania stacyjki lub czegokolwiek nie wystarczy zeby odpalil moj diesel? uslyszalem tylko tykanie potem raz odpalil za chwilke zgasilem i znow tykanie, odpalil znowu bez nagrzewania swiec (gwaltowne przekrecenie kluczykiem)i pojechalem sie przejechac teraz akumulator ma 12.65v i ladowanie przy wlaczonym silniku 14.6 max i odpala za kazdym razem, magiczne oczko w akumulatorze jest szare przy 12.65v co wskazuje na "Doladowac" przedtem bylo zielone, przewody od rozrusznika nie sa luzne, czy akumulator mozna doladowac jak teraz pokazuje 12.65v? samochodem robie 3000km rocznie
christopher7 - Pon Lis 19, 2018 11:29

Im niższa temperatura tym niższa sprawność akumulatora. Przy tym napięciu które podałeś jeszcze powinien odpalić ale nawet włączenie radia, oświetlenia mogą już spowodować że zejdzie poniżej 12V.
Tak więc jak najbardziej doładować na max i obserwować. Doładowanie powinno pomóc.
Jeżeli aku mimo wszystko nie będzie trzymał napięcia a wóz nie będzie odpalał to pozostaje:
- sprawdzenie/oczyszczenie masy/klem
- sprawdzenie poboru prądu (ewentualni złodziei np niewłaściwie podłączone car audio)
- sprawdzenie samego akumulatora (może już przyszedł czas na wymianę?)
alternator wygląda że masz OK. Nie jeździsz dużo więc AKU jest raczej w stanie permanentnego niedoładowania...

MD - Pon Lis 19, 2018 17:29

christopher7, warto wspomnieć, że poza zmierzeniem amperomierzem w szeregu poboru, woltomierzem warto sprawdzić napięcie na aku w stanie spoczynku i podczas odpalania. Jeżeli któraś z cel nie domaga, to akumulator może trzymać właściwe napięcie, a pod obciążeniem spadnie ono do nieakceptowalnego poziomu.