Zobacz temat - [R220Ti vs R620i] różnice w silniku z oraz bez doładowania
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Wszystkie (Wszystkie modele marki Rover i MG) - [R220Ti vs R620i] różnice w silniku z oraz bez doładowania

sebeks - Wto Lip 27, 2010 13:23
Temat postu: [R220Ti vs R620i] różnice w silniku z oraz bez doładowania
mam takie pytanko, czy w silniku 2,0T (benzyna oczywiście) są fabrycznie kute tłoki czy odlew ? oraz czy wały w obu silnika (2,0T oraz 2,0) są takie same ? i czym się różni komp bo mam pewne przyszłościowe plany co do mojego 1,6 :mrgreen:
zuber84cool - Wto Lip 27, 2010 14:02

Chłopie a co ty tworzysz, jeśli masz na myśli domyślnego R600 z silnikiem Hondy 2.0 F20Z1/Z2 a wersję z silnikiem Rovera 2.0Turbo to są to zupełnie inne konstrukcyjnie silniki, wszystkie silniki benzynowe, które były montowane w 600 bez Turbo to silniki Hondy seria F 1.8L(F 18 A3), 2.0L(F 20 Z1, F 20 Z2) oraz seria H 2.3L(H 23 A3) i już to powinno ci dać do myślenia, pozostałe silniki to Diesel i benzyna Turbo Rovera 2.0L
sebeks - Wto Lip 27, 2010 15:04

fakt nie doprecyzowałem, chodzi o ROVERowski silnik turbo 2 litry (200KM z roszem) oraz ROVERowski 2,0 16v (ogólnie z wyglądu taki sam), wiem że hondowskie są inne, chodzi mi o turbo które było montowane z tego co pamiętam w coupe a ten bez turbo nie pamiętam dokładnie który model rovera (teraz zauważyłem że opis tematu może mylić)
Markzo - Wto Lip 27, 2010 15:04

w innym temacie było napisane o różnicach w tłokach w silnikach 2.0Turbo Powertraina ;)
Poszukaj tematu w tuningu mechanicznym, jest tam opisane czym się różnią :)

sebeks - Wto Lip 27, 2010 15:16

dobra wały są te same, tłoki inne

pozostało jeszcze pytanie komputera, konkretnie interesuje mnie czy komputer w silniku turbo i bez turbo jest ten sam (to już do innego pomysłu potrzebne ;) )

kasjopea - Wto Lip 27, 2010 15:36

sebeks, proszę przeczytać Zasady Kącika i poprawić temat.
Konix - Sro Lip 28, 2010 02:23

Komputer jest nieco inny.
sebeks - Sro Lip 28, 2010 10:53

Konix napisał/a:
Komputer jest nieco inny.


możesz coś więcej na ten temat ? zajmuje się też stopniem doładowania turbiny czy ona jest typowo pneumatycznie sterowana ?

Marrkus - Sro Lip 28, 2010 22:35

Komputer steruje momentem otwarcia zaworu wastegate.
Konix - Czw Lip 29, 2010 08:24

Ma też odcięcie paliwa po przekroczeniu doładaowania 0,8 bara.
sebeks napisał/a:
zajmuje się też stopniem doładowania turbiny czy ona jest typowo pneumatycznie sterowana ?

Wastegate jest sterowany typowo pneumatycznie, przed przepustnicą odchodzi wężyk do acuratora, ale w ten wężyk jest wpęty kontroler doładowania (zaworek sterowany przez komputer).

sebeks - Wto Sie 03, 2010 11:14

no czyli tak jak się spodziewałem, próbował ktoś może zaadaptować takiego kompa do K-serii ? bo właśnie kombinuję nad adaptacją takiego kompa lub dorobieniem elektroniki sterującej typowo tylko turbiną i dodatkowymi wtryskami
Konix - Wto Sie 03, 2010 17:23

Sterowanie turbiną najlepiej rozwiązać mechanicxznie, manual boost controler + manometr. Seria K nie wytrzyma mechanicznie komputera z serii T turbo.
sebeks - Sro Sie 04, 2010 12:47

no bo właśnie myślałem nad dorobieniem kontroli doładowania + jakiś własny algorytm sterowania, dlatego zastanawiałem się nad kompem z 2,0T , ale chyba skończy się jednak nad dorobieniem elektroniki odpowiedzialnej tylko za sterowanie turbiną w zależności od wybranego trybu jazdy oraz paliwa w danym momencie :smile:
Konix - Sro Sie 04, 2010 19:37

Zwykle kończy się porzuceniem tematu na etapie trzeba odprężyć silnik.