Zobacz temat - [FSO 1.4 16V] Brak iskry.
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Inne (np. Polonez 1.4, MG Maestro, Rover SD1 itp.) - [FSO 1.4 16V] Brak iskry.

Stingerek - Pon Sie 09, 2010 18:38
Temat postu: [FSO 1.4 16V] Brak iskry.
Witam serdecznie drogich forumowiczy.
mam problem z moim oczkiem w głowie.
Polonez 1.4 16V z silnikiem Rovera z 1996 roku Benzyna z gazem. 122tyś przebiegu.

2 dni temu, podczas normalnej jazdy, przy wchodzeniu w zakręt samochód zgasł i nie dał się odpalić. Podczas próby BARDZO DŁUGIEGO KRĘCENIA samochód raz po raz załapywał na 1 góra dwa cylindry.

Po wstępnej diagnozie odkryłem że na świecach nie pojawia się iskra.

Oto co zrobiłem:
- Podmieniłem ze sprawnego auta kable, świece, kopułkę i cewkę.
Moje części działają w drugim aucie i vice versa więc uznaje je za sprawne.
- Rezystancja palca rozdzielacza zapłonu jest prawie książkowa 1025Ohm (książka podaje 1000 +/- 200Ohm).
- Rezystancja czujnika położenia wału wynosi 1360Ohm (w nagrzanym sprawnym aucie ok 1750Ohm)
- Co dziwne (nie wiem czy tak powinno być nie znam sie) cewka zapłonowa ma dwa zaciski (-) i (+) po przekręceniu zapłonu pomiędzy każdym z zacisków a masą pojawia się +12V. Co mnie trochę dziwi bo chyba (prosze mnie poprawić jeśli się mylę)
Na jednym zacisków (oznaczonym +) powinno się pojawić 12V po zapłonie, natomiast na drugim powinny pojawiać się impulsy masy z komputera. Skąd idą także do obrotomierza.

Wymiana czujnika położenia wału jest bardzo kłopotliwa ze względu na tragiczny dostęp oraz fakt że łatwo go podczas wyciągania uszkodzić.

Silnik dostaje paliwo, wtryskiwacze pracują, w aucie nie ma żadnego odcięcia zapłonu alarmu czy innego immobilisera.

Bedę wdzięczny za wszelkie podpowiedzi.

ADI-mistrzu - Pon Sie 09, 2010 20:38

Cewka jest kluczowana (czyli włączana) masą. Jeśli drut podłączysz do + akumulatora to gdzie byś go nie mierzył będzie miał 12V. Cewka to zwoje drutu, czyli na jej + masz 12V z akumulatora a na - też 12V tylko nieco mniejsze przez rezystancję drutu którego trochę tam jest. Komputer "włącza iskrę" przed podanie masy na - cewki, wtedy przez nią przepływa prąd, zachodzą zjawiska jak to w transformatorze i powstaje iskra.

Co do reszty, skąd wiesz że podaje paliwo? Może też przerywa? Jak to sprawdziłeś?

Stingerek - Nie Sie 15, 2010 12:47

Cytat:

Co do reszty, skąd wiesz że podaje paliwo?

Wtryski sikają na około 40 cm.

Cytat:

Może też przerywa? Jak to sprawdziłeś?

Wyjąłem listwę wtryskową.


Żarówka podłączona do zacisków cewki podczas kręcenia miga - co oznacza że cewka otrzymuje impulsy z kompa. Obrotomierz podczas holowania na biegu reaguje (pokazuje normalne obroty)
Iskra ginie gdzieś pomiędzy kopułką a świecą. Uszkodzony pewnie jest palec rozdzielacza.

[ Dodano: Nie Sie 15, 2010 12:47 ]
Profesjonalizm tego forum mnie powalił.


Przyczyną braku iskry był uszkodzony palec. rezystancję pokazywał prawidłową, ale nie dawał iskry.