Zobacz temat - [R827] Problem z pracą silnika na gazie
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 800 - [R827] Problem z pracą silnika na gazie

Piecia26186 - Sro Sie 11, 2010 22:03
Temat postu: [R827] Problem z pracą silnika na gazie
Mam problem z instalacją gazową bo skaczą mi obroty a gdy się zatrzymuje to mi gaśnie jedni mówią że to mieszalnik a drudzy ze silniczek krokowy i nie wiem co mam wymienić
praktis - Czw Sie 12, 2010 08:51

Na benzynie pracuje normalnie?
Tomassso - Czw Sie 12, 2010 09:51

Mialem podobnie po kupnie R, okazało się, że parownik sie "zużył" :roll: Po wymianie parownika wszystko ok. Mimo wszystko proponował bym jednak odwiedzić jakiegoś zaufanego gazownika, bo może wystarczy odpowiednia regulacja.
Pozdrawiam.

Piecia26186 - Czw Sie 12, 2010 15:06

tak na benzynie normalnie pracuje

[ Dodano: Czw Sie 12, 2010 15:06 ]
I to nie bedzie silniczek krokowy tylko parownik ?

Tomassso - Czw Sie 12, 2010 15:47

Ja nie napisałem ze to nie jest wina krokowca (a może być), napisałem, że u mnie to była wina parownika :razz:
Gazownik prawde Ci powie ;)

Piecia26186 - Czw Sie 12, 2010 17:07

Aha to zajade to gazownika zeby sprawdzil
Tomek1212 - Sob Sie 14, 2010 01:22

Na komputerze sterowania silnika jest kontrolka która zaświeca się gdy konieczna jest regulacja obrotów biegu jałowego, jednak jeżeli na benzynie wszystko jest w porządku to raczej bym sie tym nie sugerował tylko jednak zaczął od kontroli instalacji gazowej.
blue827 - Sob Sie 14, 2010 08:18

Miałem kiedyś taki sam przypadek że na gazie falowały obroty, szczególnie przy rozgrzanym silniku. Okazało się że była zauboga mieszanka, (wyszło na mierniku AFR) ale wystarczyło trochę odkręcić śrubkę na parowniku (reduktorze). Może też być totalnie zabrudzony i membrany posklejane stąd niedobór gazu. Np na reduktorze BRC AT90E jest śrubka bypassu, czyli wymuszonego przepływu gazu, nawet jak silnik na wolnych obrotach nie będzie miał siły zasysać to i tak gaz będzie leciał. Śrubka nr.3, wystarczy troszkę odkręcić 1/4-1/2 obrotu i to już wystarczy do pracy na wolnych obrotach:


1 -to zwykła zaślepka, 2 -regulacja wsŧpnego napięcia membrany, z tego co czytałem trzeba ustawić na ciśnienie atmosferyczne, tzn gaz leciutko syczał.


natomiast gdyby nawet na benzynie były za-wolne (lub za-szybkie) obroty to co pisał Tomek1212 , na kompie pod fotelem pasażera jeśli pali się lub miga żółta dioda to obroty jałowe wymagają regulacji (śrubką przy przepustnicy) czerwona dioda miga numer kodu błędu silnika.


Ale wystarczy ustawić odpowiednie obroty ~(550) śrubką na przepustnicy:

żółta dioda pod fotelem pasażera powinna wtedy zgasnąć.

Piecia26186 - Pią Sie 20, 2010 14:43

Dzieki wam wszystkim za rade i pozdrawiam teraz juz chodzi jak zegarek
blue827 - Pią Sie 20, 2010 14:52

ten silnik na zimno chodzi jak zegarek bo dosyć głośno cykają hydrauliczne popychacze zaworowe, mi pomógł żadszy olej (5w30) i >>skasowanie luzów. Tomek1212 pisał też o czyszczeniu popychaczy.