Zobacz temat - [R45] Radio Blaupunkt Queens 56 - problem
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Car-audio, nawigacje, radia CB - [R45] Radio Blaupunkt Queens 56 - problem

Stacho - Czw Sie 12, 2010 17:31
Temat postu: [R45] Radio Blaupunkt Queens 56 - problem
Witam,
Mam problem - przekładałem Blaupunkta Queens 56 z jednego auta do drugiego (z MG ZS do R45) i coś mu w 45-ce nie pasuje - zasilanie jest, wyświetlacz działa, ale nie ma fonii, gdy podgłośnię pod maxa to tylko szumi. Nie działa winda, by ją otworzyć i włożyć płytę CD. Gdy włączę wybieranie stacji (auto), to wkoło miele i nie zatrzymuje się na konkr. częstotliwości gdzie wiem, że nadaje np. ZET-ka. Czyżbym go uszkodził ?. Nadmienię, że podczas jego demontażu zapomniałem wyciągnąć bezpiecznik i robiłem to praktycznie pod prądem, bo padł bezpiecznik przy radiu. Tak w jednym, jak i w drugim aucie podłączone było/jest do kostki ISO. Nie mogę z powrotem spróbować go w MG, bo go sprzedałem.
Nie jestem mocny w tych sprawach i gdyby ktoś miał jakieś sugestie, jak go sprawdzić zanim pójdzie do naprawy, to bym bardzo prosił :wink: , hej

TomC - Pią Sie 13, 2010 15:34

Masz próbnik albo miernik??
Jak masz to sprawdź kostkę ISO od strony auta. Sprawdzasz kostkę dolną czyli zasilającą.
Ma ona:
przewód czarny - masa
przewód czerwony - plus
przewód żółty - plus stały
przewód niebieski - impuls el. anteny
przewód pomarańczowy - podświetlenie

Kluczyk w stacyjkę w poz 1
Podłączając miernik do czarnego i czerwonego powinno być napięcie, podobnie czarny z żółtym. Jak od tej strony wszystko jest OK to raczej stawiam radio.

Stacho napisał/a:
Nadmienię, że podczas jego demontażu zapomniałem wyciągnąć bezpiecznik i robiłem to praktycznie pod prądem, bo padł bezpiecznik przy radiu.

Tego nie bardzo rozumiem. Albo robisz pod prądem, co tak w sumie nie jest problemem albo bez prądu bo masz spalony bezpiecznik. Co do tego bezpiecznika. Czemu się spalił?? Zrobiłeś zwarcie??

Stacho - Pią Sie 13, 2010 19:47

Chodzi o to, że nie wyjąłem bezpiecznika w skrzynce w komorze silnika,który zabezpiecza radio. Czy zrobiłem jakieś zwarcie - nie wiem, w każdym razie miałem trudności z wyciągnięciem go z kieszeni i wspomagaem się blaszkami/kluczami od innego radia, może blaszka weszła tam gdzie nie trzeba (tego nie wykluczam) i zrobiła zwarcie. W każdym razie jak wreszcie go "wydarłem" okazało się, że z tyłu radia bezp. jest przepalony, a przed demontamżem grało do końca.
Posprawdzam miernikiem, tak jak piszesz, choć prawdopodobnie jest wszystko ok, gdyż drugie radio chodzi jak trzeba. Narazie dzięki, napiszę co było jak się uporam :wink: , pozdr...

TomC - Pią Sie 13, 2010 22:19

Stacho napisał/a:
blaszka weszła tam gdzie nie trzeba (tego nie wykluczam) i zrobiła zwarcie.

Ja to wykluczam. Mam to radio i blaszkami zwarcia nie zrobisz.

Stacho napisał/a:
Chodzi o to, że nie wyjąłem bezpiecznika w skrzynce w komorze silnika,który zabezpiecza radio.

Nie widzę takiej potrzeby. Nie dalej jak wczoraj wyjmowałem radio i żadnych bezpieczników nie wyciągałem bo nie trzeba.

Stacho napisał/a:
miałem trudności z wyciągnięciem go z kieszeni

To dobry znak. Siedziało tak mocno że złodziej miałby ciężko :razz:

Stacho napisał/a:
z tyłu radia bezp. jest przepalony, a przed demontamżem grało do końca.

Myślę że założyłeś sprawny bezpiecznik w to miejsce? :wink:

Stacho - Sro Sie 18, 2010 08:39

Witam ponownie,
Sprawa załatwiona - radio naprawione w serwisie, uszkodzony był zasilacz, ale dał się naprawić - zapłaciłem tylko 35zł :grin: . Facio powiedział, że miałem szczęście że to tylko zasilacz, bo radio jest bardzo skomplikowanej budowy i jest trudne do naprawy.
A uszkodzone było napewno, bo przy mnie w serwisie go sprawdzali przed naprawą i potwierdziły się objawy jakie opisałem wyżej. Po tym zajściu zapamiętam, iż przed demontażem radia, należy zawsze wyjąć bezpiecznik :wink: , pozdr.....

shilus82 - Sro Sie 18, 2010 09:20

jakiś zdolny musiałeś być. Montowałem pare radioodbiorników w samochodach, ale ani razu nie wyjmowałem bezpiecznika, tylko po prostu kluczyka do stacyjki nie wkładałem, dopiero po podłączeniu przewodów przed ostatecznym montażem. Ale skoro już działa to dobrze :)
gregor13 - Sro Sie 18, 2010 09:23

Witam.
Podepnę się pod temat. Zakładałem u siebie radio i "zrobiło się" :mrgreen: zwarcie, nie wiem gdzie, ale poszedł bezpiecznik pod maską. Od tej pory radio kiepsko łapie stacje - odbiór jest taki, jakby grało bez anteny. Lokalne stacje łapie OK i w stereo, a ogólnopolskie - jak już złapie, to słychać, że nie gra w stereo (mimo, że znaczek stereo na panelu radia świeci) np. ZETka, albo nie łapie wcale - Trójka, RMF (co dziwne). Wszystkie ustawienia w radiu są takie, jak powinny być, wtyczka od anteny jest OK, sama antena jest nowa. W dodatku od tego zwarcia zegarek w radiu zawsze spieszy się 40 minut, choćbym go ustawiał po każdym włączeniu radia. Założyłem też separator, jakaś tam minimalna poprawa jest ,ale dalej jest słabiutko. Możliwe jest, że uszkodził się tuner czy też głowica??

Stacho - Czw Sie 19, 2010 14:39

- shilus82 napisał:
"jakiś zdolny musiałeś być"
zdolny, nie zdolny - też niejednokrotnie to robiłem i nic się nie działo, ale jak mój kolega mówi "że jak ma coś się stać, to się stanie napewno", no i stało się za którymś tam razem,
- do gregor13
musisz dojść co jest uszkodzone - radio, czy instalacja radiowa auta poprzez podpięcie innego radia, a twojego do innego auta. I tak po nitce do kłębka, poprzez kolejne wykluczenia dojdziesz, co zostało uszkodzone, powodzenia :wink: , pozdr

gregor13 - Pon Sie 23, 2010 09:20

Stacho napisał/a:

- do gregor13
musisz dojść co jest uszkodzone - radio, czy instalacja radiowa auta poprzez podpięcie innego radia, a twojego do innego auta. I tak po nitce do kłębka, poprzez kolejne wykluczenia dojdziesz, co zostało uszkodzone, powodzenia :wink: , pozdr


Zdaje się, że to wina przewodu antenowego, a konkretnie wzmacniacza przy złączu przewodu z anteną (o ile takowy tam jest). Podpiąłem inny przewód pod antenę i od razu nastąpiła poprawa w odbiorze. I teraz kwestia wymiany - jak zdjąć osłonę przedniego słupka, aby się dostać do przewodu?? Nie widać żadnych wkrętów, więc może być na zatrzaskach?