Zobacz temat - [seria T 2.0] Różnice między silnikiem 2.0 a 2.0T
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Wszystkie (Wszystkie modele marki Rover i MG) - [seria T 2.0] Różnice między silnikiem 2.0 a 2.0T

piotrekcrash - Wto Sie 17, 2010 10:27
Temat postu: [seria T 2.0] Różnice między silnikiem 2.0 a 2.0T
Witam!

Czym różni się silnik 2.0 Rovera 20T4H os silnika 2.0Turbo?

Nie licząc osprzętu kolektora sprężarki itd. Mam na myśli różnice konstrukcyjne samego silnika.


Pytam bo na allegro silnik bez osprzętu można kupić poniżej 1000zł np tutaj:
http://allegro.pl/item116..._16v_20t4h.html

praktis - Wto Sie 17, 2010 10:32

Było całkiem niedawno:
http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=58422

piotrekcrash - Wto Sie 17, 2010 10:56

praktis, tak ale tam dyskusja na samym początku schodzi na uturbianie K-serii a mnie interesują różnice między silnikami Serii-T oba 2.0 oba 16V zewnętrznie niemal identyczne stąd moje pytanie...


A powodem jest to iż niedługo czeka mnie pewnie wymiana uszczelki w K16, a jak mam to robić to nastanawiam się nad wymiana silnika na ten z linka allegro, z później modyfikacja go na Turbo oczywiście jeżeli jest to mozliwe i nie ma znaczących różnic między tymi jednostkami ?

praktis - Wto Sie 17, 2010 11:08

Tłoki inne, kolektor wydechowy inny, nie wiem jak głowica. Dół ten sam, wał ten sam.

[ Dodano: Wto Sie 17, 2010 11:02 ]
Wstawienie 2.0 T-series do R25 tez nie będzie proste.

[ Dodano: Wto Sie 17, 2010 11:08 ]
To czytałeś?

http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=15249

I to:

http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=58471

piotrekcrash - Wto Sie 17, 2010 11:09

Tłoki inne? Rozumiem, że te w Turbo są wytrzymalsze i nie ba za bardzo co rzeźbić?

[ Dodano: Wto Sie 17, 2010 11:09 ]
P.S. Wałkuje te tematy od dłuższego czasu

praktis - Wto Sie 17, 2010 11:10

Mają inny kształt ze względu na potrzebę odprężenia silnika.
Silniki turbo mają niższy stopień sprężania niż atmosferyczne.

piotrekcrash - Wto Sie 17, 2010 20:51

praktis napisał/a:
Mają inny kształt ze względu na potrzebę odprężenia silnika.
Silniki turbo mają niższy stopień sprężania niż atmosferyczne.


Właśnie na taką rzeczową odpowiedź czekałem i widzę, że nie ma co.

A tak na marginesie to gdyby silnik 2.0T pozbawić turbiny to też będzie miał kiepskie właściwości moc moment itd bo powstał do pracy z turbiną i tylko przy doładowaniu będzie działał prawidłowo?

[ Dodano: Wto Sie 17, 2010 18:27 ]
I jeszcze jedno pytanie jak ktoś jeszcze się nimi nie zmęczył to proszę o odpowiedź.

Czy dyżym problemem byłoby wysterownie silnika 2.0 Serii T bez Turbo przez komputer z k-Serii? Z tego co wiem adaptuje się on to silnika. Wszystkie Czujniki podpiąć użyć oryginalnych wtrysków od T-Serii i jazda oba silniki są bez doładowania. Jedynie co to przerobiłbym kolektor ssący 2.0 tak, żeby użyć silniczka krokowego od K-Serii (otwór powietrza i dwa do przykręcenia) wtedy pozbyłbym się problemu podłączania przepustnicy od 2.0 ze zintegrowanym silniczkiem krokowym.

Co Wy na to?

[ Dodano: Wto Sie 17, 2010 20:51 ]
Koło zamachowe również od 1.6 K-Seria więc z immo problemów nie będzie tylko czy w 2.0 nie jest większe lub czy nie różni sie znacznie i czy zamontuje na to koło większe sprzęgło i docisk wytrzymujący moc 2.0

piotrekcrash - Wto Sie 17, 2010 21:08

Zależy mi na tym bo jak mam ładować pieniądze w 1.6K (uszczelka na wykończeniu) to wolałbym raz a porządnie zamontować silnik 2.0 serii T który uchodzi za bezawaryjny. Nawet ten w wersji bez turbo będzie dużym dodatkiem mocy a poza tym nie będę cały czas myślał kiedy dopadnie mnie HGF

[ Dodano: Wto Sie 17, 2010 21:08 ]
kasjopea napisał/a:
up


??

kasjopea - Wto Sie 17, 2010 21:19

piotrekcrash, podbiłam Ci temat, bo kwitł tam gdzieś na dole strony :wink: .
tronsek - Wto Sie 17, 2010 21:20

Cytat:
[ Dodano: Wto Sie 17, 2010 21:08 ]
kasjopea napisał/a:
up


??
To jest tzw "podbicie tematu" aby znalazł się na wierzchu.
piotrekcrash - Wto Sie 17, 2010 21:40

kasjopea napisał/a:
piotrekcrash, podbiłam Ci temat, bo kwitł tam gdzieś na dole strony :wink: .


aha w takim razie dzięki;)