Zobacz temat - [R75] Awaria centralnego zamka
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 75, MG ZT - [R75] Awaria centralnego zamka

29centy - Wto Sie 17, 2010 22:07
Temat postu: [R75] Awaria centralnego zamka
Witam Wszystkich. Zakupiłem to fajne auto Rover 75 2.0 CDT. W aucie niesprawny jest centralny zamek, który z konsoli wewnątrz otwiera i zamyka wszystkie zamki poprawnie, a z pilota tylko otwiera. Przy próbie zamknięcia pilotem jest krótki klakson, co według instrukcji informuje o niedomkniętych drzwiach. Czujniki otwarcia drzwi umieszczone w zamkach działają poprawnie włączając oświetlenie wnętrza. Pytanie czy z oświetlenia sygnał przekazywany jest do centrali, i gdzie w tym aucie umieszczona jest centralka?
SeniorA - Sro Sie 18, 2010 10:43

29centy napisał/a:
Pytanie czy z oświetlenia sygnał przekazywany jest do centrali, i gdzie w tym aucie umieszczona jest centralka
centralny zamek(mikrowyłaczniki w zamkach drzwi i bagażnika , oraz krańcowy maski ) i oświetlenie wewnętrzne, jest w obwodzie sterownika komfortu BCU , który umieszczono za schowkiem po stronie pasażera.
29centy - Sro Sie 18, 2010 14:05

Dzięki za wskazanie lokalizacji sterownika. Faktycznie jest pod schowkiem, i wpięte są tam trzy wtyki ze sporą ilością kabelków. Sprawdziłem na pewnym portalu, tam te sterowniki są do kupienia. Czy kupiony sterownik będzie działał z pilotami które posiadam, oraz czy to rozwiąże problem?
A może ktoś ma pomysł co mógł bym sprawdzić.

Wielkim problemem jest brak schematów, ale szukajką nic nie znalazłem.
Proszę o pomoc.

SeniorA - Sro Sie 18, 2010 16:27

29centy napisał/a:
Czy kupiony sterownik będzie działał z pilotami które posiadam, oraz czy to rozwiąże problem?
odbiorniki sygnału pilota jest w tunelu pod ręcznym lub za zegarami ( zależy od roku produkcji ).Zacząłbym od sprawdzenia pilota , odbiornika sygnału i pojedynczo zamków.Mało prawdopodobne by winny był sterownik.

[ Dodano: Sro Sie 18, 2010 16:25 ]
jest o tym na forum , poszukaj.

[ Dodano: Sro Sie 18, 2010 16:27 ]
http://forum.roverki.eu/v...light=odbiornik

29centy - Sro Sie 18, 2010 16:33

Rozebrałem zamek w drzwiach od kierowcy bo zauważyłem również brak sterowania zamkiem z kluczyka (kilka razy otworzył i przestał reagować). I rzeczywiście po wyjęciu zamka okazało się że mechanizm obracający wyłącznikiem nie reaguje na ruch kluczyka a to oznacza konieczność wyjęcia klamki. No i kolejna niespodzianka, po godzinie dłubania przy klamce nie udało się jej zdemontować. Wyjąłem nawet szybę, i nic. Brak mi pomysłu jak wyjąć klamkę.
SeniorA napisał/a:
Zacząłbym od sprawdzenia pilota , odbiornika sygnału i pojedynczo zamków.Mało prawdopodobne by winny był sterownik.

To też sprawdzę, zaczynając od pilota.
Pytanie: jak ponownie zaprogramować pilot (czy wyjąć baterię z pilota , czy rozłączyć akumulator-bo akumulator rozłączałem i nic się nie zmieniło) ?

Dzięki za linka.Ktoś to przeszedł, tyle że finał nie został opisany.

apples - Sro Sie 18, 2010 16:40

29centy, tematy o zamku http://forum.roverki.eu/v...p=494766#494766
Programowanie kluczyka http://forum.roverki.eu/v...p=255287#255287

Synchronizacja kluczyka http://forum.roverki.eu/v...p=526233#526233

SeniorA - Sro Sie 18, 2010 16:52

29centy napisał/a:
Brak mi pomysłu jak wyjąć klamkę.
Podważ delikatnie odciągając do tyłu krótką osłonkę i zdejmij ją. Następnie też odciągając klamkę do tyłu i do siebie, wyciągaj klamkę zaczynając od strony krótkiej osłonki.Pod uszczelką gumową jest śruba od kasety.Odkręć obie śruby od kasety, wcześniej wyciągnij zamek póżniej kasetę
29centy - Sro Sie 18, 2010 17:04

Ok, taki opis podoba mi się. Może niczego nie popsuję bardziej.

Tylko nie rozumiem z tym programowaniem pilota, bo co w przypadku wymiany baterii w pilocie - serwis ?

apples - Sro Sie 18, 2010 17:11

29centy napisał/a:
bo co w przypadku wymiany baterii w pilocie - serwis ?
Nie. Przeczytaj link który podałem o synchronizacji. :wink:
29centy - Sro Sie 18, 2010 17:30

Z opisu wynika że pilot mogę mieć niezsynchronizowany.
Ale dlaczego mając w reku zamek podłączony do kostki i zamknięty(jakby zamknąć drzwi) obracam cięgnem od kluczyka i to samo- czyli przy próbie zamknięcia klakson i nic, a otworzyć można po uprzednim zamknięciu z konsoli ?

apples - Sro Sie 18, 2010 17:34

29centy napisał/a:
przy próbie zamknięcia klakson i nic,
Któraś z krańcówek sygnalizuje że drzwi są nie zamknięte. Posprawdzaj wszystkie. Mogła któraś się zablokować.
29centy - Sro Sie 18, 2010 17:45

Sprawdziłem wszystkie drzwi w następujący sposób: po otwarciu każdych zapala się światło wewnątrz, a po zamknięciu po chwili gaśnie. Na kompie przy włączonym zapłonie też pojawia się stan otwarcia drzwi ale znika po zamknięciu.

Moje pytanie czy mikro-wyłączniki nie działają dwukierunkowo tzn. po otwarciu załączają obwód oświetlenia a po zamknięciu drugi obwód zamka?

apples - Sro Sie 18, 2010 17:50

29centy napisał/a:
Sprawdziłem wszystkie drzwi w następujący sposób: po otwarciu każdych zapala się światło wewnątrz, a po zamknięciu po chwili gaśnie. Na kompie przy włączonym zapłonie też pojawia się stan otwarcia drzwi ale znika po zamknięciu.
Czyli OK. Zrób synchronizacje, może pomoże.
29centy napisał/a:
Moje pytanie czy mikro-wyłączniki nie działają dwukierunkowo tzn. po otwarciu załączają obwód oświetlenia a po zamknięciu drugi obwód zamka?
Nie wiem.
29centy - Sro Sie 18, 2010 18:00

Czy do synchronizacji wyjąć baterię z pilota aby się zrestartował ?

Zasięg ma kilku metrów, pewnie bateria wiekowa. Może kupię nową i wymienię?

witgut - Sro Sie 18, 2010 18:23

29centy napisał/a:
Zasięg ma kilku metrów
kilka metrów to super zasięg dla tego autka, one tak mają.
SeniorA - Czw Sie 19, 2010 11:39

29centy napisał/a:
Moje pytanie czy mikro-wyłączniki nie działają dwukierunkowo tzn. po otwarciu załączają obwód oświetlenia a po zamknięciu drugi obwód zamka?
oświetlenie wnętrza jest włączane przez BCU na podstawie stanu mikrowyłącznika (zwarty/rozwarty), który jest naciskany lub zwalniany przez stopkę mechanizmu rygla zamka (drzwi zamknięte/otwarte).Następne dwa mikrowyłączniki, monitorują położenie mechanizmu bębenka zamka ,w celu uruchomienia przez BCU silniczków zamka w czasie użycia kluczyka.29centy, gdyby było tak jak sugerujesz , to po każdym zamknięciu drzwi , następowało by zamknięcie zamka i trzeba by używać pilota lub kluczyka.
W klapie bagażnika też są dwa mikrowyłączniki , jeden w samym zamku i drugi w mechanizmie bębenka kluczyka.

29centy - Czw Sie 19, 2010 14:18

Z tym działaniem dwukierunkowym mikro wyłącznika miałem na myśli dwie sytuacje:
1. po otwarciu drzwi zamknięcie pierwszego obwodu oświetlenia , a rozwarcie obwodu zamka uniemożliwiając jego zamknięcie
2. po zamknięciu drzwi sytuacja odwrotna ale bez samoczynnej zmiany stanu zamka

To było moim pytaniem i sugestią o mikro wyłączniku dwustanowym ponieważ przycisk na konsoli wewnątrz auta rygluje zamki pod warunkiem że przednie drzwi są zamknięte a tylne w trakcie ryglowania są otwarte. Obecnie w ten sposób zamykam auto przez tylne drzwi, a otwieram normalnie pilotem i to w sposób prawidłowy-pierwsze naciśniecie tylko drzwi kierowcy a drugie-pozostałe drzwi

A z pilota nadal nie mogę zamykać.

SeniorA - Czw Sie 19, 2010 15:02

29centy napisał/a:
z pilota nadal nie mogę zamykać.
z drugiego też ?. Pytam , bo spotkałem się z przypadkiem uszkodzenia switcha od zamykania w pilocie.
Mikro wyłącznik jest wpięty do jednostronnego działania ( zał/wył ).

29centy - Czw Sie 19, 2010 15:26

Mam drugi pilot, ale uszkodzony ma przycisk od zamykania. Drugi przycisk od otwierania działa. Muszę go rozebrać i naprawić bo przy naciskaniu guziczka mam wrażenie jakby pod gumką nic nie było (może mikro styk wyłamany- jeszcze nie wiem)

Kupiłem jakiś spray do elektryki. Może powinienem porozpinać wtyki i popryskać ?

SeniorA - Czw Sie 19, 2010 15:48

29centy napisał/a:
przy naciskaniu guziczka mam wrażenie jakby pod gumką nic nie było
właśnie tak było w znanym mi przypadku , wykruszony był trzpień.Mikro wyłącznik ma symbol 1055.
29centy - Czw Sie 19, 2010 21:29

Niestety nadal kicha. Naprawiłem drugi pilot który był uszkodzony(oderwany mikro styk-przylutowałem), wymieniłem w nim baterie na nową i zsynchronizowałem.
Dalej to samo,czyli oba piloty otwierają ale nie zamykają. Komunikacja po wciśnięciu przycisku zamykania jest, bo klakson daje krótki sygnał.
Sprawdziłem wszystkie drzwi i klapy na reakcję zapalenia światła i jest ok.
Myślę że problem tkwi w którejś centralce.
Czekam na Wasze sugestie. Chętnie sprawdzę wszystkie opcje.

Jeśli ktoś zna specjalistę od tego typu elektroniki to proszę o kontakt (najlepiej woj. lubelskie)

SeniorA - Sob Sie 21, 2010 07:05

29centy napisał/a:
Sprawdziłem wszystkie drzwi i klapy na reakcję zapalenia światła i jest ok.
Myślę że problem tkwi w którejś centralce.
29centy, jak już wcześniej pisałem, silniczkiem do otwierania/zamykania zamka steruje centralka BCU. Są trzy przypadki gdy BCU nie daje sygnału silniczkom do zamknięcia zamków po otrzymaniu sygnału z odbiornika pilota i ostrzega dźwiękiem.Pierwszy, to jak zadziała układ zabezpieczający silniczki przed przegrzaniem (rzadki przypadek ), drugi jak są uchylone drzwi kierowcy i trzeci, jak jest kluczyk w stacyjce .Może trzeba sprawdzić stacyjkę/immobiliser ?, bo najbardziej pasuje mi do przyczyny usterki, chociaż mogą być też inne (np. instalacja k-bus, sterownik BCU ).
29centy - Pon Sie 23, 2010 21:08

SeniorA napisał/a:
Może trzeba sprawdzić stacyjkę/immobiliser ?, bo najbardziej pasuje mi do przyczyny usterki, chociaż mogą być też inne (np. instalacja k-bus, sterownik BCU ).

Wyjąłem grot z kluczyka żeby sprawdzić immo. Wygląda że immo działa poprawnie bo po przekręceniu zapłonu pojawił się log o zablokowanym silniku.
Ktoś pisał w innych postach że komputer główny zapisuje usterki zamka. Czy to prawda?

PHJOWI - Pon Sie 23, 2010 21:43

maska może siać takie jaja , jeśli w jedną stronę działa to bcu będzie dobre.

[ Dodano: Pon Sie 23, 2010 21:43 ]
porozpinaj wtyczki w drzwiach , i ptraktuj je jakimś spreyem.

29centy - Wto Paź 19, 2010 22:39

Po przerwie powracam do nadal nierozwiązanego problemu z centralnym zamkiem. Diagnostyka Testbookiem nie wykazała błędów w działaniu zamków. Okazało sie że po rozłączeniu akumulatora i ponownym podłączeniu centralny zamek działa poprawnie z pilota otwiera i zamyka drzwi uzbrajając alarm, lecz tylko do czasu włączenia zapłonu. Po tym fakcje znowu przestaje działać powracając do stanu jak opisałem w poprzednich postach. Pokusiłem się na wymianę sterownika komfortu, lecz na nowym jest to samo.

Czy w układzie zamków jest jeszcze jakiś sterownik?

apples - Wto Paź 19, 2010 23:04

29centy napisał/a:
Komunikacja po wciśnięciu przycisku zamykania jest, bo klakson daje krótki sygnał.
Sprawdziłem wszystkie drzwi i klapy na reakcję zapalenia światła i jest ok.
Otwarcie/niezamknięcie przedniej maski nie włącza światła w kabinie. Kontrolka na desce oczywiście będzie świecić oraz będzie sygnał alarmem niezamknięcia wszystkich "drzwi" przy próbie uzbrojenia alarmu z pilota jak i z kluczyka. Drzwi w samej kabinie mimo tego zamknie/zablokuje.
29centy - Wto Paź 19, 2010 23:29

Po resecie akumulatorem mogę otworzyć przednią klapę, a po zamknięciu daje się zamknąć pilotem bez problemu do czasu włączenia zapłonu. Nawet nie koniecznie zapłon tylko kluczyk w pierwsze położenie gdzie aktywna zostaje elektryka np.radio.
sknerko - Czw Paź 21, 2010 09:24

Mam też ta usterke i zamykam auto przez tylne drzwi ale jeszcze z problemem nie miałem czasu sie zmierzyć. Co ciekawe na zlot ogólnopolski naprawił mi sie a po zlocie znowu zdechl i mam wrazenie ze moja usterka zależy od temperatury w aucie /na zewnatrz bo czasem jak jest cieplo to dziala normalnie.
ARTUR1983 - Sro Lut 14, 2018 15:14

Nie będę zakładał nowego tematu ale jakoś nie znalazłem mojej przypadłości.
Ewentualnie proszę podrzucić linkiem jeśli był to sobie poczytam.

U mnie przestał reagować na pilota- bateria ok.
Od środka przyciskiem koło awaryjnych zamknę auto z pilota nadal nie .

Odpiąłem akumulator i jak z powrotem zakładałem klema to po podaniu prądu opuściły się wszystkie szyby tak samo się dzieje jak otwieram auto kluczykiem. Jednak z kluczyka nie mogę go zamknąć .


Czy konkretnie można stwierdzić co jest problemem?

Czy toafem mogę skasować opcję opuszczania szyb podczas otwierania z kluczyka?


EDIT: Dzisiaj nie mogę otworzyć auta nawet przekręcając kluczyk.

MaReK - Pią Lut 16, 2018 23:14

ARTUR1983 napisał/a:
Nie będę zakładał nowego tematu ale jakoś nie znalazłem mojej przypadłości.
Ewentualnie proszę podrzucić linkiem jeśli był to sobie poczytam.

Na szukanie swoich postów nie mam czasu, ale o tym już pisałem - miałem to ;)

ARTUR1983 napisał/a:
U mnie przestał reagować na pilota- bateria ok.
Od środka przyciskiem koło awaryjnych zamknę auto z pilota nadal nie .

Odepnij zamek (w drzwiach kierowcy) od instalacji. I sprawdź czy ożyły inne funkcje.

ARTUR1983 napisał/a:
Odpiąłem akumulator i jak z powrotem zakładałem klema to po podaniu prądu opuściły się wszystkie szyby tak samo się dzieje jak otwieram auto kluczykiem. Jednak z kluczyka nie mogę go zamknąć .

Natychmiast po czy z jakąś zwłoką kilku sekund?
Być może masz problem z kasetą, bębenkiem, ryglem, zamkiem... odłącz zamek i sprawdź czy ustanie problem.

ARTUR1983 napisał/a:
Czy konkretnie można stwierdzić co jest problemem?

Konkretnie problem jest z zamykaniem/otwieraniem ;)

ARTUR1983 napisał/a:
Czy toafem mogę skasować opcję opuszczania szyb podczas otwierania z kluczyka?

Możesz włączyć/wyłączyć opcję.

ARTUR1983 napisał/a:
EDIT: Dzisiaj nie mogę otworzyć auta nawet przekręcając kluczyk.

Zesrało się. Wkładka, bębenek, koszyczek... bez rozebrania nic się nie dowiemy. Dodatkowo mógł się zjarać bezpiecznik. Bagażnik da się kluczykiem otworzyć? Reaguje na lekkie przekręcenie i otwiera czy trzeba mechanicznie przy użyciu większej siły?

Dziadek - Sob Lut 17, 2018 21:37

Panowie, jak to w końcu jest z tym pilotem bo nigdy przez tyle lat nie zwracałem na to uwagi- dioda po naciśnięciu jednego z dwóch przycisków w pilocie ma świecić czy migać? Dzisiaj dopadł mnie podobny problem j.w. i auto kompletnie nie reagowało na pilota. Wymieniłem baterię na kupioną w przydrożnym sklepie, ale mam do niej zastrzeżenia bo woltomierz pokazuje 2,4V . Dioda miga przy wciśniętym, a autko milczy. Próbowałem synchronizować, ale zero reakcji. Czyżby wina odbiornika?
MaReK - Nie Lut 18, 2018 10:50

Drogi dziadku, bateria w powinna być CR2032 i musi mieć min. 3v
Po naciśnięciu i trzymaniu guzika dioda powinna na chwilę zaświecić potem zgasnąć i zacząć pulsacyjnie mrugać, nie świeci się na stałe. Dotyczy to obu przycisków.

Problemem braku komunikacji może być ugnity Receiver (odbiornik) lub uszkodzony pilot.
Ale na początku zmień baterię na taką, która daje 3v.

Pozdrawiam,

Dziadek - Czw Lut 22, 2018 11:53

...i taką odpowiedź można uznać za wzorcową! Dziękuję serdecznie. Zacznę od baterii.

[ Dodano: Czw Lut 22, 2018 11:53 ]
Jeżeli nagle przestał działać centralny zamek z pilota, ale działa otwieranie kluczykiem i przyciskiem obok świateł awaryjnych to zanim pobiegniesz do sklepu kupić nowego Roverka wypróbuj poniższą procedurę.

Sprawdzenie pilota (nadajnika) w kluczyku:
1- ustaw jakieś starego typu radio z antenką na fale długie (częstotliwość obojętna),
2- dotykając pilotem do obudowy radyjka naciskaj przyciski otwierania i zamykania,
3- w głośniku powinien być słyszalny charakterystyczny trzask lub brzęczenie.
Powyższe świadczy o tym że pilot wysyła sygnał, jednak brak dźwięku nie przesądza jeszcze o uwalonym pilocie.

Niezależnie od wyniku spróbuj spowrotem nawiązać połączenie pilot-receiver:
1- otwórz drzwi kluczykiem i pozostaw otwarte,
2- odłącz klemę akumulatora na 10 minut,
3- podłącz akumulator,
4- zamknij drzwi kluczykiem żeby aktywować autoalarm,
5- odczekaj kilkanaście sekund i otwórz autko pilotem,
6- jeśli nie zadziała to jednak kup nowego Roverka.

U mnie zadziałało po tej procedurze, mimo że wcześniej kombinowałem Toaf-em i kasowałem wszystkie błędy- bez powodzenia. Nie działał też stek wyzwisk ani próby synchronizacji pilota. Czas poświęcony na ewentualne wymontowanie odbiornika mogę spożytkować na wznioślejsze cele :grin: .