Zobacz temat - [R420] Uszczelnianie pompy wspomagania
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS - [R420] Uszczelnianie pompy wspomagania

Upgreydd - Czw Sie 19, 2010 21:39
Temat postu: [R420] Uszczelnianie pompy wspomagania
Witam, chciałem wam pokazać, w jaki sposób można uszczelnić swoja pompę wspomagania (jeżeli mamy jakiś wyciek). Tutorial pisze dla potomnych ;)

Co będzie potrzebne:
- Przede wszystkim klucze sześciokątne oczkowe (6,7,10,13,15,17,21,22,23 z tego co pamiętam), innymi ciężko będzie poodkręcać te pozaciekane śrubki ;)
- Nietypowy klucz 16 (najlepiej sześciokątny z nacięciem na wężyk)
- 13ka z nacięciem na wężyk
- Klucze Torx
- Nowe śrubki (3 krótkie, 2 długie, wymiarów nie pamiętam niestety) do pompy, standardowe są bardzo słabe i lubią się "ukręcić".
- Silikon wysokotemperaturowy (uszczelka płynna) do 300*C
-Ściągacz 2-ramienny

HOW TO:
1. Pierw wyciągamy alternator:

-Przykręcony jest on na dole śrubką przechodzącą przez alternator na wylot. Luzujemy ją.
-Wykręcamy śrubkę trzymającą alternator od góry.
-Odkręcamy śrubkę trzymającą przewód do alternatora, oraz wypinamy wtyczkę.
-Ściskamy gumową uszczelkę i wyciągamy przewód olejowy z alternatora (bo alternator jest chłodzony olejem z tego co mi wiadomo)
- ściągamy pasek od alternatora (pod spodem mamy napinacz, odchylamy go i pasek ładnie schodzi)
- odkręcamy kluczem 13ką wężyk do oleju (widoczny na screenie poniżej)
-Pod spodem dochodzi rurka politurenowa (moja pękła, wymieniłem ją też), którą też musimy wypiąć. W tym momencie alternator powinien luźno bujać się na śrubce przechodzącej na wylot, możemy ją wyciągnąć wraz z alternatorem.

2. Teraz czas na odkręcenie koła na pompie wspomagania

Przymocowane jest ono 3 śrubkami typu TORX.

Po odkręceniu koła mamy dostęp do 5 śrubek (2 długie, 3 krótkie) którymi przymocowana jest pompa wspomagania do pompy wody. Śrubki luzujemy. Odkręcamy metalowy wężyk (klucz 16ka) z bloku pompy.
Odłączamy przewód gumowy (opaska zaciskowa) doprowadzający płyn do układu wspomagania ze zbiorniczka wyrównawczego.

3. Pompa wyjęta! Teraz trzeba ściągacz (lub śrubka i młotek ;) ) i ściągamy kółko odpowiedzialne za kręcenie pompą wody. 4 impusy i pompa otwarta :)
Smarujemy uszczelkę silikonem i wszystko skręcamy spowrotem (ważne by była, bez niej nie będzie się obracać pompa, bo będzie brakowało tego 1mm grubości). U mnie uszczelka papierowa zasmarowana silikonem... jeżdze już 2 mies. i ani grama wycieku.
Wymieniamy oringi (tam gdzie była ta śrubka 16ka znajduje się jeden i 2 w pompie)

Oto fotki z mojego procesu uszczelniania:






[ Dodano: Czw Sie 19, 2010 21:39 ]
Zero komenarzy? :/

kasjopea - Czw Sie 19, 2010 23:47

Upgreydd, proszę przeczytać PW :wink: .

[ Dodano: Czw Sie 19, 2010 23:47 ]
W celu skomentowania zapraszam tutaj: http://www.roverki.pl/ind...erze-400-diesel :smile: .

AndrewS - Wto Sie 24, 2010 00:11

a jesli cieknie uszczelnienie kola pasowego ??
jest tam simmering ?? ktory da sie wymienic ??
spisales oznaczenie pompy ??
moja cieknie najprawdopodobniej właśnie z uszczelniacza pod kołem pasowym, a pasek to pieknie rozrzuca po komorze silnika :roll:

Kaj - Sob Mar 19, 2011 21:39

Robiłem to wczoraj i zdecydowanie lepiej wyciągać pompę wspomagania od dołu. Z góry są problemy z odkręceniem przewodów pod alternatorem.
yushi - Czw Mar 24, 2011 11:24

Ja już oddawałem do naprawy swoją pompę... Szkoda, że dopiero teraz to opisałeś:) W każdym razie u mnie też wyciek był spod koła o którym pisze AndrewS. Zawsze jak wymieniamy to dobrze jest wymienić też uszczelkę, którą widać na zdjęciu 4 i 5 od góry i tutaj zaczyna się problem. Mało jest ludzi, którzy chcą się tego podjąć, ponieważ ciężko jest dostać taką która pasuje. Ponoć ta pompa jest bardzo podobna do tych, które są montowane w fordach mondeo II, ale nie wiem z jakim silnikiem.
thef - Wto Lip 17, 2012 21:13

http://www.ebay.co.uk/itm...ar+Make%3ARover|Model%3A600&hash=item2a1fd2651d#vi-ilComp
AndrewS - Sro Lip 18, 2012 08:14

Ja juz swoja pompe mialem na tapecie. Niestety chyba bede musial dobrac sie do niej jeszcze raz. :cry:
Ja wymienilem srodkowa uszczelke. Bardzo latwo ja sobie mozna dorobic metoda opukiwania kluczem plasko oczkowym np. 10, troche żmudna robota, ale efekt koncowy bardzo dobry. Zrobilem skan tak zrobionej uszczelki wiec moge udostepnic.
Wymienilem tez tylny simmering u mnie byl krzywo włożony, roznica jakies 1mm :shock:
Wymiar to 24x15x7, takie simmery sa dostepne, ale sa tez 24x14x7, moze gdybym zalozyl ten ciasniejszy to by bylo ok.
Oryginał ma oznaczenie AS13372

Po rozebraniu pompy stwierdzilem (byc moze blednie), ze jednak przedni simmering nie puszcza i go nie wymienilem, po czesci dlatego ze nie bardzo wiedziałem jak sie do niego dobrac i w razie uszkodzenia czegos, unieruchomię samochod na dluzej.
Większość wycieków zwalilem na uszczelniacze walkow rozrzadu

Zakupilem wiec druga cieknaca pompe i do tej spróbuje dobrac sie juz konkretnie

kurek - Pią Sie 31, 2012 17:52

jak śrubką i młotkiem zdjąć to "kółko", które kręci pompą? wbić tą oś od strony koła pasowego do środka? będe to robił w weekend i nie chcę niczego zepsuć ;)
AndrewS - Sob Wrz 01, 2012 00:32

Najpierw rozkręcasz pompe, potem mocujesz w imadle za tylna czesc pompy, czyli ta od strony pompy wody, gdzie jest to powiedzmy sprzegiełko, mocujesz z czuciem, troche trzeba pokombinowac z ustawieniem.
Potem np wybijakiem uderzasz w oske od strony sprzegielka, u mnie zaczeło sie wysuwać przednie łożysko, tak gdzies wiecej jak polowe szerokości, obudowa pompy zaczela przesuwac sie w imadle, wiec trzeba uważać zeby całość nie spadła na ziemie.

Jak zapowiedziałem w poprzedniej wiadomości tak zrobiłem i zmuszony byłem drugi raz rozebrać swoja pompę, bo juz ostro kapała :evil:

Przy poprzedniej robocie popelnilem kilka błędów

1. Za cienka uszczelka, moja miała 0,3mm i była z jakiejś tekturki z bloku
teraz zakupilem w sklepei motoryzacyjnym arkusz A4 specjalnego materiału na uszczelki o grubości 0,5mm

2. Uszczelke dorobiłem opukiwając tylny element pompy, niestety jest on w niektórych miejscach węższy, zdecydowanie polecam do metody opukiwania zastosować ten masywniejszy, od koła pasowego,
tylko ze w tym wypadku wygodniej jest rozebrac pompe całkowicie.

3. Moment dokręcania, ja dokreciłem na czuja ręką, w linku który podał Thef jest ładny opis z fotkami i tam podana wartość momentu 18Nm, ja ustawiłem klucz na 1,6 bo bałem sie przeciągnąć, róznica siły, porównując obydwa dokręcania jest w/g mnie jest co najmniej dwukrotna

Swoja pompe rozebrałem do konca, trzeba rozbierac i po kolei wyjmowac kolejne elementy, delikatnie podważać naprzemiennie tak, zeby nie rysowac elementów wyjmowanych, ukladac w kolejnosci , trzeba uwarzac, bo zabierak, ten ktory przemieszcza po okregu waleczki, jest osadzony na malym klinie.
Przedni uszczelniacz jest taki sam jak tylny i u mnie tez byl krzywo wbity :shock:
Uszczelniacze zalozylem zwykle , ale udało mi sie dokupic wygladajace jak oryginalne chyba corteco czyli rozmiar dokladnie taki:

24x15x4,2/7

uszczelke zlozyłem na silikon i mam nadzieje ze 3 raz nie bede sie do niej dobierał :neutral:

kurek - Sro Wrz 05, 2012 20:56

Dzięki Andrzej. Pompa rozebrana dopiero dzisiaj, poszło gładko, ale jak już ją rozebrałem to chyba powymieniam wszystko, żeby drugi raz nie wyciągać. Widać, że wcześniej ktoś już przy niej dłubał bo była złożona na sylikon + wycięty astralon także z odrysowaniem nie będę miał problemu. Pompa chyba jest taka sama w 4setkach (ja mam 200sd) więc jakby ktoś potrzebował skanu szablonu to nie ma problemu :) .

Zastanawiam się co wybrać jako materiał na uszczelkę, "papier" do tego przeznaczony 0,5mm czy gumę, jednak w tym przypadku mam obawy co do jej grubości bo ma 3mm.

AndrewS - Czw Wrz 06, 2012 10:14

3mm to w/g mnie bedzie za grubo, cos w srodku może sie przemieszczać na boki, do tego guma zmniejszy sztywnosć całej konstrukcji
W jakim stanie masz wałek w miejscu gdzie pracuja uszczelniacze ?? w tej mojej było znosnie, ale w tej co kupiłem do testów to juz źle wyglądał, pasowałoby oddać go do napawania

uszczelniacz ten który był oryginalnie w pompie widaniał na stronie gdzie go kupiłem, w dziale do pomp wspomagania na wyższe ciśnienie, wiec może jednak powinien być taki jak oryginalny

kurek - Czw Wrz 06, 2012 10:30

wałek nie ma żadnych wżerów itp rzeczy więc pewnie jest OK, pompa oprócz tego, że wywaliło płyn przez uszczelkę nie wykazywała żadnych objawów zużycia, chodziła cicho i wspomagania działało tak jak należy, ale może na wszelki wypadek wymienię simeringi i łożysko, żeby za pół roku znowu jej nie wyciągać.

Po założeniu nowej uszczelki smarować ją jakimś sylikonem tak na wszelki wypadek? na tej stronie podanej kilka postów wyżej zakładają uszczelkę i niczym jej nie smarują

AndrewS - Czw Wrz 06, 2012 10:37

uszczelniacze jesli masz zakladac to te wyglądajace oryginalnie, a do łożyska szczerze mowiac to nie wiedziałem jak się zabrać, jak je zdjąć z wałka, moze najpierw trzeba zdjac ten trójkątny uchwyt koła pasowego,
co do silikonu to tez sie zastanawiałem czy dawac, gdybym miał tą uszczelke co w linku, to pewnie bym nie dał, ona jakos tak mocniej masywniej wyglada

kurek - Czw Wrz 06, 2012 10:46

łożysko pewnie udało by się zdjąć ściągaczem, ewentualnie tak jak mówisz, zdjąć jakoś ten trójkącik, ale wtedy też potrzebny by był ściągacz do łożysk. Simeringi mają rozmiar 24x15x7? Gdzieś takie znalazłem po ok 30zł szt, ale były też takie wysokociśnieniowe po 250zł.. Może na razie zostawie je w spokoju
AndrewS - Czw Wrz 06, 2012 11:20

kurek napisał/a:
zdjąć jakoś ten trójkącik,


no bo chciec to zrobić w drugą strone to mi sie to nie podoba , bo wtedy łożysko sciągasz przez całą oś

kurek napisał/a:
Simeringi mają rozmiar 24x15x7?


te zwykłe tak

kurek napisał/a:
wysokociśnieniowe po 250zł.


ja kupiłem po 13zł szt. wygladajace tak samo jak te oryginalne,tez dedykowane do pomp wspomagania w domu mam paragon to dam Ci namiary na firme

kurek - Czw Wrz 06, 2012 11:23

ok, będę wdzięczny :)
AndrewS - Czw Wrz 06, 2012 20:53

Motogama MG strona www.uszczelniacze.pl
kurek - Czw Wrz 06, 2012 20:55

jeszcze jedna sprawa bo się pogubiłem :roll:

w jakiej pozycji (czy ma to jakieś znaczenie) powinny być umieszczone wnętrzności pompy?
na tym zdjęciu wnętrze jest przekręcone o 90 stopni w lewo względem drugiego zdjęcia



tu wnętrze jest w innej pozycji




czy ma to jakieś znaczenie? w obydwu pozycjach w pompie jest miejsce na szpilkę trzymającą wszystko w kupie

AndrewS - Pią Wrz 07, 2012 08:47

hmm szczerze mowiąc to nie pamietam jak to u mnie było, wydaje mi sie ze jeden z tych otworów jest płytszy, sprawdze jeszcze jutro na tej drugiej pompie

EDIT
Faktycznie da sie ją tak złożyć, ale w tym celu trzeba odwracać większość elementów o 180 stopni.

U mnie ta dodatkowa pompa jest złożona tak jak na tym pierwszym zdjeciu autora wątku.
Niestety nie wiem czy to ma jakieś znaczenie.

Na potwierdzenie jak to było złożone można znaleźć pare dowodów np.

- otarcia na tej blaszce która jest bezpośrednio pod zabierakiem wałeczków, otarcia sa wywołane obracającym sie zbierakiem, gdyby otarcia były z dwóch stron to by wskazywało ze ktoś to wczesniej zmienił
- u mniej jest taki jakby trójkącik na tej wyjmowanej elipsie w którą wchodzi wirnik zabieraka wałeczków, trójkącik pokazuje gdzie ma być kołeczek

BTW u mnie w pompie zdobycznej, troche jest inny kształt tego elementu, który sie montuje jako ostatni

kurek - Pią Wrz 07, 2012 09:39

Na zdjęciu zaznaczyłem miejsce gdzie jest druga dziurka, jeśli obrócimy ostatni element znajdujący się w pompie wtedy pokryje się on z otworami w obudowie. Tak, jak na moim zdjęciu złożona była pompa na aukcji z uszczelką. Autor tematu miał złożoną tak, że otwory pokrywały się.


PS teraz zauważyłem, że na obudowie pompy, dookoła otworów są ślady po tych czarnych gumkach, więc chyba miałem złożoną tak jak autor tematu









edit:
uszczelniacze już zamówiłem, będą na poniedziałek. W Lublinie ok 20zł brutto za szt. Dzisiaj pojadę po "papier" na uszczelkę i przez weekend ją wytnę. :)

AndrewS - Pią Wrz 07, 2012 10:41

kurek napisał/a:
Na zdjęciu zaznaczyłem miejsce gdzie jest druga dziurka, jeśli obrócimy ostatni element znajdujący się w pompie wtedy pokryje się on z otworami w obudowie.


Tak jak na fotce obróciłeś to o 90 stopni i nie wtej osi i tak napewno nie jest dobrze, bo otwory sie nie pokrywaja.

Da sie obrócić inaczej tylko trzeba obrót zrobic o 180 stopni, zrob obrót w innej osi, wtedy otwory tez sie pokryja, tylko blacha bedzie "do góry nogami"

kurek - Pią Wrz 07, 2012 11:03

zmyliło mnie to zdjęcie z aukcji i w końcu zgłupiałem jak ma być. Do góry nogami nie odwrócę, bo tak jak pisałeś wcześniej są ślady obracającego się wirnika.
Alexi - Sob Wrz 08, 2012 12:30

Rozebrałem swoją pompę. Uszczelniłem ja tekturą na uszczelki i doprawiłem hermeticem. Założyłem i francja elegancja nic nie leci ... ale no właśnie jak zwykle jakieś ale auto zupełnie straciło wspomaganie. 6h rozkręcania i skręcania + robota pompy. Masakraa

[ Dodano: Sob Wrz 08, 2012 12:30 ]
Niech ktoś podrzuci skan tej uszczelki byłbym wdzięczny.

kurek - Sob Wrz 08, 2012 12:47

ja dopiero w poniedziałek będe mógł bo w domu nie mam skanera.
Alexi - Sob Wrz 08, 2012 12:59

Złożyłem pompę na 95% tak jak na tej fotce. I moim zdaniem źle bo wcale nie działa.
Nie wiem zupełnie jaki sens ma zakładanie tej uszczelki w kształcie 8 w ten sposób. Przecież ona w tej pozycji nic nie uszczelnia.


AndrewS - Sob Wrz 08, 2012 21:04

No przecież obaj pare postów wyżej ustaliliśmy, ze tak to ona najprawdopodobniej nie będzie działać, poza tym pisałem zeby zwracać uwage przy rozbieraniu
Alexi - Nie Wrz 09, 2012 01:31

sorki akurat myslalem ze to chodzi o inna pompke do benzyny. No to macie potwierdzenie w ten sposob nie zadziala :D
szoso - Nie Wrz 09, 2012 11:02

z mojej pompy też ładnie kapie od spodu, podczas wczorajszej wymiany płynu chłodzącego dobrze ją sobie obejrzałem, niestety nie będę jej chyba uszczelniał sam bo widzę że nie zawsze się udaje :wink:
Alexi - Nie Wrz 09, 2012 17:44

ja dziś rozbieram ją od nowa. Pojeździłem trochę i jest sucho to taki plus ;-) Jak ją się dobrze złoży to powinna chulać.

[ Dodano: Nie Wrz 09, 2012 17:42 ]
Im częściej się to robi tym człowiek nabiera wprawy ;-) Teraz demontaż pompy 30 min + 20 na rozebranie i uszczelnienie.

Uszczelka w środku.



Bez uszczelki 8.



Resztę składamy jak leci. Oby tym razem było ok. Bo wyjdę z siebie ;-)

[ Dodano: Nie Wrz 09, 2012 17:44 ]
Swoją droga ciekawe po co ta druga dziurka na kołek blokujący. Dla zmylenia przeciwnika? :D

kurek - Pon Wrz 10, 2012 20:17

poskładałem wszystko do kupy, simmeringi wymienione, uszczelka założona i.. jakoś tak ciężko chodzi jak się obraca ją w rękach.. nie pamiętam jak się obracała przed rozebraniem, ale chybą ja rozkręcę jutro jeszcze raz :mad:


PS
u mnie simmeringi też były krzywo wsadzone, ok 1mm :|

AndrewS - Pon Wrz 10, 2012 22:36

załóż koło i dopiero sprawdz, moja tez trochę cieżej chodziła
Alexi - Wto Wrz 11, 2012 12:25

Moja też ciężko chodziła przed wsadzeniem. A po wsadzeniu nie działa wcale. Nie mam pojęcia co z nią może być nie tak. Ale jeśli ktoś przymierza się żeby ją naprawiać to stanowczo odradzam. Widzę że nikt tak do końca nie jest pewien jak ona ma być złożona i uszczelniona żeby działała. Ja już szukam kolejnej.
kurek - Wto Wrz 11, 2012 12:35

ja będę robił aż zrobię, wielkiej filozofii tam nie ma, a jak narazie zainwestowałem w całą zabawę ok 50zł, a w używaną pompę 250zł i nie działała od samego początku
szoso - Wto Wrz 11, 2012 15:21

skoro nie ma wielkiej filozofii to czemu u niego nie działa?
jak ktoś ma czas to niech rozbiera ją 20 razy i składa, ja odpadam z tej zabawy bo nie mam na to czasu :wink:
teraz pomóżcie koledze alexi czemu u niego po uszczelnieniu pompa nie chodzi

Alexi - Wto Wrz 11, 2012 15:43

a ja to chromole. Znalazlem pompe za 50 zl i mam gdzies robierac ja 20 razy. W totolotka nie mam zamiaru grac zadziala lub nie a czasu od groma potrzeba by ja wyjac i wlozyc.
kurek - Wto Wrz 11, 2012 17:20

kupno używanej to też totolotek ;) ja mam nadzieję, że moja będzie działała chociaż szczerze mam obawy.. nie wiem czemu - przecież się kręci i ma nowe uszczelki.. :bezradny:
Alexi - Wto Wrz 11, 2012 18:54

zycze jak najlepiej ale moja tez na 100 miala smigac a nie smiga i nie wiadomo czemu
AndrewS - Wto Wrz 11, 2012 21:36

przeciez sam sie przyznales ze zle zlozyłes :-) , moze jeszcze cos zamieniłes , nie zgubiłes klinika "ciągnącego" zabierak wałeczków??
Alexi - Pon Wrz 17, 2012 16:32

oba kliniki na miejscu rezta tez tak jak w instrukcji z ebaya. Nie wiem co jest nie tak.

[ Dodano: Pon Wrz 17, 2012 16:32 ]
Druga pompa za 50 pln założona i śmiga jak marzenie. Mam wrażenie że nawet lepiej niż stara przed awarią. Przy okazji dziękuję koledze magill za pompę a reszcie jak wcześniej odradzam rozbieranie bo szkoda waszego czasu.

kurek - Wto Wrz 18, 2012 11:31

moja działa... ale tylko powyżej 2 tys obrotów.. może pasek się ślizga?

już powoli zaczynam wątpić :)

Alexi - Wto Wrz 18, 2012 13:47

Przecież możesz sprawdzić. Gazu pod maska i obserwujesz czy się kręci czy przestaje. Moja np. chodziła cały czas, a mimo to nie działała.
AndrewS - Wto Gru 04, 2012 19:11

update wychodzi na to, że moja juz nie cieknie :mrgreen:
Senn - Czw Lis 06, 2014 07:24

AndrewS zrobiłeś coś z tą pompą czy nadal cieknie?
AndrewS - Czw Lis 06, 2014 21:24

W związku z nowymi faktami, wznawiamy śledztwo :twisted:

Przy niedawnej wymianie paska rozrządu, miałem okazje troche lepiej się przyjrzeć mojej pompie. No i niestety widac że sucho tam nie jest :cry: widać że się poci w miejscu uszczelki, jednak panujące w niej ciśnienie musi jednak penetrowć tą uszczelkę.

Więc znowu zacząłem szukać po internecie. No i znalazłem :hura:
Nie byle co, bo zestaw naprawczy do naszej pompy :cwaniak:
Nie nie, nie na ebayu, na naszym portalu aukcyjnym :!:
Zestaw dedykowany jest uwaga do
Ford Transit -->2000; Focus 2003-2011; Mondeo 2001-2007

Zestaw zawiera
Uszczelka z silikonowym paskiem
Dwa uszczelniacze
Jeden oring
I taka metalowo gumowa uszczelka.
Na fotce jest też oryginalna uszczelka wyjęta z pompy



Uszczelniacz jeden jest zwykły, drugi taki jak sa oryginalnie, teraz trzeba zdecydować który gdzie ma iść, no ja w sumie nie musze, bo już wczesniej kupiłem takie jak oryginalnie były.

Kolejna zagadka to jak włożyć główną uszczelke tzn. w którą strone ma być silikonowy pasek :hmm:

Senn - Pią Lis 07, 2014 09:28

AndrewS napisał/a:
Kolejna zagadka to jak włożyć główną uszczelke tzn. w którą strone ma być silikonowy pasek


To nie pamiętasz jak rozbierałeś?

Nie napisałeś ile to kosztuje.

Powinno się edytować tytuł wątku bo dotyczy też R800.

Remigiusz - Pią Lis 07, 2014 13:19

Jakos na naszym portalu tego nie widzę :neutral: Ale dobra informacja ze pasuje do Ford Transit -->2000; Focus 2003-2011; Mondeo 2001-2007 i numer zestawu AS 19151 :wink:
AndrewS - Pią Lis 07, 2014 22:00

Senn napisał/a:
To nie pamiętasz jak rozbierałeś?


Tą oryginalną to widać wyżej na fotkach, cóż z tego, jak na niej nie widać tego paska silikonowego, nie wiem zgniótł sie i odpadł, był mniejszy ?? , jakiś być chyba musiał, bo bez nie go, to kiszka by była.

Senn napisał/a:
Nie napisałeś ile to kosztuje.


100 zł plus przesyłka
Jak by nie było kilka rzeczy jest w tym zestawie.
Można spróbować poszukać jeszcze gdzieś indziej na necie, bo mi się już znudziło.

Senn napisał/a:
Powinno się edytować tytuł wątku bo dotyczy też R800.


Ja niestety nie mogę, mogę to wkleić do któregoś wątku z 800, albo lepiej jak będe swoją znowu rozbierał, to może walne jakiś artek z fotkami. Na stronie niby jest już, ale fotki jakieś małe i mało co widać.

Remigiusz napisał/a:
Jakos na naszym portalu tego nie widzę


Bo aukcja się skończyła.
http://allegro.pl/zestaw-...4671418591.html
Użytkownik motomajster_com
Muszę napisać żę obeznany w temacie. Zadałem mu pytania i tak:

Uszczelniacze tak jak myślałem, ten metalowy od strony koła pasowego (też wywnioskowałem że po tej stronie jest wyższe ciśnienie).
Uszczelka silikonem w strone żeliwnej części czyli NIE TAK JAK NA ZDJĘCIU

RAKU_44 - Nie Sie 07, 2016 23:08

Mógłby ktoś się wypowiedzieć czy ten zestaw naprawczy podejdzie też do pomp z silników iDT? U mnie problem jest w R25 a nie wiem czy sam korpus pompy jest taki sam jak w R45 czy R400?
AndrewS - Nie Sie 07, 2016 23:39

Z tego co pamiętam to te pompy w iDT są chyba takie same, albo bardzo podobne, a różnią się tylko króćcami

Obecnie moja pompa głośno sie zachowuje, dodatkowo miałem niedawno jakieś chwilowy opór, takie blokowanie kierownicy, luzy zawieszenia sprawdzone, brak luzów, może się coś zaciera np. końcówka drążka, mam nadzieję że to nie przekładnia kierownicza.

RAKU_44 - Pon Sie 08, 2016 07:06

Ciekawi mnie jeszcze nr zestawu bo na aukcji znalazłem taki zestaw:
http://allegro.pl/zestaw-...6380209988.html
Nr jest inny AS 15638 i na stronie sklepu moto Majster po wyszukiwaniu zestawu 19151 wyskakuje na zdjęciu też ten z nr 15638.

AndrewS - Pon Sie 08, 2016 14:38

Same uszczelki (kształt) wyglądają tak samo, jedynie widzę różnicę w uszczelniaczach, w tym zestawie podanym przez Ciebie są dwa metalowe uszczelniacze.

No i sama pompa(obudowa) ma trochę inny kształt.

RAKU_44 - Pon Sie 08, 2016 18:16

Dzwoniłem do tego sklepu i uzyskałem info że są to zamienne zestawy i powinno wszystko grać. A jak wyjdzie okaże się zapewne pojutrze.
AndrewS - Nie Maj 07, 2017 22:43

Wklejam co nieco z innego wątku

"Ehhh a ja to ostatnio dalem ciała z pompą ....
Przekładałem sobie cichą nie cieknącą od Senn'a.
Po montażu testy, a tu po chwili patrzę kałuża pod samochodem i godzina 20:00
Z lekka wkurr. założyłem znowu moją......
Najprawdopodobniej podczas czyszczenia jej z brudu, uszkodziłem wyciągnąłem na kawałku ten silikon z uszczelki, ja nie wiem jak to sie trzyma, że tak łatwo wylazło
Tak więc na dniach będe robił to co Ty i znowu przekladka
Co jest powodem że pompa głośno pracuje ?? . "

Przy okazji aplikacji zestawu naprawczego zmienilem też łożysko 6302.
No niestety sie okazuje ze ten halas to nie pompa wspomagania ....

wlodek - Wto Lip 04, 2017 13:38

Witam,

Pojawił mi się problem ze szczelnością pompy. Kupiłem na allegro komplet uszczelek, zdemontowałem pompę i dzisiaj zabieram się za wymianę uszczelki. Szukając w internecie instrukcji jak to zrobić znalazłem taki o to wątek:

http://forums.mg-rover.or...-change-438513/

Dam znać jak mi poszło ;P

barney79 - Sro Paź 04, 2017 15:29

Panowie.Odswiezam.Musze robic wycieki z silnika i przy okazji pompe.Nie aktualne
Remigiusz - Sro Paź 04, 2017 16:56

No to w czym problem :D
barney79 - Nie Paź 08, 2017 14:50

Remigiusz napisał/a:
No to w czym problem :D


Ach,chciałem zapytać ale już wiem póki co a posta nie mogłem usunąć :mrgreen:

dawidd - Sob Sty 02, 2021 09:12

Chłopaki, ma ktoś dane jakim momentem skręcić pompę, te 4 śruby imbusowe?
AndrewS - Nie Sty 03, 2021 02:11

gdzies w dokumentacji z linka z poczatku watku bylo ze 18Nm
dawidd - Nie Sty 03, 2021 13:19

no dzięki bo albo ślepy jestem albo nie ma tego info o 18Nm. Ja standardowo korzystając z narodowej kwarantanny rozbebeszyłem poł auta, a miałem tylko 1 śrubkę dokręcić :) . Moze na tym skończę i silnika nie wyciągnę bo cos ostatnio mi taka chęć przychodzi :) - ale bym go sobie wtedy wymył... :)