Zobacz temat - [R214 Si 97r.] Uszczelniacze zaworów;instrukcja jak wymienić
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise - [R214 Si 97r.] Uszczelniacze zaworów;instrukcja jak wymienić

mysiak6 - Wto Sie 31, 2010 15:53
Temat postu: [R214 Si 97r.] Uszczelniacze zaworów;instrukcja jak wymienić
Witam. Jako że, powziąłem myśl o samodzielnej naprawie HGF w moim roverku postanowiłem zamówić niezbędne części w tomateam i między innymi uszczelniacze. W poszukiwaniu instrukcji wymiany uszczelniaczy zaworowych wpadłem na to:http://www.youtube.com/watch?v=_G6RlW2HQtg&feature=related niestety film jest stworzony, że nie wszystko wiadomo i mam kilka wątpliwości. Dodam, że to będzie moja pierwsza próba naprawy HGF. Prosiłbym o opisanie krok po kroku jak dobrać się do uszczelniacza i jak zrobić to domowym sposobem bo to narzędzie do wyciągania zaworków nie jest dla mnie osiągalne co więcej nawet nie wiem jak się to nazywa. Może ta prośba jest trochę dziwna ale niestety każdy z nas się kiedyś musiał nauczyć a ja się dopiero uczę więc proszę o wyrozumiałość.
Markzo - Wto Sie 31, 2010 16:01

a na strone klubową zagładał waść? http://www.roverki.pl/zro...ia-glowicy.html
mysiak6 - Sro Wrz 01, 2010 12:01

Niestety nie zaglądał. Korzystał tylko z szukajki. Serdeczne dzięki. Po tym artykule zrozumiałem nawet powyższy film hehe. Ciężko jest się wszystkiego domyśleć jak nie ma się głowicy rozebranej przed sobą. Jeśli mogę jeszcze zapytać: w jakim celu ten gość na tym filmie punktuje powierzchnię głowicy?? Widać to w czasie 1:35.
sTERYD - Sro Wrz 01, 2010 12:04

ma tam wżery, których nie usunęło planowanie, więc punktuje, żeby podnieść powierzchnię dociskaną do tulei cylindrów
mysiak6 - Sro Wrz 01, 2010 13:58

Kolego sTERYD mógłbyś powiedzieć o tym coś więcej bo nie bardzo rozumiem. Jeżeli ma wżery (rozumiem wgłębienia) to poco jeszcze je pogłębia?? :shock:
sTERYD - Sro Wrz 01, 2010 23:01

zrób sobie eksperyment z punktakiem i zobacz jak wygląda powierzchnia po zapunktowaniu.
owszem w tym miejscu gdzie zapunktujesz jest zagłębienie, ale wszędzie dookoła robi się wyżej,ten materiał nie znika, tylko jest wypychany na boki. Tą samą technikę stosuje się do wpasowywania lekko luźnych wałków :cool:

keczu - Sro Wrz 01, 2010 23:53

sTERYD napisał/a:
ma tam wżery, których nie usunęło planowanie, więc punktuje, żeby podnieść powierzchnię dociskaną do tulei cylindrów

mysiak6 napisał/a:
Kolego sTERYD mógłbyś powiedzieć o tym coś więcej bo nie bardzo rozumiem. Jeżeli ma wżery (rozumiem wgłębienia) to poco jeszcze je pogłębia??

Tu masz filmik o co chodzi koledze sTERYD, -owi. 55-ta sekunda koles pokazuje wzery, 1.20s zaczyna akcje z punktakiem :razz:
http://www.youtube.com/wa...feature=related

mysiak6 - Czw Wrz 02, 2010 01:40

Jasne - tak tego nie przemyślałem. No cóż człowiek uczy się całe życie. Jak myślicie czy będę musiał pójść w ślady tego gościa przy 180 kkm przebiegu?? W jakiej dokładnie sytuacji można darować sobie akcję z punktakiem (kiedy powierzchnia jest idealnie gładka czy leciutkie wżery też mogą zostać?? czy może najlepiej jest przeprowadzić punktowanie profilaktycznie?? ) Wiem, że jak rozbiorę to będzie wiadomo coś więcej ale chciałbym zasięgnąć jak najwięcej teorii przed rozbiórką a ta już utro (właściwie już dziś :P )
oprawca_1978 - Czw Wrz 02, 2010 07:10

Jeśli już, to to, co ten gościu robił na filmiku, wypadałoby zrobić na pionowej wytaczarce.

Zapewne chodziło mu o stworzenie pierścieni wokół komór spalania, by pierścienie stalowe, zaprasowane w uszczelce podgłowicowej wokół otworów na cylindry ładnie się w te wgłębiania wkomponowały i nie było przedmuchów.

Pomysł dobry, ale wykonanie fatalne.

mysiak6 - Czw Wrz 02, 2010 14:05

Cytat:
Jeśli już, to to, co ten gościu robił na filmiku, wypadałoby zrobić na pionowej wytaczarce.

Zapewne chodziło mu o stworzenie pierścieni wokół komór spalania, by pierścienie stalowe, zaprasowane w uszczelce podgłowicowej wokół otworów na cylindry ładnie się w te wgłębiania wkomponowały i nie było przedmuchów.

Pomysł dobry, ale wykonanie fatalne


Mi wogóle się ten pomysł nie podoba. Niestety nie mam dostępu do takiej wytaczarki. Więc mam nic nie robić w tym kierunku czy szukać wytaczarki?? Proszę o podpowiedź

sTERYD - Czw Wrz 02, 2010 20:41

przede wszystkim zobacz w jakim stanie będzie głowica, a później się będziesz zastanawiał ;)