Zobacz temat - [R75] Sprzęgło - wymiana, koszty wymiany
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 75, MG ZT - [R75] Sprzęgło - wymiana, koszty wymiany

lukasz5992 - Sro Wrz 08, 2010 20:52
Temat postu: [R75] Sprzęgło - wymiana, koszty wymiany
Witam. Zdaje sobie sprawę z tego, że temat sprzęgła w naszych R75 był omawiany niejednokrotnie, ale chodzi mi o diagnozę przez szanownych kolegów.Sytuacja u mnie wyglądała tak: najpierw pedał brał coraz niżej i biegi coraz częściej źle wchodziły tzn. z dużym oporem.Na dzień dzisiejszy sprzęgło jest wyczuwalne ale na jakiś 1 cm od podłogi żeby wbić wybić jakikolwiek bieg trzeba używać siły i to dużej.Proszę o pomoc co to może być wysprzęglik, pompa sprzęgła a może jeszcze coś innego.Jakie firmy polecacie i jaki jest koszt wymiany poszczególnych podzespołów.
apples - Sro Wrz 08, 2010 21:08

lukasz5992 napisał/a:
Sytuacja u mnie wyglądała tak: najpierw pedał brał coraz niżej i biegi coraz częściej źle wchodziły tzn. z dużym oporem.Na dzień dzisiejszy sprzęgło jest wyczuwalne ale na jakiś 1 cm od podłogi żeby wbić wybić jakikolwiek bieg trzeba używać siły i to dużej.
Wskazuje na cienką tarczę. Jeżeli masz przebieg ok. 200 tys. to z pewnością tak będzie.
lukasz5992 napisał/a:
Proszę o pomoc co to może być wysprzęglik, pompa sprzęgła a może jeszcze coś innego.Jakie firmy polecacie i jaki jest koszt wymiany poszczególnych podzespołów.
Jakie sprzęgło, jak sprawdzić i koszty http://forum.roverki.eu/v...p=494811#494811
Zamienniki http://forum.roverki.eu/v...p=459245#459245

lukasz5992 - Sro Wrz 08, 2010 21:14

apples z tym że pedał brał coraz niżej ale w ciągu jednego dnia kilkudziesięciu kilometrów a nie od kilku powiedzmy miesięcy czy kilku tys. km.Myślę, że tarcza, aż tak szybko by się nie zużyła jak uważasz?
apples - Sro Wrz 08, 2010 21:18

lukasz5992, sprawdź jeszcze pompkę sprzęgła i wysprzeglik czy nie cieknie. Opis sprawdzenia w linku który podałem wczesniej.
lukasz5992 - Sro Wrz 08, 2010 21:23

właśnie nie sprawdzę bo R już stoi u mechanika.Dziwiło mnie to odkąd kupiłem go dlaczego sprzęgło chodzi dość ciężko w niektórych wcale nie czuć oporu, a u innych tak jak u mnie był bardzo duży opór przy naciskaniu od początku.Od czego to zależy jak powinno byc dobrze duży opór czy lekko wyczuwalny?
apples - Sro Wrz 08, 2010 21:24

lukasz5992 napisał/a:
właśnie nie sprawdzę bo R już stoi u mechanika.Dziwiło mnie to odkąd kupiłem go dlaczego sprzęgło chodzi dość ciężko w niektórych wcale nie czuć oporu, a u innych tak jak u mnie był bardzo duży opór przy naciskaniu od początku.Od czego to zależy jak powinno byc dobrze duży opór czy lekko wyczuwalny?
Tarcza i docisk. U mnie przed wymiana też ciężko chodziło.
lukasz5992 - Sro Wrz 08, 2010 21:28

No to coraz ciekawiej się robi nie wiesz może jaki jest koszt tarczy docisku i robocizny. Robiłeś może coś jeszcze, co już wymagało wymiany, chodzi mi tu o sprzęgło
apples - Sro Wrz 08, 2010 21:33

lukasz5992 napisał/a:
No to coraz ciekawiej się robi nie wiesz może jaki jest koszt tarczy docisku i robocizny.
Poczytaj tematy w linku który podałem.

Koszt tarczy i sprzęgła na allegro ok. 550zł, a robocizna ok. 350zł.

lukasz5992 - Sro Wrz 08, 2010 21:48

Te tematy czytałem jeszcze przed założeniem swojego, ale wielkie dzięki za pomoc.Zaraz po naprawie odezwę się co i jak wyszło u mechanika.
Cmdr.Kisiel - Pią Wrz 10, 2010 22:52

Podepnę się pod temat.
Pompka sprzęgła – sprawna: nie cieknie, trzyma ciśnienie( regenerowana od Pana z Pyskowic – jeśli mnie czyta to poprzednia pompka jest w drodze – sorry z zwłokę :mrgreen: )
Wystprzęglik: nie cieknie(brak śladów wycieku w dwóch dziurach od skrzyni). Odpowietrznik szczelny ( musiałem zaprawić nowy bo z tamtego przepuszczało delikatnie na łączeniu odpowietrznika z rurką). Wysprzęglik był wymieniany 2 lata temu.
Układ: Odpowietrzony i zalany płynem Shella Donat YB w czwartek.
Sprzęgło – stan nieznany ( pedał sprzęgła chodzi bez większych oporów – bierze raczej od dołu a kończy brać w środkowym położeniu)

Biegi fajnie wchodziły do dzisiaj a dokładnie kiedy wjechałem ruch miejski (1,2 czasami 3 bieg) – biegi zaczęły chodzić coraz ciężej normalnie prawie się z nimi siłowałem . Dojechałem pod market budowlany gdzie z ledwością wbiłem wsteczny parkując.
Po godzinnym pobycie w markecie wsiadam w auto i jadę bez problemu 30 km – biegi wchodzą bez większych problemów.

Czego to może być wina ( nie sprawdzałem stanu oleju w skrzyni biegów choć z tego co wiem wymiana była przy okazji wymiany wysprzęglika – jaki płyn lać do skrzyni)?
Zastanawiałem się nad cięgnami ale miałbym cały czas problem z biegami a nie tylko co jakiś czas.

Czytałem trochę tematów i wiem, że sprawa sprzęgła w R 75 to jakiś niekończący się koszmar.

Proszę o radę co jeszcze można sprawdzić

Boncky - Sob Wrz 11, 2010 08:52

wytrzymam z twoją wysyłką :)

jak biegi zaczynają ciężko wchodzić, pedał odbija do góry? zgaś auto i sprawdź czy wtedy występują problemy. Jeżeli pedał odbija a na zgaszonym wchodzą normalnie to masz do zrobienia wysprzęglik ( 2 lata to dużo :D )

Możesz też mieć tarczę z dociskiem na wykończeniu, po prostu musisz to wymienić.

branie u dołu wskazuje dodatkowo na tarcze i docisk więc od tego bym zaczoł. w R 75 nie znany stan tarczy to inaczej zły stan tarczy :)

se7en86 - Sob Wrz 11, 2010 21:55

A co powiecie na regeneracje tarczy sprzęgła po przez nabicie nowego materiału Luka ?? Koszt 90 zł.
lukasz5992 - Sob Wrz 11, 2010 21:58

Więc tak cały problem polegał na tym, że układ był o dziwo zapowietrzony.Odpowietrzenie i wymiana płynu pomogły i R znów bryka :mrgreen: .Wielkie dzięki za pomoc proszę jeszcze o link do właśnie odpowietrzania w razie czego na przyszłość.
apples - Sob Wrz 11, 2010 22:11

se7en86 napisał/a:
A co powiecie na regeneracje tarczy sprzęgła po przez nabicie nowego materiału Luka Koszt 90 zł.
Osobiście bym kupił nową. Dokładasz ok. 100zł. Zamienniki tarczy http://forum.roverki.eu/v...p=469848#469848
Cmdr.Kisiel - Nie Wrz 12, 2010 20:36

Ciekawe bo przejechałem teraz ok 100km i jest spoko z biegami. Czasami jak ruszam pod górkę to słyszę takie piszczenie przez chwilkę ( takie ślizganie) to chyba taracza.

Prosze podajcie mi wszystkie dane:
- Sprzęgło, wysprzeglik ( jaki sprawdzony model i nie drogi ) -- ile na tym przejadę -- najlepiej link do aukcji lub sklepu
- łożysko kupuje się ze sprzęgłem czy wysprzęglikiem
- Jakiegoś linka do instrukcji wymiany (abym mechanika przypilnował)

Czy coś jeszcze się wymienia jak już mechanik zrzuci skrzynie do wymiany sprzęgłą.
Podajcie proszę orientacyjne koszty.(części)

Pieta - Nie Wrz 12, 2010 21:07

tutaj wszystko znajdziesz

http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=54757

http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=51438

łożysko jest razem z wysprzęglikiem

Boncky - Nie Wrz 12, 2010 21:13

Cmdr.Kisiel napisał/a:
Ciekawe bo przejechałem teraz ok 100km i jest spoko z biegami. Czasami jak ruszam pod górkę to słyszę takie piszczenie przez chwilkę ( takie ślizganie) to chyba taracza.

Prosze podajcie mi wszystkie dane:
- Sprzęgło, wysprzeglik ( jaki sprawdzony model i nie drogi ) -- ile na tym przejadę -- najlepiej link do aukcji lub sklepu
- łożysko kupuje się ze sprzęgłem czy wysprzęglikiem
- Jakiegoś linka do instrukcji wymiany (abym mechanika przypilnował)

Czy coś jeszcze się wymienia jak już mechanik zrzuci skrzynie do wymiany sprzęgłą.
Podajcie proszę orientacyjne koszty.(części)



nie jeżdzij na tym za długo bo spalisz zawór w pompce, przegrzewa się układ.

Cmdr.Kisiel - Pon Wrz 13, 2010 09:31

W tym tygodniu mam zamiar wymienić więc nie zrobię więcej niż 100km w krótkich odcinkach -- dojazd do pracy(jeszcze z kolega mechanikiem musze pogadać w sprawie terminu).

To jak kto poda dokłądną listę części niedrogich a sprawdzonych? :mrgreen:

[ Dodano: Pon Wrz 13, 2010 09:31 ]
Rozmawiałęm z mechanikiem i za wymianę sprzęgła, wysprzęglika, oleju w skrzyni, oleju w silniku chce 400zł.

Czy ta cena jest ok??

Pieta - Pon Wrz 13, 2010 10:06

za taką robotę to tanio
Ja zapłaciłem też 400 za wymianę wysprzęglika. Przeważnie wołali 500
Jak odebrałem od mechanika to powiedział, że jak zobaczy R75 jeszcze raz to nie będzie robił za 400. Dużo grzebania, słaby dostęp itd.

Boncky - Pon Wrz 13, 2010 10:39

Pieta napisał/a:
za taką robotę to tanio
Ja zapłaciłem też 400 za wymianę wysprzęglika. Przeważnie wołali 500
Jak odebrałem od mechanika to powiedział, że jak zobaczy R75 jeszcze raz to nie będzie robił za 400. Dużo grzebania, słaby dostęp itd.


a ja mam za darmo :P

400 za to, to w miarę dobra cena :)

Cmdr.Kisiel - Pon Wrz 13, 2010 11:17

Z tego co podzwoniłem to najtaniej części wyszły mnie
sprzegło+docisk(national) + wysprzęglik( do Land Rovera) == 705 zł z wysyłką
Ma ktoś tańszy dostęp do części czy to dobra cena?

[ Dodano: Pon Wrz 13, 2010 11:17 ]
A co powiecie o sprzęgle Borg & Back -- warto czy lepiej National ?

apples - Pon Wrz 13, 2010 12:53

Cmdr.Kisiel napisał/a:
sprzegło+docisk(national) + wysprzęglik( do Land Rovera) == 705 zł z wysyłką
Jak poszukasz to może z 50zł znajdziejsz taniej za komplet, ale chyba nie ma sensu. Cena atrakcyjna gdyż sam wysprzęglik nawet na Allegro kosztuje 300zł.
Cmdr.Kisiel napisał/a:
Borg & Back -- warto czy lepiej National
Z informacji które znalazłem kiedyś w internecie wynikało że Borg & Back należy do "koncernu" AP Driveline - czyli oryginał w R75. W Gdańsku w Land Roverze montują (montowali) do Land Roverów sprzęgła Borg & Back i sobie nawet je chwalili.
Cmdr.Kisiel - Pon Wrz 13, 2010 13:05

Dobra już zamówiłęm za 690zł sprzęgło z dociskiem (national) i wysprzęglik (LUK) - z kosztami wysyłki.
Mam nadzieję że dwumasa jest OK.

Pytanie za 100 pkt jaki olej i gdzie najtaniej do skrzyni biegów można dostać.

Pieta - Pon Wrz 13, 2010 14:12

Zalecany Texaco MTF94
40zł/litr

tutaj kupowałem
http://zuchowski.tla.pl/s...2,texaco-mtf-94

Cmdr.Kisiel - Pon Wrz 13, 2010 14:47

Właśnie znalazłęm ich i kupiłem 2 l.
Dzięki za pomoc.

apples - Pon Wrz 13, 2010 17:09

Cmdr.Kisiel napisał/a:
wysprzęglik (LUK)
AP Driveline. Zobacz na korpusie wysprzęglika przy wejściu rurek w obudowę. Powinno być AP. :wink:
Cmdr.Kisiel - Pon Wrz 13, 2010 19:21

Czyli niby sprzedają wysprzęglik LUK a to jest AP Driveline?
kupiłem z tej aukcji:
http://moto.allegro.pl/sh...item=1191597794

Na zdjęciu faktycznie nalepka przy odpowietrzniku kolorem przypomina AP.

Pytanie o koło dwumasowe:
Jakie odchylenia są dopuszczalne?

Boncky - Pon Wrz 13, 2010 20:22

Cmdr.Kisiel napisał/a:
Czyli niby sprzedają wysprzęglik LUK a to jest AP Driveline?
kupiłem z tej aukcji:
http://moto.allegro.pl/sh...item=1191597794

Na zdjęciu faktycznie nalepka przy odpowietrzniku kolorem przypomina AP.

Pytanie o koło dwumasowe:
Jakie odchylenia są dopuszczalne?



od pionu żadne, an kole max 2cm ( to i tak już sporo )

apples - Wto Wrz 14, 2010 00:08

Cmdr.Kisiel napisał/a:
Czyli niby sprzedają wysprzęglik LUK a to jest AP Driveline?
Dokładnie tak jest.
Rowan - Wto Wrz 14, 2010 16:32

Boncky, chyba chodzi Ci o luźny skok :wink: A jeśli chodzi o sprawdzenie wychylenia, to trzeba mocniej pociągnąć i wtedy da się sprawdzić jak mocno się wychyla. Generalnie jest to 7% w jedną i 7% w drugą stronę dla nowej dwumasy. Moja stara wychylała się około 40% :roll: a luźnego skoku i tak miała może ze 3-4cm.
Cmdr.Kisiel - Czw Wrz 16, 2010 11:09

Otrzymałem już sprzęgło i wysprzęglik.
Skrzynia została zrzucona i jest pewien problem:
Sprzęgło wsadzone w skrzyni było VALEO tak jak i WYSPRZĘGLIK.
Wysprzęglik wygląda na trochę jak to powiedział mechanik "obrzygany" więc do wymiany.
Co do sprzęgła to zagadka bo wygląda prawie jak nowe (widać nawet napisy na nim) lecz jest ono wytarte od strony dwumasy tak jakby nie dociskało równomiernie.
Dodatkowo po zmierzeniu grubość sprzęgła National - to co przyszło nowe to 7,5 a VALEO które było zamontowane ma coś podnad 8.

Czy to wytarcie może mieć związek ze zbyt grubą okładziną?
Czy to ewidentnie koło dwumasowe jest nie tak?

[ Dodano: Czw Wrz 16, 2010 11:09 ]
A jeszcze jedno National w swojej konstrukcji używa dodatkowo spreżynek a to wsadzone VALEO ich nie ma

apples - Czw Wrz 16, 2010 11:14

Cmdr.Kisiel napisał/a:
Co do sprzęgła to zagadka bo wygląda prawie jak nowe (widać nawet napisy na nim) lecz jest ono wytarte od strony dwumasy tak jakby nie dociskało równomiernie.
Zrób zdjęcie. :wink:
Cmdr.Kisiel napisał/a:
Czy to wytarcie może mieć związek ze zbyt grubą okładziną?
Raczej nie. Po wciśnięciu sprzęgła tarcza wiruje pomiędzy kołem dwumasowym, a dociskiem. Nie ma możliwości by było inaczej. To że jest starte z jednej strony bardziej niż z drugiej może zależeć od jakości okładzin i materiału o który ociera. W tym przypadku przylgnia koła dwumasowego i docisku.
Cmdr.Kisiel napisał/a:
Czy to ewidentnie koło dwumasowe jest nie tak?
Nie. Moim zdaniem nie ma nic do rzeczy. Koło dwumasowe jest zespolone tylko z dociskiem. Tarcza natomiast jest tylko wmontowana w środku jako element łączący silnik ze skrzynia biegów. Prędzej bym powiedział że docisk lub wysprzeglik dobrze nie wysprzęglał , ale może tez być spowodowane słabym wciskaniem pedału sprzęgła przy zmianie biegów przez kierowcę.

[ Dodano: Czw Wrz 16, 2010 11:12 ]
Cmdr.Kisiel napisał/a:
A jeszcze jedno National w swojej konstrukcji używa dodatkowo spreżynek a to wsadzone VALEO ich nie ma
Nie przeszkadza. Tarcze bez sprężynek były i są stosowane tylko w połączeniu z kołem dwumasowym. Tarcza ze sprężynkami do zwykłego koła zamachowego, ale może i jest stosowana też z kołem dwumasowym. Mam Nationala u siebie i jest OK. :wink:

[ Dodano: Czw Wrz 16, 2010 11:14 ]
Tarcza ze sprężynkami powinna wydłużyć okres użytkowania koła dwumasowego. Na początku możesz odczuwać delikatne szarpnięcia, ale po pewnym czasie ułoży się wszytko i będzie OK.

Boncky - Czw Wrz 16, 2010 11:20

Rowan napisał/a:
Boncky, chyba chodzi Ci o luźny skok :wink: A jeśli chodzi o sprawdzenie wychylenia, to trzeba mocniej pociągnąć i wtedy da się sprawdzić jak mocno się wychyla. Generalnie jest to 7% w jedną i 7% w drugą stronę dla nowej dwumasy. Moja stara wychylała się około 40% :roll: a luźnego skoku i tak miała może ze 3-4cm.



zgadza się :)

Cmdr.Kisiel - Czw Wrz 16, 2010 11:45

no ale czy jest sens wymieniać sprzęgło jak jest ok ?
szkoda kasy skoro jest grubsza okładzina od tego nowego i mogę dokonać jej zwrotu(jedynie jaka zaleta to te sprężynki jeśli chodzi o żywotność koła dwumasowego).
Może faktycznie tarcza nie dociskała jak wysprzęglik był walnięty.
Tylko dziwne bo jak pisałem wcześniej odcinki ok 15 km pokonywałem bez problemu do pracy tylko problem zaczynałsię jak stałem w mieście w korku. wtedy cięzko biegi wchodziły.
Z otworów od korpusu nie ciekło na bank bo sprawdzałem( czyli wyciek z wysprzęglika nie był za duży)
Jak będę u mechanika( jeśli nie poskłada wszystkiego do kupy to porobię fotki)

apples - Czw Wrz 16, 2010 11:58

Cmdr.Kisiel napisał/a:
no ale czy jest sens wymieniać sprzęgło jak jest ok ?
Jakbym zobaczył na własne oczy to bym Ci odpowiedział. :wink:
Jak wygląda docisk? Czy łapki są całe i czy trzymają sprężystość?

Cmdr.Kisiel - Czw Wrz 16, 2010 13:38

Sprężystość to chyba będzie trudno sprawdzić - łaki w jednym i drugi są twarde.
Jeszcze jedno mechanik wylał ze skrzyni 2l oleju a z tego co wiem to powinno być tam 1,6l

apples - Czw Wrz 16, 2010 15:18

Cmdr.Kisiel napisał/a:
Jeszcze jedno mechanik wylał ze skrzyni 2l oleju a z tego co wiem to powinno być tam 1,6l
I niech wleje tyle samo. Miałem identycznie o czym pisałem na forum. http://forum.roverki.eu/v...p=494811#494811
bleki - Czw Wrz 01, 2011 09:15

Witam!! Panowie podczepię się pod ten temat . Kilka dni temu padł mi wysprzęglik ,został wymieniony na nowy ale sprzęgło łapie bardzo nisko czy to objaw kończącej się tarczy i docisku ?? Drugie pytanie po 4 dniach małego użytkowania auta pojawiło się delikatne zęzolenie z skrzyni biegów, Biegi wchodzą dobrze sprzęgło działa czy to może być wina małego stanu oleju ??
Boncky - Czw Wrz 01, 2011 11:38

bleki napisał/a:
Witam!! Panowie podczepię się pod ten temat . Kilka dni temu padł mi wysprzęglik ,został wymieniony na nowy ale sprzęgło łapie bardzo nisko czy to objaw kończącej się tarczy i docisku ?? Drugie pytanie po 4 dniach małego użytkowania auta pojawiło się delikatne zęzolenie z skrzyni biegów, Biegi wchodzą dobrze sprzęgło działa czy to może być wina małego stanu oleju ??



wymiana samego wysprzęglika - wielki błąd chyba że osobiście wymieniałeś nie dawno tarcze, jeżeli nie to nie ma opcji by tarcza była w tym aucie w dobrym stanie przy padnięciu wysprzęglika podczas jego eksploatacji...

dodatkowo trzeba było sprawdzić koło dwumasowe

olej - może być mało uzupełnij

Szuryga - Nie Gru 15, 2013 17:06

Witam mam taki problem auto to rover 75 2,0 cdt auto ma żona od niedawna wszystkie biegi na postoju wchodzą lekko , płynnie

po ruszeniu 1 tak do 2000 obr po zmianie na 2 jest lekki zgrzyt ,jak ruszymy 1 tak do 1500 obr tego zgrzytu niema

jadąc na 3 chcemy zredukować na 2 i auto prawie że już staje (tak do 5 km/h wtedy zgrzytu nie ma) powyżej tej prędkości jest lekki zgrzyt

to samo tyczy się pierwszego biegu 1 to można włączyć prawie jak już się zatrzymamy inaczej jest lekki zgrzyt

Zgrzyty dochodzą od lewarka zmiany biegów i tylko są na tych biegach

W czy może być problem? co jest do wymiany?
Ps. wiem że w maju tego roku była wymieniana pompa sprzęgła.

sTERYD - Nie Gru 15, 2013 20:25

1 to się wrzuca tylko do ruszenia więc jak samochód się toczy to zgrzyta. Co do dwójki, to może być mało oleju w skrzyni. Miałem podobnie jak po wymianie wysprzęglika zalewałem z podniesionym przodem.
automechanik - Pon Gru 16, 2013 06:28

W tej skrzyni wszystkie biegi są zsynchronizowane, więć niezależnie od obrotów silnika nie powinno być żadnego zgrzytu.
Jedynka to może zgrzytać w"maluchu" :mrgreen:
Jakiekolwiek zgrzyty świadczą o niepełnym wysprzęgleniu,zużytych synchronizatorach lub zbyt brutalnym przełączaniu biegów nie dającym szansy synchronizatorom na wyrównanie obrotów zębatek włączanego biegu.

[ Dodano: Pon Gru 16, 2013 06:24 ]
Zbyt niski poziom oleju to zabójstwo dla całej skrzyni, a nie tylko dla dwójki.

[ Dodano: Pon Gru 16, 2013 06:28 ]
Szuryga, spróbuj ponownie odpowietrzyć sprzęgło.

Szuryga - Wto Gru 17, 2013 12:09

Witam no właśnie trochę mnie to dziwi że trzeba kompletnie się zatrzymać żeby włączyć jedynkę a tak ogólnie po tym co opisałem to na co obstawiacie co jest do wymiany bo nie chce na darmo kasy wydawać na dobre części.

Ps. na czwartek jestem umówiony u mechanika na zmianę wahacza z przodu to i przy okazji zalejemy nowy MTF 94 i odpowietrzymy sprzęgiełko.

Pieta - Wto Gru 17, 2013 13:30

automechanik napisał/a:
W tej skrzyni wszystkie biegi są zsynchronizowane, więć niezależnie od obrotów silnika nie powinno być żadnego zgrzytu.
Jedynka to może zgrzytać w"maluchu"


Co nie oznacza, że można robić redukcję przy dowolnej prędkości, zwłaszcza z 2-1. W tym aucie nawet jak masz wszytko super sprawne to redukcja do jedynki musi się odbywac przy dość małej prędkości. Jeżeli chodzi o zgrzytanie to akurat w tej skrzyni synchronizator 1-go biegu jest o tyle dobry, że sprawnie blokuje zazębienie sprzęgiełka przy braku synchronizacji.

Szuryga napisał/a:
Witam no właśnie trochę mnie to dziwi że trzeba kompletnie się zatrzymać żeby włączyć jedynkę

Jak tak masz to coś jest ewidentnie nie tak.
Masz niską sprawnośc ukałdu wysprzęglania - zapowietrzenie, mało płynu lub pompka puszcza.
Czy pompka od razu bierze od góry, czy masz duży luz jałowy?

Szuryga - Wto Gru 17, 2013 15:37

OK Kolego tylko że ja nie piszą że ja przechodzę z 2 na 1 przy prędkości 10 km/h czy nawet 15 km/h tylko auto się toczy tak wolniutko np. jest tak że dojeżdżamy do światełek już wyhamowujemy i widzimy że światełka się zmieniają mamy malutką prędkość że 2 będzie (za słabym biegiem)no to dajemy 1 a ja niestety tak nie mogę musze albo całkiem ustać wtedy 1 i poszedł lub mordować na 2

co do sprzęgła to bierze tak od połowy , wiem że w tym roku auto miało zmienioną pompkę sprzęgła (widziałem starą)


A tak na marginesie jak wymienić żaróweczki w podświetleniu lusterka kosmetycznego u pasażera :D

saikwon - Czw Maj 01, 2014 19:14

Witam
Odgrzeje temat, żeby nie zakładać nowego.
Mam następujący problem ze sprzęgłem: w czasie ruszania gdy puszczam sprzęgło i dodaje gazu na 1 biegu coś w sprzęgle zaczyna mi trzeć i słychać zgrzyty. Co dziwne występuje tylko na jedynce a na wyższych biegach już nie. Mechanik do którego pojechałem popatrzył posłuchał i stwierdził, że to tarcza sprzęgła i zaśpiewał mi za tarcze 350zł + robocizna 500zł. Wydało mi się to nieco za drogo i podziękowałem za naprawę. Pytanie moje brzmi, bo doszperałem się na forum do postu z częściami zamiennymi: https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?p=459245#459245 czy wspomniana tam tarcza sprzęgła, której zamienniki stosowane są min. w astrze G i H pasuje tylko do modeli z silnikiem diesla czy do mojego Roverka z silnikiem 1.8 120KM też będzie pasowała? Jakie są mniej więcej koszty wymiany tarczy?
Z góry dzięki za wszystkie odpowiedzi. pozdrawiam

pelson91 - Czw Maj 01, 2014 19:16

cena którą powiedział Ci mechanik wcale nie jest tak zawyżona. Tyle kosztuje zrzucenie skrzyni i wymiana sprzęgła także w innych warsztatach. Koszt 350zł za sprzęgło to także nie jest jakoś bardzo drogo...
saikwon - Czw Maj 01, 2014 22:59

Dzięki za odpowiedź. A orientujesz się może jak to jest z tym zamiennikiem?
pelson91 - Czw Maj 01, 2014 23:06

nie, bo mam diesla
SmoK - Pon Wrz 01, 2014 16:15

Odświeżę troszkę temacik.

Mam następujący problem podczas jazdy czasami wpada mi pedał sprzęgła w podłogę czasem podniesienie go i pompowanie pomaga czasem sam się podniesie, na wyłączonym silniku wydaje się działać prawidłowo, lecz tak jak napisałem pedał nie zawsze wpada w podłogę. Z racji ze jakieś 11miesięcy temu wymieniałem wysprzęglik postawiłem na pompkę sprzęgła miałem jakaś stara w której urwało się ucho ( to które zakłada się za pedał) przełożyłem środki odpowietrzyłem miałem spokój 3 dni i problem powrócił.

Czy to możliwe by padł wysprzęglik na którym zrobiłem ok 10-15 tys ?

Tarcza docisk tez był wymieniany 11miesiecy temu.

W jaki sposób można zdiagnozować przyczynę ?. Obecnie mam zamiar zamówić komplet uszczelniaczy do pompki sprzęgła (mam zamontowana od bmw) ponieważ kosztuje tylko 10zł i nie ma dużo zabawy z wymiana ich.

pelson91 - Pon Wrz 01, 2014 16:18

no to jeśli masz zamiar zamówić uszczelki za 10zł to to zrób, wymień i obserwuj. kiepskiej jakości wysprzęglik może paść dość szybko. Jakiej marki masz wsadzony?
SmoK - Pon Wrz 01, 2014 16:28

taki: NUMERY KATALOGOWE : UUB000070 UUB000010 UUB000050
PRODUCENT : AP DRIVELINE

Z landroverowy zamawiałem ten lepszy.

pelson91 - Pon Wrz 01, 2014 16:31

SmoK, w takim razie raczej bym się skupił na pompce. Polecam zakup pompki TAZU, bez przeróbek pasuje P&P, od wymiany nie mam najmniejszych problemów ze sprzęgłem
witgut - Pon Wrz 01, 2014 21:04

sprawdź czy nie masz wycieku na dole, na połączeniu silnika i skrzyni
SmoK - Wto Wrz 02, 2014 19:08

Poprawiłem pompkę sprzęgła i dla pewności zdemontowałem osłonę silnika, okolicach 2 otworu były 2 krople wytarłem je potem sprawdzę czy to na pewno płyn z wysprzeglnika.

Jeśli będzie trzeba jednak wymienić wysprzeglik da rade wyjać i włożyć nowy minimalnie odsuwając skrzynie, dam rade zrobić to bez kanału podnosząc przód do góry .

Kolejne pytanie czy będę musiał podwieszać silnik?. Poprzednim razem jak wymieniał mi mechanik tarcze docisk i wysprzeglik całkiem wywalił skrzynie a silnik podwieszał następnie sprężonym powietrzem wydmuchał cały syf i zamontował całość.

Teraz sprawdzałem jeszcze i jednak płyn kapie dołem, choć dziwna sprawa ze padł ten wysprzęglik po 10 tys km.

Rok temu jak padł mi wysprzęglik pedał wpadał tylko gdy ubyło płynu w zbiorniczku, teraz płyn miałem cały czas a pedał wpada ma to jakieś znaczenie ?.

sTERYD - Wto Wrz 02, 2014 23:04

SmoK, ale czytałeś ten temat od początku i zaglądałeś do odnośników?
SmoK - Wto Wrz 02, 2014 23:33

Tak czytałem ten i inne kilka osób opisywało wymianę sprzęgła ale nie doszukałem się informacji których potrzebuje.

Czy wystarczy jak podniosę sam przód do góry by wymienić wysprzeglik, konieczne jest podwieszanie silnika?.

Doczytałem ze możliwe jest także pękniecie wysprzeglika od drgań, gdy nie mamy założonej gumy taj na górze, po zdemontowaniu akumulatora zauważyłem ze guma lata sobie luźno więc może tam coś się oberwało jutro postaram się rozebrać sprzęgło.

Jeśli okazało by się ze jednak coś tam pękło jest możliwość przełożenia samego tego kosza plastikowego z starego wysprzeglika czy koniecznie muszę kupić nowy ?.

Nie chciał bym wszystkiego demontować by stwierdzić ze bez kanału się nie obejdzie.

sTERYD - Sro Wrz 03, 2014 00:21

SmoK napisał/a:
Czy wystarczy jak podniosę sam przód do góry by wymienić wysprzeglik, konieczne jest podwieszanie silnika?.

To poczytaj odnośniki dowiesz się jak krok po kroku wymienić sprzęgło i/ lub wysprzęglik bez kanału (nawet sam to pisałem, aięc nie mów mi że nie ma)
Oczywiście, ze jest konieczne podwieszenie lub podparcie silnika. Na jednej poduszce to on długo nie powisi.
SmoK napisał/a:
Doczytałem ze możliwe jest także pękniecie wysprzeglika od drgań, gdy nie mamy założonej gumy taj na górze, po zdemontowaniu akumulatora zauważyłem ze guma lata sobie luźno więc może tam coś się oberwało jutro postaram się rozebrać sprzęgło.
Nie wysprzęglika, tylko przewodu, ale żeby go wymienić i tak trzeba skrzynię odkręcać.
Czy coś jeszcze łaskawemu Panu Podać na tacy, czy może raczy Pan w swojej łaskawości zaszczycić nas samodzielnym poszukaniem? (Tak jestem złośliwy i w ogóle be)

Cytat:
Jeśli okazało by się ze jednak coś tam pękło jest możliwość przełożenia samego tego kosza plastikowego z starego wysprzeglika czy koniecznie muszę kupić nowy ?.

Jakiego kosza? chodzi o obudowę wyszprzęglika? nie przełożysz tego tak, zeby działało po złożeniu do kupy.

SmoK - Sro Wrz 03, 2014 01:43

Niestety nie znalazłem twojego opisu choć teraz poświęciłem na to 1,5h odpalając każdy link w Workshop związany z sprzęgłem.

A to ze jesteś "Be" wcale mi nie przeszkadza, ważne ze udzieliłeś istotnych dla mnie informacji.

Pozdrawiam.

sTERYD - Czw Wrz 04, 2014 17:52

choćby tu:
https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=92157

Lesnik985 - Nie Paź 12, 2014 19:17

Witam,
Podpinam się z tematem. Mam do wymiany tarcze, docisk i wysprzęglik. Mechanik powiedział, że może mi to zamówić za 1650 zł + jakieś 500 za robocizne. Czy te części naprawdę są takie drogie?
Proszę o opinię.

pelson91 - Nie Paź 12, 2014 19:27

Lesnik985, sprzeglo kompletne (tarcza+docisk) to koszt ok 500zl, wysprzeglik AP kosztuje 380zl, pompka sprzęgła kosztuje 350zł (tazu), robota ok 500 biorą. Czyli za części (jeśli kupujesz na własną rękę) płacisz 1400 (bez pompki sprzęgła), z robotą może Cię to wynieść ok 2000pln
Lesnik985 - Nie Paź 12, 2014 20:01

Dzięki pelson91 za szybką odpowiedź. Właśnie rozmawiałem z mechanikiem i w ciągu pół godziny mam się zdecydować. Ten zestaw za 1650 zł, który on proponuje jest firmy LUK, ale zastanawiam się na NATIONALEM i wysprzęglik LUKa bo wyjdzie sporo taniej (jakieś 1000). Jak myslicie, opłaca się dołożyć do markowych części? Zaznaczam, że sporo jeżdżę.
MatiNitro - Nie Paź 12, 2014 20:15

Lesnik985, ja mam sprzegło National i już ponad 30 tys. km przejechałałem i wszystko działa elegancko. Coo do wysprzęglika to na forum padla gdzieś informacja że tylko AP je produkuje a LUK tylko je pod swoją marką sprzedaje. Także może to jeszcze taniej wyjść niż na początku podałeś :)
pelson91 - Nie Paź 12, 2014 20:31

Lesnik985, dokładnie jak pisze MatiNitro, sprzęgło National w zupełności daje radę, u mnie już ponad 15000km bez zarzutu.
Lesnik985 - Nie Paź 12, 2014 20:50

Dzięki za opinie, jeszcze trochę się waham :/ mechanik stwierdził, że nawet nie wie do czego przyrównać NATIONALA bo nigdy tego nie zakładał. Ja rocznie robię około 50 tys. km, więc przejechanych 30 wcale mnie nie urządza :)
A co do wysprzęglika to zastanawiam się nad tym z tomateam do land rovera.

Strike - Pon Lis 03, 2014 14:51

Zakładałem ostatnio WESTLAKE, padło po 10 tysiącach.

I powiedziałem, że nigdy więcej takich nowości.

Również takie samo zdanie mam na temat regenerowanych i używanych części.

http://www.sprzeglo.com.p...ana-regeneracja

arczi220 - Czw Gru 18, 2014 20:10

Podepnę się pod temat.
Dzisiaj zrobiłem jakieś 50km i przyjechałem na plac i chciałem ruszyć i nagle jakoś sprzęgło zaczęło tak dziwnie i ciężko chodzić po chwili został w podłodze podniosłem popompowałem i na chwile było dobrze, zaczęły ciężej wchodzić biegi no i sprzegło łapie od samej podłogi.. dolałem do pompki jakieś 300ml płynu i nic nie wiem gdzie to wlazło aż tyle :| :o A pompke kupiłem ponad rok temu nową za 700 zł ta oryginalną żeby ona padła :( ma przelecane z 15000.
przebiegu mam prawie 200000 czyżby tarcza albo wysprzęglik siadł .
Jak sprawdzić czy tarcza jest gruba idzie to zobaczyć wiem że w innych autach była szczelina że można było zobaczyć grubość tarczy.Już mnie to ma

sTERYD - Czw Gru 18, 2014 23:22

grubość tarczy nie ma nic do wpadania sprzęgła w podłogę. Gdzieś ten płyn musi uciekać. Może na szybkozłaczu dla odmiany?
arczi220 - Czw Gru 18, 2014 23:32

Tak rozumiem o tarczy ale jakby padł wysprzęglik to za jedną wymianą to i tarcze z dociskiem wymienić w końcu ma już 200000 przekulane.Ja go mam 6 lat kupiłem go jak miał 89000 przejechane.Jutro z rana ide posprawdzać czy między łączeniem skrzyni i silnika nie kapie no i tą złączkę też sprawdze.
pelson91 - Pią Gru 19, 2014 06:54

artmati, no to troszkę kasy musisz utopić w wózek ;)
pablo - Pią Gru 19, 2014 08:19

Ja wymieniałem pompkę 2 lata temu (fatimex) i co pół roku muszę 2 strzykawki (10ml) dolać . Mechanik oglądał autko dokładnie i nie mógł zlokalizować przecieku. Na złączce sucho, pompka sucha, między silnikiem i skrzynią też nic nie ma a jednak co jakiś czas muszę dolać płynu. Czyżby na wysprzęgliku delikatnie przeciekało , tak sugerował mechanik i mówił że jak delikatnie przecieka na wysprzęgliku to może nie być nic widać na łaczeniu silnika ze skrzynią. Już pomału rozglądam się za sprzęgłem i wysprzęglikiem ale nie wiem czy wysprzęglik od razu pada czy będzie trzeba coraz częściej dolewać do pompki i wtedy wiadomo że to już ten moment ?
arczi220 - Pią Gru 19, 2014 14:58

pelson91 napisał/a:
artmati, no to troszkę kasy musisz utopić w wózek ;)

Przez niego znowu nie pojadę na zlot bo co kasy uzbieram to coś się zawsze wysra :-|

[ Dodano: Pią Gru 19, 2014 14:58 ]
Witam
wróciłem z garażu no i nieudana próba odpowietrzania na chwile tylko pedał twardy i potem zola.Przepuszcza prawdopodobnie tłoczek.Miedzy silnikiem i skrzynia w tych otworkach sucho.
Teraz prośba jaką ta pompkę kupić bo jest tego tyle że nie wiem już co robić
czy cos takiego

http://allegro.pl/mg-zt-r...4878181848.html

pelson91 - Pią Gru 19, 2014 16:11

artmati, TAZU, solidna jest. http://www.tazuparts.com/product/plprodukt1/
arczi220 - Nie Gru 21, 2014 05:42

Zamówiłem ją w poniedziałek mam ją dostać kurierem za pobraniem :lol: jak i do tej będę musiał non stop grzebać to wiara sprzedam Roverka :P

[ Dodano: Sob Gru 20, 2014 11:02 ]
Miałem na dzisiaj inne plany :winko: a tutaj stanął w dzwiach kurier z pompką :boisie:

[ Dodano: Sob Gru 20, 2014 19:04 ]
I wróciłem z garażu jutro robię zdjęcia i mobilek idzie na sprzedaż.Nie mam już siły na niego a tym bardziej teraz przed świętami jak auto jest potrzebne.Pompkę wymieniłem i nie można odpowietrzyć gdzieś ucieka ciśnienie prawdopodobnie ten wysprzęglik ale nie mogę zlokalizować wycieku bo w końcu ten płyn gdzieś musi lać odpowietrznik szczelny złącze z pompką szczelne pompka nowa szczelna to co....
:beczy:

[ Dodano: Nie Gru 21, 2014 05:42 ]
Planuje zakup sprzęgła i tarczy NATIONAL oraz wysprzęglik BRITPART u http://www.tomateam.pl/ cały komplet wynosi 642 + wysyłka co sądzicie o tym ?

haszczyc - Nie Gru 21, 2014 12:26

sprzęgło national ok ale ten wysprzęglik sobie odpuść :) bo długo nie pożyje
arczi220 - Nie Gru 21, 2014 15:11

To jaki najlepiej kupić ten wysprzeglik ?

[ Dodano: Nie Gru 21, 2014 15:11 ]
A może taki
http://allegro.pl/wysprze...4854403150.html

Kurcze jest tu kusząca oferta pod względem ceny
http://allegro.pl/srl-623...4839847310.html

haszczyc - Nie Gru 21, 2014 15:29

ten kup http://allegro.pl/rover-7...4823183066.html tamte olej :) chyba że chcesz znów mieć za jakiś czas problem
arczi220 - Nie Gru 21, 2014 15:43

a takie sprzęgło
http://allegro.pl/land-ro...4861211649.html
jest to sprawdzone

haszczyc - Nie Gru 21, 2014 15:53

kup ten wysprzeglik co ci podałem i sprzęgło NATIONAL a myślę że będziesz zadowolony :)
arczi220 - Nie Gru 21, 2014 17:05

Kupiłem
sprzęgło National 395 zł
wysprzaeglik AP 396 zł ten co mi podałeś w linku
Pompka sprzęgła TAZU 350 zł
+ robota ?? ???? koło 400 zł ( kupie sobie krate :piwo: i możemy pracować)

W sumie nie żle nie ma co ale potem będę :fura:

haszczyc - Nie Gru 21, 2014 17:12

z takim zestawie będzie ok :) obyś tylko znalazł jakiegoś mechanika który to dobrze wymieni i dobrze odpowietrzy a znów pokochasz jazdę tym samochodem
arczi220 - Nie Gru 21, 2014 17:18

Nie znam dobrego mechanika zawsze wszystko sam robię i zamierzam tym razem <cisza> jakoś nie mogę znieść tego że ktoś będzie mi kopał w mojej laluni <z jezorem>
haszczyc - Nie Gru 21, 2014 17:25

aa no to jak masz warunki to spoko:) to jak najbardziej:) powodzenia !
arczi220 - Pią Sty 02, 2015 11:08

Okazało się że wysprzęglik rozpadł się na dwie części no i łożysko w masakrycznym stanie.Teraz sprzęgiełko chodzi idealnie jest dużo miększe niż na tej oryginalnej pompce no i pedał sprzęgła zabiera tak w połowie czyli git ;) zobaczymy ile zrobimy na tej konfiguracji ;)
prebenny - Pią Sty 02, 2015 11:42

A tak już z ciekawości dwumasy nie wymieniałeś?
arczi220 - Pią Sty 02, 2015 19:25

prebenny napisał/a:
A tak już z ciekawości dwumasy nie wymieniałeś?

Nie wymieniałem bo jest OK.Wymieniałem wysprzęglik oraz docisk i tarczę sprzęgła.

pablo - Pią Sty 30, 2015 13:58

A jak stwierdzić że dwumasa nie wymaga wymiany ? Będę wymieniać u siebie na taki sam zestaw , czyli sprzęgło NATIONAL + wysprzęglik AP. Mam nadzieję że obejdzie się bez wymiany dwumasy. Zdecydowałem się na wymiane sprzęgła i wysprzęglika poniewaz:
- co pół roku muszę dolać strzykawkę płynu do pompki ( nowa z Fatmexu) , pompka i okolice suche, między silnikiem a skrzynią też sucho. Mechanik twierdzi że wysprzeglik może puszczać w małych ilościach i dlatego nie widać płynu.
- podczas ruszania szarpie , nie udało mi się ruszyć płynnie od ponad roku. Muszę kombinować puszczaniem sprzęgła i dodawaniem gazu żeby ruszyć w miarę łagodnie. Ktoś kto pierwszy raz by wsiadł na pewno by miał problem z ruszeniem.
Wszystko wskazuje na sprzęgło (prawdopodobnie docisk)

arczi220 - Pią Sty 30, 2015 14:09

pablo napisał/a:
A jak stwierdzić że dwumasa nie wymaga wymiany ? Będę wymieniać u siebie na taki sam zestaw , czyli sprzęgło NATIONAL + wysprzęglik AP. Mam nadzieję że obejdzie się bez wymiany dwumasy. Zdecydowałem się na wymiane sprzęgła i wysprzęglika poniewaz:
- co pół roku muszę dolać strzykawkę płynu do pompki ( nowa z Fatmexu) , pompka i okolice suche, między silnikiem a skrzynią też sucho. Mechanik twierdzi że wysprzeglik może puszczać w małych ilościach i dlatego nie widać płynu.
- podczas ruszania szarpie , nie udało mi się ruszyć płynnie od ponad roku. Muszę kombinować puszczaniem sprzęgła i dodawaniem gazu żeby ruszyć w miarę łagodnie. Ktoś kto pierwszy raz by wsiadł na pewno by miał problem z ruszeniem.
Wszystko wskazuje na sprzęgło (prawdopodobnie docisk)

To wysprzeglik już daje końcówkę ja tak miałem przed wymianą tarcza jeszcze była ok.

szafera - Czw Lut 05, 2015 12:25

Witam Panowie, posiadam Roverka 2.0 V6 150 konnego, szykuje sie zmiany sprzegla, wybór padł na komplet LUK-a. chcialem zapytac czy tarcza i docisk o numerze 623 3142 209 bedzie pasowac do mojego modelu?? znalazlem do kupienia taniej i szukam info czy bedzie taki komplet pasowal do mojego modelu, według katalogu pasuje do 1.8 T i 2.5 V6, czekam na rade i pomoc.