Zobacz temat - [R214] Uszczelka kolektora ssącego
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise - [R214] Uszczelka kolektora ssącego

marcingv - Czw Wrz 09, 2010 16:44
Temat postu: [R214] Uszczelka kolektora ssącego
Witam,
padła mi uszczelka pod kolektorem ssącym i chcę ją wymienić. Czy uszczelka pod kolektor z Land Rovera będzie pasowała? Znalazłem takie dwie aukcje:

http://allegro.pl/land-ro...1185836340.html
http://allegro.pl/uszczel...1185665421.html

jak widać uszczelki wyglądają praktycznie identycznie, lecz tą od Land Rovera mogę kupić dwa razy taniej :wink:

shilus82 - Pią Wrz 10, 2010 08:30

ta druga na pewno, choć i ta pierwsza powinna pasować
keczu - Pią Wrz 10, 2010 20:44

http://www.youtube.com/wa...feature=related
W dokladnie 59 sekundzie tego filmiku koles mowi o poprawionej uszczelce kolektora ,ktora jest grubsza i koloru jasnozielonego, wiec moze zielonej poszukaj. Dotyczy to pewnie orginalnej uszczelki, ale te sa z Landrovera wiec tez powinny byc nowego typu i zielone :razz: . Nie ma gwarancji ze zamienniki sa poprawione bo zielone byc nie musza.
http://cgi.ebay.co.uk/Rov...=item3f02bd8030
Tak wyglada uszczelka na kolektorze..

longas - Czw Lut 24, 2011 17:01

dołacze sie do tematu....

panowie czy jest jakas rzecz na ktorą trzeba zwrocic uwage przy wymianie uczelki kolektora ssacego?

kiedys widziałem post na forum o tym, ale nie moge go cholera znalezc

czy wystarczy odczepic obudowe filtra pow. zeby było łatwiej, odczepic przewodzik w kształcie literki S idacy z kolektora do silnika i odkrecic 7 srubek?
czy cos jeszcze?
cos mnie moze zaskoczyc przy wymianie?

rovek - Pią Lut 25, 2011 15:59

-odkrecamy obudowe filtra powietrza
-odczepiamy przewodzik w kształcie literki S (od pochłaniacza par paliwa)
-odczepiamy przewodzik w kształcie litery S z przodu kolektora idącego do głowicy
-odczepiamy odmę - drugi przewodzik od głowicy do kolektora z rurką
-spuszczamy płyn chłodniczy wężem z dołu chłodni
-najlepiej jeszcze odkręcić zbiorniczek wyrównawczy płynu chłodzącego żeby mieć dobry dostęp do nakrętek kolektora
-wyczepiamy kostki przy kolektorze
odkręcamy 7 nakrętek od kolektora

longas - Pią Lut 25, 2011 16:52

Cytat:
-spuszczamy płyn chłodniczy wężem z dołu chłodni


czy to jest aby konieczne?
do kolektora idzie wezyk z płynem, chyba, prawda? nie wystarczy wiec go po odkreceniu uniesc do gory, do poziomu zbiornicza (wyzej) zeby nie lecial płyn?

tak robiłem przy czysczeniu reduktora LPG, bo do niego idzie przewod z płynem....wystarczyło go uniesc wysoko zeby nic nie lecialo z neigo

rovek - Pią Lut 25, 2011 18:12

Na pewno troche poleci do silnika i kolektora zanim podniesiesz go. To nie jest chop siup zdjąć kolektor, trzeba uważać żeby czegoś nie urwać, jakichś plastikowych rurek czy kabelków od kostek, a kolektor siedzi na szpilkach 4-5 centymetrowych.

Dałem kiedyś mojego roverka do zakładu mechanicznego (..)pożal sie Boże.. i przy wymianie przepustnicy urwali mi plastikową rurkę od pochłaniacza par paliwa i na pałe to zakleili, po dwuch tygodniach sie dopiero obczailem jak mi to odpadło a samochód zaczą szarpać, od tamtej pory dorabiam jakieś końcóweczki, musze na czasie zdjąć kolektor i dorobić jakąłś końcówkę.

longas - Pią Lut 25, 2011 18:28

ze sie jeszcze tak zapytam dla pewnosci...
ten przewod z plynem o ktorym teraz mowimy, to ten zaznaczony strzałką na tym zdjeciu, tak?
http://www.iv.pl/images/47390972965329094402.jpg

rovek - Pią Lut 25, 2011 18:36

Tak, to ten. Możesz go poprostu zdjąć przed odkręceniem choć nie wiem czy tam zbiera sie płyn kiedy nie ma obiegu bo to jest wężyk zwrotny.
longas - Sob Mar 05, 2011 20:33

tak gwoli scisłosci

przy wymianie uszczelki kolektora dolotowego, nie trzeba spuszczac płynu....wystarczy przed odkreceniem kol. odczepic przewod z płynem i szybko go zatkac np. ołowkiem.

poza tym zadnych kostek nie odczepiałem, a jedyne co trzeba odczepic oprocz wspomnianego przewodu z płynem to dwa przewody idace do silnika z kolektora.

rovek - Nie Mar 06, 2011 11:54

longas napisał/a:
poza tym zadnych kostek nie odczepiałem, a jedyne co trzeba odczepic oprocz wspomnianego przewodu z płynem to dwa przewody idace do silnika z kolektora.
Te przewody są podłączone kostkami...
longas - Nie Mar 06, 2011 14:00

nie wgłebiałem sie w to...po prostu zdjałem metalowe zaciski i odczepiłem te przewody od silnika
Deezer - Wto Sty 07, 2014 16:04

Odkopię zamiast zakładać nowy temat.

Co to za druga uszczelka która jest sprzedawana poza tą gumową?
http://allegro.pl/uszczel...3783835621.html
http://www.czescibrozek.w...0,N,-1,-1,47596

Chciałem zapytać zanim rozgrzebię auto. Jakieś 2-3 lata temu wymieniałem już uszczelkę i szczerze móowiąc nie pamiętam żeby była tam i ta o której piszę. Czy powtórka usterki może wynikać z tego że nie wymieniłem tej drugiej, bądź wcale jej nie było?
Auto było kiedyś na wymianie szczelki głowicy u niezbyt dobrego mechanika i stąd wynika moja niepewność...

polofix - Sro Sty 08, 2014 14:39

Deezer napisał/a:
Odkopię zamiast zakładać nowy temat.

Co to za druga uszczelka która jest sprzedawana poza tą gumową?
http://allegro.pl/uszczel...3783835621.html
http://www.czescibrozek.w...0,N,-1,-1,47596

Chciałem zapytać zanim rozgrzebię auto. Jakieś 2-3 lata temu wymieniałem już uszczelkę i szczerze móowiąc nie pamiętam żeby była tam i ta o której piszę. Czy powtórka usterki może wynikać z tego że nie wymieniłem tej drugiej, bądź wcale jej nie było?
Auto było kiedyś na wymianie szczelki głowicy u niezbyt dobrego mechanika i stąd wynika moja niepewność...

To jest uszczelka do kolektora aluminiowego. Np do poloneza, albo b. rzadko do rovera, ale to raczej starsze roczniki. Nieraz w zestawach dają obie,silikonową i taką.

Deezer - Sro Sty 08, 2014 15:48

czyli nie zamawiać/wymeniać tej drugiej?
Wydawało mi się, że to właśnie starsze roczniki miały alumianiowy kolektor, a wszystko po '95 już plastikowy. Skąd więc w opisie roczniki '95-00?

leszczu - Sro Sty 08, 2014 17:35

Deezer napisał/a:
Skąd więc w opisie roczniki '95-00?

Bo ta uszczelka idzie również do R200 z 96-00 z silnikiem 1.4 8V