Zobacz temat - [R75] 1litr oleju na 100km
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 75, MG ZT - [R75] 1litr oleju na 100km

przemolka1 - Sro Wrz 22, 2010 20:41
Temat postu: [R75] 1litr oleju na 100km
Panowie mój rower bierze 1litr oleju na 100km tragedia rano jak odpalam to z wydechu kłęby białego dymu potem troche lepiej ale i tak kopci i strasznie śmierdzi. Pytanie czy szukać drugiego silnika czy ten reanimować
dukat11 - Sro Wrz 22, 2010 21:06

Zależy czym problem. Jeśli to HGF to reanimować
Boncky - Sro Wrz 22, 2010 21:11

nie męcz go, tylko odstaw do mechanika, dla mnie 1l na 100km to sporo za dużo na HGF, ale nie mówię że nie. Jak z płynem chłodniczym ? jak praca silnika ?
przemolka1 - Sro Wrz 22, 2010 21:23

silnik pracuje i odpala elegancko plynu nie ubywa jak dam gaz do dechy to sadzi niebiesko czarnym dymem az na ziemi zostaje czarny osad jak z disla :beczy:
Boncky - Sro Wrz 22, 2010 22:22

przemolka1 napisał/a:
silnik pracuje i odpala elegancko plynu nie ubywa jak dam gaz do dechy to sadzi niebiesko czarnym dymem az na ziemi zostaje czarny osad jak z disla :beczy:


olej czysty ? płyn czysty ?

apples - Sro Wrz 22, 2010 22:25

przemolka1 napisał/a:
odpalam to z wydechu kłęby białego dymu potem troche lepiej ale i tak kopci i strasznie śmierdzi.
Może uszczelniacze na trzonkach zaworowych do wymiany. W najgorszym przypadku pierścienie. Nie przegrzałeś silnika?
Boncky - Sro Wrz 22, 2010 22:31

apples napisał/a:
przemolka1 napisał/a:
odpalam to z wydechu kłęby białego dymu potem troche lepiej ale i tak kopci i strasznie śmierdzi.
Może uszczelniacze na trzonkach zaworowych do wymiany. W najgorszym przypadku pierścienie. Nie przegrzałeś silnika?


Obstawiam tak jak mówi kolega - pierścienie, taki ubytek oleju jest po za wszelką skalę, może na początku nie wychwyciłeś powolnych ubytków oleju albo płynu i silniczek się przegrzał. Dziwi mnie jednak idealna praca silnika. Sprawdzałeś na postoju miskę i spód silnika?

Jednak dym z Twoich opisów mówi sam za siebie, tak czy siak żeby wiedzieć co jest trzeba trochę rozebrać

przemolka1 - Czw Wrz 23, 2010 05:47

olej dolewam co 100km i bardzo szybko robi sie czarny jak w dislu , na pewno silnik do remontu tylko teraz jest pytanie czy warto remontować czy kupić drugi silnik, taki silnik można kupić za 3-4 tyś a koszt remontu to niewiem bo jak się okaże że wymiana samych uszczelniaczy nic nie da bo są luzy na prowadnicach zaworów to głowice do regeneracji a to podejrzewam już koszta nie małe
Boncky - Czw Wrz 23, 2010 09:14

w zależności co masz do roboty max 4 tys zł. Uzywke już za 2.5tys kupisz, taniej i szybciej
Pawel84 - Czw Wrz 23, 2010 12:11

Taki ubytek to dosłownie przelewanie się oleju przez silnik. Ja bym darował sobie naprawę, silniki w dobrym stanie z np miesięczną gwarancją kosztują ok 3 - 3,5 tys złotych. Silnik v6 w R75 jest dość skomplikowana konstrukcją, jak bierze tyle oleju to nie wiadomo ile jeszcze wytrzymają wtryski paliwa itd. Poza tym, może być przegrzany i wtedy taka naprawa na pewno nie będzie opłacalna, kup silnik, mam pewne źródło jak coś pisz na pw...
przemolka1 - Czw Wrz 23, 2010 19:56

kupie silnik tylko teraz pytanie czy muszę kupić jeszcze jakieś sterowniki czy będzie wszystko pasowało od starego
Boncky - Czw Wrz 23, 2010 20:30

przemolka1 napisał/a:
kupie silnik tylko teraz pytanie czy muszę kupić jeszcze jakieś sterowniki czy będzie wszystko pasowało od starego


kup taki sam i tylko przełóż osprzęt. I tyle

przemolka1 - Czw Wrz 23, 2010 21:10

OK a może znacie jakiegoś fachowca od roverka z okolic Olsztyna który by mi ten silnik zmienil
dzieju - Pią Wrz 24, 2010 00:28

W czestochowie serwis BOSH BMW Anioł zrobil by ci to ulica Lwowska 60 o ile pamietam .
przemolka1 - Pią Wrz 24, 2010 05:31

dzieju napisał/a:
W czestochowie serwis BOSH BMW Anioł zrobil by ci to ulica Lwowska 60 o ile pamietam .
Ok tylko to nie ten Olsztyn ja mieszkam na warmi i mazurach :mrgreen:
Filip - Sob Paź 23, 2010 23:07

Jedno pytanie czy płyn z chłodnicy może się dostać do oleju mowa o R75 2.0CDT.

wiem że w A6 jest taka możliwość(kumpel tak ma)więc wolę się upewnić???

Boncky - Nie Paź 24, 2010 00:18

moze
Filip - Nie Paź 24, 2010 11:33

jak temu zapobiec i czym grozi???
jesse - Nie Paź 24, 2010 13:35

przyczyną mieszania się oleju z plynem lub odwrotnie jest uszkodzona uszczelka pod głowicą

[ Dodano: Nie Paź 24, 2010 13:33 ]
moze być też pęknięta głowica lub blok silnika

[ Dodano: Nie Paź 24, 2010 13:35 ]
jest to spowodowane przegrzaniem jednostki -silnika

Boncky - Nie Paź 24, 2010 13:36

Filip napisał/a:
jak temu zapobiec i czym grozi???


uszkodzeniem silnika, niesprawnym silnikiem w zależności od tego co się stało, trzeba podjechać do mechanika, nie da się tego ani zdiagnozować ani naprawić na forum, musisz jechać

Filip - Nie Paź 24, 2010 13:55

Może gdzieś idzie to sprawdzić trzeba by dać gdzieś próbę oleju do sprawdzenia bo jak coś się dostanie on niego to olej zmieni swoje właściwości.Tylko ciekawe kto mógłby przebadać takie badania- jakieś laboratorium :lol:

Czy jak olej będzie wymieniany co 10tys km to zminimalizuję zagrożenie???

witgut - Nie Paź 24, 2010 14:03

Z tego co się orientuje przyczyną może być uszkodzona chłodniczka oleju, ale lepiej żeby jeszcze ktoś to potwierdził.
Filip - Nie Paź 24, 2010 18:33

witgut napisał/a:
Z tego co się orientuje przyczyną może być uszkodzona chłodniczka oleju


A gdzie znajduje się ta chłodniczka?

Czy podczas codziennej eksploatacji w razie takiej sytuacji jestem w stanie spostrzec się ,że coś tego typu się dzieje np. jakieś odgłosy czy coś w pracy silnika?

grota10 - Wto Paź 26, 2010 15:10

chlodniczka znajduje sie tuz przy bagnecie.Widac ja od spodu samochodu
apples - Wto Paź 26, 2010 16:54

Filip napisał/a:
A gdzie znajduje się ta chłodniczka?
http://forum.roverki.eu/v...p=443782#443782
Marek_75 - Wto Paź 26, 2010 23:56

A jesteś pewny że silnik uszkodzony ?
olej jest czarny czyli ok.
A nie rozszczelniła się czasem turbina ? ja miałem taki przypadek w innym dieslu. Wtedy olej przez nieszczelną turbinę dostaje się do cylindrów i biały dym + duży ubytek.
Regeneracja turbiny z tego co pamiętam mniej niż 1000 zł