Zobacz temat - [R75] Wymiana uszczelki pod głowicą.
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 75, MG ZT - [R75] Wymiana uszczelki pod głowicą.

roadking - Nie Wrz 26, 2010 13:50
Temat postu: [R75] Wymiana uszczelki pod głowicą.
Niedawno pisałem w dwóch wątkach o problemach z odpalaniem i ubytkiem wody w układzie chłodzenia.
Niestety po wykręceniu świec jedna z nich była zalana wodą (konkretnie patrząc na silnik od przodu auta to prawa w tylnym rzędzie - albo inaczej mówiąc ta najbliżej kierowcy_
No więc jednak padła uszczelka pod głowicą - i teraz pytanie czy zdjęcie tylnej głowicy nastręcza jakieś konkretne problemy , wiem że to sporo roboty bo trzeba wpierw zdemontować kolektory wlotowe itp, ale czy są jakieś kruczki których bez specjalnego sprzętu nie będę wstanie przeskoczyć ? Generalnie mam doświadczenie w grzebaniu przy silnikach i obawiam się raczej jakiś wymyślnych trików niż samej roboty.
A jak wygląda sprawa z rozrządem? Czy demontaż głowicy od razu pociąga za sobą rozmontowanie rozrządu do zera?

A może po prostu oddać do serwisu ? Zna ktoś może uczciwą cenę za tę robotę ?
Pozdrawiam

Markzo - Nie Wrz 26, 2010 15:14

jak masz pojęcie o mechanice i narzędzia, to ściągnij sobie RAVE'a, tam masz wszystkie procedury serwisowe, wskazówki + fotki ;) na pewno CI to pomoże ;)
SeniorA - Nie Wrz 26, 2010 18:08

roadking napisał/a:
ale czy są jakieś kruczki
jednej śruba od głowicy nie da się wyciągnąć, trzeba ją oblepić taśmą by nie wpadała i wyjąć ją z głowicą.

[ Dodano: Nie Wrz 26, 2010 18:08 ]
roadking napisał/a:
A jak wygląda sprawa z rozrządem?
wymagane jest założenie nowego pasa rozrządu. I najlepiej wymienić obie uszczelki, a zakres naprawy będzie znany po rozebraniu i określeniu przyczyny przecieku.
roadking - Nie Wrz 26, 2010 21:44

A jak z kosztem takiej roboty, jaka cena jest uczciwa a jakia to przegiecie ?
pazdzi0h - Pon Wrz 03, 2012 20:12

up

orientuje sie ktos na dzien dzisiejszy jaki orientacyjny koszt wymiany w zakladzie?

[ Dodano: Pon Wrz 03, 2012 20:12 ]
nie sugerowac sie jaki ja mam silnik, interesuje mnie to co w temacie 2.0 V6

grzegorz_g - Sro Wrz 17, 2014 00:02

Podbijam także, jak wygląda koszt wymiany uszczelki pod głowicą
rafalmis1 - Sro Wrz 17, 2014 03:30

W V6 jest, to koszt wraz z rozrządem ponad 3 tysiące. Robota i części
grzegorz_g - Sro Wrz 17, 2014 13:07

Rozrząd mam kompletny, interesuje mnie rozbicie dalej na części, ile za rozrząd robocizna i ile części do wymiany uszczelki plus robocizna.

Mówisz że 3000 z częściami się zamknie ? tylko ile z tego to rozrząd.

adam_26 - Sro Wrz 17, 2014 15:50

grzegorz_g napisał/a:
Rozrząd mam kompletny, interesuje mnie rozbicie dalej na części, ile za rozrząd robocizna i ile części do wymiany uszczelki plus robocizna.

Mówisz że 3000 z częściami się zamknie ? tylko ile z tego to rozrząd.

Nie zamknie tylko tak jak Rafał napisał będzie ponad 3000zł
Komplet uszczelek ze śrubami ok 600zł ja kupowałem tutaj masz tutaj http://www.s-part.pl/334,...2.0-2.5-v6.html i są to uszczelki Victor Reinz.
Rozrząd ok 1300zł
Mi mechanik mówił 1000/1500 za robotę w tym rozrząd, wymiana uszczelniaczy, planowanie, sprawdzenie głowic na szczelność tylko jeszcze ja wymieniałem termostat z rurkami. Skończyło się na 1600 za robotę, wyciągał mi silnik żeby wymienić uszczelniacz wału korbowego od strony skrzyni do tego jeszcze mi wymieniał wkład w poduszcze silnika. Jak policzysz sobie jeszcze olej, płyn chłodniczy, a to już pewnie i filtr oleju to wychodzi pare stówek ponad 3000 jak coś jeszcze dojdzie to cena się robi pod 4000 tys.

R75 - Sro Wrz 17, 2014 21:21

We Wroclawiu mozesz pogadac z Gawinem co i jak, moze cos doradzi :)
domel101 - Czw Wrz 18, 2014 19:52

a jakie są przyczyny padania takiej uszczelki u naszych V6 skoro jest ona metalowa :?:
adam_26 - Czw Wrz 18, 2014 20:07

Myślę że największym winowajcą jest to że przed nami Roverkami jeździły osoby które potrafiły jeździć i co najwyżej tankować. Ludzie po prostu nie interesują się jak pracuje ich silnik ważne że jedzie, nie ważne że uwalony bieg wentylatora, albo termostat, usterka która co najwyżej może kosztować stówkę albo dwie, a później rodzi się w tysiące. Ludzie nie potrafią korzystać z tego co daje im diagnostyka R75, podejrzewam że nawet nie wiedzą jak i kiedy ma działać wentylator, mam na myśli tutaj takich którzy z różnych powodów u nas na forum nigdy nie byli a znam takich osobiście.
chrzanek611 - Sob Lip 01, 2017 13:50

Czy ktoś wie jak odbywa się dokręcanie głowicy w v6?
Jaki moment i jaki kąt obrotu i w ilu etapach?
Szukam i szukam i nic konkretnego nie znalazlem
Mam gdzstś ściągnietego rava ale mam problem z kompem (strasznie muli)

Markzo - Sob Lip 01, 2017 14:47

w rave masz wszytsko, pobierz sobie :ok:
chrzanek611 - Sob Lip 01, 2017 20:44

Juz znalazlem
Szukalem nie tu gdzie trzeba ale juz wszystko wiem... ☺

PiotrVN - Pią Lip 07, 2017 13:05

Witam mam pytanie ...bo w własnym tematycznym wątku na dalekiej stronie nie mogę go podbić ...

czy jeśli mam na jednym cylindrze brak ciśnienia dokładnie 6 ( pozostałe 12-12,5 )
to jest możliwe zdziałanie czegoś bez ściągania głowicy
żadnych usterek po zdjęciu pokrywy nie widać

teraz albo ściągam głowicę albo same wałki

generalnie zakładam zdjęcia całości niemniej może jest coś po drodze co ograniczyło by zakres i warto sprawdzić

przed zdemontowaniem całości

adam_26 - Pią Lip 07, 2017 14:36

może zawór być któryś wypalony lub się nie domykać, ale tego chyba nie sprawdzi bez zdjęcia czapki, jaki masz silnik ??
PiotrVN - Pią Lip 07, 2017 15:28

MG ZT-T 2,5 benzin gaz od roku

cóż mam chwilę po weekendzie zdejmę głowicę

tam hydraulika i nie wiem jak to do końca działa ( nie miałem okazji rozbierać )

nie łudzę się zawory to zawory
zdejmę zobaczę

ale kto pyta ten piwo winien .... :)

pozdrawiam

longer86 - Pią Lip 07, 2017 18:12

Temat Twój śledzę, ale nie mam pojęcia o Vce wiec milczę, zaraz Ci go podbije
adam_26 - Pią Lip 07, 2017 18:44

Generalnie myślę że przy braku sprężania to podniesienie głowic i tak cię nie ominie i tak pytanie tylko czy głowica do remontu czy cały motor do wymiany. Powiem ci że te 12 na pozostałych <dupa> nie urywa. Mogę
Cie jedynie pocieszyć że byłem w takiej samej sytuacji a nawet nadal jestem bo motor co prawda przełożyłem ale jeszcze autem nie jeźdzę. U mnie było 2 bary na 5 baniaku na 1 i 3 9bar a na 2, 4 ,6, po ok 12 :???: