Zobacz temat - Domena na home.pl i rachunek za nic...
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Prawo i ubezpieczenia - Domena na home.pl i rachunek za nic...

lelek11 - Pon Paź 11, 2010 13:19
Temat postu: Domena na home.pl i rachunek za nic...
Witam,

Chciałem kiedyś założyć stronę internetową na home.pl.

Wypisałem formularz itp. itd.

Przyznali mi domenę darmową.

Ale na niej nic nie robiłem bo się rozmyśliłem i przez ten cały cas nie wchodziłem ani razu tam.

Lecz dzisiaj do rodziców przyszedł list od home.pl (bo tam jestem zameldowany) informujący mnie o zadłużeniu na 96zł

Czemu przysłali mi to zadłużenie?

Czy muszę to zapłacić? (niczego nie podpisywałem)

A moje dane itp. mógł każdy wprowadzić... Ja z nimi żadnej umowy nie zawierałem

Doradźcie mi jak wybrnąć :beczy:

walkie - Pon Paź 11, 2010 13:23

a zadzwoniłeś tam to wyjaśnić?
lelek11 - Pon Paź 11, 2010 13:29

Jeszcze nie.

Wolałem najpierw się podpytać Was

walkie - Pon Paź 11, 2010 13:41

to najpierw zadzwon i powiedz ze chyba zaszla pomylka... dzizas zamiast po ludzku sprawe zaczac to od za przeproszeniem dupy strony :)
maciej - Pon Paź 11, 2010 14:15

lelek11 napisał/a:
Ja z nimi żadnej umowy nie zawierałem

Absolutnie się mylisz.

W polskim prawie (jak zresztą w każdym innym) nie każda umowa (a szczególnie taka dotycząca niedużych kwot) musi mieć postać pisemną. Gdyby było inaczej, to kupując paczkę zapałek musiałbyś podpisać umowę (bo sprzedaż zapałek to też w świetle Kodeksu Cywilnego umowa kupna-sprzedaży), a przecież nie robisz tego nawet kupując w sklepie (nie ważne, czy prawdziwym, czy internetowym) pralkę za 1000 zł, więc, skoro wypełniłeś formularz i go potwierdziłeś, to argument, że niczego nie podpisywałeś nic tu raczej nie zmieni.

Musisz przeczytać ich regulamin oraz Kodeks Cywilny, ale sądzę, że mogą mieć rację.

Sprawdź na http://www.dns.pl/ tą domenę, ale podejrzewam, że home.pl zarejestrował ją zgodnie z Twoim zamówieniem i wszystko z ich strony jest ok - wyświadczyli usługę, którą zamówiłeś i której nie odwołałeś przed zakończeniem okresu promocyjnego, więc za kolejny okres naliczyli Ci opłatę.

Oczywiście, że ktoś mógł wprowadzić Twoje dane, ale sam przyznajesz tu, że to Ty zrobiłeś, a "darmowe domeny" są darmowe tylko np. przez pierwszy rok i jeśli nie odwołałeś zlecenia, to prawdopodobnie home.pl zgodnie ze swoim regulaminem przedłużył je i za to naliczył Ci opłatę.

Wszystko zależy od tego jak są traktowane takie zamówienia przez internet, ale gdyby nie były traktowane poważnie, to wtedy cały handel przez internet by nie istniał, więc sądzę, że home.pl może mieć tu mocne argumenty.

Obawiam się, że problem wynika z tego, że zamawiając usługę nie przeczytałeś regulaminu i tak prywatnie, to moje zdanie jest takie, że skoro przyznajesz, że zamówiłeś kiedyś taką usługę ("darmową"), to teraz powinieneś przeczytać regulamin tamtej promocji i jeśli home.pl zrobił wszystko ok (tzn. zgodnie z regulaminem, Kodeksem Cywilnym i ustawami dotyczącymi sprzedaży internetowej), to powinieneś zapłacić tą fakturę i jednocześnie skontaktować się z nimi i zlecić im zakończenie świadczenia usługi, żeby nie naliczali Ci dalszych opłat.

Tak to jest w tym świecie - rzeczy "darmowe" nigdy nie są "naprawdę darmowe" - większość to promocje, które po okresie "promocyjnym" stają się płatne lub sposoby na wyciągnięcie danych osobowych lub na reklamę (jak np. googlemail - reklamy kontekstowe odnoszące się bezpośrednio do treści maili, które właśnie czytacie).

Podsumowując - przeczytaj, jeśli go zachowałeś, regulamin promocji, zadzwoń do nich, poproś o ten regulamin, jeśli go nie masz, oraz poproś o wyjaśnienie za co została Ci naliczona opłata, ale na moje wyczucie i znajomość realiów świadczenia tego typu usług, to została ona naliczona zgodnie z prawem i powinieneś ją zapłacić, jeśli nie chcesz trafić do rejestrów dłużników itp.

[ Dodano: Pon Paź 11, 2010 14:15 ]
Aktualna promocja home.pl:
http://home.pl/promocje/freewolne
Polecam punkt 5:
Cytat:
5. Przez najbliższy rok ciesz się darmowymi domenami.

Co nie wprost oznacza, że po roku pewnie będzie płatnie...

Ale dalej jest punkt:
Cytat:
Udział w promocji oznacza akceptację regulaminu promocji.

A oto regulamin promocji:
http://home.pl/promocje/freewolne/regulamin

Który mówi między innymi:
Cytat:

2. Jeden Uczestnik może, w okresie trwania promocji i na jej warunkach, dokonać rejestracji maksymalnie 3 domen. Kolejne domeny rejestrowane są na zasadach określonych w cenniku Organizatora. Okres ważności domeny zarejestrowanej w ramach promocji wynosi 12 miesięcy od dnia zarejestrowania domeny w NASK.
3. Domena jest rejestrowana za pośrednictwem Organizatora bez wnoszenia opłat.
15. Prolongata ważności domen zarejestrowanych w ramach oferty promocyjnej, po upływie pierwszego rocznego okresu rejestracji, odbywa się na warunkach obowiązujących w momencie odnowienia usługi i wynikających z cennika obowiązującego w tym momencie u Organizatora, bez uwzględniania jakichkolwiek promocji, rabatów, czy też upustów cenowych, bez względu na ich charakter, chyba że Organizator postanowi inaczej.

A żeby nie było wątpliwości, to podaję regulamin ogólny home.pl:
http://home.pl/dokumenty/regulaminy/home
I jego najważniejszy punkt .:
Cytat:
9.Z chwilą rejestracji Abonent oświadcza, iż:
* zapoznał się z treścią dokumentów stanowiących podstawę zawarcia umowy,
* wyraża zgodę na zawarcie umowy drogą elektroniczną,

Przeczytaj dokładnie te regulaminy, ale wydaje mi się, że home.pl robi wszystko zgodnie z prawem.

Z moich doświadczeń home.pl jest za dużym i zbyt szanującym swoją renomę graczem na rynku, żeby ryzykować reputację naciągając pojedynczych klientów.

lelek11 - Pon Paź 11, 2010 15:12

Dzięki Wam.

Nie pozostaje mi nic innego jak zapłacić...

maciej - Pon Paź 11, 2010 15:22

lelek11, najpierw dowiedz się co i jak, bo może np. popełnili jakiś błąd (np. nie aktywowali tej domeny, czy coś) i możesz tego nie płacić.

Wiadomo, że zysk z takich promocji jest głównie dlatego, że ludzie nie czytają dokładnie regulaminów, ale te regulaminy piszą i realizują też ludzie, więc zawsze warto sprawdzić, czy na pewno wypełnili wszystkie swoje zobowiązania itp, bo jeśli nie to nie ma im za co płacić - ale oczywiście, jeśli coś znajdziesz, to zadzwoń do nich wyjaśnić, bo to, że się dowiesz, że naliczyli Ci opłatę bezpodstawnie, to jeszcze nie znaczy, że oni to uznają i nie będą Cię nękać.

No i pamiętaj, żeby do nich zadzwonić i koniecznie odwołać usługę, bo inaczej to co roku będziesz dostawał kolejną fakturę.

lelek11 - Pon Paź 11, 2010 15:24

Ok dzięki
maciej - Pon Paź 11, 2010 15:28

Nie ma sprawy. :)
Brt - Pon Paź 11, 2010 15:39

A czasem to nie faktura pro forma ?? roverkowa domena zanim się skończy okres rozliczeniowy to juz z miesiac wcześniej przysyła info na maila wraz z proformą za kolejny okres. Pamiętasz kiedy zarejestrowałeś ta domenę ??
lelek11 - Pon Paź 11, 2010 15:42

Już się wszystko wyjaśniło

domena miałabyć darmowa przez rok

I była z tym że ktoś się pomylił i wysłał do mnie wezwanie do zapłaty a miał wysłać informację, zę jeśli jestem dalej zainteresowany domeną to mam wpłacić 96zł za okrez kolejnego roku


Dzięki Wam wszystkim

maciej - Pon Paź 11, 2010 15:48

No i super! :D :ok: