Zobacz temat - [all] otwór centrujący pytanie
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Wszystkie (Wszystkie modele marki Rover i MG) - [all] otwór centrujący pytanie

pdasiek - Sro Paź 20, 2010 18:10
Temat postu: [all] otwór centrujący pytanie
witam, jak to z nim jest. to jest ten otwór co śruby przechodzą?

musi być pierścień centrujący?
jeśli jest otwór powiedzmy 59mm a dla rovera powinien być 56.1mm to nie zastosowanie otwory co spowoduje?
można bez takiego otworu zrobić np 100 km?

jeśli otwór jest 55mm a dla rovera jest 56.1mm to można go jakoś rozwiercić?

tronsek - Sro Paź 20, 2010 18:35

pdasiek napisał/a:
to jest ten otwór co śruby przechodzą?
Nie :nie: Jest to otwór w osi felgi, który nachodzi na wypustkę w piaście koła.
pdasiek napisał/a:
musi być pierścień centrujący?
Generalnie tak :taa:
pdasiek napisał/a:
jeśli jest otwór powiedzmy 59mm a dla rovera powinien być 56.1mm to nie zastosowanie otwory co spowoduje?
Spowoduje to, że koło nie będzie osadzone idelanie w osi piasty, a to powoduje drgania kierownicy i wibracje całego nadwozia przy prędkościach 80-130 km/h, a to spowoduje szybsze zużycie elementów zawieszenia, łożyska koła itp.
pdasiek napisał/a:
można bez takiego otworu zrobić np 100 km?
Można :taa:
pdasiek napisał/a:
jeśli otwór jest 55mm a dla rovera jest 56.1mm to można go jakoś rozwiercić?
Teoretycznie można rozwiercić, ale musiałoby to być zrobione niemal idealnie w osi felgi, co nie jest takie proste. Jeżeli rozwiercanie nie wyjdzie idealnie to efekt będzie taki jak w feldze bez pierścienia centrującego. Koło poprostu będzie miało bicie.
pdasiek - Sro Paź 20, 2010 18:40

tak jak na zdjęciu zaznaczyłem?
tronsek - Sro Paź 20, 2010 18:44

pdasiek napisał/a:
tak jak na zdjęciu zaznaczyłem?
:taa: Dokładnie tak :ok:
kucharz - Pią Lis 04, 2016 14:19
Temat postu: pierścień centrujący
Witam
jestem posiadaczem ROVER 200 z 1999 roku, proszę powiedzieć czy przy założeniu felg alu o rozmiarze otworu felgi 56,6 (opel) na piastę będę musiał zastosować pierścień centrujący ? jeśli tak to o rozmiarze 0,5 ? ktoś już może przerabiał ten temat z alu opla ?

sknerko - Pią Lis 04, 2016 14:30

nie trzeba pierścieni rdza na piaście skutecznie je zastępuje. Jeździłem grube tys km na felgach opla w R200
kucharz - Pią Lis 04, 2016 21:36

Szczerze powiem że nie przymierzałem jeszcze kułek, skoro mówisz że nie ma obawy i można zakładać to super, niepokoi mnie jeszcze jedna rzecz czy nadkole pomieści felgę ET 35 z oponą 205/55/16 ??
sknerko - Sob Lis 05, 2016 13:43

Pomieści spokojnie
kucharz - Sob Lis 05, 2016 22:25

Dzięki za odpowiedź ;)
Rademenez_ - Sob Lis 05, 2016 22:49

Witam. Pomiędzy fabrycznymi 15'' kołami z oponami 185/55 R15 i 205/55 R16 jest 47mm różnicy. Do 200VI przymierzałem 195/65 R15 i ledwo się mieściły. Proponuję przymierzyć przed zakupem. Większej średnicy , cięższe i szersze koła zmniejszą dynamikę poruszania się samochodem. Spada V max i przyśpieszenie, rośnie zużycie paliwa.
Z moich doświadczeń z felgami w R200 polecić mogę 195/55 R15. Na takich oponach jeździło mi się najwygodniej. ET felgi 45-42. Szerokość 6-6.5'' .

kucharz - Pią Lis 25, 2016 20:41

Rademenez_ napisał/a:
Witam. Pomiędzy fabrycznymi 15'' kołami z oponami 185/55 R15 i 205/55 R16 jest 47mm różnicy. Do 200VI przymierzałem 195/65 R15 i ledwo się mieściły. Proponuję przymierzyć przed zakupem. Większej średnicy , cięższe i szersze koła zmniejszą dynamikę poruszania się samochodem. Spada V max i przyśpieszenie, rośnie zużycie paliwa.
Z moich doświadczeń z felgami w R200 polecić mogę 195/55 R15. Na takich oponach jeździło mi się najwygodniej. ET felgi 45-42. Szerokość 6-6.5'' .

mam po mojej astra g alu z zimówkami i myślałem że obejdzie się bez dodatkowych kosztów, muszę koniecznie sprawdzić czy się zmieszczą i tak jak piszesz kolego czy dynamika znacznie nie spadnie.
Dzięki za podpowiedź.

[ Dodano: Pią Lis 25, 2016 20:41 ]
Dla potomnych, ww. koła weszły tyle że przy większym skręceniu obciera koło to samo gdy na pokład wsiądzie cała rodzinka, wtedy obciera przód - tył na nierównościach :cry:
także muszę rozejrzeć się za oponami 15

sknerko - Pią Lis 25, 2016 22:44

poszukaj 205/45/16 albo chociaż 205/50/16
kucharz - Sro Lis 30, 2016 12:09

sknerko napisał/a:
poszukaj 205/45/16 albo chociaż 205/50/16

dokładnie tak jak piszesz, mniejszy profil (45) byłby najodpowiedniejszy ;)

bociannielot - Sro Gru 07, 2016 14:04

kucharz, do 200-ty akurat 50 jest fabrycznym profilem :razz: nie mniej zakładanie 55-ki bo tańsza to czysta głupota :wink: