Zobacz temat - [all D] uszczelka pod kolektor dolotowy/nieszczelność czy co
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Wszystkie (Wszystkie modele marki Rover i MG) - [all D] uszczelka pod kolektor dolotowy/nieszczelność czy co

borek88 - Czw Paź 21, 2010 21:12
Temat postu: [all D] uszczelka pod kolektor dolotowy/nieszczelność czy co
witam
może komuś udało sie kupic tą uszczelke w sklepie?? bo pilnie poszukuje a zwiedziłem kilka sklepów i nic
tylko tomi ma ale czekam juz drugi tydzien i nie wiem kiedy moge sie doczekać bo nie ma tomi na stanie i dopiero czeka na paczke;/
bo uszczelka w płynie to raczej nie wytrzyma 1,2-1,3bara cisnienia??
co o tym sądzicie??

szoso - Czw Paź 21, 2010 21:16

tą małą uszczelkę ma tylko Tomi
możesz odkręcić przednią cześć kolektora, odmierzyć i wyciąć z czegoś, Ja sobie wyciąłem z kryngielitu, jest to materiał na uszczelki
możesz też wyciąć z kartonu tymczasowo

borek88 - Sob Paź 23, 2010 10:37

dziś zrobiłem uszczelkę z materiału na uszczelki 0.5mm bo grubszego akurat nie mieli
no i sobie do ciąłem ładnie i założyłem i chyba jedna śrubę przeciągłem;/


MAM DOLEGLIWOSC I PROSZE O PRZECZYTANIE I WYPOWIEDZENIE SIE.
na wtryskach od sdi turbo wyregulowałem na 1,3bara max ciśnienie
przy sprawdzaniu manometrem w tej konfiguracji
przy przyspieszaniu i gazie w podłodze wskazówka manometru na 1biegu szła szybko do 0,9 na 2biegu do 1,2 na 3 do 1,3 na 4biegu tez do 1,3 i na piątce 1,2bara i to na wyższych biegach to gaz w podłogę i od razu wyskakiwała górna wartość
teraz mam wtryski oryginale iDT (sdi są na sprawdzeniu czy leja) i turbo nie ruszone od wcześniejszej zmiany (czyli wydaje mi się tez powinno pompowac 1,3) i na 1biegu tez jest 0,9 tyle ze dużo wolniej a na każdym następnym max 1bar i to z każdym kolejnym biegiem coraz ciężej wskaźnik pokazuje 1bar (z wzrostem obrotów/prędkości rośnie ciśnienie czyli co bieg to wolniej, wcześniej na sdi wtryskach po wciśnięciu w podłogę gazu praktycznie w momencie ukazywała się górna wartość doładowania)

1 CZY TO MOŻE BYĆ WINA USZCZELKI KOLETORA/NIE TRZYMAJĄCEGO PRAWIDŁOWO GWINTU??
2 CZY MOZE MIEC NA TO WPLYW WTRYSKI I DAWKA PALIWA ZA RAZEM?? (na jednych pompuje mniej na drugich bardziej??)
3 CZY PRZEDOBRZYŁEM I TO OZNAKI KONCA TURBINY??
4 LUB, CO GORSZA KONIEC SILNIKA LUB BLISKA USTERKA??

auto zdecydowanie nie ma takiego przyspieszenia jak przed rozpoczęciem zabawy we wtryski i chyba prędkości max bo tak do 130-140jakos go bujne (może trochę więcej ale nie miałem gdzie sprawdzić) a na wtryskach od sdi 190szedl i poszedł by więcej bo chciał;/
o ile uszczelkę za jakiś czas dostane oryginalna i ten gwint mogę jakoś rozpracować żeby trzymał to martwi mnie kończąca się turbina lub silnik lub inne nie typowe nieszczelności
zaczynają być te problemy irytujące całe szczęście ze lubię to auto bo już tyle serca włożyłem a ono zawsze mi się lubi sprzeciwić i jak będzie mnie tak zaskakiwać dalej to nie wiem co zrobię (choć tu dużo mojej winy bo cały czas chce coś poprawiać

szoso - Sob Paź 23, 2010 17:09

borek88, ja mam zerwane wszystkie 4 śruby od tej połówki kolektora, czyli dwie te duże i dwie te małe od rurki egr
dałem dłuższe śruby na wylot i skręciłem nakrętkami i dolot jest szczelny

michallo - Sob Paź 23, 2010 19:32

Jak rozpoznać, czy ta uszczelka nawala? Dzisiaj zmieniałem wężyki przelewowe, i jeden było ciężko zmienić. Wykręciłem kolektor. Cały jest zasyfiony czarnym czymś. Trochę go oczyściłem no i uszkodziła się uszczelka. Rozpadła się na 4 części. Poskładałem ją, podkleiłem silikonem. Ale teraz jak odpalałem samochód, to jakoś dłużej się odpalał no i jak dawałem i puszczałem gaz to jakby przy spadaniu obrotów do tych około 750 trochę zarzucało silnikiem. Oprócz tego wszystko wydaje się ok. Może nieco tego syfu spadło do silnika i musi to jakoś przepalić?
borek88 - Sob Paź 23, 2010 20:12

michallo, ja uszkodziłem w identyczny sposób ale nie wiem czy tu leży przyczyna. bo u mnie to wogole czarna magi

szoso420, no to u mnie trzy trzymaja dobrze (tj dwie od egr i jedna gorna od kolektora) a ta pod weżem do odmy przeciagnieta i tam niestety nie da sie podlozyc nakretki bo juz o tym myslałem (chyba ze jakos zmiesciles tam ta srube i nakretke to powiedz jak)

wogole dziwna sprawa moze podpowiecie czemu auto slabo przyspiesza i turbo tez gorzej sie wkreca i nie dopompowuje takiego cisnienia na wyzszych biegach jak wczesniej. do tego nie wiem czy nie zaczol nagle brac gdzies troche oleju bo z miarki troche ucieklo. wczesniej 10tys zrobilem bez dolewki wymiana na ten sam olej i niestety widze ze na dniach bede musial dolac a tu dopiero okolo 1,5tys od wymiany
czekam niecierpliwie na kilka czesci wymieniam testuje i jak dalej nie bedzie ok to prowadze do mechanika bo juz nie mam sil. ile turbo kosztuje do naszych autek po regeneracji np??
a moze wiecie czy jest jakies skuteczniejsze turbo ktore podpasuje bez przerubek (zebym skutecznie/szybko pompowalo te 1,3bara moze max 1,5 i bylo rozsadnie wytrzymale) pytam bo wole juz wiedziec jak cos nie tak bedzie

szoso - Sob Paź 23, 2010 20:14

zapomniałem dodać że łeb śruby przycinałem z jednej strony dopasowując do kolektora
borek88 - Nie Paź 24, 2010 19:13

szoso420, mowisz o tej pod tym wezem??

[ Dodano: Nie Paź 24, 2010 19:13 ]
a wiec moze ktos wie czy mozna zalozyc bez zabaw jakas inna sprawna turbine zamiast orginalnej
i czy w idt 45 / 25 / sdi 200/400/600 byly takie same turbiny czy konkretnie musi byc od 45 lub konkretnie od idt