Zobacz temat - [R75] Płyn do pompy wspomagania
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 75, MG ZT - [R75] Płyn do pompy wspomagania

Qbs - Pon Paź 25, 2010 19:02
Temat postu: [R75] Płyn do pompy wspomagania
Witam,
problem polega na tym iż jakiś tydzień temu padł mi alternator, zawiozłem auto do elektryka i alternator został że się tak wyrażę naprawiony. Natomiast w zakładzie w którym dokonywana była naprawa, mechanik postanowił dojść do alternatora demontując pompę wspomagania, efekt tego był taki że po skręceniu kół pompa wydawała dziwne dźwięki z powodu zapowietrzenia i poradzono mi aby skręcać koła kilkakrotnie w celu odpowietrzenia. Skręcanie kół pomogło na chwilę już kilka dni później buczenie znów się pojawiło z tym że auto buczało tylko po odpaleniu (był zimny) po przejechaniu kilki kilometrów buczenie znikało. Okazało się że po odpowietrzeniu poziom płynu w układzie bardzo spadł i dopiero jak się zagrzał powiększając swoją objętość buczenie ustępowało. Zawiozłem samochód spowrotem do zakładu uzupełnili mi płyn (czerwony lotos) minęło kilka dni i poziom płynu znów spadł. Pytanie jest takie czy to możliwe że układ był nadal zapowietrzony i jeszcze trochę trzeba dolać czy może przy demontowaniu pompy coś spieprzyli i teraz z niej płyn wycieka i ostatnie pytanie, jaki płyn powinno się lać do 75 diesla 2000 r, konkretnie jaka marka i właściwości.

Z góry dzięki za odpowiedź.

keczu - Pon Paź 25, 2010 19:38

Qbs napisał/a:
płyn powinno się lać do 75 diesla 2000 r, konkretnie jaka marka i właściwości.

W instrukcji jest Dextron II (obojetnie jakiej marki) mozesz uzyc Dextron III bo to nowsza specyfikacja i mozna bez problemy je zmieszac -to ten sam plyn/olej.

apples - Pon Paź 25, 2010 21:22

Dextron III Do całkowitej wymiany potrzeba około 1l płynu.
grota10 - Wto Paź 26, 2010 15:04

Qbs a jakie objawy byly przy walnietym alternatorze? Mi dzis raz zapalala sie kontrolka ladowania raz gasla a czasami wskaznik ladowania pojawial sie na wyswietlaczu.Miales tak samo?
bibson3 - Wto Paź 26, 2010 17:00

Jak podejżewasz usterke alternatora to najłatwiej sprawdzisz to miernikiem, zwykłym woltomierzem za 10zł z biedronki. Akuś przed przekręceniem stacyjki powinien mieć ok 12,5V natomiast po przekluczeniu ok 14V albo 14,5V (w zależności od tego jaki masz alternator) jeśli zapala się kontrolka akumulatora na desce rozdzielczej to w większości przypadków oznacza padający alternator.

Pozdrawiam

apples - Wto Paź 26, 2010 17:02

grota10 napisał/a:
Qbs a jakie objawy byly przy walnietym alternatorze? Mi dzis raz zapalala sie kontrolka ladowania raz gasla a czasami wskaznik ladowania pojawial sie na wyswietlaczu.Miales tak samo?
Odłącz kable od webasto i zobacz czy jest poprawa. Webasto może robić zwarcie i wtedy elektryka wariuje - przerabiane na forum. Chyba że ewidentnie widać że alternator nie doładowuje akumulatora to nie ma co sprawdzać tylko trzeba jechać do elektryka z alternatorem.
grota10 - Wto Paź 26, 2010 19:34

dziekuje wszystkim jutro bede sprawdzal
Qbs - Czw Paź 28, 2010 19:22

Sorka że tak późno odpisuje, objawy były takie jak u Ciebie jednego dnia zaraz z rana kontrolka zaczęła mrugać, zapalać się i gasnąć potem zgasła całkowicie, i tak co 2 dni potem był tydzien spokoju potem zajechalem do pracy niestety z powrotem był problem bo kontrolka palila się caly czas i faktycznie przestał ładować, przygasły światła itp ...
kris-tofer - Pon Kwi 16, 2012 11:16

Czy do pełnej wymiany płynu wspomagania rzeczywiście wystarczy 1 litr oleju Dexron 3?
apples - Pon Kwi 16, 2012 14:02

kris-tofer napisał/a:
Czy do pełnej wymiany płynu wspomagania rzeczywiście wystarczy 1 litr oleju Dexron 3
Mi wystarczyło. Kup tylko dobrej firmy np. STP albo Castrola . U mnie na kiepskim płynie ciężko chodziło wspomaganie ... pisałem o tym.
kris-tofer - Sro Kwi 18, 2012 10:37

a może być Texaco? np taki:
http://allegro.pl/olej-pr...2239434152.html

markozalko - Sro Kwi 18, 2012 11:09

Czy da coś spuszczenie strzykawką ze zbiorniczka tyle płynu żeby coś na dnie zostało (chodzi o to żeby nie zapowietrzyć układu) i wlanie nowego płynu? Zawsze częśc byłaby świeża. Czy ma to wogóle sens?
kris-tofer - Sro Kwi 18, 2012 11:13

nie ma sensu, musisz przelać cały magiel, ale powinno odpowietrzyć się samo nie? :)
markozalko - Sro Kwi 18, 2012 11:14

czyli takie coś tylko do mechanika, szkoda. Myślałem że sam coś zrobię.
kris-tofer - Sro Kwi 18, 2012 11:59

ja zrobię sam tylko olej muszę kupić
TomaszM - Sro Kwi 18, 2012 12:20

kris-tofer napisał/a:
a może być Texaco? np taki:
http://allegro.pl/olej-pr...2239434152.html

Może być, bardzo dobry, syntetyczny, jeżdżę na takim, zalałem jak miałem maglownicę po regeneracji. Polecam.


markozalko napisał/a:
Czy da coś spuszczenie strzykawką ze zbiorniczka tyle płynu żeby coś na dnie zostało (chodzi o to żeby nie zapowietrzyć układu) i wlanie nowego płynu? Zawsze częśc byłaby świeża. Czy ma to wogóle sens?

Teoretycznie jest to jakiś sposób, ale nie na wymianę, a tylko na uszlachetnienie. Zawsze część starego zastąpisz nowym. Tylko zrobił bym to ze 3 razy (wylać, zalać, parę dni pojeździć żeby się zmieszał ze starym, znowu wylać, zalać, pojeździć, wylać, zalać, pojeździć)...

kris-tofer - Sro Kwi 18, 2012 12:22

oki, dzięki, w takim razie kupuję, aha tylko, czy starczy jeden litr do przelania całego magla i dopełnienia zbiorniczka?
TomaszM - Sro Kwi 18, 2012 12:25

Tak, 1 litr starczy.
kris-tofer - Sro Kwi 18, 2012 12:33

wielkie dzięki, pozdrawiam
markozalko - Sro Kwi 18, 2012 12:36

TomaszM napisał/a:


markozalko napisał/a:
Czy da coś spuszczenie strzykawką ze zbiorniczka tyle płynu żeby coś na dnie zostało (chodzi o to żeby nie zapowietrzyć układu) i wlanie nowego płynu? Zawsze częśc byłaby świeża. Czy ma to wogóle sens?

Teoretycznie jest to jakiś sposób, ale nie na wymianę, a tylko na uszlachetnienie. Zawsze część starego zastąpisz nowym. Tylko zrobił bym to ze 3 razy (wylać, zalać, parę dni pojeździć żeby się zmieszał ze starym, znowu wylać, zalać, pojeździć, wylać, zalać, pojeździć)...


Ok dzięki za podpowiedź, dziś się pobawię. W sumie tak samo mam z plynem chłodzącym, jak mi wymieniali to połowa mi została i mam ją na dolewki ewentualne :) Zawsze pół jest świeże.

sash997 - Sro Kwi 18, 2012 16:59

nie pamiętam jak ten układ jest skonstruowany bo wymieniałem też magiel,nie wystarczyłoby odkręcenie węża pod zbiornikiem lub na pompie i pokręcenie kierownicą aby maglownice oprużnić??
markozalko - Sro Kwi 18, 2012 18:48

Właśnie zlałem strzykawką ze zbiorniczka 120 ml oleju bo już było widać dziurę, która idzie do węza jakiegoś. Przeraziłem się jak zobaczyłem kolor tego oleju. Czarny prawie jak kawa. Ten co wlałem to czyściutki i czerwoniutki. Za parę dni znów tak zrobię, może coś pomoże nowy olej na układ wspomagania.

[ Dodano: Sro Kwi 18, 2012 18:48 ]
A czy metoda odpowietrzania nie jest przypadkiem taka sama wszędzie. Tutaj link do stronki http://tlc80.com/wymiana-...nia-kierownicy/

kris-tofer - Sro Kwi 18, 2012 22:54

no trzeba zdjąć wężyk od powrotu ze zbiorniczka i odpalić auto a płyn z magla do jakiejś butelki, przy okazji dolać świeżego do zbiorniczka, bo pompa nie może na sucho chodzić.
TomaszM - Czw Kwi 19, 2012 08:52

markozalko napisał/a:
Przeraziłem się jak zobaczyłem kolor tego oleju. Czarny prawie jak kawa.

Lepiej w takim razie kup 1 litr Dexron III i wymień cały, jak nie sam, to u mechanika...

marecki6 - Pon Kwi 22, 2013 12:33

odnośnie płynu .. wiem, że ma być zgodny z Dexron III ale okazuje się, że są dwa typy G oraz H ... jakim uzupełnić brak ? czy zwracać uwagę na markę czy raczej jest to to samo ? w sklepie podali mi dostępność G z Elfa a H z Castrola i Elfa ... widziałem jeszcze dedykowany do wspomagania STP ale czy można go mieszać z DII/III ?
dany1107 - Nie Maj 19, 2013 19:11
Temat postu: Wspomaganie
Panowie jak to jest dokładnie z tą wymiana płynu wspomagania? W audi miałem tak że odłączało sie jeden wąż od zbiorniczka i targało się go pod auto,oczywiscie auto musi byc podniesione, nastepnie bez wlączania silnika kręciłem kierownicą aż wszystko wyleciało.Potem wlewałem nowy i też tak samo się odpowietrzało,tzn.Kreciłem kierą w prawo i w lewo i tak z jakieś 7 razy.Czy tu jest tak samo? Czy jakoś inaczej?Proszę o odp. Pozdro.
sash997 - Nie Maj 19, 2013 21:23

jest tak samo ;)
dany1107 - Nie Maj 19, 2013 22:01
Temat postu: Wspomaganie
sash997 . Dziekuje serdeczne kolego. Ogólnie to sie troszke przestraszyłem bo wyczytałem że nie można zapowietrzyc pompy i układu bo pózniej coś się może rozsypac. Ale widzę że jest jednak tak samo, to kamień z serca. Jeszcze raz dzieki. Pozdrawiam.
sash997 - Nie Maj 19, 2013 22:22

ja tam miałem zapowietrzoną i sie nic nie rozsypało :mrgreen:
dany1107 - Pon Maj 20, 2013 20:00
Temat postu: Wspomaganie
Dokładnie. Jak wymienia się pompę albo magiel to czy się chce czy nie,układ jest zapowietrzony. A nieraz idzie wyczytac jak ludzie panikę sieją żeby do tego nie dopuścic. A tu po prostu trzeba go dobrze odpowietrzyc i wszystko bedzie hulac jak ta lala. Pozdrawiam. :mrgreen:
Szyfu - Sro Mar 08, 2017 11:01

Witam,
wymieniam maglownicę i chciałbym zalać płynem.
Moje pytanie jaki olej ma być syntetyczny czy półsyntetyczny?
Znalazłem taki motula
http://allegro.pl/gdansk-...6016498982.html
czy taki będzie ok?
Pozdrawiam
Adrian

[ Dodano: Sro Mar 08, 2017 11:01 ]
dodam, że jest jeszcze taki multi
http://allegro.pl/motul-m...6692374126.html
Który wybrać?

jmierzwa952 - Pon Mar 13, 2017 21:00

dany1107, czy zdejmujac dolny wężyk od zbiorniczka i kręcenie kierownicą bez odpalonego silnika spowoduje opróżnienie maglownicy? oraz po dolaniu nowego jej napelnienie?
taba19 - Pon Maj 07, 2018 14:43

Odświeżam pytanie kolegi jmierzwa952 sam zamierzam w sobotę sobie oczyścić układ bo ten olej chyba tam od nowości pływa w ogóle jak tą procedure przeprowadzić ? nie chem ściągać węża z pompy bo nie chem z tym na kanał jechać ( choć jak trzeba będzie to pojadę )
Znalazłem taki opis

Unosisz przód auta do góry.
Odkręcasz zbiorniczek, wylewasz z niego płyn.
Zdejmujesz przewód, który idzie od maglownicy i wkładasz w butelkę. Króciec w zbiorniczku zaślepiasz folią i zaciskasz gumką.

Kręcisz kierownicą w lewo i prawo, stary płyn leci do butelki. Cały czas dolewasz nowy płyn do zbiorniczka, do czasu aż do butelki będzie leciał czysty.
Przelewasz przez układ litr i jest prawie w 100% wymieniony.

tylko czemu trzeba podnośnic auto do gry ??

AndrewS - Pon Maj 07, 2018 19:59

taba19 napisał/a:
tylko czemu trzeba podnośnic auto do gry


bo na wylaczonym silniku bedzie znacznie lzej krecic kierownica

taba19 - Pon Maj 07, 2018 21:30

dlatego mnie to dziwi W "normalnym" aucie wystarczy ściągnąć ze zbiorniczka wąż zwrotny i zlewać w czasie pracy stary płyn uzupełniając brak w zbiorniczku nowym i tak aż czysty płyn zacznie lecieć
a tu w roverku zoonk niby inna procedura dlatego pytam :roll: