Zobacz temat - [R75] Ogrzewanie - działa tylko lewa strona
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 75, MG ZT - [R75] Ogrzewanie - działa tylko lewa strona

seyfer - Wto Paź 26, 2010 16:52
Temat postu: [R75] Ogrzewanie - działa tylko lewa strona
Wiem, temat wielokrotnie omawiany, jednak sprawdziłem chyba wszystkie wyszukane warianty i nie ma poprawy :
Test klimatronika : FC 00 - brak błędów
Silniczki oba działają: nie wiem czy to normalne ale przy obiegu wewnętrznym oba maja jakby 2 stopnie regulacji: max w 1 i 2 stronę, dopiero przy obiegu zewnętrznym regulacja działa prawidłowo
Układ niby szczelny- przynajmniej po odkręceniu odpowietrznika leci tylko petrygo
Pozostał jeszcze jeden mankament: czasem potrafi ubyć nagle z 200ml płynu i nie jest to regularny wyciek bo w miarę regularnie sprawdzam jego stan. W zbiorniczku czysto, korek od oleju też masła od spodu nie ma więc to raczej nie będzie uszczelka. Nieszczelności samej też nigdzie nie zauważyłem i korek też jest sprawny :neutral:

Może macie jakieś sugestie co sprawdzić, szukać bo mi powoli ręce opadają :sad:

apples - Wto Paź 26, 2010 17:12

seyfer napisał/a:
Wiem, temat wielokrotnie omawiany, jednak sprawdziłem chyba wszystkie wyszukane warianty i nie ma poprawy :
Test klimatronika : FC 00 - brak błędów
Silniczki oba działają: nie wiem czy to normalne ale przy obiegu wewnętrznym oba maja jakby 2 stopnie regulacji: max w 1 i 2 stronę, dopiero przy obiegu zewnętrznym regulacja działa prawidłowo
Sprawdź jak nagrzewnica się nagrzewa. Są przypadki na forum że nagrzewnica się zakamieniła i nie grzał jednej strony. http://forum.roverki.eu/v...p=494750#494750
seyfer napisał/a:
Układ niby szczelny- przynajmniej po odkręceniu odpowietrznika leci tylko petrygo
Pozostał jeszcze jeden mankament: czasem potrafi ubyć nagle z 200ml płynu i nie jest to regularny wyciek bo w miarę regularnie sprawdzam jego stan. W zbiorniczku czysto, korek od oleju też masła od spodu nie ma więc to raczej nie będzie uszczelka. Nieszczelności samej też nigdzie nie zauważyłem i korek też jest sprawny
Zobacz króciec wody http://forum.roverki.eu/v...p=409512#409512 i http://forum.roverki.eu/v...p=498689#498689
Może też puszczać na obudowie termostatu. Sprawdzisz tak: Skręcasz koła w lewo na max. Schylasz się z prawej strony (strona pasażera) obok koła i patrzysz w okolice koła pasowego i metalowej rury układu chłodzenia. Jeżeli cieknie to będzie mokro lub będzie zaciek od płynu na obudowie rozrządu. Prościej jest podjechać gdzieś na podnośnik lub kanał.

seyfer - Wto Paź 26, 2010 17:22

nagrzewnice sprawdzę jutro po pracy bo dzisiaj juz nie bardzo dysponuje czasem :/ żeby się do niej dostać to podobne czynności jak przy odgrzybianiu, włącznie z ta "klapką " i ręką sprawdzić czy jest ciepła, tak ?
jesse - Wto Paź 26, 2010 17:40

powoli cieknie nagrzewnica i dlatego jest mały ubytek płynu
apples - Wto Paź 26, 2010 17:52

seyfer napisał/a:
nagrzewnice sprawdzę jutro po pracy bo dzisiaj juz nie bardzo dysponuje czasem
Zanim może jednak zaczniesz ją sprawdzać to dolej płynu do układu chłodzenia i dobrze odpowietrz układ. Może to być też przyczyna słabego ogrzewania z jednej strony.
seyfer napisał/a:
żeby się do niej dostać to podobne czynności jak przy odgrzybianiu, włącznie z ta "klapką " i ręką sprawdzić czy jest ciepła, tak ?
Nie dojdziesz tak. Tam jest parownik. Możesz sprawdzić tylko jak grzeją rurki (od strony kierowcy) lub zdemontować nagrzewnicę i ją wyczyścić.
seyfer - Wto Paź 26, 2010 19:46

stan płynu na bieżąco jest zarówno sprawdzany jak i uzupełniany. Dostępu do kanału raczej nie posiadam a nagrzewnice najpierw muszę w rave poszukać gdzie co i jak :oops:
Dodam, że same powietrze ze sprawnej strony też temperaturą nie grzeszy, u matki w corsie to po 10 min się dusiłem a tu jakoś szału nie ma :shock:

apples - Wto Paź 26, 2010 20:48

seyfer napisał/a:
stan płynu na bieżąco jest zarówno sprawdzany jak i uzupełniany.
Powinieneś jednak odpowietrzyć układ. :wink:
seyfer napisał/a:
Dostępu do kanału raczej nie posiadam a nagrzewnice najpierw muszę w rave poszukać gdzie co i jak
http://forum.roverki.eu/v...p=369839#369839 :wink:
seyfer - Sro Paź 27, 2010 16:38

apples, dzieki :ok:
wczoraj właśnie czytałem ten temat i byłem na etapie poszukiwania :)
Dzisiaj mrozi trochę ale tak czy tak zerknę do tej nagrzewnicy :/

Co do samego układu to odpowietrzałem go przedwczoraj, przynajmniej tak mi sie wydawało: nagrzałem silnik do optymalnej temperatury po czym popuściłem ten korek odpowietrzający przy webasto. Ktoś kiedyś chyba grzebał z tymi wężami bo odpowietrznik zamiast na webasto znajduje się pod nim

[ Dodano: Sro Paź 27, 2010 16:38 ]
apples napisał/a:
Możesz sprawdzić tylko jak grzeją rurki (od strony kierowcy) lub zdemontować nagrzewnicę i ją wyczyścić.

sama nagrzewnica jak i obie rurki do niej prowadzące są na tyle ciepłe że prawie poparzyłem sobie paluchy.
Odpowietrznik jak odkręcam to leci tylko gorący płyn i żadnego powietrza a ogrzewania z prawej strony nadal nie ma :/

apples - Sro Paź 27, 2010 16:48

Zobacz czy na pewno silniczek z prawej strony otwiera klapkę. Możesz też spróbować ręcznie otworzyć i zobaczyć czy daje ciepłym powietrzem.
seyfer - Sro Paź 27, 2010 17:23

otwiera i zamyka ale tylko tą dla zimnego powietrza :/ klapki dla ciepłego powietrza jakos nie mogę zlokalizować
apples - Sro Paź 27, 2010 17:49

seyfer napisał/a:
klapki dla ciepłego powietrza jakos nie mogę zlokalizować
Prosto zlokalizować. Rozkręcasz prawą i lewą maskownicę obok nóg. Przełączasz opcje nadmuchu oraz temperatury i patrzysz co się rusza z każdej strony. Do sterowania są pociągnięte przewody zasilania. :wink:

[ Dodano: Sro Paź 27, 2010 17:49 ]
schemat http://forum.roverki.eu/v...p=369839#369839

PHJOWI - Sro Paź 27, 2010 19:18

możliwe że kamień w chłodnicy nagrzewnicy , częsty przypadek
seyfer - Sro Paź 27, 2010 19:55

PHJOWI, teraz juz pozostaje mi przytaknąć . Prawa strona obudowy też zimna, podobnie jak kanały wentylacyjne. Dużo zabawy jest z wyciąganiem nagrzewnicy ? :cry:
apples - Sro Paź 27, 2010 20:07

seyfer napisał/a:
Dużo zabawy jest z wyciąganiem nagrzewnicy ?
Pytaj kolegi mike-l jest aktualnie w temacie. :wink:
seyfer - Sro Paź 27, 2010 21:28

wiem wiem, on tez jeszcze jest przed zabiegiem :)
SeniorA - Sro Paź 27, 2010 21:46

http://forum.roverki.eu/v...ght=nagrzewnica

[ Dodano: Sro Paź 27, 2010 21:46 ]
seyfer napisał/a:
Dużo zabawy jest z wyciąganiem nagrzewnicy ?
ściągnąć osłonę od stronę panelu kierowcy ,podłozyć folię i naczynie na płyn albo go trochę upuścić , rozpiąć połączenia przewodów nagrzewnicy i ich mocowanie , wyciągnąć nagrzewnicę.
seyfer - Czw Paź 28, 2010 07:33

w jedno popołudnie pewnie niewykonalne zeby wymontować :cry:
mike-l - Czw Paź 28, 2010 18:16

Właśnie wymontowałem nagrzewnicę, załączam zdjęcie z oznaczeniem:
-na czerwono - opaski które należy odkręcić i zsunąć z połączenia
- na zielono - zaciski, które można (jeśli zajdzie potrzeba!) bardzo ostrożnie poluzować
- na niebiesko - śruba od łapki trzymającej rurki
Trzeba uważać bo sporo płynu wypływa, polecam jakąś małą plastikową buteleczkę na zbieranie go z rozpinanych rurek.
Dolny przewód łatwo rozdzieliłem (wysuwasz jeden z drugiego_, górny był bardzo oporny, nie było miejsca na "manewrowanie", dlatego poluzowałem tę łapkę oraz górny zacisk. I w końcu się udało
Potem wyjmujemy nagrzewnicę.

Polecam wszystkim przeczyszczenie tego elementu, posiada on bowiem wadę - wlot i wylot wody są umiejscowione obok siebie a powinny na przeciwko, tak aby wymusić jak najdłuższy przepływ wody i tym samym zapobiec osadzaniu kamienia. W tej nagrzewnicy najpierw blokują się najodleglejsze "żeberka" a potem coraz bliższe do wlotu i wylotu wody.
A nam w zimę będzie cieplej ;)

Ps: uwaga po montażu, te śrubki od zacisków (zaznaczone na czerwono) są słabej jakości i przy drugim czy trzecim dokręcaniu ich gwint się uszkodzi. Dlatego najlepiej od razu zrobić na nich gwint na śrubokręt płaski przy pomocy np brzeszczota.

seyfer - Pią Paź 29, 2010 17:01

mike-l, dzięki wielkie za foto co i jak ;) jak pójdzie dobrze to jutro i ja sie za to zabieram :)

[ Dodano: Pią Paź 29, 2010 17:01 ]
nagrzewnica zdemontowana, cała prawa strona jest zapchana, teraz czas na udrażnianie :/

Jugol - Pią Paź 29, 2010 18:14

Ciekawe, czy w 45- ce też się tak dzieje ??
seyfer - Sob Paź 30, 2010 12:39

mike-l napisał/a:
Właśnie wymontowałem nagrzewnicę, załączam zdjęcie z oznaczeniem:
-na czerwono - opaski które należy odkręcić i zsunąć z połączenia
- na zielono - zaciski, które można (jeśli zajdzie potrzeba!) bardzo ostrożnie poluzować
- na niebiesko - śruba od łapki trzymającej rurki
Trzeba uważać bo sporo płynu wypływa, polecam jakąś małą plastikową buteleczkę na zbieranie go z rozpinanych rurek.
Dolny przewód łatwo rozdzieliłem (wysuwasz jeden z drugiego_, górny był bardzo oporny, nie było miejsca na "manewrowanie", dlatego poluzowałem tę łapkę oraz górny zacisk. I w końcu się udało
Potem wyjmujemy nagrzewnicę.

Polecam wszystkim przeczyszczenie tego elementu, posiada on bowiem wadę - wlot i wylot wody są umiejscowione obok siebie a powinny na przeciwko, tak aby wymusić jak najdłuższy przepływ wody i tym samym zapobiec osadzaniu kamienia. W tej nagrzewnicy najpierw blokują się najodleglejsze "żeberka" a potem coraz bliższe do wlotu i wylotu wody.
A nam w zimę będzie cieplej ;)


Opis w 100% pomocny, najgorzej było z przykręceniem tej łapki ponownie
dojście jak na lekarstwo ale jednak możliwe :)
Do samego płukania użyłem kolejno wody z octem, kwasku cytrynowego jak i paru środków do czyszczenia WC :mrgreen: (5-10 min ) całość dodatkowo podgrzewałem w garnku a po każdym cyklu płukałem dodatkowo wodą. W efekcie wreszcie z prawej strony leci ciepłe powietrze, nie tak ciepłe jak z lewej strony ale efekt mnie jak najbardziej zadowala :)

kisajm - Wto Lis 09, 2010 23:28

Zgadzam się z tobą Seyfer opis super ale co dalej, bo :"potem wyjmujemy nagrzewnicę" jest zbyt uproszczony . U mnie po odkręceniu rurek nagrzewnica ani drgnie. Próbuję od strony kierowcy ciągnąc ,podważam, pukam ,stukam i nic.Odkręciłem też osłonkę od strony pasażera a tam tylko widać obudowę i przewody elektryczne. Wygląda na to ,że coś jeszcze trzyma - tylko co ?
seyfer - Sro Lis 10, 2010 07:27

U mnie nie było żadnych problemów. Najwięcej czasu zajęło mi odkręcenie tej łapki co trzyma rurki. Dolna rurkę bez problemu rozpiąłem, z górną trochę manewrowania było ale sama nagrzewnica, co prawda momentami z oporem ale wyszła. Pociągnij to trochę mocniej ale i z wyczuciem
kisajm - Czw Lis 11, 2010 00:20

A u mnie jak w bajce z dziadkiem i rzepką. Pomyślałem sobie a może by tak nawiercić od strony pasażera mały otwór i spróbować delikatnie czymś wybijać. Jak myślisz Seyfer czy ścianka nagrzewnicy jest na tyle mocna że wytrzyma - czy to jest dobry pomysł? Pzdr.
seyfer - Czw Lis 11, 2010 15:34

o wybijaniu raczej zapomnij :/ gdzieś się pewnie zaklinowała ot co :/ a obie rurki już rozczepiłeś ?
kisajm - Pon Gru 06, 2010 21:43

Musiałem jednak wybijać. Zrobiłem to bardzo ostrożnie - nic nie uszkodziłem. Nagrzewnica była dziurawa -skleiłem klejem: Bond MS50(super silny, zawsze elastyczny, wyjątkowe przyleganie - również do mokrych powierzchni). Jeżdżę dwa tygodnie, na razie trzyma. Dzięki wszystkim którzy mi pomogli.Pzdr.
lukasz5992 - Sro Gru 08, 2010 08:57
Temat postu: Odkamieniacz
Mam identyczny problem tylko jakoś mało chęci do wyjmowania nagrzewnicy.może dzięki odkamieniaczowi dało by się jakoś ten temat przeskoczyć?Macie może propozycje jak najskuteczniej pozbyć się z niej kamienia nie dementując jej przynajmiej na razie?pozdrawiam
mkowals5 - Pon Gru 20, 2010 20:01

Ja już mam taki zabieg za sobą. Objawy były identyczne jak u poprzedników, żadne dodatki do płynu chłodniczego nie pomogły. Przy rozpinaniu rurek podłożyłem lejek i rurkę naciągnąłem na końcówkę. Wcześniej odkręciłem korek od chłodnicy i pokrętło od odpowietrzania, dzięki temu cały płyn powyżej nagrzewnicy sobie ładnie spłynął do bańki. Samą nagrzewnicę musiałem naciąć nożem, ponieważ jest ona lekko "wklejona". Do czyszczenia użyłem popularnego KAMIXA do czyszczenia czajników. Gorącym roztworem zlałem nagrzewnicę i zostawiłem na około godzinę. Jak wylałem z niej roztwór to byłem w szoku!!!! Sam kamień i szlam. Powiem tak poprawa jest duża ale przy -15 z lewej strony jest trochę za zimno. Jutro robię powtórkę z rozrywki ale teraz będę płukał kilka razy, może nawet zostawię na całą noc.
choopin - Wto Gru 21, 2010 20:21

właśnie wykręciłem nagrzewnice, jak ja zalałem gorącą wodą to ciepła była tylkogórna listwa i z 7 kratek od strony rurek. narazie płucze i płucze i sam osad wylatuje.

powiedzcie mi ile powinno wejśc wody w czystą nagrzewnice aby była cała zalana - mierzyliście jak płukaliście

mike-l - Wto Gru 21, 2010 20:53

Mrozy uderzyły i wyszły problemy z ogrzewaniem... :/
Innej opcji oprócz wyjęcia nagrzewnicy i wypłukania szlamu i kamieni nie ma. W moim aucie była próba użycia preparatu do usuwania kamienia z układu chłodzenia, pomogło to praktycznie nic. W tych rurkach były tak wielkie kamyki, że trzeba było fizycznie je usunąć, płukanie już nie dawało rady...
W nagrzewnicę wchodzi niewiele wody, jakieś 0,3 l (można to nawet policzyć jak się ma ją wyjętą :P )

seyfer - Sro Gru 22, 2010 11:31

ile tej wody wchodzi to nie wiedziałem :P najważniejsze, że po zalaniu gorąca wodą cała nagrzewnica była gorąca :mrgreen:
choopin - Pią Gru 24, 2010 14:23

No miałem dzisiaj wreszcie troche czasu i zamontowałem nagrzewnice troche miałem problemow z rurkami bo nieodkręcałem tej łapki wyżej ale sie udało. po 2 min z prawej strony już leciło letnie powietrze na środku to samo - wreszcie CIEPŁO ;-)

pozdrawiam
EMil

Markzo - Czw Gru 30, 2010 00:59

ja właśnie poskładałem naszego 75 po czyszczeniu nagrzewnicy ;) w sumie z odpowietrzeniem i złożeniem tego do kupy zajęło nam to 2h, użyliśmy preparatu firmy preston i octu, cała nagrzewnica jest gorąca, po obu stronach kabiny leci tak samo gorące powietrze ;)
ricco5 - Czw Lut 24, 2011 21:58

witam mam rowerka 75 20 CDT i mam problem z ogrzewaniem mianowicie na postoju grzeje dobrze lecz gdy tylko dodam gazu lub ruszę to z lewej strony leci zimne powietrze silniczki działają nagrzewnice wymieniałem miesiąc temu lecz na używana :roll: prosił bym o podpowiedzenie co mógłbym zrobić odpowietrzany tez już był
seyfer - Pią Lut 25, 2011 07:38

a płynu ci nie ubywa ?
apples - Pią Lut 25, 2011 10:11

ricco5 napisał/a:
mianowicie na postoju grzeje dobrze lecz gdy tylko dodam gazu lub ruszę to z lewej strony leci zimne powietrze silniczki działają nagrzewnice wymieniałem miesiąc temu lecz na używana
Dziwna sprawa. Pomyślałem o pompie wody na początku ale to raczej nie możliwe aby łopatki się połamały i nie dawała prawidłowego ciśnienia. Nagrzewnica też nie może być zakamieniała ponieważ rurki wchodzą właśnie od lewej strony, więc jakby miała kamień z lewej to by prawa też nie grzała.

ricco5, zrób tak. Ustaw na panelu: obroty wentylatora na 2-gą kreskę, nawiew szyba i nogi, Manual. Napisz czy coś pomogło. Ściągnij też boczki osłaniające nagrzewnicę i zmieniając sterowanie (szyba, nogi, przód) oraz temperaturę (max, minimum) obserwuj czy wszystkie sterowniki klapek reagują prawidłowo i wykonują pełen ruch cięgnem.

Dopływ zimnego powietrza z zewnątrz pokrętłem pod zegarkiem zamknąłeś?

Jak zachowuje się wskazówkowa temperatury?

ricco5 - Pią Lut 25, 2011 14:35

a wiec patrząc gołym okiem wszytko działa wszystkie klapki się otwierają i zamykają dopływ zimnego powietrza ten pod zegarkiem zamknięty temperatura na połowie cały czas ?? :sad: :sad: :sad:

[ Dodano: Pią Lut 25, 2011 14:35 ]
ubytki płynu niewielkie są przepraszam zapomniałem powiedzieć iż to anglik jest i nagrzewnice mam po prawej stronie

dzieju - Sro Kwi 18, 2012 15:33

Mowi o tym tak ?



JEF000120P
JEF000120
JEF000130
JEF100270

Pieta - Wto Maj 29, 2012 14:21

Moja opinia na temat płynów chłodniczych

W R75 w instrukcji serwisowej zalecają lanie płynu typu OAT (oraganic acid technology)
W tamtym czasie większość producentów używała tego typy płyny z przedłużonym okresem użytkowania. Poprzednie płyny typu IAT miały zły wpływ na nowego typu uszczelnienia.
Po pewnym czasie producenci doszli do wnoisku, że OAT też nie są idealne. Miedzyinnymm sprawdzają się tylko w układach zamkniętych ze zbirnikiem wyrównawczym (bez dotępu powietrza do elementów metalowych). W układach otwartych gdzie korek był na chłodnicy a powietrze było cały czas w górnej części chłodnicy i sporadycznie również w układzie chłodzenia, płyny OAT powodowały bardzio silną i przyspieszoną korozję.
Zauważono również, że płyny te mają tendencję do tworzenia osadów (mułu), zwłaszcza gdzie układ ma tendencję do zapowietrzania się.

Jest wiele artykułów na ten temat
między innymi http://donsnotes.com/home...eeze.html#links

Rozwiązaniem problemów jest aktualnie najnowsza technologia HOAT (hybrid OAT), używana praktycznie przez wszystkich czołowych producentów (BMW, Mercedes, VW, Honda) Producenci po 2003 roku zaczeli sukcesywnie przechodzić na HOAT
W nomenklaturze VW
G11 - IAT
G12 - OAT
G12+ i ++ - HOAT

W BMW i VW do wszystkicjh aut (wyjątek stanowią te naprawdę stare z miedzianymi wymiennikami) leją HOAT.
Nie sugerujcie sie kolorami. teraz jest naprawdę mix i nie możesz być pewien jaki typ płynu masz, oceniając tylko kolor.

Ja tez doszedłem do wniosku, że zaleję HOAT (G12++ różowy)

Jest też prosta metoda na sprawdzenie czy inhibitory korozi jszcze działają w płynie i nie rozpoczeła się korozja elektrochemiczna. Wystarczy jeden biegun miernika napięcia włozyć do płynu, drugi podłaczyć do masy. Jeżeli wskazanie jest poniżej 0,5V to wszystko jest ok. Zwykle wskazania dla nowego płynu są na poziomie <0,1V

arczi220 - Wto Gru 09, 2014 20:52

A do okamienienia nagrzewnicy szło by użyć tabletek do expresu i nie tylko ;) ;) np. takich.
PressionLife - Sob Mar 11, 2017 19:01

Zabieram się za to, dam znać jak poszło użyję odkamieniacza do czajnika elektrycznych i kwasku cytrynowego:)
longer86 - Sob Mar 11, 2017 22:30

Mi pomógł kwasek, nie oparz się, zalewaj, potrząsaj i wylewaj, odpowiednio manewrując chłodniczką w rękach rozprowadzisz kwasek po całość, ja na przemian zalewałem zimna wodą i lejąc wrzątek patrzylem czy nagrzewa się równomiernie
JaCu - Wto Mar 14, 2017 13:56

Tak, jak już Ci na PW pisałem. Specyfiki do odkamieniania, dużo wrzątku i czasu. Płukać do skutku. Zimna woda do schłodzenia, gorąca do płukania i sprawdzania, czy równo się rozgrzewa. Na koniec wylej całą wodę i wysusz. Nie chcesz wody w układzie chłodzenia ;)
robdzob - Czw Wrz 28, 2017 20:19

witam. też mi nie grzało z prawej strony i w ogóle słabo i po sprawdzeniu poruszania się klapek i silniczków że nie są spalone przystąpiłem do ----rozkręcanie nagrzewnicy wykonałem według artykułu http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic1637979.html użytkownika fiacik1 (zdj poniżej). nie opróżniałem wcześniej układu chłodniczego i wylało się z pół litra płynu wiec warto pomyśleć o jakiś szmatach. płukanie nagrzewnicy wykonywałem kwaskiem , octem na gorąco ale z małym skutkiem. duży efekt dawał rozpuszczony CALGON ok łyżka stołowa na 300ml wody - uwaga żeby się nie poparzyć, i tak kilka razy z kołysaniem i potrząsaniem razy kilka nowych płukań i też z odczekaniem aż w końcu cała nagrzewnica zaczęła parzyć. musiałem uwiecznić te syfy na zdjęciu co wypłukałem i szok że w tak małej objętości ich aż tyle było. teraz nie dziwota, że podobne dziadostwa zatykały wlot odpowietrzający do zbiorniczka wyrównawczego i "gotowały wodę/ płyn" w układzie nie mogąc się odpowietrzyć wiec powiększając objętość wyrzucając nadmiar płynu w drugą stronę (tak przy okazji zrobiłem drugi otwór odpowietrzający układ chłodzenia w części gładkiej zbiorniczka wyrównawczego na dnie na silikonie i uszczelkach z użyciem śruby "gwizdka" z fiata 126P za 5 zł i świetnie mi służy i odpowietrza układ ze o wyciekach zapomniałem - polecam rozwiązanie) zdjęcia syfów poniżej dla zalogowanych :-)

[ Dodano: Czw Wrz 28, 2017 20:19 ]
syf poniżej dla zalogowanych

pablo - Sro Gru 13, 2017 15:00

Wraca temat ogrzewania. Robi się coraz chłodniej ale także u mnie w aucie. Lewa strona jako tako grzeje ale prawa to porażka. Jakiś czas temu wymieniłem nagrzewnicę ( szału nie było ale grzało) a ostatnio to już słabiutko. Dobrałem się do silniczków z prawej strony. Silniczek działa ale tylko w 2 położeniach. Na LO jest w jednej pozycji ( biała dzwigienka) a jak zrobię o 1 stopien więcej przestawia się w mocno w inne położenie. Kolejne dodawanie stopni w climatroniku nie daje żadnej zmiany aż do HI. To samo w drugą stronę - silniczek nie reaguje , dopiero w położeniu LO zmienia położenie. Czy tak powinno być ? Dodam tylko że termostat nowy, webasto sprawne, temperatura na wskaźniku w połowie skali, poziom płynu w chłodnicy prawidłowy ( z odpowietrznika przy webasto leci płyn przy lekkim odkręceniu).
lukasz.lewosz - Czw Gru 28, 2017 23:39

Dzisiaj wracajac do domu zona zauwazyla ze jej strona (pasazera) nie grzeje, podejrzewam ze bedzie problem z nagrzewnica wiec w sobote sie za to wezme i zdam relacje jak poszlo.
Bledow zadnych nie ma wiec domniemam ze silniczki dzialaja jak nalezy, strona kierowcy grzeje jak szalona.
Dam znac po naprawie. Pozdrawiam. :-|

pablo - Wto Lut 06, 2018 16:19

Minęły 2 miesiące od czyszczenia nagrzewnicy i zauważyłem że mam mokrą wycieraczkę i tapicerkę pod nogami. Okazało się że to płyn chłodniczy czyli rozszczelniło mi się na łączeniu rurek aluminiowych za nagrzewnicą ( w miejscu gdzie się rozpina nagrzewnicę od reszty instalacji). Za cholerę nie mogę złożyć tych rurek tak żeby nie ciekło. Czy ktoś z kolegów przerabiał patent z obcięciem kołnierzy z rurek i połączenia miękkiego na wężyku gumowym i opaskach ?
christopher7 - Czw Lut 08, 2018 08:39

pablo napisał/a:
patent z obcięciem kołnierzy z rurek i połączenia miękkiego na wężyku gumowym i opaskach ?

Fajny pomysł przy okazji spróbuję coś takiego zmajstrować. Ciągle trzeba w tych Roverach poprawiać fabrykę...
Przy takich nieszczelnościach kiedyś myślałem o użyciu masy butylowej przy zachowaniu oryg. połączenia ale nie sprawdzałem jeszcze praktycznie jak się zachowuje w kontakcie z płynem chłodniczym.

pablo - Pią Lut 09, 2018 13:18

W końcu zmieniłem oring na cieńszy (miałem założony grubszy i nie schodziły mi sie połaczenia rurek i stąd przeciek) ale miejsce osadzenia oringu potraktowałem dodatkowo czerwonym silikonem i takie uszczelnienie połączyłem jak w oryginale. Po 30 minutach zalałem płynem, odpowietrzyłem rozgrzałem i nic się nie poci nie kapie. Mam nadzieję że więcej tam nie będę zaglądał. W autku gorąco jak nigdy. Tylko teraz jak wysuszyć tapicerkę pod nogami z płynu chłodzącego. Ok 800 ml mi wsiąkło. :o
christopher7 - Pią Lut 09, 2018 14:35

Noo konkretnie... Czerwony silikon to wytrzyma temperatury prawie do 400C.
Można płynny ołów puszczać w instalacji :mrgreen:
Jedyny minus jak kiedyś trzeba będzie to rozłączać to będzie trochę czyszczenia z resztek silikonu.
Najważniejsze że szczelne. Nic tak nie wkurza jak świadomość sączącego się płynu gdzieś z instalacji i bezradność w kwestii zlokalizowania i zatkania wycieku ;-)

JASIUB - Nie Lis 18, 2018 20:22

WItam czy moze ktos wie gdzie kupic nowa nagrzewnice rover 75 2000CDT
robdzob - Sro Sty 09, 2019 19:14
Temat postu: cd zdjec
zdjęcia do pozostałej części mojego poprzedniego opisu...