Zobacz temat - [R200 SD] Absolutny brak mocy + czarno w lusterkach
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise - [R200 SD] Absolutny brak mocy + czarno w lusterkach

xaoo - Pon Lis 01, 2010 17:30
Temat postu: [R200 SD] Absolutny brak mocy + czarno w lusterkach
Chciałbym przywrócić do życia samochód, który ojciec postawił w garażu pół roku temu. Jest to Rover 200 w wersji SD, któremu dolega absolutny brak mocy (nawet jak na ten silnik) i generowanie zasłony dymnej przy dotknięciu gazu.

Podejrzewam:
- lejące wtryski
- pompę
- umierającą turbinę

Jak diagnozować? Gdzie szukać? Co jeszcze może być problemem.
Jeśli to wtryski, to czy warto je regenerować?

szoso - Pon Lis 01, 2010 17:47

po tak długim przestoju powinno się przed odpaleniem kręcić rozrusznikiem żeby olej się rozszedł, a jak odpalałeś od razu to minął jakiś czas zanim olej dotarł do silnika i turbiny, nie jest to dobre
powinno się też zmienić olej w silniku, to podstawa

xaoo - Pon Lis 01, 2010 18:02

szoso420 napisał/a:
po tak długim przestoju...


Podane objawy były powodem odstawienia (a nie jego skutkiem). Autko od czasu do czasu było przepalane i sobie jeździło małe dystanse (od 6-70km).

szoso - Pon Lis 01, 2010 18:05

xaoo napisał/a:
Autko od czasu do czasu było przepalane i sobie jeździło małe dystanse (od 6-70km).

nie mogłeś tego napisać od razu? nie musiałbym wtedy tego pisać
trzeba sprawdzić wtryski i ewentualnie wymienić końcówki ale sam tego nie sprawdzisz

borys876 - Pon Lis 01, 2010 20:26

a patrzyłeś szczelność przewodów powietrza?

ja od tego bym zabrał się, skoro przy najmniejszym dotknięciu pedału gazu stawia zasłonę, ja od tego bym zaczął.

Sprawdź czy przypadkiem przewody nie rozszczelniły się

xaoo - Pon Lis 01, 2010 20:37

borys876 napisał/a:
a patrzyłeś szczelność przewodów powietrza


Nauczony doświadczeniem pękniętej rury od IC w MG od tego zacząłem.

A z wykręceniem wtryskiwaczy sobie poradzę. Ale czy ktoś mógłby opisać po czym poznać stopień ich zużycia? I czy diagnozuje się po sterującym czy trzeba komplet wyciągać.

Jugol - Pon Lis 01, 2010 20:42

...ja i tak stawiam na IC. Skoro mówisz, że sprawdziłeś szczelność węży od IC, to mam nadzieję, że sam intercooler też sprawdziłeś pod względem szczelności ??
xaoo - Pon Lis 01, 2010 20:55

Sprawdziłem dolo - na zasadzie - JEST :)
To wersja SD czyli bez IC

Jugol - Pon Lis 01, 2010 21:06

...moje niedopatrzenie :ups:

[ Dodano: Pon Lis 01, 2010 21:06 ]
Ale napisz coś więcej o problemie. Czy ta moc straciła się nagle, coś temu towarzyszyło ??

xaoo - Pon Lis 01, 2010 21:20

Nie stało się nagle. Narastało.
Auto kupione było 3lata temu. Gdyby ktoś chciał wskazać olej dodam, że płyny ustrojowe wymieniane pedantycznie często (co w rodzinie uskuteczniamy w każdym samochodzie). Autko przejechało ok 30tys km.

Od początku przy SOLIDNYM depnięciu był problem z delikatnym obłoczkiem, ale w formie akceptowalnej.
Ostatni 1tys to gwałtowny przyrost problemu.

Przejazd z Francji do Polski (zrobiony na raz) pokazał, że silnik po 300km autostradą (ehh... jak to brzmi :) potrzebuje odpoczynku, żeby odzyskać kulturę pracy. Ale problemy zaczęły się jakies 20tys. po tej przeprawie, więc bym tego nie łączył.

Jugol - Pon Lis 01, 2010 21:28

Stopniowo, to może pompa paliwa umiera- chociaż w tym silniku pompa rzadko klęka. Może gdzieś Ci się układ paliwowy zapowietrza ?? Posprawdzaj to co sam jesteś w stanie sprawdzić. A jak z ciśnieniem na cylindrach ??
szoso - Wto Lis 02, 2010 09:03

xaoo napisał/a:
A z wykręceniem wtryskiwaczy sobie poradzę

wiesz, Ja też umiem wykręcić wtryski ale co z tego, przecież Ci pisałem że samemu bez sprzętu nic nie sprawdzisz :wink:
a taki sprzęt mają mechanicy trudniący się regeneracją wtrysków

Remigiusz - Wto Lis 02, 2010 10:43

Ile ma to auto przejechane :?:

Ja bym zaczął od sprawdzenia zaworu EGR czy się domyka lub zaślepił na probe.

Potem wtryski na sprawdzenie

Zobacz czy nie cieknie olej przez Turbine lub nie ubywa oleju

Możliwe ze kolo pompy było grzebane, zobacz czy są jeszcze wszystkie plastikowe ochrony na śrubach regulacji pompy (takie czarne po lewej stronie jak się stoi przodem do silnikiem)

Zależy od kilometrażu może być katalizator zapchany

xaoo - Wto Lis 02, 2010 10:49

Remi55 napisał/a:
przejechane; EGR; wtryski; turbine; kolo pompy było grzebane; katalizator zapchany


Przejechane: 130tys
EGR: zaślepiony
Turbina: oleju nie ubywa
Pompa: wygląda na ruszaną
Katalizator: przelotowy :)

kadzaf - Wto Lis 02, 2010 10:57

xaoo napisał/a:
Ale czy ktoś mógłby opisać po czym poznać stopień ich zużycia

nalezałoby wykrecic i sprawdzic przy ilu atm puszczaja oraz jak rozpylaja

Jugol - Wto Lis 02, 2010 10:59

Obstawiam pompę, może jakieś uszczelnienia poszły itd. itp.
Harry - Wto Lis 02, 2010 14:24

a ja bym obstawił turbine, skro auto nie ma mocy i strasznie kopci to bardziej to jest turbina, ponieważ z takim przypadkiem tez spotkałem sie w lagunie
kadzaf - Wto Lis 02, 2010 15:05

a spalanie znacząco wzrosło ? czarny obloczek to raczej niespalone paliwo

oraz czy jest odczuwalny spadek mocy i uruchamianie silnika ?

xaoo - Pon Lis 08, 2010 14:17

kadzaf napisał/a:
czy jest odczuwalny spadek mocy


Spadek mocy jest dramatyczny. Co zresztą widac w tytule wątku :) Tak jak wcześniej pisałem auto jedzie bardzo niemrawo, nawet jak na SD.

---

Przy okazji zapytam: czy wtryskiwacze z SDI pasują do SD?
Spodziewam się, że tak, ale chciałbym się upewnić.