Zobacz temat - [Piloty 3TXa/B] Opis jak poprawić zasięg
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Wszystkie (Wszystkie modele marki Rover i MG) - [Piloty 3TXa/B] Opis jak poprawić zasięg

ADI-mistrzu - Nie Lis 07, 2010 10:38
Temat postu: [Piloty 3TXa/B] Opis jak poprawić zasięg
Witam!

Ostatni razu przy pięknej deszczowej (czytaj ulewnej) pogodzie miałem problem z otwarciem samochodu z pilota.
Ta sytuacja skusiła mnie do poprawy zasięgu pilota.
Sztuczka jest bardzo prosta, wystarczy dolutować kawałek drucika do płytki (czyli zrobić antenę).

Więc zaczynamy:
1. Pierwsze co musimy zrobić to dorwać kawałek cieniutkiego drucika lakierowanego (tzw drut nawojowy), ja osobiście użyłem o średnicy 0.3mm bo taki miałem pod ręką. Ale na upartego można też użyć innego cieniutkiego drucika, ma być po prostu w izolacji aby przypadkiem na czegoś nie dotkną.
Ucinamy około 16cm i jeden koniec nożykiem zdrapujemy odrobinę lakieru i pokrywamy cyną.

2. Następnie rozbieramy nasz pilot (jest na zatrzaskach, wystarczy podważyć obudowę z boku) i wycinamy w kartce papieru kształt identyczny z kształtem płytki pilota.
3. Na płytce jest malutki tranzystorek (piloty 3TXA/B) i należy zrobić w naszej wyciętej kartce rowek z boku do owego tranzystora. Potem bierzemy drucik i ostrożnie przylutowujemy do nóżki tranzystora tak, aby przypadkiem nie zlutować czegoś jeszcze.
W pozostałych pilotach należy przylutować drucik w miejscach pokazanych na zdjęciach.

4. Potem ową kartkę kładziemy na płytkę, tak aby przez wycięcie które wcześniej zrobiliśmy wychodził nasz drucik. Jak widać drucik wystaje i dynda bezładnie więc dobrze zrobić z niego ładną spiralkę aby mieścił się w obudowie. I tutaj moja uwaga, z testów wynika że nie wszystkie piloty dobrze pracują z drucikiem w kształcie spiralki, czasem trzeba pokombinować z kształtem, np ułożyć go w okół obudowy.

5. Całość czyli płytkę, papierek i zwinięty drucik wsadzamy najpierw do tylnej części obudowy i upewniając się że wszystko jest ok, że drucik gdzieś z boku nie wystaje składamy cały pilot, czyli zatykamy przednią częścią.
*. Dodatkowo można ponownie zsynchronizować pilot z samochodem (opis na stronie już zamieszczony).

Ja po takich "modyfikacjach" uzyskałem kilka metrów extra :wink:

Krzysi3k - Nie Lis 07, 2010 11:06

Spróbuje :mrgreen:
Remigiusz - Nie Lis 07, 2010 11:22

Jeszcze można antenę od odbiornika przedłużyć jak tutaj opisałem:
http://forum.roverki.eu/v...p=519818#519818

Musze to tez wypróbować w wolnej chwili ale jak to jest w 17TN :mrgreen:

szoso - Nie Lis 07, 2010 11:49

ADI-mistrzu, gratki :brawa:
czy może być inny drucik niż lakierowany?
niezły patent, lepsze to niż dobieranie się do centralki
może jeszcze dzisiaj sobie polutuje bo też mam problem z zasięgiem :smile:

kasjopea - Nie Lis 07, 2010 11:56

ADI-mistrzu, może dodam to w formie artykułu do Zrób to sam na stronie klubowej? :smile:
ADI-mistrzu - Nie Lis 07, 2010 11:57

Może, lakierowany po prostu jest cieńszy i łatwiej to tam upchać, po za tym przy lutowaniu izolacja się nie topi i nie podkurcza.
Drucik można wziąć z demontażu, z jakiegoś transformatorka czy cewki.

Co do centralki, to w pilocie po prostu antena nie występuje, robi za nią kawałek grubszej ścieżki.
Ta jest wyliczona mniej więcej do częstotliwości (dlatego jakieś 16cm trzeba wziąć drucika), a jak jest w centralce to nie wiem, tam może już jakaś być, a jak niema to można dołożyć :razz:

Co do dodania jako artykuł, nie mam nic przeciwko :wink:

kasjopea - Nie Lis 07, 2010 12:04

To pierwsze zdjęcie jest strasznie małe, nie da rady nic większego?
ADI-mistrzu - Nie Lis 07, 2010 12:15

Po naciśnięciu się powiększa (http://obrazki.elektroda.net/87_1289122607.jpg) ale jeśli nadal jest małe to mogę zrobić większe :wink:
Remigiusz - Nie Lis 07, 2010 12:22

kasjopea, kliknij na nie a będzie większe :razz:

Jak to jest w 17TN gdzei tam trzeba lutowac?

Tutaj masz płytki :wink:

od strony baterii nie ma nic jest puste:



a tak wygląda płytka 17TN:


[ Dodano: Nie Lis 07, 2010 12:22 ]
chyba ze by tylko ścieżke powiększył o brakujące cm drutem :wink:

dawidd - Nie Lis 07, 2010 12:32

dolutuj do kolektoa tranzystora czyli srodkowa nozka czarnego elementu z opisem P2
ADI-mistrzu - Nie Lis 07, 2010 12:38

Niekoniecznie ten tranzystor.
Mógł byś odczytać mi co jest napisane na tym kwadratowym srebrnym scalaku pod przyciskami?

leszczu - Nie Lis 07, 2010 12:47

O kurcze. Bardzo ciekawe bardzo. Spróbuje tego patentu. :grin:
szoso - Nie Lis 07, 2010 13:27

działa, właśnie lutuję drugi pilot :grin:
teraz pilot mi łapie z 20-30m z domu na pierwszym piętrze :smile:
wcześniej łapał z 2m

ADI-mistrzu - Nie Lis 07, 2010 14:11

Hehe nawet nie przypuszczałem że te parę metrów extra aż tyle wyniesie :wink:
seyfer - Nie Lis 07, 2010 14:20

taka sama instrukcje do r75 poproszę :P
ADI-mistrzu - Nie Lis 07, 2010 14:29

Jak rozbierzesz pilot i wyślesz mi zdjęcia płytki z obydwu stron to przygotuję opis dla wszystkich pilotów :wink:
Remigiusz - Nie Lis 07, 2010 14:32

ADI-mistrzu, To białe to jest jakaś zwójka bo jest to taka biała kopułka co jest drut nawinięty na to :wink:

A na tym srebrny dużym pisze: EPC09 2701 Mild

ADI-mistrzu - Nie Lis 07, 2010 15:04

Nie mogę znaleźć dokumentacji tego, ale wydaje mi się że tutaj powinieneś przylutować ten drucik i możesz przepuścić go na drugą stronę przez ten otwór.

Remigiusz - Nie Lis 07, 2010 16:09

A nie można by np ten drucik 16cm dolutować gdzie pisze "a tutaj?" i go tam z drugiej strony przeprowadzić. musi byc konieczne na kondensatorze nie może być na ścieżce :wink: :?:

A dało by coś jako drugi patent dolutować taka długość Y żeby
Długość X + Długość Y = 16cm :?:

ADI-mistrzu - Nie Lis 07, 2010 16:19

Nie, ten drucik musi mieć 16cm, a nawet jak by dało radę tak zrobić to zaoszczędził być z 3cm czyli niewiele.
Chodzi o to aby przylutować do tej ścieżki miedzianej a tam gdzie jest ten opornik najłatwiej bo już jest zacynowane.
Ale jak chcesz to możesz i dalej przy tym otworze.

Remigiusz - Nie Lis 07, 2010 16:55

ADI-mistrzu, aha to przylutuje to przy dziurkach bo kurcze małe to jest jak coś i spale jak zwykle kondensator :mrgreen:
hudy23_1985 - Pon Lis 08, 2010 19:17

a czy tu można taki MYK zrobić
ADI-mistrzu - Pon Lis 08, 2010 19:28

Najprawdopodobniej musisz przylutować do tego pinu:

P.S. To wnętrze pilota z Rovera po liftingu?

maciej - Pon Lis 08, 2010 19:29

Cytat:
Ostatni razu przy pięknej deszczowej (czytaj ulewnej) pogodzie miałem problem z otwarciem samochodu z pilota.
Ta sytuacja skusiła mnie do poprawy zasięgu pilota.

Ostatnio w podobnej sytuacji wymieniłem baterię - mniej ryzykowna metoda - nie ryzykujesz uszkodzenia płytki, a też działa. ;)

A tak poważnie, to wymiana baterii daje zasięg 4-5 m, a jeśli da się dojść do 20-30 m to nieźle. :D :ok:

Ja nie mam zdolności, to tego nie zrobię, ale wiem kogo spytać. ;)

Tylko ja mam 17TN...

hudy23_1985 - Pon Lis 08, 2010 19:50

Nie to od centralki BX-30 z roverka 214
A co chcesz fote z 25 po lifcie??

ADI-mistrzu - Pon Lis 08, 2010 19:56

Myślałem że jest tam taka dziwna płytka, ale wydaje mi się że jest tam 17TN, chyba że się mylę.

CO do 17TN to wcześniej napisałem gdzie najpewniej trzeba przylutować antenkę, tylko nikt jeszcze nie sprawdził :wink:

Mix - Pon Lis 08, 2010 20:01

ADI-mistrzu napisał/a:
Myślałem że jest tam taka dziwna płytka, ale wydaje mi się że jest tam 17TN, chyba że się mylę.
CO do 17TN to wcześniej napisałem gdzie najpewniej trzeba przylutować antenkę, tylko nikt jeszcze nie sprawdził :wink:

Też czekam na potwierdzenie, chyba że...
szoso420 napisał/a:
działa, właśnie lutuję drugi pilot :grin:

...szoso ma 17TN i może potwierdzić :?: :wink:

Remigiusz - Pon Lis 08, 2010 20:09

ADI-mistrzu, ehh ja nie mam lutownicy przy sobie bo została w Polsce :roll: Tak to bym już próbował czy działa :mrgreen:
hudy23_1985 - Pon Lis 08, 2010 20:19

u mnie coś lipa jak dolutowałem 20 cm trucika i tak sobie zwiasał nie zwiniety to zasieg ze 30 m a jak go zwinołem i złożyłem pilota to lipa zero zasiegu :cry:
Remigiusz - Pon Lis 08, 2010 20:23

hudy23_1985, 30cm to za długi chodzi o to żeby miał 16cm bo na taka frekwencje to odpowiada długości anteny. To może się coś przy składaniu zepsuło lub urwało. :/
ADI-mistrzu - Pon Lis 08, 2010 20:33

Drut musi być izolowany i zwinięty w spiralkę, nie w kłębuszek :wink:
Dobrze też jak poszczególne zwoje tego drutu nie będą się przecinać.

hudy23_1985 - Pon Lis 08, 2010 20:49

no dobra przyciołem go troche zwinołem i jest GIT
z 20 m działa
Dzieki ADI-mistrzu i reszcie za pomoc

maciej - Wto Lis 09, 2010 08:25

Remi55 napisał/a:
frekwencje

Częstotliwość!!!

Frekwencja to ilość osób uczestniczących w zdarzeniu. ;)

To jak jest z 17TN, szoso420, działa?

ADI-mistrzu - Wto Lis 09, 2010 08:29

szoso420 ma R420 więc u niego raczej jest 3TXB. Trzeba kogoś zapytać z młodszym rocznikiem.
Remi55 chyba powinien mieć 17TN.

ZiGi - Wto Lis 09, 2010 09:40
Temat postu: Płytka z R75
No to teraz może jeszcze ten sam pomysł dla R75?
Czy dobrze myślę czy to do stopki tego czarnego maleństwa przy samej baterii należy dolutować?




seyfer - Wto Lis 09, 2010 09:45

ZiGi, też akurat miałem wrzucić fotki :D
ZiGi - Wto Lis 09, 2010 09:55

seyfer, no to już zrobiłem to ja :P
seyfer - Wto Lis 09, 2010 12:53

jak cały "myk" będzie miał podobny efekt jak przy pozostałych pilotach to rzeczywiście uwierzę, że ten pilot jest radiowy a nie na podczerwień :P
szoso - Wto Lis 09, 2010 13:47

Mix napisał/a:
...szoso ma 17TN i może potwierdzić :?: :wink:

maciej napisał/a:
To jak jest z 17TN, szoso420, działa?

Panowie Ja mam 3TXA :wink:

maciej - Wto Lis 09, 2010 13:56

szoso420 napisał/a:
Panowie Ja mam 3TXA :wink:

Bez sensu. ;)

szoso - Wto Lis 09, 2010 13:58

maciej napisał/a:
Bez sensu. ;)

dlaczego?
skoro pilot mi łapał z 2m z nową baterią :wink:

Alexi - Wto Lis 09, 2010 13:58

Czy moge to podlutować zwykłą transformatorówką ? To delikane malutkie ukladziki nie spala się ?
shilus82 - Wto Lis 09, 2010 14:10

ja mam 17TN ale to mój jedyny pilot i jak coś spalę to lipa i się do auta nie dostanę bo kodu immo też nie mam :/

[ Dodano: Wto Lis 09, 2010 14:10 ]
a przed chwilą przyłożyłem pilota do głowy i język lekko wystawiłem i auto mi zaskoczyło z odległości jakichś właśnie 12 metrów, wystarczy :)

maciej - Wto Lis 09, 2010 14:11

Cytat:
dlaczego?

Bo nie masz 17TN ;)

Mix - Wto Lis 09, 2010 14:14

shilus82 napisał/a:
ja mam 17TN ale to mój jedyny pilot i jak coś spalę to lipa i się do auta nie dostanę bo kodu immo też nie mam :/


Teoretycznie można to sprawdzić nawet bez lutowania. Wystarczy tylko przytknąć kabelek tam, gdzie ktoś wcześniej pisał - myślę, że tak zrobię. Nic nie powinno się spalić, ponieważ nie zamykasz układu.

shilus82 napisał/a:
a przed chwilą przyłożyłem pilota do głowy i język lekko wystawiłem i auto mi zaskoczyło z odległości jakichś właśnie 12 metrów, wystarczy :)


To stary patent :mrgreen: Zauważ tylko, że na ulicy wygląda to wyjątkowo głupio :> Nie wiadomo również jaki wpływ na szare komórki ma takie notoryczne otwieranie auta :wink:

krist - Wto Lis 09, 2010 14:15

seyfer napisał/a:
jak cały "myk" będzie miał podobny efekt jak przy pozostałych pilotach to rzeczywiście uwierzę, że ten pilot jest radiowy a nie na podczerwień :P
Z cała pewnością jest radiowy.
Ostatnio robiłem sobie webasto z pilota i właśnie największy problem miałem z zasięgiem. W tej chwili mogę załączyć webasto ze swojego pokoju na 3 piętrze (auto stoi jakieś 15m od ściany bloku, mój pokój jest oddalony od tej ściany o ok 6m).
I moim zdaniem dużo bezpieczniejsze jest robienie takich przeróbek w centralce, a nie w pilocie. Drucik w pilocie jest przymocowany tylko z jednego końca, może on tam sobie latać, pole lutownicze jest dosyć małe, z czasem może puścić lutowanie i narobić bałaganu... Podkreślam: może nie musi! W centralce jest więcej miejsca, domontowaną antenę można bezpiecznie przymocować. Poza tym można uzyskać dużo większy zasięg, jednak dla alarmu 20m, jakie koledzy wyciągają, i tak jest chyba wystarczające...

seyfer - Wto Lis 09, 2010 14:17

krist, wiem, że jest radiowy tylko co do swojego zasięgu to przypomina prędzej te na podczerwień :/
krist - Wto Lis 09, 2010 14:20

Też mam 75-tke i wiem o czym mowa;). Na dniach mam zamiar też coś zrobic z zasięgiem, ale zdecydowanie zabiorę się za centralkę, a nie za pilot.
Mombrey - Wto Lis 09, 2010 14:36

krist napisał/a:
W centralce jest więcej miejsca, domontowaną antenę można bezpiecznie przymocować. Poza tym można uzyskać dużo większy zasięg, jednak dla alarmu 20m, jakie koledzy wyciągają, i tak jest chyba wystarczające...

Nie wiem czemu, ale w moim R75 bez przeróbek piloty działaja na 20m, a właściwie to więcej.
Pamietam, że Zukowaty bardzo się dziwił dużą odległością działania, ale ja na to nie zwróciłem uwagi. Nie wierzę żeby poprzedni właściciel coś robił (nie wyglądał na takiego).
Wprawdzie temat jest o pilotach do innego modelu ale bardzo mnie zaciekawiło jak to się ma w R75, czy tylko ja mam takie piloty? A może faktycznie jest jakaś przeróbka.

ADI-mistrzu - Wto Lis 09, 2010 21:05

Co do bezpieczeństwa, jeśli dobrze się lut wykona to niema szans odpaść a drugi koniec jest w środku pętli, czyli po środku podkładki, czyli także niema szans na zwarcie.
A do pilota łatwiej się dobrać niż do centralki a jak coś w centralce rozwalimy to wyjdzie drożej za wymianę niż wprogramowanie nowego pilota :wink:
Więc jak widać, punkt widzenia zależy od punktu odniesienia :wink:

Przyłożenie drucika do układu może być omylne, niech ktoś spróbuje złapać za antenę od radia to zobaczy co się dzieje a tutaj dochodzi jeszcze jeżdżenie nią po lucie (czyli drgania) :razz:

Co do R75 to strasznie tam nadziubdziali, aż nie przypomina poprzednich pilotów.
Ale najpewniej będzie to ta dolna ścieżka od strony przycisków taka kręta. Trzeba by było zobaczyć czy ta ścieżka biegnie tak jak zaznaczyłem na zdjęciu, ale najpewniej to ten właśnie kurdupelek czarny prawie pod baterią.


[ Dodano: Wto Lis 09, 2010 21:05 ]
Mógł by ktoś sprawdzić czy działa to na tych dwóch pilotach? (Rover75 i 17TN)

Alexi - Wto Lis 09, 2010 21:27

ADI-mistrzu, powiedz tylko jeszcze czy mogę użyć jednego włosa z przewodu czy raczej poszukać trochę grubszego ?
ADI-mistrzu - Wto Lis 09, 2010 22:00

hm... włosy w przewodzie są nie izolowane, więc on może być tylko dla testu, nie na stałe.
Wtedy też drucik odstaje w powietrzu, nie zwijasz go i testujesz czy pomogło.
Możesz znaleźć jakiś stary transformator czy coś takiego i z niego odwinąć trochę drutu, on jest lakierowany.

greg-si - Wto Lis 09, 2010 22:17

Powiedz dlaczego musi być izolowany/lakierowany? Jak się umiejętnie go zwinie by nie robił zwary gdzieś po drodze to co za problem?
ADI-mistrzu - Wto Lis 09, 2010 22:38

No tylko dla bezpieczeństwa, jeśli ktoś umiejętnie zwinie i potem zamknie tak że nic się nie stanie to może i zwykły być :wink:
seyfer - Sro Lis 10, 2010 10:02

sprawdzę na swoim pilocie jak tylko wrócę z pracy ;)
greg-si - Sro Lis 10, 2010 11:02

ADI-mistrzu, spoko
Bo już myślałem że ma to jakieś 'grubsze' znaczenie i powinienem rozwalać swój pilot.

Alexi - Sro Lis 10, 2010 11:03

No na moim coś niezbyt to działało przy próbie z dotknięciem.
dawidd - Sro Lis 10, 2010 12:03

mam pilota takiego jak autor ale dolutowanie druta 16cm nic nie daje a właściwie pogorszyło nawet zasięg. Kiedyś przedłużałem antenę w centrali o kilkadziesiąt cm - nie pamiętam o ile - czy to ma wpływ na to ze u mnie nie działa zwiększenie zasięgu dokładając antenę w pilocie?
Michal - Sro Lis 10, 2010 12:34

Ja właśnie przed chwilą dolutowałem tak jak Remi55 mówił na końcu tej ścieżki do dwóch pilotów 17TN i do jednego 3TXB i szczerze mówiąc jakiejś dużej poprawy nie widzę, chyba że coś źle zrobiłem.
greg-si - Sro Lis 10, 2010 13:35

A baterie macie w miarę nowe czy jakieś stare padaki?
ADI-mistrzu - Sro Lis 10, 2010 13:40

Na 3TXA/B działa i jest to potwierdzone, może drucik źle odizolowany, cyna złapała emalii a nie samego drucika.

Co do 17TN (widzę że oznaczony jest na płytce jako 3TXD) pewności nie ma, nikt nie sprawdzał ale powinno też dobrze działać.

Co do Rover75 już kompletnie nie jestem pewien, tutaj trzeba zobaczyć.

seyfer - Sro Lis 10, 2010 17:00

R75 - potwierdzam efektywność - po przyłożeniu ~5cm przewodu zasięg z ~12m zwiekszył się do przeszło 40m :mrgreen: :mrgreen:
witgut - Sro Lis 10, 2010 17:34

Nie wytrzymałem i też sprawdziłem :) ,
Przyłożyłem tylko drucik ( bo nie mam odpowiedniej lutownicy) ale działa.
Otworzyłem i zamknąłem auto z okna domu- z 4x większej odległości niż zwykle :) :hura:

seyfer - Sro Lis 10, 2010 18:09

ADI-mistrzu, wielkie dzięki :D Zostałeś oficjalnie tjunerem pilotów R75 :hura:
slax - Sro Lis 10, 2010 18:29

ADI-mistrzu napisał/a:
Co do 17TN (widzę że oznaczony jest na płytce jako 3TXD)


Dokładnie tak,na obudowie pilota jest 17TN,a na płytce 3TXD. Ja mam 17TN,wczoraj dolutowałem kawałek drutu, i kiedy drut był rozwiniety to ściągał mi z trzeciego piętra, jakieś 20 metrów,ale jak to zwiąłem w obudowie to działał jak wcześniej czyli z max 4-5 metrów.

co z tym zrobić?

Michal - Sro Lis 10, 2010 19:05

Ja mam dokładnie tak samo jak kolega slax
Mix - Sro Lis 10, 2010 19:17

slax, a jaki drut użyłeś? Żyła czy plecionka?
ADI-mistrzu - Sro Lis 10, 2010 19:49

Drucik ma być oczywiście pojedyncza żyłą, najlepiej emaliowaną, jeśli nie to musi być tak umiejętnie zwinięty, aby po złożeniu obudowy jego zwoje się nie stykały.

Rozumiem że w R75 przylutowaliście do miejsca tutaj wskazanego?


Co do 17TN, drucik lutuje się od strony przycisków i trzeba go przeciągnąć na stronę baterii i tam coś pod niego podłożyć i drucik zwinięty położyć.
Jeśli tak zrobiliście to którędy go przepuściliście? Którymś z otworów czy bokiem płytki?

witgut - Sro Lis 10, 2010 20:04

[75] jeszcze nie lutowałem, przytykałem we wskazanym miejscu, ale mam pytanie czy przylutować można w tej dziurce obok? Wydaje mi się, że byłoby to łatwiejsze.
seyfer - Sro Lis 10, 2010 20:09

Mi ojciec polutował wszystko ;) izolowany 5-7cm kawałek przewodu. Jest bajka :mrgreen:
Michal - Sro Lis 10, 2010 20:17

Ja przylutowałem jak się kończy ta gruba ścieżka trzema dziurkami.

A może ten drut jest za długi lub ma nie odpowiednią grubość?

Remigiusz - Sro Lis 10, 2010 20:32

Michal, mam nadzieje ze to miejsce trochę poskrobałeś ze ładnie cyna złapała się :wink:
jesse - Sro Lis 10, 2010 20:35

sprawdziłem w r 75 działa zasięg 30m :brawa:
seyfer - Sro Lis 10, 2010 20:37

po zamknięciu obudowy mam ten sam rezultat ;)
ADI-mistrzu - Sro Lis 10, 2010 20:57

Co do lutowania w R75:
Problem jest taki że czasem te otwory są zalakierowane (czy to specjalne, czy to nadmiar lakieru się dostał) więc niema pewności. Ale spróbować można, np. wziąć igłę, trochę poskrobać w okół otworu i przylutować.

Grubość drutu niema znaczenia.
Widzę że chyba wszystkim w 17TN tak się robi, więc są jeszcze 2 wyjścia:
1. Prostsze, przylutować drucik do tej drugiej miedzianej ścieżki, czyli po drugiej stronie elementu do którego wskazałem aby lutować.
2. Trudniejszy, trzeba zaopatrzyć się w kondensator jakieś 2.2pF i przylutować jego jedną nogę do tego miejsca co wskazałem na zdjęciu a drugą do drucika naszego.

Proponował bym sprawdzić najpierw pierwszy sposób i i sprawdzić mimo wszystko czy nie będzie dobrze gdy drucik przylutuje się tak jak na zdjęciu i wyprowadzi go się nie dziurką a bokiem płytki.

Michal - Sro Lis 10, 2010 21:11

ADI-mistrzu a możesz te sposoby jeszcze raz na obrazku zaznaczyć 1 i 2?

Remi55 wszystko ładnie się przylutowało

ADI-mistrzu - Sro Lis 10, 2010 21:35

Pierwszy jak widać zaznaczyłem tylko gdzie przylutować, drugi natomiast, to tam gdzie jest kółko to niby kondensator a dalej z drugiej jego nogi idzie ten nasz drucik.
Michal - Sro Lis 10, 2010 22:01

A jakie zadanie będzie miał ten kondensator?

A może tak jak na zdjęciu niżej go przylutować?

ADI-mistrzu - Sro Lis 10, 2010 23:24

Można.
Kondensator jak by poprawia sygnał, ogółem zbyt skomplikowane aby to teraz tłumaczyć :wink:

Paul - Sro Lis 10, 2010 23:26

ADI-mistrzu, tak się zastanawiam, bo jeszcze nie próbowałm, czy drut 0,5 mm2 (ze skrętki utp) się tam zmieści ? Nie mam (póki co) dojścia do emaliowanego drutu ale skrętki u mnie dostatek :]
ADI-mistrzu - Sro Lis 10, 2010 23:34

Możesz spróbować, jak nie wejdzie 16cm to możesz spróbować mniej, powinno chodź trochę efekt poprawić.
Ale większym problemem może być jego sztywność.

faecd - Sro Lis 10, 2010 23:50

ADI-mistrzu, geniuszu :)

Jutro z rana biore sie za pilota :) a wlasciwie za poloty bo mam dwa, tylko ze ten drugi to 2 lata temu padl, wymienilem kwarc, przelutowalem styki gniazda betrii i to tez nie pomoglo ;P

Moze tym razem sie uda nareperowac go. Super rada. Jutro napisze czy mnie wyszlo :D

hudy23_1985 - Czw Lis 11, 2010 11:19

Pilot po lifcie R25
ADI-mistrzu - Czw Lis 11, 2010 11:26

A w R25 dobry jest zasię? Bo w nim jeszcze gorzej to znaleźć niż w R75.
jesse - Czw Lis 11, 2010 19:51

ADI-mistrzu, mam mały problem z pilotem w R75,wczoraj przykładałem w oznaczone miejsce 5 cm drutu miedzianego i ładnie ściągał ,zakładam jak go trzymałem dziśiaj przylutowałem go i de błade nie działa ,działa dopiero jak drucik dotknę i przytrzymam tą antenkę co jest grane,przylutowane jest dobrze. :neutral:
Chester - Czw Lis 11, 2010 20:12

ADI-mistrzu, w R25 po lifcie jest zasięg max 2metry.... nie ważne z której strony podchodzisz....
snake0908 - Czw Lis 11, 2010 21:02

Michal napisał/a:
A jakie zadanie będzie miał ten kondensator?

A może tak jak na zdjęciu niżej go przylutować?


I co próbowałeś drucik lutować jak na zdjęciu ? Jest efekt? Ja przylutowalem go tym pierwszym sposobem i lipa :(

Michal - Czw Lis 11, 2010 21:09

Próbowałem ale za dużo to nie zmieniło, można powiedzieć że nie ma różnicy gdzie go przylutujesz, ja jeszcze jutro kupię kondensator tak jak zaproponował Adi-mistrzu i zobaczymy co z tego wyjdzie. Myślę że obudowa też robi swoje czyli blokuje w jakimś stopniu wychodzący sygnał.
greg-si - Czw Lis 11, 2010 23:10

Cytat:
ADI-mistrzu, mam mały problem z pilotem w R75,wczoraj przykładałem w oznaczone miejsce 5 cm drutu miedzianego i ładnie ściągał ,zakładam jak go trzymałem dziśiaj przylutowałem go i de błade nie działa ,działa dopiero jak drucik dotknę i przytrzymam tą antenkę co jest grane,przylutowane jest dobrze. :neutral:

Ciało ludzkie działa jako antena. Ot filozofia.

ADI-mistrzu - Pią Lis 12, 2010 00:12

Przylutowałeś 5cm a resztę anteny to ty byłeś :wink:
Spróbuj dać 16cm.

Alexi - Pią Lis 12, 2010 10:31

Zaryzykowałem i przylutowałem 16 cm drucika takiego jak mówiłeś. Działa elegancko! ALE..
czemu tylko wtedy gdy ja dotykam tego drucika?? Gdy nie dotykam jest zerowy efekt.

jesse - Pią Lis 12, 2010 10:32

dałem i jest :ok: git
snake0908 - Pią Lis 12, 2010 10:51

Michal napisał/a:
ja jeszcze jutro kupię kondensator tak jak zaproponował Adi-mistrzu i zobaczymy co z tego wyjdzie. Myślę że obudowa też robi swoje czyli blokuje w jakimś stopniu wychodzący sygnał.


Myślę ze ten kondensator nic nie zmieni. A co do obudowy to przecież każdy pilot ja ma :) .
Moze to porostu nie to miejsce do wlutowania antenki ;) .
Ps. daj znać co wyszło po zastosowaniu kondensatora

pozdrawiam

slax - Pią Lis 12, 2010 11:40

Kurcze koleżki nie wiem co z tym zrobić, nigdzie u mnie takiego kondensatorka nie dostane... ADI-mistrzu jesteś pewien ze kabelek trzeba dolutować właśnie do tej grubej ścieżki? Z drugiej strony na logikę, to ta gruba ścieżka wygląda jak antena co nie?

A czy ktoś próbował tego mada z centralką? Jaki efekt?

pozdrawiam

ADI-mistrzu - Pią Lis 12, 2010 12:12

Kondensator możesz wylutować z czegoś, ważne aby miał kilka pF (opisuje się je w postaci 3 cyfr, np. 103 to 10 i 3 zera czyli 10'000pF czyli 10nF, czyli np. 22pF to na kondensatorze będzie np. 22. Czasem można spotkać zapis pF2 albo 2pF2, w pierwszym wypatku to 0.2pF a w drugim 2.2pF).

alexi masz 17TN?
Działa lepiej jak dotkniesz bo jesteś anteną dla pilota. 17TN są właśnie jakieś uparte a tego moda. Zobaczymy czy sztuczka z kondensatorem pomoże, jak nie to można zrobić jeszcze wyprowadzenie drucika na obudowę, ją samą pokryć paskami jakiegoś metali i gdy będziemy otwierać auto, pilot zrobi z nas dla siebie przedłożenie anteny.

slax - Pią Lis 12, 2010 12:42

A gdyby, tak jak piszesz, wyprowadzić ten kabel na zewnątrz, i nakleić na tył obudowy kawałek aluminiowej taśmy i połączyć z tym kablem??
Alexi - Pią Lis 12, 2010 12:58

Dziwne to rzeczy są. Wyprostowany o długości ok 20 cm działał z daleka (szału nie było). Natomiast zwinięty i przyklejony taśmą do kartki nie działa nawet z b. bliska. ostatni raz zobaczę czy to działa. Jeśli nie to ja mam gdzieś latać po schodach i głupiego udawać ;-) wole gębę dyskretnie otwierać ;-)

Tak jak piszesz z tym paskiem alu to może i działać. Ale z wyglądu będzie przypominać właśnie rozdziawiającego gębę kolesia :D

slax - Pią Lis 12, 2010 13:00

Kurcze, Alexi Mam dokładnie tak jak Ty.
Alexi - Pią Lis 12, 2010 13:15

slax, chyba nie ma co w g.... robić. Jeśli nie wypali z kondensatorem to trzeba to olać i nie szarpać sobie nerwów. A w oficjalnym tutku napisać trzeba ze dla 17TN nie działa to to
Michal - Pią Lis 12, 2010 13:51

Dolutowałem kondensator 2,2pF i nic to nie zmieniło, bez obudowy działa lepiej, w obudowie dalej to samo, zasięg max 5m. W moim przypadku czy 17TN czy 3TXB nie ma różnicy w działaniu.
slax - Pią Lis 12, 2010 14:00

cholera, już się cieszyłem. No nic trudno.

a tak w ogóle, to dlaczego ja mam Pilot 17TN, jak mój roverek jest z początku produkcji 96', zdaje się ze te piloty były później dopiero.

Mad - Pią Lis 12, 2010 15:22

hehe, u mnie też + kilka metrów
jesse - Pią Lis 12, 2010 16:26

u mnie tez w obudowie nie działa w R75
Piotrass - Pią Lis 12, 2010 16:59

Właśnie jestem już prawie po zabiegu w pilotach do R75.
Po przyłożeniu kabelka - wszystko ok, zasięg zwiększa się do 30 metrów.
Po włożeniu do obudowy, tak jak u jesse, nie działa. Jednak po kombinacji, różnych wariantach ułożenia kabelka, działa w 100% i otwiera z 30 metrów :ok:
Problem pojawił się w drugim pilocie. Przez przypadek odlutowałem ten mini kwadracik do którego przylutowuje się drucik. Bez kwadracika z przylutowanym kabelkiem pilot raz działał raz nie. Obecnie nie działa w ogóle. Jaką funkcję spełniał ten mini prostokącik, czy można obyć się bez niego?

jesse - Pią Lis 12, 2010 17:26

Piotrass, jak długi kabel przylutowałeś
Piotrass - Pią Lis 12, 2010 17:52

Ok 8cm.
ADI-mistrzu - Pią Lis 12, 2010 18:00

Jak ułożyłeś kabelek? Może i w 17TN zadziała.
Ten elemencik to kondensator najpewniej, ale może to być równie dobrze opornik. Przylutuj go z powrotem :wink:

witgut - Pią Lis 12, 2010 18:04

zastosowałem drut ze skrętki, ok 12 cm, u mnie też zadziałało dopiero po kilkukrotnym przełożeniu drucika w inny kształt. Zasięg sprawdzony 25m :) . A tak to u mnie wygląda (proszę nie śmiać się z lutu :))
Piotrass - Pią Lis 12, 2010 18:06

ADI-mistrzu napisał/a:
Przylutuj go z powrotem

Jutro będę próbował, dzięki.
Aczkolwiek lutowanie tak małych elementów jest dla mnie gigantycznie trudne.
Macie jakieś specjalne lutownice czy po prostu coś wcześniej pijecie aby ręce się nie trzęsły :wink: heh


ADI-mistrzu, jeśli nie dam rady, odezwę się do Ciebie na PW

ADI-mistrzu - Pią Lis 12, 2010 18:41

Ja lutuje czymś takim:

(ale się chwale, nieładnie oj nieładnie.... :razz: )

Będzie trzeba zobaczyć jakie ułożenie drucika jest najlepsze, bo jak widać u niektórych działa, widocznie spiralka nie wszędzie jest najlepsza :wink:

greg-si - Pią Lis 12, 2010 19:12

Ja też mam lutownicę z cienkim grotem (jeszcze z czasów jak się nokie 3210 itp. tuningowało) i drugą zwykłą transformatorową.
Wydryszek - Sob Lis 13, 2010 21:20

Ja mam problem trochę poważniejszy, niestety na własne życzenie.
Przestał mi działać pilot, na szczęście zapasowy.

Jeśli wie ktoś (pytanie do Ciebie ADI-mistrzu :D ) co to za element ten w czerwonym kółeczku, zabrakło mu pojedynczej przeciwstawnej nóżki :D

Przylutowałem chyba za gruby drucik, miedziany, lakierowany ale chyba z jakiejś "cewki" i miał spory przekrój względem tego ze zdjęcia wzorcowego (spiralka na kartce), niestety pilot nie działał więc chciałem na szybko uciąć drucik przy miejscu lutowania będąc jeszcze w samochodzie.
Pech chciał, że drucik pod swym obciążeniem odłamał lut wraz z nóżką do której był przylutowany.

Nie wiem czy ma jakieś istotne znaczenie ten element, jeśli tak to czy jest opcja sprawdzić jego parametry, jakiś symbol i gdzie szukać takiego ustrojstwa, w elektronice dysku twardego może?? :D

Będę wdzięczny za pomoc bo jak się okaże że uwaliłem zapasowy pilot to nie będzie mi do śmiechu.

Na razie szybkie organoleptyczne wymacanie guzików pilota i próba synchronizacji nie powiodła się ale wierzę, że to przez zjawiska pogodowe i inne takie ;)

ADI-mistrzu - Sob Lis 13, 2010 21:28

Uwaliłeś tranzystor sterujący, dość poważna sprawa :???:
Można spróbować jakoś to naprawić, jakoś lutem złapać kawałek, ale trudne jest to.
Jaki to tranzystor to ciężko powiedzieć, jak mi pokażesz co jest na nim napisane to spróbuję odczytać jaki to jest, ale to też proste nie jest.

Wydryszek - Sob Lis 13, 2010 21:52

Hmmm...to może jako przestroga dla mniej wprawnych w operowaniu lutownicą itd....

Drucik nie powinien być gruby żeby nie narobić szkód.

Ja się postaram bezinwazyjnie, mega-lupą odczytać oznaczenie tego tranzystorka i uderzę do Ciebie ADI-mistrzu po pomoc, płacę jak za prezydenta :D

Heh, szkoda mi strasznie tego pilota, mam nadzieję że jeszcze odpali.
Biorę się za rozszyfrowywanie.

[ Dodano: Sob Lis 13, 2010 21:52 ]
Mały update, a jakbym posiadał taki sam kompletny sprawny pilot 3TXA, można coś wykombinować??
Zastanawiam się nad tym gdzie jest kodowanie zamka, jeśli w tym układzie z kilkunastoma nóżkami na odwrocie płytki to może warto przelutować ją z mojego obecnego pilota.
Ostatecznie przelutować sam tranzystorek ze sprawnego pilota, oczywiście mówię o pilocie nie od mojego Roverka, zakupionego za grosze jak się uda.

ADI-mistrzu - Sob Lis 13, 2010 21:54

Kod jest właśnie w tej stonodze.
Można sam tranzystor przelutować a takiego samego pilota (pewność że tranzystor identyczny).

Wydryszek - Sob Lis 13, 2010 21:59

Super, to jutro zamówię pilocik. Boję się, że mogłem coś narozrabiać to chyba lepiej będzie bazową stonogę przelutować na nowy pilot w moim przypadku, bo potem jeszcze mogłem pogorszyć sprawę ale nie powiem co z nim zrobiłem :P

Dzięki Ci wielkie za informację... jak dojdzie pilot przekażę relację z przelutowania. Jak przed chwilą patrzyłem to powinienem dać radę wlutować układ grotem.

ADI-mistrzu - Sob Lis 13, 2010 22:03

Lepiej ten tranzystor po prostu przelutuj.
hudy23_1985 - Sob Lis 13, 2010 22:14

haj coś posiadam 2 niesprawne piloty na części (uwalone przyciski) wyciety immo wiec piloty zbedne
Wydryszek - Sob Lis 13, 2010 22:46

PW poleciało w sprawie pilota :D
Alexi - Sob Lis 13, 2010 23:09

Jutro zobaczę jak to będzie ze skrętką zwiniętą jak na fotce gdzieś wyżej. Mam nadzieję żę zadziała ;-) A co do grotu lutownicy można sobie dorobić specjalny cieniutki grot. Niewiele wytrzyma ale do małych elementów w sam raz ;-)
Wydryszek - Sob Lis 13, 2010 23:21

Oooo... to grot mam który mogę poświęcić to sobie go spiłuję.

Co do samego tranzystora (sorki, kamerką fotka robiona na szybko bo ma ręczną ostrość i mega makro :D ) to jest on taki jak na zdjęciu w 3TXA

ADI-mistrzu - Sob Lis 13, 2010 23:46

Prawdopodobnie to BFC70, ale raczej ciężko go dorwać. Może później popatrzę, może można jakiś popularny tranzystor wsadzić.
Wydryszek - Nie Lis 14, 2010 19:49

Dzięki bezinteresownej pomocy kolegi hudy23_1985 w tym tygodniu powinienem mieć pilocik na podmianę :) Jak się uda, przelutuję tranzystorek dla którego nie znalazłem zamiennika w swoich zasobach a jak i to się nie uda to wlutuję swoją kość z pilota.

Ewentualnie jeszcze jak ADI-mistrzu znajdziesz jakiś zamiennik to chętnie się dowiem bo znalazłem dzisiaj w różnych urządzeniach jakieś 20-25 różnych tranzystorów tego rodzaju więc może coś się uda zrobić z tym.

hudy23_1985 - Nie Lis 14, 2010 21:03

Wydryszek, spoko od tego jesteśmy żeby sobie pomagać
ZiGi - Wto Lis 16, 2010 14:13

No to ja chyba będę musiał się spotkać z ADI-mistrzu, bo mi pilot raz działa raz nie. Tzn zawsze mi działa jak stuknę kluczykiem o coś, w innym przypadku nie działa w ogóle nie reaguje na przyciski.
Byłem u gościa który naprawia RTV-kę ale wg niego z pilotem jest wszystko ok bo jest pełne przewodnictwo w nim. Akurat jak wyjąłem płytkę z kluczyka to działał, ale po jakimś czasie przestał. Tak samo jest po stuknięciu o coś to działa przez jakiś czas (około 3-5minut) a potem znów nie działa.
Olałbym ten pilot gdyby nie fakt że to mój jedyny pilot i druga rzecz że zamykając kluczykiem samochód nie zamyka się wlew paliwa :( tak jak to jest gdy się pilotem zamyka, a nie chciałbym któregoś dnia zobaczyć wiszący wężyk do spuszczania paliwa z wlewu.

greg-si - Wto Lis 16, 2010 14:22

ZiGi, mam podobnie na jednym pilocie
jak stuknę o coś to działa. Zauważyłem też że jak nacisnę go pomiędzy przyciskami to wszystko działa. Tylko że ja mam R400 ;)

waldus - Wto Lis 16, 2010 22:05

Witam
Wykorzystując wolny czas i pomysły z forum przerobiłem też swojego pilota wg. załączonego zdjęcia.Jak na nim widać drut emaliowany nawojowy 0.2mm poprowadziłem w zagłębieniu po obwodzie.Co prawda jest trochę krótszy niż potrzebne 16cm ale efekt zdumiewający.Zasięg wzrósł z jednego metra do ok.20m i to przy padającej mżawce.

ADI-mistrzu - Wto Lis 16, 2010 22:21

Będę musiał poeksperymentować z antenką, bo porobiłem parę prób i stwierdzam że najlepiej antena działa tylko w jednej osi, mianowicie pilot zwrócony prostopadle do jezdni czyli cała spiralka patrzy na auto (chyba wyszła antena kierunkowa :razz: ).
waldus - Wto Lis 16, 2010 22:46

Dlatego zawsze okazuje się że najlepsza jest antena dookólna :grin:
Poza tym prowadząc ją po obwodzie sygnał wypromieniowany jest na zewnątrz i nie pochłaniany przez metalowe elementy wewnątrz jak ścieżki ,bateria...
Zostaje jeszcze ręka w której trzymamy pilota i antenę,najlepiej w dwóch palcach niż w zamkniętej garści :grin:
Pozdrawiam

dawidd - Sro Lis 17, 2010 12:17

jeżeli pilot działa po stuknięciu to znaczy ze na 99% ma zimne luty i najlepiej go wygrzać hot air'em. Zanieś go do dobrego serwisu gdzie naprawiają telefony komórkowe. Caly zabieg trwa kilka minut
bonus89 - Czw Lis 18, 2010 15:19

mi zwiększa bardzo zasięg ale tylko jak jest przewodzik wyciągnięty, najpierw odizolowałem od płytki według sposobu nr.1 podanego przed adiego i większej różnicy nie było po zabiegu, potem sposób jak kolega wyżej dookoła pilota w tym rowku ale też dużo to nie daje a na wyprostowanym druciku jest mega zasięg
own - Nie Lis 21, 2010 19:55

Czy temat z powiększeniem zasięgu w 3TXD itp stoi w miejscu?
W Roverkach i MG po faceliftingu z nowymi pilotami i centralkami, zasięg również jest kiepski.

Poszukując dzisiaj dodatkowych informacji, znalazłem taką stronę:
http://www.mgf.ultimatemg...liser/index.htm
Najlepsza z tego metoda to chyba przystawianie do brody :grin:

VMatas - Pią Lis 26, 2010 12:46

Schemat pilota 3TXB :

http://rover-club.by/forum/files/handset_200.gif

ADI-mistrzu - Nie Lis 28, 2010 12:40

Proponuje taki opis jaki teraz dałem na pierwszej stronie.

Coś pozmieniać?

kasjopea - Nie Lis 28, 2010 13:08

ADI-mistrzu, postaram się to dziś lub jutro umieścić na stronie. Jeśli coś będzie potrzeba, odezwę się :smile: .
wisnia - Nie Lis 28, 2010 19:22

Witam wszystkich!
Czy ktoś juz przypadkiem rozwiązał sprawę z pilotem 17TN?
U mnie r25 zasieg max 5m normalnie ok2m

kasjopea - Pon Lis 29, 2010 20:10

ADI-mistrzu, http://www.roverki.pl/zro...-w-pilocie.html ;) .
mzimny - Czw Gru 02, 2010 17:11
Temat postu: Uwalona nóżka tranzystora
Witam!

Potrzebuję pomocy od kogoś, kto ma pilota 3TXA. odpadła mi od druku ścieżka (jak na rysunku). Złapać lutem kontakt graniczy z cudem. Czy ktoś mógłby mi sprawdzić miernikiem czy na płytce jest jakiś inny punkt lutowniczy, pod który można podlutować wyjście tego tranzystorka ( jakimś dodatkowym mostkiem).
Mam problem z uruchomieniem auta bo immo blokuje... Jak na złość wprowadzenie kodu (który znam i nie raz stosowałem) za każdym razem jest odrzucany... Mógł się zresetować lub samoistnie zmienić? ;-) Nie sądzę....

Zachciało mi się podładować akumulator i po włożeniu do auta - KAPLICA !! !!!

POMOCY!!!

ADI-mistrzu - Czw Gru 02, 2010 17:35

Chodzi o tą ścieżkę od tranzystora którą wskazuje strzałka? Ta która idzie do tej dużej ścieżki/wyspy?
Jeśli tak to nie możesz do niej przylutować? Czy inna Ci się urwała? Możesz pokazać zdjęcie?

mzimny - Czw Gru 02, 2010 17:41

We wskazanym strzałką miejscu nóżka straciła kontakt z płytką - oderwał się druk - dlatego nie ma możliwości lutowania. Ale tak sobie pomyślałem, że może jest inny punkt w pilocie o tym samym potencjale, do którego dolutowałbym nóżkę tranzystora
ADI-mistrzu - Czw Gru 02, 2010 17:57

Jak Ci się nóżka tranzystora nie urwała to przylutuj ją do tej dziurki pod tranzystorem na tej dużej ścieżce, tej miedzianej.
mzimny - Czw Gru 02, 2010 18:05

Nóżka nieurwana.
Można dla zobrazowania zdjęcie z tą dziurką?
Uwielbiam zdjęcia dziurek ;-)

[ Dodano: Czw Gru 02, 2010 18:05 ]
Czy chodzi o te dziurki zaznaczone na czerwono (wszystkie są względem siebie wspólne potencjałowo)

ADI-mistrzu - Czw Gru 02, 2010 18:24

Tak, mogą być te
mzimny - Pią Gru 03, 2010 13:57

OK. Dzieki kolego ADI -mistrzu za niewiarygodnie szybką pomoc...
Po wczorajszych mękach mam złą i dobrą wiadomość:

Zła: nóżka przy próbie podlutowania uje.....ła się od tranzystorka i sądząc po wcześniejszych wątkach od dziś pilot noszę tylko jako zbędny dodatek do kluczy.

Dobra: po przesmarowaniu zamka w drzwiach udało się wprowadzić kod immobilizera.

Pozostał tylko jeden dylemacik:
Jak najtaniej stać się szczęśliwym posiadaczem nowego pilota ( a najlepiej dwóch ) ?

ADI-mistrzu - Pią Gru 03, 2010 14:07

Spróbuj wstawić tranzystor BFS17.
mzimny - Pią Gru 03, 2010 14:15

Postaram się taki zdobyć i popróbuję, chyba, że kolega ma na sprzedaż

P.S. Macie jakieś ustalone dyżury w byciu na on-line czy kolega tak z "zamiłowania" do marki ROVER ? ;-)

ADI-mistrzu - Pią Gru 03, 2010 15:05

Ja tam z zamiłowania, strona cały czas jest otwarta jak komputer jest włączony :razz:
Możesz ewentualnie podesłać mi pilot to postaram się go naprawić (za 2 piwka) jeśli chcesz.

mzimny - Sob Gru 04, 2010 07:44

Nie ma problemu!!!! :rotfl:
Z chęcią wyślę - prośba o podanie danych adresowych na e-maila: marcinzimny@orange.pl

Balcek - Pon Gru 06, 2010 05:47

Witam Jestem nowy na waszym forum;] mam mały problem zapewne gdzieś tutaj jest opisany ale za cho.. nie mogę znaleźć. Ktoś może z was wymieniał baterie w pilocie do rovera 214? Wydaje mi się ze to bateria siada zamykanie samochodu dopiero działa od metra otwieranie to przy samej szybie a i nie raz muszę kilkanaście razy klikać zanim się samochód otworzy co zaczyna być coraz bardziej denerwujące. Dziękuje za wszelka pomoc ps. mam tylko jednego pilota;/
ADI-mistrzu - Pon Gru 06, 2010 08:29

Na stronie głównej poszukaj o synchronizowaniu klucza z samochodem.

Pozdrawiam

Paul - Pon Gru 06, 2010 09:32

ADI-mistrzu napisał/a:
synchronizowaniu klucza z samochodem
Pilota, pilota ;p
Balcek - Pon Gru 06, 2010 19:50

pilota pilota;p;]
Wydryszek - Pon Gru 27, 2010 11:24

Dopiero znalazłem czas dopisać update w temacie mojego pilota.
Miałem dwa piloty ale jeden uwaliłem nieumiejętnie przy modzie z antenką.
Dostałem pilocik sprawny (nie działały guziki chyba) i wylutowałem z niego tranzystor do swojego ale nie odpalił, przelutowałem więc do otrzymanego tranzystor, przyciski i gąsienicę z zaprogramowanym kodem. Po złożeniu i zsynchronizowaniu wszystko cudownie działa i znowu mam dwa piloty :)

Ma-Pi - Sro Sty 26, 2011 21:09

Witam serdecznie na stronie klubowej znalazłem ten artykół i zrobiłem jak było napisane troche inny drucik i te niby 16 cm może 20 cm ale poprawiło to tylko skuteczność na odległość brak poprawy! kiedyś sziałało tak że łapał za trzecim razem i to z bliska najlepiej od przodu bo z tyłu już była kiszka. synchronizowałem piloty i nie poprawiło to nic po dolutowaniu kabelka łapie odrazu i za każdym przyciśnięciem do 3 m czy jest jakaś regulacja inna czułości centralnego sterownika pilota? powinno to działać spokojnie jak ktoś napisał z 20-30m a nie jak u mnie góra 5m jakieś podpowiedzi bliżej gdzie szukać bo czytać 8 stron to przesada bo wszyscy mamy podobne problemy i nic z tego nie wynika bynajmniej u mnie. z góry dziekuje i pozdrawiam maciej
ADI-mistrzu - Sro Sty 26, 2011 21:49

Zauważyłem że to zależy od tego z której strony się stoi samochodu, jaka pogoda i jak trzyma pilot. Mi też najczęściej z 3/5m łapie, więcej to jak np. na podwyższeniu jestem lub parking ma markecie prawie pusty.
kowalainen - Sro Sty 26, 2011 21:58

Dużo poprawia przedłużenie anteny w centralce łapie mi tak (7-9m).
Ale tak jak ADI-mistrzu pisał, dużo zależy od pogody. W pilocie też próbowałem (już po przedłużeniu anteny w centralce) i bez obudowy elegancko (ok 20m), a jak wszystko poskładałem to lipa.

Chris83 - Czw Sty 27, 2011 19:06

Ja przykładam pilota do brody, jak ktoś kiedyś od Brytyjczyków skopiował i z lewej strony auta na wolnej przestrzeni 20m :!:
Ciekawe czy są jakieś efekty uboczne :shock:

Gites - Wto Maj 10, 2011 09:14

Witam,
Wczoraj udało mi się zawalczyć z 17TN. Opis modyfikacji w osobnym wątku.
Pozdrawiam,

bibson3 - Czw Maj 19, 2011 13:17

Jak z tym tranzystorem? BFS17 się nadaje? Zna ktoś może namiary gdzie można dostać rezonator kwarcowy RFM1207-5 bo ponoć to odpowiada za umieranie pilotów po upadku (wyczytałem na forum nissana to mają takie same piloty tylko z innym scalaczkiem). Chodzi o nieszczęsnego pilota 3TXA
Gites - Czw Maj 19, 2011 14:10

bibson3, Ty leniu :P forum roverki

Ktoś ma / miał podobny problem... elektroda

gamma.pl - oferta rezonatorów SAW
gamma.pl - rezonator RP1207-7

ADI-mistrzu - Czw Maj 19, 2011 14:44

Tranzystor się nadaje.
bibson3 - Czw Maj 19, 2011 14:52

Oooo dzięki :)

Znalazłem ten temat, ale nie mogłem otworzyć linków, nie wiedzieć dlaczego :)

Matbia - Wto Lip 19, 2011 00:29

Czy ta Modyfikacje zasięgu pilota da rade zrobić w pilocie do 620sdi 96r.? Pilot Valeo mpt1340 a na tym małym czarnym z trzema nóżkami pisze 3 kx :P
ADI-mistrzu - Wto Lip 19, 2011 09:12

Nie jest to pilot na podczerwień?
Matbia - Wto Lip 19, 2011 16:26

A tego to już nie wiem ale chyba raczej nie, budowa płytki jest podobna jak te ze zdjęć w tym temacie tylko nie ma takiej jak ja mam.
ADI-mistrzu - Wto Lip 19, 2011 16:50

Zrób zdjęcie i pokaż (obydwu stron płytki).
Chyba ze ktoś wie co tam siedzi.

Matbia - Pią Lip 22, 2011 19:27


ADI-mistrzu - Sob Lip 23, 2011 10:41

Radiowy.
Nie jestem pewien, ale chyba powinieneś wlutować się w to miejsce:

szczepanbartek - Sob Lip 23, 2011 11:50

A jest może jakiś sposób na zwiększenie zasięgu pilota diodowego??
Matbia - Sob Lip 23, 2011 13:15

Czyli nie jestes do końca pewny??
ADI-mistrzu - Sob Lip 23, 2011 14:19

Diodowego za bardzo zwiększyć się nie da, napewno nie w prosty sposób.

Pewności nie mam, ale nic się nie stanie jeśli niczego z niczym nie zewrzesz :wink:

leeshek - Pią Paź 14, 2011 22:37
Temat postu: Piloty 3 T X a/B Opis jak poprawić zasięg
Witam jestem nowy , bardzo mnie zaciekawił ten szczegółowy opis, nawet ze zdjęciami i dokładnością miejsc . Może wykorzystam go w przyszłości już niedługo. Dzięki !
tomek60c - Nie Kwi 08, 2012 11:07

Witam
Czy wie ktoś gdzie trzeba przylutować ten drucik w tym pilocie?


ADI-mistrzu - Nie Kwi 08, 2012 12:32

Niestety nigdzie, jest to czujnik podczerwony, nie radiowy.
Element w górnym lewym rogu świeci na czerwono a duża dioda po prawej na górze to dioda nadawcza w podczerwieni.

P.S.
Popraw sobie luty na diodzie nadawczej (tej dużej) bo chyba zaczyna nie łączyć.

Jordan87 - Czw Maj 03, 2012 20:06

Na ja dziś próbowałem poprawić zasięg w moim poliftowym pilocie. Znalazłem odpowiednią nóżkę na tranzystorze, ale niestety antena się sprawdzała jak tylko była prosta lub dotykana. Gdy tylko zwinąłem antenę zasięg był taki jak oryginalny.

Próbowałem bardzo cieniutki drucik. Może jak znajdę jakiś trochę grubszy to spróbuje jeszcze raz.

Na załączonym zdjęciu oznaczona odpowiednia noga tranzystora

michu027 - Pią Lis 23, 2012 21:33

Witam, dziś zwiększałem zasięg w swoim pilocie 3TXA i zamiast drucika użyłem kabelka ze słuchawek od sony ericssona jest ich tam kilka ja użyłem tego co wygląda jak normalny kabel bez izolacji(ale jest bardzo cieniutka warstwa izolacji ;p )
arni55 - Sob Lis 24, 2012 15:17

Ha zrobiłem też tak w moim roverku z pilotem 3XTB boba, przedtem musiałem podejść bardzo blisko samochodu a teraz normalnie szok :) :) Temat zaje... xD
Jordan87 - Sob Lis 24, 2012 15:37

Czyli jednak WIELKOŚĆ ma znaczenie ;)
I u siebie spróbuje

kezmanq - Wto Wrz 23, 2014 07:43

trochę odkopię tamat aby nowego nie zakładać.

Dolutowałem 16cm drucika do pilota i efakt jest super ale tylko z wyprostowanym drucikiem po za obudową gdy ją złożę już nie działa prawie w ogóle. Zostawiłem więc tylko 6 cm drucika aby nie był zawinięty i efekt jest o 1/3 gorszy niż na 16cm z wyprostowanym drucikiem.

Ale że mi było mało to dobrałem się do centralki i dolutowałem 68 cm drucik do anteny (tylko nie wiem czy nie zrobiłem błędu i nie powinienem szukać końca sterej antenki i tam dolutować a nie zaraz przy centralce ?


Efekt jest taki, że mam około 30-40m zasięgu na starej ( jakiej 5 miesięcy) baterii.

Jordan87 - Wto Wrz 23, 2014 09:33

Centralka podobno jest za konsolą środkową, dużo zabawy aby się dostać do niej?
kezmanq - Wto Wrz 23, 2014 10:58

ja ją wyciągałem już chyba z 8 razy więc wyjmuję ją w jakieś 7 minut :mrgreen: ale nawet za pierwszym razem wyciągniesz ją w 25 minut spokojnie. Jest gdzieś intrukcja na forum
Prawdziwy_Danie - Nie Paź 26, 2014 13:40

Ja przy próbie takiej modyfikacji niestety uszkodziłem ten tranzystor... Czy jest jakaś możliwość naprawy takiego pilota? Wlutowanie jakiegoś innego bądź znalezienie identycznego ?Co jest napisane na tym tranzystorze , bo ja niestety nie przeczytam.Z góry dziękuję za pomoc.
-_Zielarz_- - Nie Paź 26, 2014 18:32

Ja też przymierzam się do polepszenia zasięgu, choć póki co świetny efekt przynosi ... przyłożenie pilota do głowy - momentalnie zwiększenie zasięgu 5-10x :)
NoPE - Pon Lis 03, 2014 19:02

Tranzystor wystarczy podmienić na identyczny.
ADI-mistrzu - Pon Lis 03, 2014 19:28

Tranzystor to BFS17A.
MD - Sob Sty 31, 2015 22:53

Odkopię.

U mnie w 75 zasięg jest dość mizerny, ale wiele się tu naczytałem o długościach drucika - 16 cm, 8, 5... Ile w końcu powinno być w Roverze 75, przedlift (2000 rok)?

Trochę obawiam się modyfikowania tego, bo to drobne elementy są i mogę zwyczajnie przegrzać układ albo rozlutować coś więcej.

Tinuviel - Sro Lut 04, 2015 02:44

Ile ja się nastałem z tym durnym alarmem przy aucie żeby je otworzyć, ile razy przechodziłem tę procedurę "synchronizacji" czy resetowania i jeszcze ten pomysł że auta nie odpalę póki pilot nie raczy zadziałać a do tego wystarczyło zostawić telefon w aucie i alarm wył.

W tamtym roku się wnerwiłem, podzwoniłem, podjechałem do gościa który zajmuje się alarmami, zapłaciłem chyba z 300zł i po paru godzinach miałem wywalony stary alarm a na jego miejsce nowy z nowym pilotem, bezproblemowy. Działa zawsze, nie muszę jak kretyn przykładać pilota do auta żeby je otworzyć, mogę zostawić telefon w środku i nie zacznie wyć, nadal mam czujnik ruchu zatem auto mogę zostawić bez zamykania dachu ( i tak tego nie robię ale da się). Serio, jeden z lepszych wydatków na moje MGF.

krzychunh - Wto Mar 10, 2015 17:00

Do poprawy zasięgu wystarczy drucik, dla świadomości:

- drucik najlepszy lakierowany
- forma wygięcia drucika (zygzak)
- drucik nie może przylegać do układu dlatego, wyginamy w miejscu lutowania nóżkę na której musi się unosić
- usadowiony z przodu, w obudowie wewnątrz jest wgłębienie gdzie można ułożyć drucik
z tyłu układu gdzie jest bateria nie mocujemy gdyż są zakłócenia
- między drucik a układ wsuwamy karteczkę, aby nie doszło do zwarcia

Zdjęcia w załącznikach

browar24 - Sro Mar 11, 2015 13:17

krzychunh, z jakiej odległości teraz działa Ci pilot?
krzychunh - Sro Mar 11, 2015 20:09

Raz mi zaskoczyło z 15 m teraz spokojnie otwiera mi z 5 m to i tak sukces jak mi przedtem przy aucie nie chciało często otwierac
BigBoyPL - Sro Mar 11, 2015 22:17

Przed wymianą baterii 10 cm od drzwi kierowcy.
Po wymianie 5m w linii prostej od drzwi kierowcy.
Jakbym miał drugi pilot sprawny to zaryzykowałbym z podniesieniem napięcia w celu doświadczalnym ;]

krzychunh - Sro Mar 11, 2015 22:55

Baterie mam nową oraz obudowę oryginalną oczywiście

zasięg -> https://www.youtube.com/watch?v=SUkV1kbg_Qk