Zobacz temat - [r820] alternator i nie tylko...
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 800 - [r820] alternator i nie tylko...

paff - Czw Lis 25, 2010 08:08
Temat postu: [r820] alternator i nie tylko...
Bry

Wiec mam taki maly problem ze dzis przyjechalem do pracy Matizem.......

W czerwcu 2009 wymienilem reglator w alternatorze boscha w moim R820ti, w czerwcu 2010 wymienilem ten sam regulator na nowy i dzis rano dziad nie odpalil.

co to moze byc, chyba nie ma co kupowac 3ciego regulatora? czy wymienic alternator na kolejny uzywany/nowy czy szukac innej przyczyny?

dodam ze ze sprawnym regulatorem osiagal tylko 13.6V

Tomek1212 - Czw Lis 25, 2010 11:25

Tam masz alternator BOSCH, nie VALEO ? Regulator kupiłeś oryginalny BOSCH czy jakąś podróbę ? Jeżeli kupiłeś podróbę to nie dziwne, bo one lubią padać szybko. Jeżeli na oryginalnym padło, tzn zę pewnie kończy sie już komutator, albo któraś z diod jest padnięta (to by tłumaczyło niskie napięcie ładowania).
Sprawdź PW.
pozdr.

paff - Sob Lis 27, 2010 16:10

heh. pierwszy regulator byl markowy, padl, drugi byl niemarkowy - padl. ale one nie padaja tak do konca. na jalowym daje wtedy uklad 12,7V pod obciazeniem 12.2V. Wiem ze Dalej slabo..

Zamowilem uzywany altek, przejze go przed montazem i mam nadzieje ze to rozwiaze moje klopoty definitywnie.

[ Dodano: Sob Lis 27, 2010 16:10 ]
hehe, zamowiony altek to ruina, trzeba go odeslac..........i odzyskac kase. w miedzyczasie wyszlo ze auto na wylaczonym silniku zjada 500mA pradu, z tego 100mA to kontroler LPG, pozostaje 400mA ktore powoli wykancza baterie, przy tym niedoladowujacym alternatorze

dorwalem schemat elektrczyny i wyeliminuje winowajce, ciekawe czy bedzie to alternator :-)

Tomek1212 - Sob Lis 27, 2010 23:04

Może to być alternator, jeżeli któraś dioda będzie strzelona.
paff - Nie Lis 28, 2010 13:11

polowania ciag dalszy.........

pobor wynosi 450mA, z tego 50mA bierze kontroler LPG (100mA zaraz po wylaczeniu, pozniej 50mA jak dlugo nie odpalany)

400mA idzie przez duzy bezpiecznik H, po ktorym idzie kabel do skrzynki bezp pod kierownica, zgodnie ze schematem mam do sprawdzenia bezpieczniki 1,2,3 i 13 i cos mi to nie wyglada zeby ten prad ukrocil...bo te linie praktycznie ida do CCU :-) jutro zbadam ktory dokladnie wcina prad. lecz wynika z tego ze to auto po prostu ma pobor 400mA na postoju i przy zalozeniu ze sie ma sprawny altek i jezdzi regularnie sprawa jest niezauwazalna.......

tu pewnie Blue 827 moglby wtracic pare slow prawdy :D

Tomek1212 - Nie Lis 28, 2010 14:54

paff napisał/a:


tu pewnie Blue 827 moglby wtracic pare slow prawdy :D


Pewnie tak ...

Pytanie za 100 punktów. Masz elektrycznie regulowane fotele z pamięcia ?

paff - Nie Lis 28, 2010 14:58

tak, mam i tez to mi przeszlo przez mysl :D
AndrewS - Pon Lis 29, 2010 23:41

paff napisał/a:
w miedzyczasie wyszlo ze auto na wylaczonym silniku zjada 500mA pradu


no wlasnie mialem o to zapytac, to niestety za dużo :shock:

rada na szybko, to zdejmuj na noc kleme z aku, albo wyciagaj ten bezpiecznik

sprawdzalem kiedys pobor pradu przez moja, ale myslisz ze pamietam , hmm sadze ze powinno to byc max 100mA

edit znalazlem swojego posta
"dzieki, to ja po porannych pomiarach mam tak

samochod otwarty alarm nie wlaczony 0,06A
alarm zalaczony 0,04 -0,05 czyli pewnie cus kolo 0,045

przy zapalonym oswietleniu wnetrza 1,7A z tym ze nie dziala mi jedna zarowka "

i polecam ten watek

http://forum.roverki.eu/v...ob%F3r&start=20

Tomek1212 - Wto Lis 30, 2010 02:09

Wypnij na próbę bezpieczniki znajdujące się przy fotelach (2x10A). Zasilają one między innymi pamięć foteli, która lubi zjadać dużo prądu.

P.S. Rano sprawdzę ci tego altera, bo dopiero co wróciłem z delegacji.

paff - Nie Gru 19, 2010 12:10

wiec, po 2 wizytach u kolegi z garazem wyelminowalem 0,30A poboru pradu. Realnie zostalo jakies 0,10A.

najlepsze jest to ze ja nie wiem co wylaczylem, przelecialem caly manual i nie wiem co to. wyjalem bezpiecznik 10A ktory jest w oprawce na czerwonym przewodzie wychodzacym z plyty bezpiecznikow pod kierownica. Idzie on do centralnej konsoli i znika..... Taki sam efekt dawalo odpiecie konektora 447 i 448 wg 'electric manuala' ciekawe co ja odpialem........bo wszystko mi dziala.

Tomek1212 - Nie Gru 19, 2010 12:14

To nie jest oryginalny bezpiecznik. Zasila zapewne jakiś alarm, instalacje gazową itp (lub pozostałości po nich).
paff - Nie Gru 19, 2010 12:47

ten samochod chyba mial kiedys telefon, bo mam otwory po prawej stronie konsoli centralnej i mala antenke z tylu dachu :D

nie chc ei sie tego pruc zeby dochodzic prawdy, grunt ze juz wszystko wrocilo do normy :D