Zobacz temat - [R75] Radio - wymiana fabrycznego radia
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Car-audio, nawigacje, radia CB - [R75] Radio - wymiana fabrycznego radia

piterazim - Pon Lis 29, 2010 12:52
Temat postu: [R75] Radio - wymiana fabrycznego radia
Witajcie
Zastanawiam się nad zmianą radyjka Harmony w aucie an jakieś inne.
Pierwotnie chciałem założyć zmieniarkę ale to koszt 300zł lub więcej tak samo jak emulator.

nie będę ukrywał że zwykłe "pudełkowe" radia jakoś mi nie pasują wizualnie, chodzi o to żeby radio wyglądało na fabryczne.

Założenia są następujące
- pasujące w otwór w Roverze
- co najmniej CD, dobrze by było mp3
- pomarańczowe podświetlanie
- sterowanie z kierownicy
- cena około 250 zł

wstępnie przeglądając allegro znalazłem coś takiego
http://allegro.pl/radio-t...1344658304.html


jedynie muszę sprawdzić rozmiary.
Generalnie jest plan żeby się przejść po komisach z linijką i popatrzeć co by pasowało

Alexi - Sro Gru 01, 2010 07:36

Wymiary samego radia są dość standardowe i w kieszeń wejdą. Ale producenci wymyślają różnorakie panelektóre w wielu przypadkach pasować będą tylko do jednego modelu. Przykład prosty FORD Ka. Niby model radia ten sam co w mondeo a panel zupełnie inny.
piterazim - Sro Gru 08, 2010 11:35

Radio zamówione z Toyoty Auris - chodzi o model 86120
podłączenie samego radia nie stanowi problemu - kostka BMW --> ISO i ISO --> Toyota, czyli zasilanie i głośniki są

Chciał bym żeby można było również nowe radio sterować za pomocą tego pilota.

Dzięki uprzejmości kolegi z forum toyoty mam schemat podłączeń

Wychodzi na to, że sterowanie odbywa się za pomocą rezystorów na pinach E26-6, E26-7, E26-8

Teraz pytanie zasadnicze - jak dobrać rezystory ?








Tomek1212 - Sro Gru 08, 2010 11:39

Najlepiej byłoby pomierzyć oryginalny pilot z toyoty.
Druga sprawa jest taka, ze pilot w roverze ma najprawdopodobniej 2, a nie 3 kable. Jeżeli masz tempomat to już chyba nie będzie wolnych przewodów w taśmie SRS.

piterazim - Sro Gru 08, 2010 11:43

No tak - tylko skąd kierownicę dorwać :/

co do ilości przewodów - to i tak jestem nastawiony na przerobienie pilota, a w najgorszym przypadku pociągnie się nowy kabelek

Tomek1212 - Sro Gru 08, 2010 11:56

Przerobienie pilota i tak jest konieczne, ale to nie jest żaden problem w porównaniu do przeciągnięcia kolejnego przewodu, gdy w taśmie wszystkie są już zajęte.
piterazim - Pon Gru 27, 2010 11:42

radio i kostki iso mam
niestety dopiero w święta będę miał czas żeby wszystko poskładać

ma ktoś dostęp do kierownicy od aurisa? zaoszczędziło by mi to kombinowania z dobieraniem rezystorów

[ Dodano: Pon Gru 27, 2010 11:42 ]
Święta minęły - nowe radio w autku :)

Prawie pasuje - wady jakie zauważyłem

- kolor radia ciemny szary metalic - jak będe miał czas pomaluje panel climatronic
- kolor podświetlania oryginalny rover pomarańczowy - radio żółty - nie jest źle chociaż nie jest zielone, możliwe że się pokuszę i przelutuję diody podświetlania
- podświetlenia działa zero jedynkowo - albo się świeci, albo nie - radio w roverze ściemniało się liniowo
- po bokach jest przerwa pomiędzy tapicerką na jakieś 4mm - się dorobi jakieś maskownice
- przy pilocie nie działa przycisk MODE - jak będę miał natchnienie to zrobię

mała foto relacja z montażu - niestety zdjęcia robiłem komórką przy słabym świetle więc jakość jest do d**y

najpierw demontaż starego radia

z daszka nad radiem wyciągamy dolną zaślepkę i odkręcamy śrubki trzymające daszek - czerwona strzałka



następnie odkręcamy śrubki trzymające radio - zaznaczone na żółto, na czerwono zaznaczyłem miejsca gdzie były śrubki trzymające daszek



w szczeliny w radiu wkładamy blaszki klucze i wyciągamy radio


radio od aurisa ma po bokach zaczepy, przez które nie wejdzie w otwór. Trzeba je odciąć



mając przejściówki BMW --> ISO i ISO --> radio auris podłączenie radia jest idiotoodporne :)

teraz przeróbka pilota

należy odkręcić poduszkę powietrzną - z tyłu kierownicy dwa torxy

kable pilota idą razem z przyciskami klaksonu więc wszystko wyciągamy

pilota rozbieramy zaczynając od wyciągnięcia klawiszy. Najłatwiej podważyć od dołu zaciski przycisków

najpierw MODE potem reszta



następnie odkręcamy śrubki - zaznaczone na pomarańczowo



pilot ma zbliżone wartości rezystancji, ale ich położenie jest odwrócone - przyciskami seek reguluje się głośność a VOL zmienia utwory więc należy odwrócić płytkę.

ostatnim krokiem jest delikatna modyfikacja ścieżek dla przycisku "VOL -" ponieważ VOL - i VOL + pogłaśniają muzykę a MODE ścisza
Należy przerwać ścieżkę - miejsce zaznaczone na czerwono i połączyć z rezystorem - zaznaczono na zielono


teraz tylko wyprowadzić sygnał z pilota do radia z wiązki radia wpinamy się w kable fioletowo niebieski i niebiesko fioletowy i podłączamy do pinów 6 i 7 w złącza 26 w radiu





wingregor - Wto Gru 28, 2010 21:21

A jeśli chodzi o wrażenia słuchowe to jak radyjko się spisuje ?
Alexi - Wto Gru 28, 2010 23:15

Cytat:
- po bokach jest przerwa pomiędzy tapicerką na jakieś 4mm - się dorobi jakieś maskownice


A nie mówiłem ;-) Zrób maskownice jakieś koniecznie. Wtedy będzie GIT. Brawo za starania!

piterazim - Sro Gru 29, 2010 08:04

wingregor napisał/a:
A jeśli chodzi o wrażenia słuchowe to jak radyjko się spisuje ?


Zdecydowanie lepiej. Wypadało by jeszcze zmienić głośniki bo trochę basu brakuje, ale w porównaniu do starego ogień


alexi napisał/a:
Cytat:
- po bokach jest przerwa pomiędzy tapicerką na jakieś 4mm - się dorobi jakieś maskownice


A nie mówiłem ;-) Zrób maskownice jakieś koniecznie. Wtedy będzie GIT. Brawo za starania!


chyba się dopiero wiosną za to zabiorę - od razu przemaluję panel klimy, żeby wszystko stanowiło jedną całość