Zobacz temat - [R 200/25/ZR] Wymiana nagrzewnicy
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise - [R 200/25/ZR] Wymiana nagrzewnicy

memphisto - Pią Gru 03, 2010 12:49
Temat postu: [R 200/25/ZR] Wymiana nagrzewnicy
Witam. Mam takowy problem, że po wymianie termostatu dalej w aucie wieje chłodem.

Do wymiany już została tylko nagrzewnica - koszt zakupu nie jest istotny. Chodzi o wymianę, bo mechanicy nie chcą się tego podjąć. Nie wiedzą co i jak itp.

Gdzie jest nagrzewnica w R200 (pewno w R25 i ZR w tym samym miejscu) ?

Jak ją wymienić? jak sprawdzić czy działa? Czym ewentualnie płukać

[ Dodano: Pią Gru 03, 2010 12:49 ]
i moje ulubione foto może coś pomże


Chris83 - Pią Gru 03, 2010 13:13

W R25 iDT pod nogami pasażera.
looknij np:
http://www.filtron.pl/katalog/instrukcje/1082k.pdf

szoso - Pią Gru 03, 2010 13:35

Chris83, chodzi o nagrzewnicę a nie o wentylator nawiewu, który jest pod nogami pasażera
nagrzewnica jest za panelem środkowym, tak jak wychodzą rurki pod maską z grodzi

memphisto - Pią Gru 03, 2010 13:44

to żeby ją wymienić trzeba kokpit cały ściągać.... ? :shock:
szoso - Pią Gru 03, 2010 13:47

memphisto napisał/a:
to żeby ją wymienić trzeba kokpit cały ściągać.... ? :shock:

na to wygląda, w każdym aucie tak jest, dostęp do nagrzewnicy jest ciężki i pracochłonny
możesz ewentualnie ją przepłukać odłączając przewody z płynem bez jej demontażu
nie stosowałeś uszczelniaczy układu chłodzącego?

memphisto - Pią Gru 03, 2010 14:03

szoso420 napisał/a:
nie stosowałeś uszczelniaczy układu chłodzącego?


3 sztuki wlałem w okresie 1,5mc... :cry:

[ Dodano: Pią Gru 03, 2010 14:03 ]
szoso420 napisał/a:
możesz ewentualnie ją przepłukać odłączając przewody z płynem bez jej demontażu


a da się sprawdzić, czy to ona winna czy termostat? bo dziś ma do mnie przyjść termostat WAXTAT ten co ponoć oryginalnie montowali w naszych R

Da się jakoś ocenić jej sprawność palcami pomacac lub coś?

szoso - Pią Gru 03, 2010 14:10

memphisto napisał/a:
3 sztuki wlałem w okresie 1,5mc... :cry:

tyle razy mówiłem, ostrzegałem przed tymi specyfikami a Ty zastosowałeś aż 3
skoro wymieniałeś termostat to raczej nie jego wina
przyczyną jest zamulenie nagrzewnicy uszczelniaczami, ciekawe co jest w chłodnicy

memphisto - Pią Gru 03, 2010 14:31

szoso420 napisał/a:
ciekawe co jest w chłodnicy


wlałem 3x uszczelniacz bo ciekła chłodnica

w końcu wymieniłem więc chłodnica jest nówka, termostat nówka

Zostaje nagrzewnica.

Jak sprawdzić czy dobrze grzeje? czytałem, że dolny wąż powinien być gorący a górny jak jest zimny to czops i nagrzewnica do płukania/wymiany tak ?

szoso - Pią Gru 03, 2010 14:32

memphisto napisał/a:
czytałem, że dolny wąż powinien być gorący a górny jak jest zimny to czops i nagrzewnica do płukania/wymiany tak ?

jeśli mowa o wężach nagrzewnicy to tak

memphisto - Pią Gru 03, 2010 14:37

a one wchodzą do ściany grodziowej i wychodzą tak?

a jak sprawdzić działanie termostatu, czy od razu nie daje dużego obiegu?

Jak równocześnie nagrzewa się dolny wąż chłodnicy i górny to termostat kaput i od razu jest duży obieg przez co może nie wiać ciepło ?

szoso - Pią Gru 03, 2010 14:45

memphisto napisał/a:
a one wchodzą do ściany grodziowej i wychodzą tak?

masz dwie rurki, jedną płyn wchodzi a drugą wychodzi z nagrzewnicy
kiedyś w innym aucie płukałem ją wężem ogrodowym w zimę jak było co najmniej 0*, podłączyłem wąż z wodą a drugi wąż żeby woda szła poza auto, trochę pomogło ale najlepiej zastosować jakiś odkamieniacz i wlać do nagrzewnicy

stapry - Sob Gru 04, 2010 14:44

memphisto napisał/a:

a jak sprawdzić działanie termostatu, czy od razu nie daje dużego obiegu?

Jak równocześnie nagrzewa się dolny wąż chłodnicy i górny to termostat kaput i od razu jest duży obieg przez co może nie wiać ciepło ?


Witam,

przy sprawnym termostacie po nagrzaniu silnika wąż powrotny z nagrzewnicy powinien być zimny. Powinien on łapać temperaturę dopiero przy otwieraniu się termostatu (ok 80 kilka C przy wejściu płynu do silnika). Przy obecnych warunkach powinno się to dziać po długim czasie.
Jakie masz zamontowane obejście nagrzewnicy? Zwykłą zwężkę czy tą ciśnieniową od SAABa?
U mnie posypała się ta ciśnieniowa - miałem problem z odpowietrzeniem nagrzewnicy - więc wyjąłem zwężkę, zapchałem ją i włożyłem spowrotem. Teraz mały obieg biegnie wyłącznie przez nagrzewnicę - dzięki czemu w końcu udało mi się ją odpowietrzyć i wszystko hula.
Trzeba tylko pamiętać żeby nadmuch był zawsze na "hot", ew. wywalić zawór i zastąpić rurką.


Najpierw warto a nawet należy sprawdzić drożność nagrzewnicy.

szoso - Sob Gru 04, 2010 14:48

nagrzewnica jest w krótkim obiegu więc nie jest uzależniona od termostatu
stapry napisał/a:
ew. wywalić zawór i zastąpić rurką.

jak Ty to sobie wyobrażasz? przecież w lato byś nie wytrzymał bez tego zaworu

memphisto - Sob Gru 04, 2010 15:09

szoso420 napisał/a:
nagrzewnica jest w krótkim obiegu więc nie jest uzależniona od termostatu


no ale jak termostat jest kaput, tak jak mój to od razu na "dzień dobry" mam duży obieg i przy mrozach auto nei ejst w stanie się "nagrzać" a jak np jadę przy - 10stopniach na autostradzie 90-100 na godzinę to wskazówka temp silnika praktycznie opada do zera, jak wrzucę czwórkę i jadę na 4tyś obrotów te 90 to wskazówka się lekko podnosić zaczyna. A jak wskazówka z temperaturą spada w dół to nie ma bata aby nagrzewnica dawała ciepło :smile:

szoso - Sob Gru 04, 2010 15:13

mi chodziło o krótki obieg ze sprawnym termostatem, jeśli kaput to wiadomo że będzie cały czas duży obieg
siejson - Pon Gru 01, 2014 20:01

panowie dzisiaj tez chcialem odpowietrzyc nagrzewnice bo wiala letnim powietrzem.
Po 15 minutach odpalonego auta wskazowka na srodku prawie , odkrecilem zbiorniczek z plynem i tak . gorny waz od chlodnicy goracy, dolny zimny, weze od nagrzewnicy gorace a plyn w zbiorniczku zimny,niby po tym zabiegu zaczelo leciec troszke cieplejsze to powietrze, ale czy to normalne ze plyn w zbiorniku zimny???

ash - Czw Gru 04, 2014 21:21

U mnie jak wiało lekko ciepłym powietrzem. Wymieniłem filtr kabinowy/pyłkowy i po problemie. (Auta z klimą).

poczytaj też to:
https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=74921&highlight=brak+ogrzewania

sTERYD - Czw Gru 04, 2014 22:40

siejson napisał/a:
ale czy to normalne ze plyn w zbiorniku zimny???

Tak, to normalne.
Nie otwiera się zbiorniczka wyrównawczego na nagrzanym silniku, bo zapowietrzysz sobie. Do odpowietrzania jest odpowiednia procedura wielokrotnie podawana na forum.