Zobacz temat - [R75] Jaka moc akumulatora..
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 75, MG ZT - [R75] Jaka moc akumulatora..

rav8409 - Pon Gru 06, 2010 09:07
Temat postu: [R75] Jaka moc akumulatora..
Witam, mam jedno krotkie pytanie. O jakiej najwiekszej mocy moge włożyc akumulator, zeby nic sie nie popsuło..?
Mombrey - Pon Gru 06, 2010 09:22

Taki jaki Ci sie zmieści. Nie ma ograniczeń. Odbiorniki biora tyle prądu (Amper) ile potrzebują.
rav8409 - Pon Gru 06, 2010 09:24

Dzieki wielkie..
SeniorA - Pon Gru 06, 2010 09:55

rav8409 napisał/a:
O jakiej najwiekszej mocy moge włożyc akumulator, zeby nic sie nie popsuło..?
chodzi Ci pewnie o pojemnosć akumulatora.Każde auto ma swoje wymagania , R75 ma 75 Ah.Jest zasada , że można używac akumlatora o pojemnosci o stopień wyższej tzn. 77 Ah , ale nie wyższej, bo wtedy na skutek niedoładowania przez alternator nastapi szybkie zasiarczenie płyt , a w rezultacie skrócenie żywotności. Tak, że używając wiekszego akumulatora, można wlaśnie zepsuć sam aku.
Mombrey - Pon Gru 06, 2010 10:09

SeniorA, z całym szacunkiem - skąd taka teoria?
Jest taki dział Fizyki - Elektrotechnika. Ogniwa kwasowo-ołowiowe i... zobacz na moc alternatora w R75 ;-)

nnneeeooo - Pon Gru 06, 2010 18:36

właśnie panowie mam pewne pytanie:D
w moim roverku (cdt, akumulator 75 Ah) akumulator po 2 tyg nieużywania w garażu siada tzn komp odcina go, więc myślę nad kupnem nowego, lecz w polonezie( 44 Ah) też mi siada , i myślę aby tego od roverka dać do poldasa bo wiem że tam jeszcze będzie śmigał tylko nie wiem czy alternator wytrzyma.
Co o tym sądzicie?
thx za pomoc

dukat11 - Pon Gru 06, 2010 18:45

nnneeeooo napisał/a:
i myślę aby tego od roverka dać do poldasa bo wiem że tam jeszcze będzie śmigał tylko nie wiem czy alternator wytrzyma.


Mój stary akumulator już prawie dwa lata śmiga w Favoricie moje szwagra. :wink:

nnneeeooo - Pon Gru 06, 2010 18:48

Czyli nie ma obaw, to poldek będzie ładnie kręcił w te mrozy :twisted:
SeniorA - Pon Gru 06, 2010 19:06

Mombrey napisał/a:
SeniorA, z całym szacunkiem - skąd taka teoria?
Mombrey, nie mam czasu na tłumaczenie działania układu ładowania ( bo alternator i jego max. i minimalne natężenie prądu przy określonych obrotach, to nie wszystko , jest jeszcze regulator napięcia , pobór prądu przez odbiorniki , samowyładowanie i sposób eksploatacji auta).Gdyby było tak jak piszesz, to niepotrzebne było by okresowe doładowywanie oryginalnych akumulatorów .Instrukcja obsługi zaleca stosowanie aku o takich samych parametrach jak oryginalny, uzasadniając to możliwością uszkodzenia innego.
Mombrey napisał/a:
Jest taki dział Fizyki - Elektrotechnika.
wiem, pogłębiałem wiedzę o tym na znanej uczelni technicznej.
może to przekona http://www.jakkupowac.pl/...tml/strona2#2-2

Mombrey - Wto Gru 07, 2010 00:13

"Za dopuszczalne można uznać różnice ok. 10% w stosunku do pojemności zalecanej. Jednak odradzane jest montowanie nawet o tyle większych akumulatorów, jeśli pokonuje się krótkie trasy i alternator nie nadąży z ładowaniem. Kolejnym minusem większych akumulatorów jest czas ich ładowania. Jako że nie zaleca się ładowania z prądem większym niż 1/10 pojemności akumulatora na godzinę (a wskazane będzie nawet 1/20 tej pojemności), ewentualne podładowanie może potrwać kilkanaście godzin. Zastanów się, czy w razie czego będziesz mógł sobie na to pozwolić."
75Ah czyli prąd ładowania 7,5 Ampera to około 105 Watt (1W = 1V X 1A)
Teoretycznie akumulator o przykładowej pojemności 100Ah który jak by był, to się i tak nie zmieści w skrzynke w R75, pobierał by 10A X 14V = 140 Watt
Hmmm faktycznie, zjara całą instalacje :rotfl:

Panowie z tą baterią do Poldka bardzo ostrożnie no i dukat11 z tej Favorit też szybko usunąć.

dukat11 - Wto Gru 07, 2010 12:08

Mombrey napisał/a:
Panowie z tą baterią do Poldka bardzo ostrożnie no i dukat11 z tej Favorit też szybko usunąć.


To nie mój samochód i nie moja broszka. Ja mam w swoich samochodach jak producent przykazał.

Poza tym trochę ci się pochrzaniło. Zjara jak włożysz za mały. Przy za dużym po prostu go nie doładuje na krótkich odcinkach. Jedyne co to alternator dostaje po dupie bo pracuje maksymalnie obciążony.

Mombrey - Wto Gru 07, 2010 13:42

dukat11 napisał/a:
Mombrey napisał/a:
Panowie z tą baterią do Poldka bardzo ostrożnie no i dukat11 z tej Favorit też szybko usunąć.


To nie mój samochód i nie moja broszka. Ja mam w swoich samochodach jak producent przykazał.

Poza tym trochę ci się pochrzaniło. Zjara jak włożysz za mały. Przy za dużym po prostu go nie doładuje na krótkich odcinkach. Jedyne co to alternator dostaje po dupie bo pracuje maksymalnie obciążony.

Przecież sie nabijam!
Mój problem to, że piszę "skrótami myslowymi" (podobno mam umysł ścisły hi,hi)
Napisałem do rav8409, :
"Taki jaki Ci sie zmieści. Nie ma ograniczeń. Odbiorniki biora tyle prądu (Amper) ile potrzebują."
Czyli jaki uda mu się wcisnąć w obudowe do akumulatora w R75. I że nic się nie popsuje (odbiorniki) nawet jak bedzie zasilał żarówki, radio, wycieraczki czy jeszcze inne odbiorniki nawet akumulatorem 1000Ah.
Alternatora nie brałem pod uwage bo tam za dużej baterii nie włożysz ale jak mi się wydaje R75 CDT ma alternator coś koło 1,5 kW napewno ponad 100A
Jak zobaczyłem post kolegi SeniorA, że max 77Ah to dla mnie to jest śmieszne. Proszę o wybaczenie ale już taki jestem.
SeniorA, w wskazanym przez Ciebie artykule jest napisane:
"Za dopuszczalne można uznać różnice ok. 10% w stosunku do pojemności zalecanej." (pomijam, że dalej jest o niezalecaniu)
75 + 7,5 = 82,5 więc śmiało można wkładać 80Ah ale uważam, że nie chodzi o to żeby sie tu przekomarzać ale doradzić, bo przecież oczywiste jest, że nowa bateria nie bedzie obciążać alternatora ale za 3 - 4 lata hmmm... oj tak. Czy kolega SeniorA się w tej kwestji ze mną zgadza?
rav8409, moje zdanie jest takie: Jeżeli zmieścisz 80Ah to śmiało wkładaj ale pamietaj, że ważniejszy jest prąd rozruchu (im większy tym lepiej)

SyntaX - Wto Gru 07, 2010 14:35

Info od człowieka który 17 lat sprzedaje akumulatory.
"Do tego modelu przy dużej liczbie odbiorników polecił bym akumulator 80Ah 740A.
Spokojnie wejdzie w podstawę.
Zalecał bym akumulatory Kager, Varta, Bosh nie bardzo się tutaj nadaje.
Bottari są dobre dla masochistów. "
Dokładnie cytuję Jego słowa.
Alternator poprawnie będzie ładował akumulator o mocy do 90-110 Ah
W zależności od starości auta i stopnia zużycia.
Oczywiście możesz włożyć większy, ale będziesz go musiał doładowywać.
Alternator nie doładuje dobrze akumulatora większej mocy.
Już 15-20% niedoładowania w przeciągu roku może spowodować śmierć akumulatora w wyniku zasiarczenia i opadu masy czynnej.
To są słowa człowieka kory siedzi w tym 17 lat i od którego kupuję akumulatory od pierwszych 4 kółek.
Stosuję się do tego co mówi i mi wytrzymują po 4-5 lat a akumulatorów to już chyba z 11 kupiłem bo często auta zmieniam.
Z doświadczenia powiem że ostatnio Bosh bardzo się popsuł.
Ja ostatnio jestem wierny akumulatorom Varta (Zakupiłem 3 takie - freelek i 2 do ciężarówki) auta palą idealnie.
Bardzo dobre są też Kager.
Z żelowych mogę z czystym sumieniem polecić mało znaną u nas markę Shimatsu - Mama ma w Audi A4 2 rok, pali na dotyk, a w lecie z tego akumulatora odpalaliśmy parę razy motorówkę.
Centry nie polecam - jak nie doładowany, albo jak go rozładujesz to szybko się zasiarcza.
Uwaga też na akumulatory Banner, one są mocne ale potrafią rozwalić delikatną elektronikę (skoki napięcia).

SeniorA - Wto Gru 07, 2010 14:45

Mombrey napisał/a:
Czy kolega SeniorA się w tej kwestji ze mną zgadza?
tak,zgadzam się.Ja zareagowałem tylko na Twoje słowa :
Mombrey napisał/a:
Nie ma ograniczeń.
i dlatego wymieniłem teoretyczne ograniczenia i zagrożenia , by pamiętali o tym koledzy średnio zorientowani w temacie.Wiemy , że każde auto ma pewne wymagania dotyczące aku , ale prawie nigdy nie są one określone sztywno.
Mombrey napisał/a:
moje zdanie jest takie: Jeżeli zmieścisz 80Ah to śmiało wkładaj ale pamietaj, że ważniejszy jest prąd rozruchu (im większy tym lepiej)
i to , też nie jest do końca prawdą.Prąd rozruchowy też nie powinien być najwyższy i to , że im większy tym lepiej.Powinien być w zakresie zalecanym przez producenta .Im wyższy jest prąd rozruchu, tym bardziej aku jest wrażliwy na rozładowania i gorzej je znosi (dlatego do jachtów , gdzie rozładowanie aku jest często do zera , stosuje się baterie o b. niskim prądzie rozruchowym).
Mombrey - Wto Gru 07, 2010 16:03

SeniorA, a czy do jachtów to nie stosuje się akumulatorów kadmowo-niklowych? Tam rozładowanie do "0" jest wręcz wskazane (może się myle bo pamięć już nie ta :oops: )
Co do prądu rozruchu to też mam tu na myśli silnik Diesel'a gdzie stopień sprężania jest 2-3 razy większy jak w benzynowym. To mowię z doświadczenia bo mam problem z odpalaniem R220. Mam dwie baterie obie po 75 Ah jedna ma prąd rozruchu 675A druga 760A Obie tak samo ładowane przybliżony wiek. Napięcie 12,82 V i 12,81 V (miernik Made in China wartość przybliżona) i dokładnie się czuje różnicę - tak jak by ten drugi był nowszy czy lepiej naładowany. Prostymi słowami "lepiej kręci"


Pomieszałem chyba niklowo-żelazowy tz zasadowy w jachtach sie stosuje. Zresztą nie ważne ;-)

[ Dodano: Wto Gru 07, 2010 15:03 ]
żelowe hi,hi też na "ż"

nnneeeooo - Sro Gru 08, 2010 18:55

Elektroniki w poldku zbytnio nie ma więc obaw nie ma, jeśli chodzi o alternator to mam w zapasie polonezowski, od fiata uno(praktycznie ten sam) i z DF czyli to samo co polonezowski więc jak diody padną podmianka i okey... a tym że padnie szybciej akumulator to nic ważne by z rok pochodził,może 2 narazie 6 letnia centra w poldku daje rade.
Jeśli chodzi o miejsce na aku tu nie ma problemu ,dla chcącego nic trudnego.
A nie pamiętacie czasów jak w wartburgach wozili aku od wojskowych starów bo tylko one były dostępne (zabrane z wojska) i chodziło :twisted:

Mombrey - Czw Gru 09, 2010 08:49

nnneeeooo napisał/a:
A nie pamiętacie czasów jak w wartburgach wozili aku od wojskowych starów bo tylko one były dostępne (zabrane z wojska) i chodziło :twisted:

Dokladnie pamietam, miałem tak we Fiacie 125, w bagażniku bateria 120Ah. Innej nie można było zdobyć.

jarekb - Pią Gru 10, 2010 15:38

Ja nie jestem zwolennikiem wkladania wiekszego aku bo 2 w dwoch autach tak zrobilem i zalowalem w osobowce mialem zalecany 45 a wlozylem nowy 65 zeby lepiej palil i wytrzymal tylko 2 lata i w dostawczaku mial 98 a zalozylem 120 i juz w druga zime mial problem dlatego do r75 kupilem 72 dodam ze stary mial 71 i jezdzilem na nim bez problemow odkad go sprowadzilem czyli 3 lata a nie wiem ile wczesniej byl jezdzony moze nawet od nowosci
nnneeeooo - Nie Gru 12, 2010 13:04

"jarkub" ja miałem na myśli przełożenie starego aku bo nowego wiem że nie warto bo padnie po właśnie okresie ok2 lat, ale już przełożenie starszego bo na diesla jest już za słaby ale na benzyniaka takiego jak poldzer to jeszcze pociągnie
PD - Nie Gru 26, 2010 23:58

bosh silver 77Ah 3 rok bez problemu pali
Punx - Pon Paź 12, 2015 17:34
Temat postu: Odświerzę temat
A czy czasami Kager i Varta to nie to samo co Bosch ? Ja z Boscha Silver S5 nie jestem zadowolony, stoję teraz przed koniecznością zakupu kolejnego aku i mam dylemat co wybrać zarówno jeśli chodzi o markę jak i pojemność ?

Interesująco wygląda Centra Futura 72Ah ewentualnie droższy 77Ah, ciekawe czy taki 12 letni alternator będzie sobie radził z ładowaniem ? W moim przypadku przebieg roczny to ok 12k km z czego 80-90% to zakorkowane miasto.

Auto ma trochę dodatkowej elektroniki ponad standard (roleta, radio): szyberdach, elektryczne i grzane fotele, wzmak H/K, fabryczny GPS, moduł TV, elektrycznie składane lusterka, kamera cofania + 9W LED doświetlanie tyłu, emulator mp3, za niedługo rejestrator trasy a w przyszłości stacja 2din na androidzie ...

Może ktoś coś doradzi ?

longer86 - Pon Paź 12, 2015 18:40

Może nie jestem specjalistą, ale ja nie widzę różnicy w aku, być może dlatego że nigdy nie kupowalem rozreklamowanego nadmuchanego marketingiem drogiego akumulatora. Obecnie mam 4 rok akumulator o nazwie viper :p produkowanego ponoc w zakładach varty . Robię podobne trasowki roczne, też głównie na krótkich odcinkach i nigdy nie narzekałem, nie musiałem go doładowywać, wiec jak na razie jestem zdania ze nie oplaca się przepłacać
prebenny - Pon Paź 12, 2015 18:50

Ja od prawie roku mam Tuborga Black 78Ah i póki co działa bez zastrzeżeń.
janio - Pon Paź 12, 2015 19:51

Ja bym się skłaniał ku temu co napisał SeniorA, a z pądem miałem dość sporo do czynienia. Instrukcja zaleca akumulator 75 Ah, w moim jest zamontowany 74 Ah. Można dać 77 Ah ale nie więcej, bo można zagłaskać kota na śmierć. Co się tyczy jakiej firmy, to sprawa dotyczy dobrowolności wyboru, jeden woli córkę a drugi teściową. Osobiście nie uznaję akumulatorów bezobsługowych, takich co nie mają korków i nie mają możliwości uzupełnienia wody. W klekocie najbardziej liczy się prąd rozruchu (uderzenie prądowe). Reasumując, nie mniej niż 74 Ah i nie więcej niż 77 Ah.
PD - Pon Paź 12, 2015 20:37

ja mam 5 rok banner 80ah i z czystym sumieniem moge polecic ten akumulator
nigdy nie mialem problemu z pradem a nawet raz jechalem na nim 15 km jak padl mi alternator...
wczeniej mialem bosha silvera i wyrzymal 2 lata i 2 miesiace wiec mozna powiedziec ze zawiodlem sie na tej marce;]

Punx - Pon Paź 12, 2015 20:41

Czyli jaki powinien być ten prąd rozruchu tak aby było jak najlepiej ?
PD - Pon Paź 12, 2015 20:47

http://www.czesciewor.skl...ah-700a-pl.html
takie cos mam;]
ps istnieje moziwosc dolania wody destylowanej do elektrolitu w tym aku bo sam dolewalem

janio - Pon Paź 12, 2015 21:23

Do akumulatora dolewa się wody destylowanej a nie elektrolitu, bo to ona odparowuje.
Z prądem rozruchowym jest tak, że przy danej pojemności im większy to lepszy.
Ja noszę się z zamiarem wymiany akumulatora, ale dopiero przed świętami, a upatrzyłem sobie coś takiego jak Jenox Gold 77 Ah ma on prąd rozruchowy 770A. Mój stary akumulator ma 74 Ah i prąd rozruchowy 680A.

PD - Pon Paź 12, 2015 21:39

janio lepiej Ci?
Punx - Pon Paź 12, 2015 22:00

To ta Centa Futura 72Ah ma prąd rozruchowy = 720A i 24 miesięczny assistance, 770Ah ma prąd rozruchowy = 760A i 36 miesięczny assistance,
janio - Pon Paź 12, 2015 22:18

Zgadza się Punx, tylko nie mam pewności czy Centra Futura ma korki, czy to nie jednorazówka. W starym R-416 Si mam Centra+, ta ma korki i wskaźnik naładowania.
PD, nie bawię się w żadne dokopywania, zbyt emocjonalnie do tego podchodzisz. Zawsze staram się dyskutować w sposób merytoryczny i na argumenty. Na zaczepki nie odpowiadam.

SeniorA - Pon Paź 12, 2015 22:40

Punx napisał/a:
Czyli jaki powinien być ten prąd rozruchu tak aby było jak najlepiej ?
wg. mnie o 1 poziom wyżej od wymagań oryginalnego OE , czyli 77 (Ah) i 780 (A)
BetJar - Wto Paź 13, 2015 05:20

janio napisał/a:
czy Centra Futura ma korki,

nie ma korków.
SeniorA napisał/a:
wg. mnie o 1 poziom wyżej od wymagań oryginalnego OE , czyli 77 (Ah) i 780 (A)

jeżeli chodzi o Centrę Futurę to 77 Ah jest za wysoka, nie zamkniesz pokrywy akumulatora,
72 Ah ma wysokość jak dobrze pamiętam 17,5 cm a 77 Ah -> 19 cm.

janio - Wto Paź 13, 2015 07:26

Słuszna uwaga BetJar, trzeba jeszcze sprawdzić wymiary przed zakupem, aby nie okazało się że nasz nowy nabytek się nie zmieści. Sam będę musiał sprawdzić w tym Jenox Gold 77 Ah czy ma korki i jakie wymiary. Agroma u nas sprzedaje te akumulatory, podejdę dzisiaj i zasięgnę języka.
sknerko - Wto Paź 13, 2015 09:01

Mam jenoxa ale chyba 74Ah (nie pamiętam dokładnie) i jeździ u mnie już ze 4 lata i jakieś 30-40kkm
Powiem jedno lekko nie ma bo auto stoi w tygodniu sporadycznie odpala i jedzie z 2-3km i tylko w weekendy jeździ częściej i dalej. Aku jest ładowany dwa razy do roku na jesień i wiosna i tyle jego obsługi. R75 pali od strzała

Punx - Wto Paź 13, 2015 09:12

Moja padaka Bosch Siver S5 tez pali od strzała co z tego jak trzyma max 12,01 - 12,09V. Po doładowaniu wyżej po chwili napięcie na nim zaczyna spadać. Wpływa to na nieprawidłowe działanie Webasto (przy uruchomieniu żarnika napięcie spada poniżej 10,5V). Kto wie czy moje problemy z czujnikiem temperatury (w lecie czasami potrafił pokazywać od 8 do nawet -4stC przy ok +30st C na zewnątrz) oraz wskazaniami poziomu paliwa (kilka razy wskazówka się zaciela i pokazywało max przez ok 200km, po czym samoczynnie się naprawiło), sporadycznym wyświetlaniem Err lub PPPPPP w zegarach, to nie jest wina zbyt niskiego napięcia na aku ?

Wydawało mi sie ze mam Aku 77Ah (19cm wysokości) o ile dobrze pamiętam to kupowałem go pod koniec 2012r wtedy kosztował w internecie (najniższe ceny) ok 470pl w sklepach był po 520-590PLN. Dziś sprawdzę co to tam siedzi, chociaż przy tych temp. to nie uśmiecha mi się ściąganie plastikowej klapki kosza aku - duża szansa na połamanie plastikowych zaczepów.

sknerko - Wto Paź 13, 2015 09:27

Miałem Boscha w dwóch autach w obu nie wytrzymał 3 lat i objawy padania podobne jak u ciebie naładowałem było ok ale wystarczyło włączyć światła i napięcie siadało. najlepszy akumulator jaki miałem w łapach to była/jest Varta która była fabrycznie w R75 padła po ok 10 latach w aucie ale jeszcze żyje i służy jako pomoc do odpalenia z kabli jak w którymś z moich aut się coś wydarzy.
prebenny - Wto Paź 13, 2015 09:36

Ja i Sandman w klekotach mamy Tuborga 78Ah i u mnie od pamiętnego listopada zeszłego roku bez problemu kręci, zawsze odpala (mimo, że na ogół robię krótkie 'trasy' po mieście). Kosztował coś koło 300-320 zł i z tego co sprzedawca mówił idą na pierwszy montaż do jakiś samochodów (już nie pamiętam) i niby produkuje je, któraś z tych 'lepszych' firm (też nie pamiętam czy centra czy varta). W każdym razie mnie przekonał po pierwsze ceną i po drugie 3 letnią gwarancją (ani Bosche, ani Centry czy Varty - wszystkie miały 2 letnie gwarancje).
Punx - Wto Paź 13, 2015 09:40

Ok, dzięki za info popatrzę dobrym okiem na Varte, choć niedawno ktoś mi mówił ze to jest to samo co Bosch - robione w tych samych fabrykach.

Ten wygląda zacnie https://www.motointegrato...e46-75ah-730a-p aczkolwiek cena 480-550PLN już deczko zaporowa (bo to dedyk do aut z funkcja START-STOP), niestety trochę za długi, ja w koszu aku mam jeszcze dołożone zdalne sterowanie webasto.
Varta 74Ah http://allegro.pl/akumula...5123953629.html już w przyjaźniejszej cenie od 287PLN i nawet ma lepszy prąd rozruchowy mimo ze nie jest dedykowany do START-STOP :)

@prebenny
centra ma 36 miesięczne gwarancje + assistance na caly okres gwarancji (i to mnie przekonuje ze raczej nie jest to sciemniana gwaracja) - takie przynajmniej widywałem w opisach w sklepach/allegro przy modelu 77Ah

Np taki za 318PLN http://allegro.pl/akumula...5098917323.html

Szkoda ze ma wysokość 19cm. Ciekawa opcja to możliwość sprawdzenia stanu naładowania - chyba takie diody jak na dawnych bateriach w lapkach Dell'a. Z kolei opcja boost jeśli chodzi o szybkość ładowania to nie wiem czy to się nie przekłada na skrócenie żywotności.

prebenny - Wto Paź 13, 2015 09:44

Punx pewnie też zależy jaki model. Raczej szukałem takich w granicy 300-350 zł więc goldy i tym podobne odpadały na starcie.
sknerko - Wto Paź 13, 2015 12:18

Punx napisał/a:
(i to mnie przekonuje ze raczej nie jest to sciemniana gwaracja)
Niestety ale ściemniają gady kumplowi się wypięli po 1,5 roku użytkowania Futury.
Ta Varta 74Ah moim zdaniem jest the best i jeżeli jakośc jej jest taka jak przed 15 laty to bym kupił.
Miałem fabrycznie Vartę 74Ah albo 75Ah ale dokładnie nie pamiętam.

Punx - Wto Paź 13, 2015 12:27

Sprawdziłem mierzaczką wymiary wewnętrzne kosza na aku: długość 320mm, wysokość 190mm, szerokości nie mierzyłem, jako że klapka jest wyprofilowana to są jakieśtam szanse na to że aku o wysokości 190mm + zaciski + osłonki zmieści się na tyle że umożliwi zamknięcie klapki, ale to trzeba by sprawdzić z konkretnym akumulatorem.

Co do tej Vartu 74Ah 750A to cena fajna ale niestety jest taki zapis: http://lucart.pl/xix/srodek.png czyli że firmy kurierskie od wczoraj :) 12 października do końca miesiąca nie realizują przesyłek aku (ze zwrotami starych). Jestem w stanie zaczekać do końca miesiąca, ale jaka pewność że wtedy nie będzie podobnego zakazu z powodu okresu przedświątecznego.

Koenig - Wto Paź 13, 2015 12:45

Wg mnie 19 cm nie wejdzie. Mam aku o wysokości 18cm i klapka ledwo się zamyka, wręcz lekko musi się wygiąć.
Mam V6 ale zakładam, że w dieslach jest ta sama skrzynka.

longer86 - Wto Paź 13, 2015 14:15

Punx, a co za klopot kupic nowy a stary aku oddać na zlom i na czekoladę Ci wystarczy
Punx - Wto Paź 13, 2015 14:42

@longer86
Nie rozumiem :) Przecież tu chodzi że wstrzymują sprzedaż wysyłkową a nie tylko "odsyłanie" starego aku. Wyraźnie napisane że w tym okresie sprzedaż tylko z odbiorem osobistym, a do Mysłowic to trochę daleko :)

Najtańsza oferta we Wrocq jest dokładnie o 100PLN droższa, raz że nie lubię niepotrzebnie przepłacać, drugie, że przebitka cenowa na miejscu to 36%, wg mnie to trochę za dużo zważywszy, że sprzedawca w necie tez na tym coś zarabia ... Kaucja wszędzie jest podobna czyli 30PLN.

longer86 - Wto Paź 13, 2015 15:36

Punx, dopiero później wszedłem na stronkę i doczytałem, zmyliło mnie to dopisanie ze zwrotem przez Ciebie ;)

Fakt nikt nie lubi przepłacać, dolicz że sklep musi opłacić dodatkowo dzierżawę itd. ;) kupowałem już kilka aku na przestrzeni wielu lat i nigdy w życiu nie płaciłem kaucji za aku, a stary albo służy do testów albo lądował przy okazji w skupie złomu za przysłowiowe na piwo.

Czytam tę dyskusję z zaciekawieniem i na prawdę nie dostrzegam różnicy pomiędzy drogim a tanim akumulatorem z nazwą renomowanego producenta.

Punx - Wto Paź 13, 2015 16:14

A ja źle policzyłem, bo aku VARTA SILVER 74AH 750A E38 na allegro jest za 286,90PLN + 30PLN wysyłka (o kaucji nie ma mowy) to razem 316,90 czyli taniej niż najtańsza oferta we Wrocq o 58,1 (pomijam dojazd do sklepu choć to 15KM ode mnie przez miasto czyli przy moim spalaniu jakieś 1,8-2L paliwa ~8-9PLN) zatem różnica w cenie to nie 36 a 18,9% ... tak czy susiak ja w ostatecznym rozrachunq zyskuję aku tańszy o ok 70PLN i zyskuję czas - nie stoję 30KM w korkach z wywieszonym jęzorem modląc się aby zdążyć przed zamknięciem sklepu, a kolega zyskuje mój stary aq Boscha (na testy), bo ostatecznie ugadałem się ze sklepem wysyłkowym, że dostarczą mi akumulator kurierem (jako nie aq) a ktoś w jakimś terminie, zapewne nigdy, odbierze od kolegi (inne województwo) jakiegoś totalnego trupa - aq zdechnięty na amen. Zaoszczędzona kasa na pewno zostanie utopiona w skarbonce zwanej Rover 75 :)
sknerko - Wto Paź 13, 2015 20:08

longer86 napisał/a:
Czytam tę dyskusję z zaciekawieniem i na prawdę nie dostrzegam różnicy pomiędzy drogim a tanim akumulatorem z nazwą renomowanego producenta.
Różnicę dostrzegają taksówkarze bo oni często odpalają auto i wtedy warto mieć drogi markowy bo dłużej wytrzymuje bez prostownika, dla nas każdy dobry jest.
AndrewS - Wto Paź 13, 2015 20:22

Co do kupowania większego aku niż zalecany przez producenta

Podam jeden przykład.
Ciągnik rolniczy np C330 oryginalnie posiada dwa aku 6V połączne szeregowo o pojemności 165Ah !! ! Co najciekawsze oryginalnie ładowane były przez prądnice !!

Użytkownicy czesto wstawiają w miejsce mało wydajnej prądnicy alternator z samochodu o mocy około 80-100A i co teraz ?? ?
Mamy aku o dwa razy większej pojemności niż w samochodzie.
W/g wielu powyższych opini nie ma szansy to działać, akumulatory beda notorycznie nie doładowane powinny paść po roku, tak się jednak nie dzieje :P

Punx - Sro Paź 14, 2015 10:43

A ja mimo że jestem już ugadany ze sprzedawcą to jeszcze nie qpiłem :) Trochę mnie te opinie o jakości dzisiejszych aku marki Varta niepokoją:

http://www.ceneo.pl/16584932#tab=reviews

Mimo że wszystkie pozytywne to jednak przewija się tam wielokrotnie informacja że aku wytrzymuje poprawnie 2-3 lata a potem zaczyna się padaka jak z moim Boschem. W komentarzach ktoś potwierdza że Varta = Bosch.

Koenig - Sro Paź 14, 2015 11:38

Ja kupiłem jakiegoś GigaWatt-a 74Ah, ponoć to też jakiś "pomiot" Boscha :mrgreen: ale póki co sprawuje się idealnie, więc nie narzekam.
janio - Sro Paź 14, 2015 11:49

Punx, zrobisz według własnego uważania. Ja już zdecydowałem, przed świętami kupuję Jenox Gold 77Ah z kopnięciem 770A, cena to jakieś 250 zeta. Wymiary sprawdzałem, ma identyczne jak obecnie zamontowany jeszcze w Holandii 74Ah/680A, więc zmieści się bez problemu. Dodatkowa cecha, moim zdaniem ważna, to ma korki i wskaźnik naładowania. Sklepy Agroma zajmują się sprzedażą tych akumulatorów i mają swe siedziby nawet w małych pipidówkach, jak obecnie nie mają to za trzy dni sprowadzą. A w razie reklamacji (co odpukać) nie musisz się wozić po całym kraju i ponosić dodatkowe koszty. Opinie na forach mają dobrą te akumulatory, ja zaryzykuję.
Chyba jest jakaś Agroma we Wrocławiu? Przynajmniej zadzwoń i zapytaj, kto pyta, nie błądzi.

Punx - Sro Paź 14, 2015 15:58

Ok rozważę tę opcję. Sprzedawca z allegro odpisał mi na moje wątpliwości:

Powiem Panu, że z Boschem mam takie samo zdanie, nawet jako sprzedawca - szrot, nie polecam.
Z Vartą mam dobre doświadczenia, kapryśne bywają Centry.
Najmniej problemów sprawia Exide oraz Kozak.
Niestety Varta nie prowadzi Assistance.

[ Dodano: Sro Paź 14, 2015 15:58 ]
Co prawda test z 2014r, ale zawsze coś:

http://www.akubiz.biz/art...tegorii-optimum

Aku JENOX GOLD 75Ah/700A ma zmierzony prąd rozruchowy 788A !! ! ale i tak wypada gorzej od aku Varta Blue 74Ah/680A której zmierzono prąd rozruchowy = 783A

Tu z kolei Jenox wyżej od Varty o dziwo Varta Silver jest na końcu stawki:

http://akumulatory-prosto...-do-diesla.html

Troche lipa że ten Jenox Gold ma zmierzoną pojemność na poziomie 76,50% względem deklarowanej to tylko 56,6Ah :( ale może dzięki temu alternatorowi łatwiej będzie doładować taki aku na krótkich odcinkach 2-5KM ?

janio - Sro Paź 14, 2015 19:23

Akumulatory Jenox są produkowane w Chodzieży, to niedaleko mnie. Szwagier z Boschem ma przykre doświadczenia, ja Centry zbytnio nie pochwalę. Cztery lata temu kupiłem Centra Plus CB442, 44Ah/420A do starego R-416Si. Po miesiącu zaczął siadać, miałem go zareklamować, ale jak się naczytałem jakie to są problemy to wziąłem sprawy we własne łapy. Nożykiem przeciąłem papier po obu stronach na listwie z korkami i uniosłem to do góry. W dwóch celach płyty były na wierzchu a w jednej elektrolitu nie było widać, w pozostałych celach było OK. Dolałem wódy destylowanej centymetr ponad płyty i przeprowadziłem ładowanie. Przez dwa lata było dobrze, w trzecim roku szczególnie zimą musiałem ładować, w czwartym roku ładuję co miesiąc. Żona jeździ nim przy domu co prawda i na krótkich odcinkach, ale jak na renomowaną Centrę to chyba trochę słaby wynik? Punx, musisz wszystko przerobić na własnym grzbiecie, bo każdy tu będzie miał inne zdanie, co jest całkiem zrozumiałe. Mój szwagier i ja na własnym grzbiecie przerobiliśmy dolewkę innego oleju do automatu Jatco i wyszło nam to na dobre, w przypadku akumulatora ryzyko jest o wiele, wiele mniejsze. No i przecież nie jest taki drogi.

[ Dodano: Sro Paź 14, 2015 19:23 ]
No a tu jest wyszukiwarka akumulatorów firmy Jenox w zależności od posiadanego samochodu:
http://www.jenox.com.pl/pl/produkty

Punx - Sob Paź 17, 2015 22:08

Dziś kupiłem tego Jenoxa Gold 77Ah 770A, wytargowałem cenę 280PLN wiec jest ok, jakby się coś dziwnego działo/psuł się to na pewno zdam relacje.

Dzięki wszystkim za porady.

SyntaX - Sob Paź 17, 2015 23:57

Dobry wybór :ok:
Też je wkładam od jakiegoś czasu

- Z dobrych akumulatorów
- Varta ale seria Blue Dynamic (Ciężko dostać bo wyparła ją seria Silver)
- FORSE (Bardzo dobre akumulatory odporne na silne mrozy)

Z tanich dobrych:
- Schmitz (Ale pytać o te w technologii wapniowej Ca/Ca)
- AKCEL (Ta sama linia produkcyjna co Varta) :wink:

Jeżeli chcecie coś naprawdę extra to tylko jedna firma:
- TOYAMA (Nie do zajechania i mega odporne nawet na głębokie wyładowanie)

janio - Nie Paź 18, 2015 09:56

Punx, moim zdaniem to właściwy wybór, ja zrobię podobnie bliżej świąt, będzie nas zatem dwóch.
Na stronie Jenox zaciekawiło mnie w dziale FAQ, inżynier odpowiada:
1. Czy akumulatory Jenox są bezobsługowe?
Wszystkie akumulatory produkowane przez firmę JENOX są bezobsługowe. W praktyce oznacza to spełnienie wymogu normy EN mówiącej, że akumulator zmniejsza swoją masę o mniej niż 4 g/Ah w trakcie procesu ładowania (500 godz., 40°C, przy stałym napięciu 14,4V), co w konsekwencji ogranicza czynności sprawdzania poziomu elektrolitu do jednego razu w ciągu 3 miesięcy.
2. Czy można odkleić górne etykiety?
Tak, należy odkleić górne etykiety i wykręcić korki, ponieważ pod nimi znajdują się otwory wlewowe. Należy kontrolować napięcie spoczynkowe oraz poziom elektrolitu (minimalny poziom elektrolitu powinien znajdować się w przedziale 10-15 mm powyżej górnej granicy płyt) nie rzadziej niż co 3 miesiące. Jeżeli poziom elektrolitu spadnie poniżej podanego stanu należy do danego ogniwa dolać wody demineralizowanej.
3. Czy akumulator można przeładować?
Przeładowanie akumulatora jest bardzo niekorzystne i może doprowadzić do spływu mas czynnych z płyt. W efekcie doprowadzi to do nieodwracalnego uszkodzenia akumulatora.

Chciałem jeszcze zapytać, co ze starym akumulatorem, zostawili czy zabrali? Cenę masz super, ja w Agromie wydusiłem 310 złociszy, poszukam jeszcze, mam czas, może znajdę inną ofertę.

Punx - Nie Paź 18, 2015 10:56

No można powiedzieć ze oddałem stary - ale nie swój - mój poszedł w zamian na szczytne cele do forumowego naprawiacza piecuf :) Pewnie jakby do mojego dolać wody demi to by jeszcze się podniósł i trzymał napięcie wyższe niż te 12V ale miałem już go dość.
cin1391 - Nie Paź 18, 2015 11:35

Miałem problemy z autem - nierówna praca silnika, skoki napięcia, problem z zamkiem centralnym, termometrem temperatury zewnętrznej i szyberdachem (czasem niereagował na przycisk).

Wymieniłem akumulator:
1. skoki napięcia prawie zerowe, prąd ładowania ideał
2. praca silnika równa, cichsza, przyjemniejsza
3. samochód zrobił się dynamiczniejszy
4. zero problemów z elektroniką
5. audio nabrało mocy
6. rozrusznik wreszcie słychać podczas odpalania, a samochód odpala na strzał
7. zniknął błąd układu żarowego :D

Akumulator jaki wsadziłem to KOZAK 74Ah 780A. Zapłaciłem za niego 200 zł z przesyłką. Ładnie trzyma napięcie, dobrze kręci, moim zdaniem - warto.

https://youtu.be/Tzxb0IGxCQ0

SeniorA - Nie Paź 18, 2015 13:04

janio napisał/a:
Punx, moim zdaniem to właściwy wybór, ja zrobię podobnie bliżej świąt, będzie nas zatem dwóch.
nie zapominajcie , że macie auta z automatyczną skrzynią biegów ,a jest jeszcze powiedzenie " co tanie, to drogie ".
Punx - Nie Paź 18, 2015 13:26

No wiesz poprzedni aq tani nie był i sie posypał po 2 latach ... jak go kupowałem o ile pamiętam w 2011r to kosztował średnio powyżej 500pln, wiem że to nie Banner którego niektóre modele 70Ah kosztują nawet ponad > 1k pln ale mimo wszystko po moim jednostkowym doświadczeniu oraz lekturze różnych testów i kilku forum, uważam że w przypadku aq cena nie odzwierciedla jakości. Lepiej kupić coś od producenta, niż od firmy która nalepia tylko swoje znaczki.
janio - Wto Paź 20, 2015 23:05

Punx, do akumulatora Jenox Gold 77Ah/770A polecam bardzo dobry prostownik AGRI 15 Turbo z płynną regulacją prądu ładowania do 9A. Obudowa z blachy i waga 5 kg świadczą że to nie jakieś badziewie, właśnie dzisiaj kurier mi go dostarczył, oto link:
http://elektromix.com.pl/...awalnictwo.html

Punx - Wto Paź 20, 2015 23:19

Nawet nie drogi :) ale ... ja mam nadzieje ze przez 24 mce nie będzie trzeba nic ładować.

Boscha to ładowałem chyba z 10-12 razy. Raz jak poleciałem na wakacje i wróciłem po 2 tyg to mi takie qq zrobił, że myslałem że całkiem zdechł - na zaparkowanym aucie w środq lata rozładował się do 5V. Udało się zreanimować ale od tej pory trzymał już tylko do max 12,2V a jak się dłużej na postoju posłuchało muzy to zdychał po 3h. W sumie od reanimacji to wytrzymał u mnie jeszcze 2,5 roku.

Koenig - Sro Paź 21, 2015 10:16

Punx napisał/a:
Raz jak poleciałem na wakacje i wróciłem po 2 tyg to mi takie qq zrobił,

A sprawdzałeś czy coś nie kradnie prądu? Lub czy była wystarczająca ilość płynu pod korkiem?

Punx - Sro Paź 21, 2015 11:01

Kraść raczej nie kradnie bo to było tylko raz i to dawno, potem zdarzało się że auto zostawiałem na 7-10 dni bez odpalania i już sytuacja się nie powtórzyła.

Aku już nie mam, może nowy właściciel sprawdzi czy tam nie brakuje elektrolitu.

sknerko - Czw Paź 22, 2015 16:54

Punx napisał/a:
ja mam nadzieje ze przez 24 mce nie będzie trzeba nic ładować.
Aku powinieneś ładować co najmniej raz w roku. Nie ma znaczenia nowy czy stary. Polecam prostownik 11A z Auchana mam taki i daje radę na 5 autach od 3 lat. Taki czerwony automatyczny.
SeniorA - Czw Paź 22, 2015 18:11

sknerko napisał/a:
Aku powinieneś ładować co najmniej raz w roku.
a nawet częściej , jak tylko napięcie spoczynkowe spadnie poniżej 12.5 V.
Punx napisał/a:
przez 24 mce nie będzie trzeba nic ładować.
Punx, przeczytaj instrukcję użytkowania.
Punx - Czw Paź 22, 2015 19:05

Nie dostałem instrukcji przy zakupie, ani z poprzednim ani obecnym aq. Rozumiem ze zapoznanie się z ta wiedza należy wykonać na stronie producenta ?

Ja multimetr posiadam, ale większość moich znajomych nie ma styczności z miernikiem, wiec skąd maja wiedzieć kiedy to napięcie spoczynkowe im spadło poniżej 12,5V ...

sknerko - Czw Paź 22, 2015 19:08

z komputera pokładowego w zegarach
Punx - Czw Paź 22, 2015 20:10

Ale zdecydowana większość moich znajomych nie ma komputera pokładowego w zegarach w swoich skodach i innych wynalazkach :)
janio - Czw Paź 22, 2015 20:25

Punx, w Twoim przypadku sprawa jest prosta. Akumulator Jenox ma takie oczko, jak jest zielone to OK, jak się zrobi czarne, to ostatni dzwonek aby go naładować. Sporo o użytkowaniu akumulatora jest w tym linku:
http://www.sznajder.pl/po...cja-akumulatora
Jeżeli ktoś nie ma przyrządu i jest zielony w te klocki to jest taki tester do zapalniczki, oto linki:
http://cemtronik.otwarte2...-ZELOWE-KWASOWE
http://sprzedajemy.pl/tes...sprzedam,412485

Punx - Czw Paź 22, 2015 20:30

Dzięki za info, o oczu wiedziałem :) Aku Futura od Centry ma chyba kilka diod do sygnalizacji stanu naładowania ...
SeniorA - Czw Paź 22, 2015 20:45

Punx napisał/a:
Nie dostałem instrukcji przy zakupie,
a książeczkę gwarancyjną ?, tam jest instrukcja.
Punx napisał/a:
skąd maja wiedzieć kiedy to napięcie spoczynkowe im spadło poniżej 12,5V ...
od czasu do czasu (raz na kwartał ) zmierzyć voltomierzem na zaciskach aku ( nie komputerem diag. ) po 6 godzinach postoju auta np. po nocy
AndrewS - Czw Paź 22, 2015 20:48

^^^
centra futura ma jedną diodę
chyba że jakąś nową wersję wypuścili

SeniorA - Czw Paź 22, 2015 20:54

sknerko napisał/a:
z komputera pokładowego w zegarach
nie , to nie jest spoczynkowe , bo już jest z obciążeniem sterownikami.
janio napisał/a:
Punx, w Twoim przypadku sprawa jest prosta. Akumulator Jenox ma takie oczko, jak jest zielone to OK, jak się zrobi czarne, to ostatni dzwonek aby go naładować
to nie jest proste i miarodajne , bo oczko może być zielone, a napięcie dużo poniżej wymaganego , dlatego , że oczko jest w jednej celi, a w pozostałych może być gorzej.
Punx - Czw Paź 22, 2015 20:56

Racja 1 dioda, zmyliły mnie te kolory na naklejce

http://trakt.lubin.pl/img/aku/sa5.jpg

Oki SeniorA, będę pamiętał aby raz na 3-4 mce sprawdzić tapięcie. A tak na marginesie co miałeś na mysli pisząc o automatach i aq, czy automat wymaga lepszego akumulatora ? Jesli tak to z jakiego powodu ?

SeniorA - Czw Paź 22, 2015 21:29

Punx napisał/a:
Racja 1 dioda,
to nie jest dioda , tylko pływak kolorowy, który zmienia zanurzenie w zależności od gęstości elektrolitu , która też różni się wartością w zależności od miejsca w akumulatorze. Pływak działa z opóźnieniem , aku może być rozładowany a jeszcze jest zielono , nie reaguje na zwarcia w celach czy na zasiarczenie.

[ Dodano: Czw Paź 22, 2015 21:29 ]
Punx napisał/a:
czy automat wymaga lepszego akumulatora ? Jesli tak to z jakiego powodu ?
automat wymaga sprawnego i pewnego aku, rozrusznika i alternatora , żeby auta nie wozić na lawecie. Ja np. mam aku MOLLa i po 100kkm zrobiony zapobiegawczo przegląd rozrusznika i alternatora.
sknerko - Czw Paź 22, 2015 21:45

Z takiego powodu że automata na pych nie odpalisz i musi mieć aku żeby odpalić
Punx - Czw Paź 22, 2015 21:53

Manuala też bym na pych nie odpalał, takie rzeczy to sie w polonezach robiło, teraz dzwoni się po taxi i odpalają kablami za 20pln, w trasie to sobie trzeba assistance wezwać. Właśnie z powodu tego że mam automata to rozważałem centre future - dla assistance jaki dają do aq na cały okres jego gwarancji.
BetJar - Czw Paź 22, 2015 22:38

Punx napisał/a:
dla assistance jaki dają do aq na cały okres jego gwarancji.

Właśnie, dla assistance, działają bez problemu (przynajmniej w Gliwicach) w 12 minut od telefonu gość był na miejscu.
Odpalił, sprawdził gwarancję, coś sobie do notesu zapisał i pojechał.
W skaowanej 400-ce Centra, w drugiej Centra i R 75 też siedzi Centra.
Jakoś im zaufałem.

AndrewS - Czw Paź 22, 2015 22:48

Punx napisał/a:
takie rzeczy to sie w polonezach robiło


ekkkhhheeeemmm chcialbym nieskromnie nadmienić że w nim były też silniki rovera :P

SeniorA - Czw Paź 22, 2015 23:37

nie ma problemu jak się jest w mieście np. Gliwicach, chociaż nie zawsze, bo są różne sytuacje , np sknerko kiedyś pisał " Mój robił podobne cuda jak mu akumulator wysiadał, i w końcu zdechł całkiem na ślubie kolegi przed kościołem."( nie wiem czy wiózł młodych ), bywa gorzej, bo nie ma taxi, a na pomoc assistance trzeba czekać kilka godzin i to w zimie. Były takie historie opisywane na forum, np. https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=36712
PressionLife - Pią Mar 24, 2017 19:47

Właśnie padł mi akumulator - do wymiany.

Wszędzie w Internecie jak szukam pokazuje mi,żeby dkvrsc 61 aH czy nie będzie za słaby?

Posiada. R75 1.8 bez turbo w gazie 2001 r.

groszek_76 - Sob Mar 25, 2017 16:17
Temat postu: r75
Centra padła mi po 2 latach , nie ufam już tej firmie bo miałem przygody z ich aku wcześniej. Teraz władowałem YUASA 80Ah z serii 3000 tak jak katalog tej firmy przewiduje i najmniejszych problemów.
janio - Nie Mar 26, 2017 10:46

Ja już drugi rok śmigam na Jenox Gold 77Ah. Oczko cały czas zielone, odpala na dotyk, no i dałem za niego 240 złociszy. Jestem zadowolony, oby tak dalej.
arleta90 - Wto Mar 28, 2017 09:55

Kolego weź 77Ah. Mam takowy też wymieniałam we wrześniu, bo padł i musiałam MG oddać na lawete :mrgreen:
PressionLife - Sro Mar 29, 2017 15:33

Panowie jesteście pewnii? Gdzie nie dzwonie z akumulatorami mówią że katalog pokazuje moce do 62 i moc 77 będzie za duża na 1.8 bez turbo w gazie
Punx - Sro Mar 29, 2017 15:59

Ciekawi mnie panująca teoria ze alternator nie da sobie rady z aku większym niż 77Ah i aku będzie niedoładowany.

Niecały rok temu kupowałem 2 akumulatory do innego auta, wg producenta powinno być:

po lewej: AGM 12V 92Ah 520A DIN/860A
po prawej: SLA 12V 61Ah 330A DIN/540A

Pojechałem do sklepu zajmującego się sprzedażą TYLKO akumulatorów, sprzedawca zaproponował mi:

VARTA START-STOP PLUS G14 SILVER AGM 12V 95Ah 850A
oraz
BANNER POWER BULL 12V/95Ah

Twierdząc ze spokojnie alternator da sobie z nimi rade mimo ze pojemności będą większe. Jeżdżę głownie po mieście (70%) i wszystko OK, ani razu nie było problemu.

Rok wcześniej do 75 kupiłem Jenox'a 77 Gold i ten w ciągu roku przy tych samych trasach już 4x był ładowany bo zdychał.

Alternator sprawdzony ładuje idealnie, nic prądu nie kradnie ... dowiedziałem się ze taki stan rzeczy jak u mnie nie nadaje się do reklamacji bo producent jej nie uzna ... elektrolit czysty, aq wstaje i ładuje się poprawnie, po prostu R75 to specyficzne auto :)

AndrewS - Sro Mar 29, 2017 17:12

Punx napisał/a:
nie da sobie rady z aku większym niż 77Ah i aku będzie niedoładowany.


ta teoria musiała pozostać z czasów prądnic :-)

longer86 - Pią Mar 31, 2017 16:24

PressionLife napisał/a:
Właśnie padł mi akumulator - do wymiany.

Wszędzie w Internecie jak szukam pokazuje mi,żeby dkvrsc 61 aH czy nie będzie za słaby?

Posiada. R75 1.8 bez turbo w gazie 2001 r.


RAVE podaje dla wszystkich silników 75Ah

Jedynym wyjątkiem jest 1.8 z manualną skrzynią biegów gdzie instrukcja podaje 61Ah
dla automatu jest to już jak dla innych silników 75Ah

j0zek - Pią Mar 31, 2017 17:27

longer86 napisał/a:
PressionLife napisał/a:
Właśnie padł mi akumulator - do wymiany.

Wszędzie w Internecie jak szukam pokazuje mi,żeby dkvrsc 61 aH czy nie będzie za słaby?

Posiada. R75 1.8 bez turbo w gazie 2001 r.


RAVE podaje dla wszystkich silników 75Ah

Jedynym wyjątkiem jest 1.8 z manualną skrzynią biegów gdzie instrukcja podaje 61Ah
dla automatu jest to już jak dla innych silników 75Ah


AMEN

PressionLife - Pią Mar 31, 2017 21:00

Dwa dni temu zakupiłem 75 Ah tak jak radziliście, wcześniejszy właściciel też taki miał póki co działa wspaniale, dziękuje za rady.
Szyfu - Sro Maj 10, 2017 15:42

Witam,
od 6 lat i 4 miesięcy posiadam akumulator Centra Futura 77Ah 760A CA770.
Brak problemów z użytkowaniem. Pali bezproblemowo.
Ładuję go dwa razy w roku. Jeżdżę przeważnie wkoło komina.
Samochód wieczorem wstawiam do garażu.
Cieszy mnie tylko fakt, iż nie przytrafiła mi się sytuacja serwisowania tego akumulatora.
Serwis mają fatalny - 99% odrzucanych gwarancji.
Jestem zadowolony z tego aq.
Ktoś wcześniej pisał, że nie zmieści się ten akumulator do skrzynki.
Oczywiście mieści się bez problemu, pokrywę mam normalnie zamkniętą. ;)
Pozdrawiam
Adrian

Pieta - Sro Maj 17, 2017 19:30

Polecam Autopart Galaxy 88Ah
Mam go 3 lata. Kręci jak szalony, a łatwo u mnie nie ma. Auto nie garażowane i Webasto regularnie w zimie używane. Nie doładowywałem go i nigdy mnie nie zawiódł.
Poprzednio miałem Bosch i Vartę. Bez porównania, w zimę zdążało sę, że Webasto je wykańczało. Wmawiałem sobie, że mają ciężkie warunki i tak musi być. Kupiłem Autopart jak pan z agrosklepu powiedział, że rolnicy tylko na tym jeżdżą bo inne nie dają rady. Przekonałem się sam i wyleczyłem się z niby markowych akumulatorów.