Zobacz temat - [R75] Wtryskiwacze
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 75, MG ZT - [R75] Wtryskiwacze

domel-x - Czw Gru 23, 2010 13:24
Temat postu: [R75] Wtryskiwacze
Witam wszystkich :!:
Koledzy jako ze mam dużo przebojów z wtryskiwaczami ,chciałbym zakopic wszystkie 4 sztuki nowe ,wiem ze do rovera powinny byc 0 445 110 030 tylko ze są dosc drogie w porównaniu do 0 445 110 047 o aż 300zł czylo 1200zł na 4 sztukach ,czytałem ze na 047 jest inna kultura pracy ,własnie mnie interesuje jaka ,jaka jest znacząca różnica ,
wiem ze nie którzy jeżdżą na wtryskiwaczach od bmw czy od omegi gdzie były tez silniki bmw. http://allegro.pl/nowe-wt...1376036834.html
Regeneracja absolutnie niewchodzi w gre ,bo to oszusci 1200zł dałem za czyszczenie, wymiane końcówek i podszlifowanie tam czegos ,jeden wtrysk lał w przelew a pan Werner (własciciel garażu zakładu regeneracji )powiedział ze jest jak nowy http://www.wtryskiwacze.pl/ tu robiłem i niepolecam.
czytałem opinie mechaników i tez niepolecają regeneracji jest to zabieg na krótką mete
dzis własnie drugi mi padł :cry:

PHJOWI - Czw Gru 23, 2010 18:45

1066ZŁ BRUTTO sztuka
domel-x - Czw Gru 23, 2010 18:49

PHJOWI, :shock: ,4 sztuki 047 mam za 2200zł ,a 030 chciał mi sprzedac pan z allegro 3200zł

edit: ciekawostki tu piszą na temat regeneracji wtrysków
http://forum.fordclubpols...ead.php?t=76185

PHJOWI - Czw Gru 23, 2010 19:38

047 nie może byc , a co do ceny pytanie czy nie sa recondition bo takie to po 700zł / szt
domel-x - Nie Gru 26, 2010 20:53

rozmawiałem z panem z alegro z tego linku co podałem wyżej i podobno np,047 a 030 różnica jest tylko w końcówkach wtryskiwaczy ,
czy to jest prawda ?

PHJOWI - Pon Gru 27, 2010 18:33

nie tylko w środku iglica jest grubsza.
Boncky - Pon Gru 27, 2010 21:45

zanim utopisz tyle kasy daj je do sprawdzenia i ewentualnie regeneracji, może będzie coś z nich ejszcze, koszt sprawdzenia max 100 zł a zrobienie troszkę więcej
domel-x - Wto Gru 28, 2010 14:33

Boncky, raczej kasy nieutopie bo nawe to nowe, a niebede co pare miesiecy regenerował :wink:
Boncky - Wto Gru 28, 2010 15:46

domel-x napisał/a:
Boncky, raczej kasy nieutopie bo nawe to nowe, a niebede co pare miesiecy regenerował :wink:


jak uważasz, co pare miesięcy mówisz... to paliwo zmień:P

Rowan - Wto Gru 28, 2010 16:00

Boncky, to nie jest tak do końca :wink: Nie wiem, czy słyszałeś jakie są opinie o regenerowanych wtyskach? Ja miałem styczność z tym i dwa zregenerowane kompletnie wtryskiwacze padły po nie całych 5kkm :neutral: Okazało się, że używki są lepsze... :wink:
Boncky - Wto Gru 28, 2010 18:15

Rowan napisał/a:
Boncky, to nie jest tak do końca :wink: Nie wiem, czy słyszałeś jakie są opinie o regenerowanych wtyskach? Ja miałem styczność z tym i dwa zregenerowane kompletnie wtryskiwacze padły po nie całych 5kkm :neutral: Okazało się, że używki są lepsze... :wink:


nie mówię że nie bo wtryski to delikatna sprawa, zależy jak bardzo są uszkodzone i jakimi metodami są regenerowane, znam jedna firmę która daje 2 lata gwarancji lub ileś tam km, nie pamiętam ile...
Kwestia tylko pewności czy to wtryski a to bym wolał sprawdzić zanim wydam parę tys:) np właśnie w firmie regenerującej, podłączają i widzimy wszystko...

apples - Pon Sty 17, 2011 10:59

domel-x, i jak się sprawy mają? Założyłeś nowe czy jednak regenerowałeś? Jak nowe to czy 047 czy jednak 030?
domel-x - Pon Sty 17, 2011 17:28

narazie kupiłem uzywke za 180zł 030

jeden wtryskiwacz mnie troche zaskoczył są na nim dwa numery 047 i 030 później zrobie fotke ,
mysle ze na 047 silnik by normalnie pracował

apples - Pon Sty 17, 2011 18:46

domel-x napisał/a:
jeden wtryskiwacz mnie troche zaskoczył są na nim dwa numery 047 i 030 później zrobie fotke
:shock:

Czekam. :wink:

domel-x - Pon Sty 17, 2011 21:08


apples - Pon Sty 17, 2011 23:31

domel-x, ewidentnie ktoś dokleił naklejkę. Teraz pytanie - kto? Czy ten wtryskiwacz miałeś od początku u siebie i jeździłeś na nim?
domel-x - Wto Sty 18, 2011 08:08

apples, tak. przyjechał z holandi razem z autem :roll:
apples - Wto Sty 18, 2011 12:30

domel-x napisał/a:
apples, tak. przyjechał z holandi razem z autem
Hym. Dziwi mnie ta naklejka. Może wymieniono we wtryskiwaczu końcówkę odpowiadającą 030 i dlatego naklejono naklejkę.

Znalazłem takie dane:
0445110030 / 0445110016
0986435011
BMW 13532354045 - 13532248880

PHJOWI - Wto Sty 18, 2011 15:40

to wtrysk po regeneracji , w beneluksie , jak rdzeń był do bani to brano 047 049 i wsadzano zaworki i końcówkę od 030 i ok.
apples - Pon Mar 14, 2011 10:17

Znalazłem jeszcze coś takiego
maciej.s - Pią Paź 05, 2012 20:41

Prosiłbym Was o spojrzenie na zdjęcia w poniższym linku i o diagnozę wtrysków.

https://picasaweb.google.com/maciej.simek/WtryskiwaczeRover75?authuser=0&feat=directlink

Roverek zaczął chodzić głośniej i mam wrażenie jakby stracił trochę na mocy ale nic nie dymi na czarno. Dzisiaj zrobiłem test przelewowy i wyszły mi takie wyniki:
temperatura silnika 75 C czas 2 minuty.

1) 10ml
2) 10ml
3) 7ml
4) 95ml

Wczoraj robiłem na zimnym silniku i wyszło mi:

2 minuty
1) 5ml
2) 6ml
3) 3ml
4) 30ml

Jakie powinny być wartości dla zdrowych wtryskiwaczy?
Chciałbym się was jeszcze zapytać co dokładnie się psuje w tych wtryskiwaczach że aż tak leją?

Serdecznie dziękuję za odpowiedzi

dawidd - Sob Paź 06, 2012 20:57

test robi sie chyba w czasie 4 min na biegu jałowym. Ten 4 masz kiepski, ogólnie najlepszy od najgorszego nie powinien różnic sie więcej niz 30%
Cytat: "literatura fachowa głosi że nie więcej niż 150cm3 na minutę przy prędkości biegu jałowego. Różnica pomiędzy wtryskiwaczami na biegu jałowym do 30% uważana jest za normalną. Dotyczy systemów Cr"
Ale czytałem ze sporo osób robi test na wyzszych obrotach - nieraz zdarza sie ze na jałowym sa ok a symulując obciążenie silnika 3-4 tys zaczynają poszczać. Zorbie u siebie takie test i dam znać co wyszło

Gorsza praca/mniej mocy pewnie będzie spowodowana tym 4 wtryskiem - paliwo zamiast isc w cylinder - wraca

maciej.s - Nie Paź 07, 2012 15:42

Tez mi się tak o uszy obiło ale ledwo mi się zmieściło w 2 minutach w strzykawce wiec dalej nie robiłem.
Czyli radzisz wymienić ten wtrysk 4 czy lepiej spróbować z regeneracją? Z tego co czytałem to regeneracja to lipa ogólnie.

dawidd - Nie Paź 07, 2012 18:10

na allgro sa stosunkowo tanie - ja bym wymienił. Jeżeli przy 2 min ci leja az tyle ten 4 to juz wiele z niego nie będzie - cos czytałem ze max to 30 ml na 4 min

[ Dodano: Nie Paź 07, 2012 18:10 ]
A swoja droga poza gorsza praca silnika i utrata mocy zauważyłeś coś jeszcze np większe spalanie?

maciej.s - Nie Paź 07, 2012 20:50

no szczerze mówiąc to rozjechało mi się spalanie z komputerem o 0,2l wcześniej tego nie było: komp 7.0 a pod dystrybutorem tym samym 6.8. Miałem wcześniej jakieś 2 miesiące temu wywalone uszczelki z tego kolanka od intercoolera wymieniłem i zaczął palić z 7,2 w mieszanym do właśnie 6,8. Ale jak go kupiłem rok temu to spalanie miał 6,5 w mieszanym na trasie przy spokojnej jeździe 6,0 i max 7,0 w mieście zimą z webasto chodzącym jako ogrzewanie postojowe.

Wiec mogę powiedzieć ze spalanie wzrosło około 0,2l i zaczął cichutko stukać tak że ja to słyszę i mnie wkurza. I czasami zdarza mu się pod obciążeniem czknąć na pół sekundy nic się nie zapala żadna kontrolka i leci dalej. Przyspieszenie mierzyłem i wyszło mi 12,4s wiec szału nie ma.
Dolot szczelny czyszczony na wiosnę, EGR zatkany, przepływka zdrowa, sprawdzałem na kompie ciśnienie na szynie CR i wyszło 289 bar.

dawidd - Nie Paź 07, 2012 21:05

0,2 to nie duzo,bo w sumie tylko jeden wtrysk ci padl. Jutro postaram sie zrobić u siebie taki test i zobaczę ile po 2 i 4 min będzie ml paliwa w miarkach
seyfer - Wto Paź 23, 2012 07:17

Dla porównania robiłem wczoraj u siebie probę przelewowa i wyszlo mi na cieplym silniku :

19 ml
21 ml
22 ml
~ ok 4-5ml - paliwo nie zdążyło dojść do strzykawki :shock:

Test robiony analogicznie przez 2 min.
Przy obiążeniu ~2tys obr. wyniki analogiczne tj. 4ty wtrysk leje najmniej.

Pytanie takie: do wymiany są te 3 wtryski czy tylko 1 który praktycznie wcale paliwa nie podaje ?

Auto od dłuższego czasu chodzi nierówno i zdarzy mu sie puścić bąka przy gwałtowniejszym ruszaniu.
Byłbym zapomniał - pali jak smok 8-9l po miescie, 7-7,5 w trasie przy spokojnej jeździe :shock:

dawidd - Wto Paź 23, 2012 07:28

wtryski po 4 min (nie po 2) powinny max 30 mli przelać - to górna granica, jeżeli przelewa np 10mli lub 5 to jeszcze lepiej - u ciebie 3 do wymiany. Ja 2 dni temu robiłem test i nie wiem czy mi uwierzycie, ale na 3 wtrysku w ciągu niecałych 4 min miałem 0,5l ropy (0,5litra - to nie pomyłka) a na 2 0,25l - auto tez pali tyle co u seyfer'a. Dziś maja mi przyjść wtryski, po wymianie dam znać co sie zmieniło
seyfer, W twoim wypadku zanim bym wymienił wtryski kupił bym dobry środek do czyszczenia wtryskiwaczy - może pomoże ;)

seyfer - Wto Paź 23, 2012 07:51

Dolewam środka do czyszczenia wtrysków średnio co 2 miesiące wiec to raczej nie pomoże :/
maciej.s - Wto Paź 23, 2012 08:07

Trochę to trwało ale nie miałem czasu pisać.
Wtrysk wymieniony, ku mojemu dziwieniu stary wyszedł pięknie. Odkręciłem najpierw troszkę wtrysk bez rozbierania niczego i odpaliłem klekota przegazowałem usłyszałem klik i wtrysk delikatnie się podniósł. Zabrałem się za rozbieranie i praktycznie sam wyszedł. Końcówka była mocno uwalona w sadzy ale poza tym był czyściutki. Założyłem używkę z alledrogo potem zrobiłem test przelewowy i wyszło mi:

1)6 ml
2)6 ml
3)4 ml
4)8 ml ten nowy z allegro

Test trwał około 2 minut
Zrestartowałem jeszcze błędy i wartości adaptacyjne.
Na tej używce autko jeździ świetnie, tak jak w dniu kiedy go kupiłem, odzyskało lekkość- nie czuć wagi tego czołga. Jestem zadowolony z roboty, oprócz obrobionych śrub od wtrysków udało mi się w końcu wszystko ładnie poskładać. Bo na samym początku nie dokręciłem i lało mi z pod niego straszliwie. Wylało mi się tak koło 1l na silnik po prostu wszędzie było paliwo. Podjechałem w G-ce do mechanika i facet mi te nakrętki obrobił i nie dokręcił :evil: . I dopiero jak dojechałem do domu jakoś dałem rady je ogarnąć.
Ma ktoś sprytny sposób na obrobione łby nakrętek?

dawidd - Wto Paź 23, 2012 10:30

A nie możesz tych obrobionych odkręcić i wymienić? Szpilki sa na torxa - poluzuj ja i nakrętka pójdzie lekko.
Ja tez spróbowałem twojej metody - poluzowanie i odpalenie - jeden wtrysk wyszedł bez problemy i nawet silnik ładnie chodził z podskakującym wtryskiem :) ale niestety drugi siedzi dalej i z nim mam problem jak go wyrwac

maciej.s - Wto Paź 23, 2012 11:20

Pytanie było na przyszłość, jeszcze się za to nie zabierałem bo nie maiłem czasu grzebać ale lepiej wiedzieć przed robotą. Ja tak naprawdę dojechałem te śruby jak je dokręcałem ale się udało i nie cieknie wiec nie ruszałem bo remoncik domu jeszcze wisiał na głowie.

Ja go tak srogo przegazowałem do 4000 kilka razy i za trzecim czy czwartym razem dopiero wyskoczył.

dawidd - Wto Paź 23, 2012 21:31

juz jestem po wymianie, ten drug tez wyszedł ładnie, myślałem ze siedzi sztywny a jak odkręciłem dopływ paliwa to lekko wyszedł. Przelewy mam teraz równe po ok 20 ml na 4min, mocy większej nie odczułem (moze troche), spalanie na kompie mniejsze ale dopiero po jakiejś trasie będę mógł cos wiecej powiedzieć.
Co do cieknącej ropy z pod wtrysku - masz uszczelkę miedziana? Może mechanik nie założył? Szpilki które masz przekręcone da sie wykręcić, nawet można by je dorobić ze zwykłych śrub m6 (sam ich nie odkręcałem, ale przyglądałem sie im pamiętając o twoim problemie)
Ciekawi mnie jeszcze czy sa osiagalne same koncowki z iglica do tych wtryskow - rozbieralem to i w sumie prosto by to bylo wymienic
pozdrawiam

maciej.s - Sro Paź 24, 2012 11:35

Nie, nie mechnior miał tylko dokręcić i mu nie wyszło, uszczelki nowe kupiłem w serwisie gdzie mają części do BMW więc są nowe. Trzeba było tą miedzianą porządnie zgnieść (dokręcić wtrysk) a ja głupi pomyślałem ze nie będę na chama dociągał i sprawdza w RAVE jaką siłą dociągnąć... a potem tak się ucieszyłem że ładnie działa żę zapomniałem o tym i pojechałem do roboty do Gliwic z niedociągniętymi śrubami :oops: .

Co do końcówek to podobno są ale nie wiem jakie, gdzie i za ile.

dawidd - Sro Paź 24, 2012 16:26

ja wstawiłem na starych uszczelkach - trochę je powycierałem i założyłem podkładkę odwrotnie niż była, zeby odcisk byl z drugiej strony - na razie wszystko jest ok. Ale tez mam po tych wszystkich próbach przelewowych i montażu wtrysków silnik zlany ropa i tak sie zastanawiam czy go nie umyć. Jak auto kupiłem 2 m-ce temu to jak podjechałem to jeszcze lala sie z silna woda i we wszystkich możliwych dziurach była woda - odpaliłem i do tej pory jeżdżę, wiec chyba można go trochę podtopić :)
MaReK - Sro Paź 24, 2012 19:01

Też kiedyś walczyłem z wtryskami i w sumie to walczę sobie do dzisiaj ;)
Sam tego nie robię, bo nie mam warunków, a pod chmurką to tak trochę loteria pogodowa.
Nie mniej jednak, podkładki (dwukrotnie zmieniane wtryski) zostawały te same.
Mam jednak pytanie do maciej.s, czym odczytujesz wartości wtryskiwaczy?

dawidd napisał/a:
Ale tez mam po tych wszystkich próbach przelewowych i montażu wtrysków silnik zlany ropa i tak sie zastanawiam czy go nie umyć. Jak auto kupiłem 2 m-ce temu to jak podjechałem to jeszcze lala sie z silna woda i we wszystkich możliwych dziurach była woda - odpaliłem i do tej pory jeżdżę, wiec chyba można go trochę podtopić :)

Ja regularnie myję komorę silnika. Używam do tego płynów (np. firmy k2). Oszczędzam tylko alternator oraz elektrykę. Potem karszerem z wodą demineralizowaną. Raz zdarzyło mi się myć w zimę przy minusowej temperaturze, co nie jest dobre na pewno dla bloku silnika, ale póki co auto żyje ;)

maciej.s - Sro Paź 24, 2012 21:00

Powiem tak, niczym. Swoja diagnozę oparłem o odczuwalny spadek mocy, stukanie wtrysku, większe spalanie na kompie niż w rzeczywistość i o test przelewowy. Z kompa mogę odczytać ciśnienia na szynie CR i jeszcze parę wartości których znaczenie nie do końca rozumiem i wiem jakie powinny być :oops: . Więc nie jestem w stanie odpowiedzieć na twoje pytanie. Mam kabel KKL Viaken który współpracuje z WAG (grupa VW) i z Carsoftem BMW 6.1, podobno też z INPA ale nie miałem jeszcze czasu żeby z nią powalczyć.
szemet33 - Nie Kwi 28, 2013 21:24

czy zna ktoś sprawdzony warsztat w wa-wie i okolicach zajmujący się regeneracją wtrysków ?
dawidd - Wto Cze 18, 2013 14:13

Odgrzeje trochę temat. Czy czyścił ktoś sama końcówkę we wtryskach, to co zaznaczyłem na fotce? Czy taki zabieg coś poprawia? Kiedyś rozbierałem uszkodzony wtrysk z mojego R i w środku jest iglica która była dość brudna od ropy. Pytanie tylko czy ta końcówka jest dokręcana jakoś "specjalnie" czy po prostu można ja skręcić mocno i tyle? Kolejna rzecze - z czego się bierze przelew we wtrysku mniejszy i większy - czy nie własnie od zapchanej końcówki wtrysku?
Ignas - Pon Lip 08, 2013 12:50

siema potrzbuje szybkiej informacji jaki rozmiar mają wtryskiwacze w r 75 2.0 cdt 2000 r?
maciejk1980 - Wto Sie 12, 2014 00:06

gdzie mozna dostac koncowki wtryskow i ile one kosztuja nowe? na allegro nic nie wiedze, czy wystarczy je tylko przeczyscic?
dawidd - Wto Sie 12, 2014 10:43

wyczyszczeniu dużo daje. Koszt oryginalnej boscha 175zl -zamiennik ok 120zl
michalie - Wto Sie 12, 2014 14:51

Ja nigdzie nie szukałem mnie to załatwił ten co mi wtryski regenerował i wszystko zrobił na oryginałach. całkowity koszt 1200pln
Dawidovs - Wto Sie 12, 2014 15:14

michalie, jakie miałeś objawy z wtryskami?
dawidd - Wto Sie 12, 2014 21:32

objawy
1 na kompie rozjechane wartości
2 przelewy zawyżone
3 utrata mocy
4 problem z odpalaniem szczególnie gorącego silnika
5 zawyżone spalanie ON
6 falowanie obrotów
7 kopcenie na czarno, nieraz biało
itd
Jazda na wadliwych wtryskiwaczach w najgorszym wypadku doprowadzi do wypalenie tłoka i nieodwracalnego zniszczenia silnika, ale to najgorszy wypadek :)

thomassonss - Nie Mar 31, 2019 14:46

Koledzy,

Ktoś jeszcze robi próby przelewowe w tych autach :D ? czy tylko ja ciągle rzeźbię w g... :razz:

Robiłem próbę przelewową. Wyszło mi równiutko 37ml na kazdym wtrysku. Korekty są też podobne i wynoszą ponizej 1mg.

Auto pali normalnie, spalanie nawet niskie. Trochę mi brakuje mocy i upatrywałem winę właśnie we wtryskach lub turbo. regenerować, olać??

PS. Odpaliłem silnik do próby przelewowej to z listwy powrotnej tryskał mi ON i zachlapał silnik :oops: (wyłączyłem auto po kilku sek potem wsadziłem do kanisterka). To normalne zjawisko czy jakiś zworek mam walnięty?

EDIT: Podszkoliłem się z zasady działania zaworka zwrotnego, polazłem do auta. Mam ciśnienie wstepne 3,7 bar czyli norma. Paliwo płynęło zanim odpaliłem silnik (czyli z pompy HP pod maską). Skąd do cholery waliło to paliwo w tempie 20l/h???

dawidd - Nie Mar 31, 2019 20:31

thomassonss napisał/a:
Wyszło mi równiutko 37ml

to dobrze
thomassonss napisał/a:
z listwy powrotnej tryskał mi ON

prawidłowo
thomassonss napisał/a:
Mam ciśnienie wstepne 3,7 bar

dobrze
a końcowego pytanie nie rozumiem wiec nie odpowiem

thomassonss - Nie Mar 31, 2019 20:54

Ok dawidd uspokoiłeś mnie. Uczę się diesla na moim Roverze. Wyjaśnisz mi skąd się bierze tyle ON na przewodzie powrotnym? Zlatuje tamtędy nadwyżka z pompy HP pod maską?
dawidd - Nie Mar 31, 2019 21:17

zobacz na schemat mojego starego tematu
Jak popatrzysz na powrót to będziesz wiedziała skąd się bierze tam paliwo
https://www.elektroda.pl/...pic2396317.html
A gdyby Cie tak naszła ochota na regeneracje wtrysków to zobacz to:
https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=93789

thomassonss - Nie Mar 31, 2019 21:37

Dawidd znam te tematy na pamięć :mrgreen:

Za regenerację wtrysków sie nie brałem bo korekty mam w porządku, a głównie to chciałeś usunąć. Poza tym nie mam wanienki ultradźwiękowej i klucza do wtryskiwaczy. 37ml też uważam ze jest ok, zwłszcza że nie ma różnicy pomiędzy wtryskami. Ale wolałem znać zdanie dośw. kolegów.

Co do schematu to też go studiowałem zanim cokolwiek napisałem (kultura forum). Zresztą kiedyś padła pompka w baku (pierwsza usterka, trwała 2 dni zanim jeszcze znałem forum i miałem zestawy diagnostyczne, ehh wspomnienia). Ze schematu wynika że powrót z wtryskiwaczy nie ma bezpośredniego połączenia z HP, jedynie coś przez pompę CR przechodzi czego nie byłem w stanie dohrzeć..

ale skoro to norma to ok, przyjmuję do wiadomości i dziękuję za odp :-)

dawidd - Nie Mar 31, 2019 22:10

A ten przelew mierzyłes w jakim czasie ?
thomassonss - Pon Kwi 01, 2019 02:01

4 min z hakiem (naddatek gdyby się coś mialo ulać ale nic sie nie rozlalo). Silnik ciepły, trochę gazowane ale kapało tyle samo.
Test ogólnie wzorowo, gdyby nie to pół kanistra z przewodu powrotnego co mi nie dawalo spokoju. Tylko w jednej instrykcji nt. próby przelewowej znalazłem info żeby zaślepiać ten wężyk na czas testu.

dawidd - Pon Kwi 01, 2019 06:51

Jak tak to nie masz się czym martwic