Zobacz temat - Rover 200, przód od 25
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Tuning wizualny - Rover 200, przód od 25

Kamillo - Pon Gru 27, 2010 12:56
Temat postu: Rover 200, przód od 25
Zdaje sobie sprawę, że nie jestem pierwszym który wpadł na ten pomysł, ale z ręką na sercu - szukałem podobnego tematu i nie znalazłem, a przynajmniej nie znalazłem odpowiedzi na własne pytania.

Po pierwsze - jakie części wchodzą w grę? Nie orientuje się, czy np. wystarczy "nałożyć" jakiś plastik, czy musem jest wymienienie lamp, co już u mnie wyklucza ten pomysł, gdyż na przestrzeni wakacji planuję zmianę auta i nie chciałbym przed tym zbyt dużo w niego "pakować". Oczywiście interesuje mnie finalna cena takiej operacji. ;) Ktoś już się w to bawił? Pozdrawiam

dziadekc1 - Pon Gru 27, 2010 13:14

tematy byly juz poruszane...
jezeli chcesz przod od R25 to musisz wymienic caly swoj (zderzak, lampy, maska i blotniki na te od 25) innego wyjscia nie ma. koszt to zalezy gdzie i za ile znajdziesz czesci i czy beda w interesujacym Cie kolorze. ja bym liczyl minimum 600zl

wymiana samych lamp nic nie da bo nie dopasujesz ich do tego zderzaka co masz teraz... byl tez temat ze ktos robil pol zderzaka od R25 a pol od R200 ale to pewnie Cie nie interesuje

Raptile - Pon Gru 27, 2010 14:39

+ pas przedni pss nie lepiej od zr-a ?
memphisto - Sro Gru 29, 2010 00:52

Kamillo, niestety oni nie mają racji. Upierają sie i oni i 95% forum, o Pasie przednim.

Nie prawda. Wszystko pasuje + trzeba wywiercić parę dodatkowych dziurek na mocowania.

Oglądałem rozebrany R200 i R25 przykłądałem zderzaki itp.

Bez najmniejszych problemów wchodzą 2x błotniki boczne + klapa.

Zderzak łapie się idealnie środkową śrubą + boczne wkręcane w błotnik. Jedyny niefart to dolne mocowanie ale tutaj wystarczą 2 otwory.

Nie wiem jak ma się kwestia lamp bo już ich nie było, ale mierząc centymetrem wymiary otworów był takie same. Nikt mi nie wmówi, że trzeba wymieniać pas przedni. Przykładem może być NAMIKO (z forum) która ma to miałą przód z R25 bez spawania pasa przedniego.

Nie chcę polemizować o tym Pasie przednim ale wymiary pasują, ma po prostu inny wygląd.

dziadekc1 - Czw Gru 30, 2010 20:45

ja sie nie upieralem o pas;ppp
memphisto - Czw Gru 30, 2010 20:58

Cytat:
ja sie nie upieralem o pas;ppp


faktycznie zwracam honor ! :mrgreen: mój błąd

machaa2 - Sob Mar 05, 2011 20:48

HAHAHAHAHAHAHAHAHAH memphisto dałeś ciała po całej lini nie wiesz nie pisz głupot i nie wprowadzaj ludzi w błąd. PAS przedni w r200 ma mniejsze otwory na lampy niż r25. I lampa z r25 nie wejdzie w pas od r200.
memphisto - Sob Mar 05, 2011 22:14

Pominę twoje prostackie zachowanie ale nowi tak miewają : D

machaa2 napisał/a:
PAS przedni w r200 ma mniejsze otwory na lampy niż r25. I lampa z r25 nie wejdzie w pas od r200.


Dziwne jest to co piszesz no chyba że mi dzwon dźwignął pas przedni bo mi lampa z R25 weszła tylko trzeba by było śrubki przesunąć o parę cm ale poza tym to zderzak otworami pasuje itp.

Na styk bo na styk ale mnie weszła - fakt że auto jest po dzwonku lekkim z przodu i zderzak był do wymiany itp no ale lampa angielska z R25 mi weszła

Na angielskim forum zmieniają przód R200 na MG ZR masowo : )

andy37 - Czw Kwi 14, 2011 13:47

Dodam że pasowałem lampy od MG ZR do R200 i z bez wymiany błotników i maski nie wejdą lampy od ZR, do tego trzeba jeszcze pamiętać o kostkach podpinających lampy przednie bo w R200 są inne i nie pasują do lamp od ZR piszę bo właśnie takie próbowałem podpiąć. Pozatym zostaną jeszcze kable od przednich kierunków i jak tego nie masz nic nie zrobisz bez zniszczenia kostki.
bula21 - Nie Maj 01, 2011 14:28

ale po co :] ? ostatnio nie udzielałem się na forum i widzę dużo szału na takie głupie ( moim zdaniem ) modyfikacje ;] ... będziesz chciał zmienić auto i tracisz na wartości. Ja przynajmniej nie chciał bym auta które ma przód z innego modelu ;) rozumie zawieszenie, felgi, ładny lakier, ach i tak zaraz pewnie po mnie pojadą ale na forach każdy może wyrażać swoje zdanie.. ;] sory za OT a co do zmiany przodu wszystko się da POLAK POTRAFI... !
kamax_19 - Nie Maj 01, 2011 19:16

bula21, W sumie cię popieram bo jak ktoś chce przód od R25 to niech sobie R25 czy ZR-ke kupi bo takie mody to już są nie dość że kosztowne to raczej mało sensowne. Lepiej zrobić białe lampy w r200 i gładki zderzak efekt super a i koszt dużo mniejszy!!!!
Tomi - Czw Maj 05, 2011 22:10

memphisto napisał/a:
Kamillo, niestety oni nie mają racji. Upierają sie i oni i 95% forum, o Pasie przednim.

Nie prawda. Wszystko pasuje + trzeba wywiercić parę dodatkowych dziurek na mocowania.

Oglądałem rozebrany R200 i R25 przykłądałem zderzaki itp.

Bez najmniejszych problemów wchodzą 2x błotniki boczne + klapa.

Zderzak łapie się idealnie środkową śrubą + boczne wkręcane w błotnik. Jedyny niefart to dolne mocowanie ale tutaj wystarczą 2 otwory.


Muszę Cię mocno zmartwić. Lampy od 25-ki nie wchodzą do pasa przedniego od 2-setki.


Do wymiany jest element nr 1 (pas przedni) choć może belka dolna jest taka sama. Do tego do wymiany są również elementy nr 9 i 13 gdyż w 2-setce są one proste i po zamontowaniu nowego pasa wypadają w miejscu lampy 25-ki i nie da się jej zamontować. W 25-ce są one wyprofilowane na zewnątrz tak, że lampy wchodzą. Do tego takie duperele jak choćby pałąk podtrzymujący maskę, bo wypada akurat w miejscu komputera (oczywiście można o wygiąć).

[ Dodano: Czw Maj 05, 2011 22:10 ]
kamax_19 napisał/a:
bula21, W sumie cię popieram bo jak ktoś chce przód od R25 to niech sobie R25 czy ZR-ke kupi bo takie mody to już są nie dość że kosztowne to raczej mało sensowne. Lepiej zrobić białe lampy w r200 i gładki zderzak efekt super a i koszt dużo mniejszy!!!!


Prawdę mówiąc to ja nie rozumiem...

Faktem jest, że wnętrze Rovera 200 (w dobrej wersji wyposażeniowej) jest wykonane z lepszych materiałów niż 25 (o MG ZR już nie wspomnę). Ponadto Rover 200 jest tańszy w eksploatacji (końcówki drążków, czujnik, etc.) Dlatego po niewielkich modyfikacjach można mieć auto idealnie dopasowane do własnych oczekiwań... a przy tym lepsze od oryginału...

Liczę, że mój R200Vi będzie lepszy (jeśli już nie jest) od MG ZR160.

bula21 - Czw Maj 05, 2011 22:31

kupił byś takie auto ? bo ja nie ;] zakładał bym że auto było bite albo coś w tym stylu..
Tomi - Czw Maj 05, 2011 22:40

bula21 napisał/a:
kupił byś takie auto ? bo ja nie ;] zakładał bym że auto było bite albo coś w tym stylu..


W sytuacji gdy auto ma 3, 5 lub 7 lat to faktycznie ma znaczenie. W przypadku samochodu powyżej 10 lat najważniejszy jest stan samochodu. Jeśli samochód będzie dopieszczony, to z pewnością znajdzie wielu amatorów i będzie znacznie więcej warte od gołej serii.

R-200 - Sob Maj 07, 2011 00:43

To nic trudnego wymienić przód w 200 na 25. Potrzebne są tylko elementy z przodu 25 tj zderzak i przód razem z okularem, wszystko pasuje bo wymiary nadwozia w tym miejscu takie same. :lol: :lol: :lol:

[ Dodano: Sob Maj 07, 2011 00:43 ]
Właśnie taki widziałem.

Tomi - Sob Maj 07, 2011 10:09

R-200 napisał/a:
To nic trudnego wymienić przód w 200 na 25. Potrzebne są tylko elementy z przodu 25 tj zderzak i przód razem z okularem, wszystko pasuje bo wymiary nadwozia w tym miejscu takie same. :lol: :lol: :lol:


Czy to robiłeś czy tylko teoretyzujesz?

[ Dodano: Sob Maj 07, 2011 09:38 ]
Zapoznaj się z tym co napisałem powyżej (w poście ze schematem blach) i ustosunkuj się do tego.

[ Dodano: Sob Maj 07, 2011 10:09 ]
andy37 napisał/a:
Dodam że pasowałem lampy od MG ZR do R200 i z bez wymiany błotników i maski nie wejdą lampy od ZR, do tego trzeba jeszcze pamiętać o kostkach podpinających lampy przednie bo w R200 są inne i nie pasują do lamp od ZR piszę bo właśnie takie próbowałem podpiąć. Pozatym zostaną jeszcze kable od przednich kierunków i jak tego nie masz nic nie zrobisz bez zniszczenia kostki.


Do tego trzeba mieć świadomość, że elektryka w R200 i R25/ZR jest trochę inna (mowa o światłach). Nie mówię tu o innych kostkach ale zasadzie działania. W R200 jest żarówka H4. W R25/ZR są żarówki H7 i H1. Co to powoduje. Podczas zmiany świateł z mijania na drogowe w 2-setce te pierwsze gasną (tego nie widać, bo ta sama żarówka). W przypadku lamp od 25/ZR jest widoczne, gdyż są to osobne lampy. Nie wiem, czy nie będzie problemów na przeglądzie, że światła mijania nie świecą się razem z drogowymi.

Wygląda to tak:



Zamiast tak:

R-200 - Pon Maj 09, 2011 01:12

Robiłem to trzy lata temu i bardzo dobrze wygląda, mało tego, światła to nieporównywalna sprawa. Dzień do nocy. Drobiazgi typu - ma świecić to każdy szanujący się zakład załatwia na gotowo tak jak ma być. Dodałbym załącznik ale ma 1Mb i nie chce wejść.
kondzio508 - Pon Maj 09, 2011 06:44

R-200,

pas wymieniałes przedni ?

podeslij fotki jak mozesz na kondzio698@wp.pl

z góry dzięki .

Tomi - Pon Maj 09, 2011 09:49

R-200 napisał/a:
Robiłem to trzy lata temu i bardzo dobrze wygląda, mało tego, światła to nieporównywalna sprawa. Dzień do nocy. Drobiazgi typu - ma świecić to każdy szanujący się zakład załatwia na gotowo tak jak ma być. Dodałbym załącznik ale ma 1Mb i nie chce wejść.


Jeśli to mozliwe podeślij fotki tych końcowych blach, które stykają się z pasem przednim. Tych, które w 2-setce są na wprost, a w 25 i ZR wychodzą na zewnątrz omijając lampy.
Na tym powinno być widać, że te boczne blachy idą na wprost (w R200)


... i rozchodzi się na zewnątrz w 25/ZR


dziadekc1 - Pon Maj 09, 2011 09:49

R-200 napisał/a:
Robiłem to trzy lata temu i bardzo dobrze wygląda, mało tego, światła to nieporównywalna sprawa. Dzień do nocy. Drobiazgi typu - ma świecić to każdy szanujący się zakład załatwia na gotowo tak jak ma być. Dodałbym załącznik ale ma 1Mb i nie chce wejść.


zawsze mozesz wrzucic na jakis serwer a zainteresowane osoby sobie pobiora :razz:

Tomi - Pon Maj 09, 2011 09:58

Dla tych, którzy niedowidzą, proszę zwrócić uwagę na ilość miajsca przy otworze na lejek do zbiornika płynu do spryskiwaczy i na to, na ile pas przedni wychodzi (razem z wzmocnieniami) poza górną krawędź montażu błotnika. W R200 wszystko się kończy na wysokości górnej belki i pod kątem prostym schodzi do dołu. W R25/ZR pas przedni (dokładnie okular lampy) wychodzi wyraźnie poza górną krawędź montażu dłotnika i górnej belki. Ilość miejsca od otworu (jest w tym samym miejscu w obu autach) na dole do ścianki jest nieporównywalnie większa w R25/ZR. To jest właśnie miejsce na lampę.
Krzysi3k - Pon Maj 09, 2011 10:09

Tomi, jakoś namiko też miała R200 z przodem od R25, więc nie wiem o co Ci w tym momencie chodzi... Da się zmienić przód i tyle :)
Tomi - Pon Maj 09, 2011 10:42

Nie wiem, czy wiesz, że ja robiłem to 3 tygodnie temu i chciałem to zrobić fachowo, tak jak powinno być, a nie na takiej zasadzie:

http://www.youtube.com/wa...feature=related

W momencie gdy pas przedni był u mnie zdjęty przymierzałem pas od R25. Oczywiście można tego nie wymieniać, tylko ztuningować te elementy młotem.

To, że ktoś miał zrobione nie jest argumentem, bo nie wiesz dlaczego i jak bo jak dobrze było zrobione. Ja piszę jedynie o swoich doświadczeniach, które są jeszcze dość świeże.

Raptile - Pon Maj 09, 2011 12:10

Tomi, :rotfl:

Tomi mogł bys mi podesłać kosztorys takiej zabawy na pw ? w sensie swap 200-->Zr

Tomi - Pon Maj 09, 2011 16:21

Wszystko zależy ile weźmie od Ciebie blacharz/lakiernik

Potrzebujesz:
- maska,
- błotnik (ze wspornikami) x 2,
- zderzak,
- wzmocnienie zderzaka,
- pas przedni (najlepiej kupić używany, bo od razu z tymi właściwie wyprofilowanymi blachami),
- reflektory x 2,
- kierunkowskazy x 2,
- pręt podtrzymujący maskę (lub wyginać swój),
- kierunkowskazy na błotniki (białe),
- lusterka x 2.


takie same są halogeny i chyba nadkola.

Do tego przeróbka instalacji reflektorów i lusterek.

[ Dodano: Pon Maj 09, 2011 16:21 ]
A!! No i zderzak, blenda i spoiler na tył, progi, malowanie listew na drzwiach i błotnikach, malowanie klamek.

R-200 - Pon Maj 09, 2011 19:25

To samo wynika z budowy pojazdu. Jeśli chcesz zmienić sobie przód na inny to musisz zmienić elementy które tam występują jeśli ma to być w odpowiedniej jakości. Tuning młotkiem na wiele się nie zda. Cały przód trzeba zmieniać, zarówno blachy jak i inne rzeczy. :roll: :roll:
Tomi - Pon Maj 09, 2011 20:01

Tak ale trwała dyskusja, w której było słychać głosy, że nawet pasa przedniego nie trzeba wymieniać... a co dopiero głębsze blachy pod pasem przednim.

Nawet dziś oglądałem te elementy i nie ma opcji bez wymiany tych blach lub tuningu ich młotkiem aby lampy od 25/ZR tam weszły.

Na spocie mogę zrobić zdjęcia aby było widać różnicę... jeśli dla kogoś wrzucone przeze mnie są niewystarczające.