Zobacz temat - [R45] podgrzewanie lusterek
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS - [R45] podgrzewanie lusterek

litwin - Czw Gru 30, 2010 12:02
Temat postu: [R45] podgrzewanie lusterek
Witam, mam pytanie dotyczące podgrzewania lusterek. Kiedy powinno się włączyc? Tylna szyba grzeje lusterka nie. Czy ich ogrzewanie ma osobny bezpiecznik? Jeśli tak, gdzie go szukac? Pozdrawiam.
kasjopea - Czw Gru 30, 2010 12:28

Ogrzewanie lusterek włącza się po przekręceniu kluczyka na pozycję II. W 400 jest to bezpiecznik nr 13 za schowkiem kierowcy. W 45 nie wiem.
andrew0503 - Czw Gru 30, 2010 13:27

W 45 bezpiecznik nr. 26 (15A)
litwin - Czw Gru 30, 2010 14:13

Spawdziłem bezpieczniki, są ok. Sprawdziłem napięcie na przewodach od lusterek, od kierowcy jest, od pasażera nie ma napięcia. Oba lusterka zimne jak cała okolica.
Alexi - Czw Gru 30, 2010 14:21

W R45 na lusterkach mam taka samą nalepkę jak włącznik od podgrzewania szyby tylnej. Więc moim zdaniem tym włącznikiem załącza się grzanie lusterek.
litwin - Czw Gru 30, 2010 14:24

Grzanie włącza się jak wcześniej jest napisane, napięcie na lusterku kierowcy mam po przekręceniu kluczyka w stacyjce, ale w drugim nie ma :( Ale tak jak pisa lem, oba nadal zimne.
gregor13 - Pią Gru 31, 2010 13:26

U mnie lewe grzeje, w prawym jest napięcie, ale nie grzeje. Zamówiłem sobie więc matę na allegro i czeka mnie mała robótka.

[ Dodano: Pią Gru 31, 2010 13:26 ]
Wczoraj zamówione, dziś... już zrobione :grin: Nareszcie grzeje. A stara mata wcale nie wyglądała na uszkodzoną :!:

Zakup z tej aukcji:
http://allegro.pl/show_item.php?item=1389713847

Trzeba było tylko lekko zmodyfikować plastik, tzn. wykonać dwa nowe otwory w obudowie i ścisnąć konektorki na przewodach.

darku1973 - Pon Sty 03, 2011 20:39

zazwyczaj w 99% to padają maty grzewcze ponieważ podgrzewanie lusterka włączają się automatycznie po przekręceniu kluczyka a przy niższych temperaturach grzeją prawie non stop i maty się szybko zużywają a czasami przepalają lusterka występuje tak jak by rdza lepsze rozwiązanie jest w 600 ręczne ale tak to w 400 producent wymyślił tak jak z środkowym nawiewem z kratki niby ma to ułatwić a sprawia problem, ja osobiście polecam sam wkład lusterka z mata grzewcza wtedy ma się pewność że na 100% będzie dłużej grzało

http://moto.allegro.pl/ro...1392066975.html

BoloSr - Pon Sty 03, 2011 21:01

gregor13 napisał/a:
U mnie lewe grzeje, w prawym jest napięcie, ale nie grzeje. Zamówiłem sobie więc matę na allegro i czeka mnie mała robótka.

[ Dodano: Pią Gru 31, 2010 13:26 ]
Wczoraj zamówione, dziś... już zrobione :grin: Nareszcie grzeje. A stara mata wcale nie wyglądała na uszkodzoną :!:

Zakup z tej aukcji:
http://allegro.pl/show_item.php?item=1389713847

Trzeba było tylko lekko zmodyfikować plastik, tzn. wykonać dwa nowe otwory w obudowie i ścisnąć konektorki na przewodach.

a jak sie dobrales do tych lusterek bo ja juz raz probowalem i sobie odposcilem temat a maty mam bo lusterka zimne :(

gregor13 - Pon Sty 03, 2011 23:09

Sterujesz lusterkiem na maxa w stronę kabiny, aby szkło odstawało na zewnątrz. Wkrętaczkiem wypychasz szkło na zewnątrz - trochę lekkich manewrów i powinno wyskoczyć z zatrzasków. Rozpinasz przewody i gotowe. Teraz trzeba podgrzać suszarką obudowę szkła, aby lekko z niej wyszło, potem zrywasz starą matę i zmywasz pozostałości kleju. Naklejasz nową matę i znów trzeba suszarką rozgrzać plastik, aby szkło weszło. Ja musiałem w tym plastiku zrobić nowe otwory pod wsuwki. Montaż też w sumie łatwy. Było to gdzieś opisane na forum. Teraz żałuję, że nie zamówiłem od razu dwóch mat - ta nowa grzeje zdecydowanie lepiej od fabrycznej.
BoloSr - Wto Sty 04, 2011 10:28

gregor13 napisał/a:
Sterujesz lusterkiem na maxa w stronę kabiny, aby szkło odstawało na zewnątrz. Wkrętaczkiem wypychasz szkło na zewnątrz - trochę lekkich manewrów i powinno wyskoczyć z zatrzasków. Rozpinasz przewody i gotowe. Teraz trzeba podgrzać suszarką obudowę szkła, aby lekko z niej wyszło, potem zrywasz starą matę i zmywasz pozostałości kleju. Naklejasz nową matę i znów trzeba suszarką rozgrzać plastik, aby szkło weszło. Ja musiałem w tym plastiku zrobić nowe otwory pod wsuwki. Montaż też w sumie łatwy. Było to gdzieś opisane na forum. Teraz żałuję, że nie zamówiłem od razu dwóch mat - ta nowa grzeje zdecydowanie lepiej od fabrycznej.


oki bede walczyl jak troche cieplej sie zrobi :)

shilus82 - Wto Sty 04, 2011 12:46

maty matami, a ja wymieniłem cały wkład na asferyczny z podgrzewaniem i nie ma problemu martwego pola. Co prawda na razie po stronie pasażera, ale jak się cieplej zrobi troszkę to i kierowcy też zmienię. Mata w lusterku pasażera jest mniejsza niż oryginał, ale za to lepiej grzeje, wkład bez problemu wszedł w oryginalny plastik, trzeba było konektorki zmienić na mniejsze,bo oryginalne nie chciały 3mać, ale zapalniczka i koszulka termokurczliwa dały radę :)