Zobacz temat - [R75] Ciężko wchodzą biegi
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 75, MG ZT - [R75] Ciężko wchodzą biegi

Professor - Nie Sty 09, 2011 04:23
Temat postu: [R75] Ciężko wchodzą biegi
Witam wszystkich! Znalazłem i przeczytałem kilka postów dotyczących problemów ze sprzęgłem i biegami w R 75, jednak nadal nie mogę zidentyfikować usterki. Bardzo proszę o pomoc! Problem jest taki:

- od pewnego czasu przy ruszaniu zaczęły się zacinać wszystkie biegi. Na zgaszonym silniku wchodzą idealnie, ale jak odpalam, wciskam sprzęgło, próbuję włożyć 1 - nie wchodzi, 2 też nic i tak po kolei. Puszczam sprzęgło, wciskam ponownie - wchodzi bez problemu. Tak się działo przez miesiąc, pojechałem do mechanika, odpowietrzył cały układ, sprawdził czy nie ma wycieków na pompce i wysprzęgliku - wszystko było ok. Po krótkim czasie zaczęło się powtarzać. Na kolejnej wizycie mechanik wykrył, że wyrobiły się gumki na cięgnach, wymienił cały wybierak wraz z linkami, podczas wymiany okazało się, że automat wybierania biegów na skrzyni ma lekki luz. Wymiana wodzików i kolejne odpowietrzenie nic nie dało. Problem występuje nadal, jak próbuję włożyć na siłę na uruchomionym silniku, to słychać lekki zgrzyt i biegi nie chcą wejść, natomiast jak zgaszę silnik, włożę jedynkę i odpalę, to najpierw słychać podobny zgrzyt, jak ruszam i wkładam 2, 3, 4 to jest dobrze i zgrzyt znika. Zdarza się też, że na wolniejszych obrotach w trakcie jazdy nie wchodzi żaden z biegów. W czym może być problem - automat wybierania biegów na skrzyni z synchronizatorami, koło dwumasowe, docisk, olej w skrzyni czy w ogóle skrzynia do wymiany?

Będę bardzo wdzięczny za porady!!!

Pieta - Nie Sty 09, 2011 11:17

Jeżeli z wysprzeglika nie cieknie i pompka sucha, najprawdopodobniej masz problem z zaworkiem zwrotnym i uszczelnieniami wewnątrz pompki. Nie ma przecieków a mino to sprzęgła nie wysprzęgla z powodu tego, że jak wciskasz pedał, płyn zamiast iść do wysprzeglika cofa się za tłok w pompce. Dlatego czasami pomaga kilkukrotne dynamiczne podpompowanie.

Masz do wymiany pompkę sprzegła.
Dla informacji, pompki do benzynowego, diesla, zarówno z kierownicą z lewej jak i z prawej są takie same. Róznica jest w kształcie przewodu. W samochodzie możesz wymienić samą pomkę.

Nastepnym razem zanim zapytasz zajżyj tutaj. Jest tam mnustwo informacji na temat twojego problemu i nie tylko
http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=54757

Professor - Nie Sty 09, 2011 16:16
Temat postu: Dziękuję za info!
A mógłbyś podpowiedzieć w jaki sposób sprawdzić to o czym piszesz:

"Nie ma przecieków a mimo to sprzęgła nie wysprzęgla z powodu tego, że jak wciskasz pedał, płyn zamiast iść do wysprzeglika cofa się za tłok w pompce."

Chodzi o to, by wykluczyć pozostałe możliwości i mieć 100% pewności, że to właśnie pompka nawala.

Pieta - Nie Sty 09, 2011 20:43

Ubywa ci płynu?
Sprawdź również cały przewód od wysprzęglika do pompki, czy nie ma przecieków.
Sprawdź pod spodem na łaczeniu skrzyni biegów i silnika czy nie jest mokro. Jeżli widać ślady przecieków płynu ta oznacza, że wysprzęglik puszcza.
Jeżeli nie to znaczy, że nie masz przecieków i wina pompki jest w 100%.
Może źle odpowietrzony układ i źle uzupełniony płyn. Przed wlaniem płynu trzeba wyjąć ze zbiorniczka pomki gumowy kapturek.

domel-x - Nie Sty 09, 2011 22:45

napisz do Boncky, on jest od pompek :wink:
http://forum.roverki.eu/p...profile&u=10321

Professor - Pon Sty 10, 2011 02:05

Właśnie dzisiaj zauważyłem, że jak biegi nie wchodzą i wkładam jedynkę na zgaszonym silniku a następnie odpalam, to oprócz zgrzytu tez są lekkie drgawki na pedale sprzęgła. Kiedyś już były podobne zajścia. W trakcie jazdy natomiast jak szybko i mocno dociskam sprzęgło, to nic się nie dzieję, chodzi jak w zegarku. Ok, w tygodniu sprawdzę wszystko jeszcze raz zgodnie z zaleceniami i odpowietrzę układ. Jak wykonam te wszystkie zabiegi i przetestuję, to napisze jak wygląda sytuacja! Gdyby się okazało, że to pompka - czy opłaca się regenerować?
domel-x - Pon Sty 10, 2011 08:24

Professor napisał/a:
czy opłaca się regenerować?

oczywiscie lub opcja BMW z czego ja zkozystałem i ponad dwa lata spokuj :mrgreen: odpukać :razz:

Warager - Pon Sty 10, 2011 09:24

Nie widziałem żebyś napisał, czy płynu ubywa, ale sprawdż końcówkę do odpowietrzania układu, może wyrobił się gwint w środku końcówki przewodu pod maską masz mały wyciek i od tego ci się zapowietrza.

pozdrawiam

apples - Pon Sty 10, 2011 09:29

Professor napisał/a:
zgrzytu tez są lekkie drgawki na pedale sprzęgła.
Wychodzi na to że kończy się tarcza sprzęgła. Może też być koło dwumasowe. Czy próbowałeś ruszać z 2 biegu i w ten sposób sprawdzić koło dwumasowe?
Sprawdź płyn w zbiorniczku pompki tak jak piszą koledzy.
Jaki masz przebieg?

sebols - Pon Sty 10, 2011 19:30
Temat postu: [R75] Ciężko wchodzą biegi
Miałem dokładnie taki sam problem tzn. pedał sprzędła łapał dopiero przy samej podłodze.
Najgorsze, że nic nie zapowiadało nadciągających kłopotów o dziwo następnego dnia sprzęgło znowu zachowywało się normalnie. Po kilku dniach znowu to samo ledwo wchodziły biegi z pracy do domu wracałem mocno zestresowany, że zaraz nie ruszę ze świateł.
Autko postało sobie (weekend) nie używane do poniedziałku w niedziele jeszcze sprawdzałem na wyłączonym silniku że jest bez zmian a dzisiaj wsiadam żeby jakoś dotelepać się do mechanika a tu niespodzianka! sprzęgło znowu reaguje normalnie. I ktoś wie o co tu chodzi ?

Dodam tylko że wycieków nie zauważyłem a wysprzęglik, wraz z dociskiem i tarczą wymieniane były w zeszłym roku.

domel-x - Pon Sty 10, 2011 20:03

sebols, moze cos z zaworkiem zwrotnym,pompka pewnie do wymiany
sebols - Sro Sty 12, 2011 06:01

domel-x napisał/a:
sebols, moze cos z zaworkiem zwrotnym,pompka pewnie do wymiany

A może to być wina źle odpowietrzonego sprzęgła ?
Jak był mróź problemu nie było (gęstszy płyn?), pojawił się po ociepleniu.
Być może mam jakąś wędrującą bańkę powietrza, słuszna koncepcja ?

Professor - Sro Sty 12, 2011 19:42

Teraz już wiem na czym polega problem - poszła pompka i tarcza, wrrrrr :))) Jedno i drugie było z LUKa (proszę nie traktować tego jako reklamy, tylko jako doświadczenie z wyrobem od konkretnego producenta), założone ponad 1,5 roku temu w tym samym czasie, a dzisiaj jest do wymiany. Pozostałe elementy są w dobrym stanie. W sumie i tak dość długo wytrzymało, aczkolwiek powinno moim zdaniem pochodzić trochę dłużej. Pompkę spróbuję zregenerować, zobaczymy ile przetrwa, co do tarczy to raczej założę nową. Wszystkim bardzo dziękuję za uwagi i podpowiedzi! Drogi szerszej niż samochód i jak najmniej miśków!!! :)
apples - Sro Sty 12, 2011 20:16

Professor napisał/a:
co do tarczy to raczej założę nową.
http://forum.roverki.eu/v...p=469848#469848
sebols - Pon Sty 17, 2011 17:30

domel-x napisał/a:
sebols, moze cos z zaworkiem zwrotnym,pompka pewnie do wymiany

No niestety miałeś rację "poleciała" pompa sprzęgła, wyciekał płyn co było widoczne po otwarciu maski.

Biję się teraz z myślami czy kupić nową (TomaTeam 1000 PLN orginał), czy skorzystać z opcji regeneracji ?
Możecie podzielić się własnymi doświadczeniami w tej kwestii ?
Od razu dodam, że głównie zależy mi na spokoju na jakieś następne 135 tyś. (po tylu padła mi obecna pompa).

apples - Pon Sty 17, 2011 18:44

sebols napisał/a:
Biję się teraz z myślami czy kupić nową (TomaTeam 1000 PLN orginał), czy skorzystać z opcji regeneracji ?
wyjdzie taniej http://cgi.ebay.co.uk/CLU...=item20b074a17c :wink:
longer86 - Sob Sty 29, 2011 01:14

podepnę sie pod temat... nie wiem czy właściwy bo pełno tutaj podobnych.

Pojawił się u mnie w R75 nagle problem z biegami... jakiś czas temu wymieniałem pompkę bo przy dłuższym przytrzymaniu wciśniętego sprzęgła auto ruszało, pompka przepuszczała płyn. Od wczoraj Problem jest taki, że nagle jest problem z wrzuceniem któregokolwiek biegu od 1 po R przy odpalonym silniku. Jak zgaszę wszystko chodzi idealnie. Jutro jeszcze sprawdzę poziom płynu i odpowietrzę układ. Czy takie objawy wskazują na wysprzęglik? dodam jeszcze, że z 2 tygodnie temu po odpaleniu auta pedał sprzęgła został mi w podłodze, po odciagnięciu ręką wszystko było ok aż do teraz

sebols - Sro Kwi 06, 2011 08:32
Temat postu: [R75] Sprzęgło - znowu się zbuntowało
Wymieniłem w zeszłym roku wysprzęglik wraz z tarczą i dociskiem a na początku tego roku pompę i... znowu to samo, czyli pedał przy ziemi, nie można wrzucić biegu.
Panowie i Panie, czy coś jeszcze może być za to odpowiedzialne poza wyżej wymienionymi częściami ?
Przez trzy miesiące od wymiany pompy wszystko chodziło jak malina, zero symptomów że coś jest nie tak.

0L0 - Sro Kwi 06, 2011 08:50

Sprawdź czy masz płyn w zbiorniczku wyrównawczym.
domel-x - Sro Kwi 06, 2011 09:52

witam,
-wsadż łape pod skrzynie zobacz czy wysprzeglik cieknie
-zobacz czy jest płyn ,ewentualnie dolej i spróbuj odpowietrzyc układ
-mozesz tez sprawdzic szybkozłączke
pompe kupiłes nową czy używka, regeneracja?
co sie dzieje jak pedał sam cofniesz też wpada z powrotem?

sebols - Sro Kwi 06, 2011 10:01

domel-x napisał/a:
witam,
...pompe kupiłes nową czy używka, regeneracja?
co sie dzieje jak pedał sam cofniesz też wpada z powrotem?


Pompę kupiłem nową, starą sobie zostawiłem do ewentualnej regeneracji.
Pedał sam się cofa nie wpada, jednak oporu nie stawia tak jak przy normalnie działającym sprzęgle.
Jednak nie "lata" mi tak luźno jak wtedy kiedy padła mi pompa.
Resztę sprawdzę po powrocie z pracy do domu.

kris-tofer - Sro Kwi 06, 2011 11:01

dolać płynu i odpowietrzyć układ, tyle razy na forum było o tym mówione...
jak to zrobisz to duże prawdopodobieństwo że jeszcze sporo pojeździsz, ale będziesz musiał raz na jakiś czas dolać i odpowietrzyć układ.

sebols - Sro Kwi 06, 2011 11:17

kris-tofer napisał/a:
dolać płynu i odpowietrzyć układ, tyle razy na forum było o tym mówione...
jak to zrobisz to duże prawdopodobieństwo że jeszcze sporo pojeździsz, ale będziesz musiał raz na jakiś czas dolać i odpowietrzyć układ.


Tak, tak, wszystko ładnie pięknie ale nie powinno się tak dziać bo jak pisałem wszystko zostało wymienione na nowe a jak wiemy zużycie tych części to jakieś 100-130 tyś km. Więc gdzie i czemu "uciedkł" płyn ?? ?
O to jest pytanie które spędza mi sen z powiek. :smile:

kris-tofer - Sro Kwi 06, 2011 11:23

sebols napisał/a:
O to jest pytanie które spędza mi sen z powiek. :smile:


nie bawmy się tu w filozofów, bo jeszcze nie jedna rzecz Cię zaskoczy :)
ja też do swojego roverka wjechałem z kompletnym nowym sprzęgłem (pompka już dwa wysprzęgliki, tarcza, docisk) rok temu i w koło panie Macieju odpowietrzać muszę już od pół roku. Odpowietrzam sobie raz lub dwa w miesiącu.

sebols - Sro Kwi 06, 2011 12:04

kris-tofer napisał/a:
...
ja też do swojego roverka wjechałem z kompletnym nowym sprzęgłem (pompka już dwa wysprzęgliki, tarcza, docisk) rok temu i w koło panie Macieju odpowietrzać muszę już od pół roku. Odpowietrzam sobie raz lub dwa w miesiącu.


Weź mnie nie dobijaj, żona mnie z tym Roverem z domu wygoni :)

apples - Sro Kwi 06, 2011 12:12

sebols, sprawdź złączkę łączącą przewód pompki z wysprzęglikiem.


Dziwne rzeczy niektórym się dzieją z tym sprzęgłem krótko po wymianie na nowe. Ja zakładałem jakiś czas temu nowe i póki co wszystko OK. Może dlatego że robiłem to samemu. :smile:
Podejrzewam, że u niektórych osób powodem padających pompek jest to, że "fachowcy" jak odpowietrzają i zalewają nowym płynem układ, nie robią tego sterylnie. Wystarczy trochę "piachu" na rękach lub na tym czym uzupełniają płyn w zbiorniczku i pompkę po jakimś czasie szlak trafia.

sebols - Sro Kwi 06, 2011 12:25

Dzięki wszystkim za pomoc, posprawdzam to o czym pisaliście a że mechanik u którego wymieniałem wysprzęglik i pompkę też jest umówiony to zdam relację jak to się skończyło.
motoitalia - Pon Sty 16, 2012 20:59

witam
gdy tylko spadły temperatury na minusowe zaczęły mi ciężko wchodzić biegi, po rozgrzaniu wraca do normy. Jaka może być przyczyna? co tam może zamarzać? mam diesla jesli ma to znaczenie

jupik - Pon Sty 16, 2012 22:48

motoitalia napisał/a:
witam
gdy tylko spadły temperatury na minusowe zaczęły mi ciężko wchodzić biegi, po rozgrzaniu wraca do normy. Jaka może być przyczyna? co tam może zamarzać? mam diesla jesli ma to znaczenie

Nie tyle zamarzać co olej w skrzyni biegów staje się na skutek niskiej temperatury gęsty i to dlatego biegi ciężej wchodzą gdy już trochę się rozrusza wszystko wraca do normy.To jest normalne zjawisko

sash997 - Pon Sty 16, 2012 23:04

jakby coś zamarzło to byś wcale nie wrzucił i tak na przyszłość jak nie bedziesz mógł podczas mrozu :mrgreen: ruszyć gałka do przodu ani do tyłu to nie szarp na chama bo coś urwiesz tylko odpal i poczekaj aż sie cięgna podgrzeją i samo odpuści
Boncky - Wto Sty 17, 2012 10:55

i każdy ma trochę racji, co do minusowych temp i problemem z lewarkiem, wina stoi głownie w starym oleju w skrzyni, polecam na wymianę na taki jak fabryka przykazała i zmiana jest olbrzymia. Najlepiej po prostu sprawdzić jak wchodzą biegi i jak pracuje lewarek przed odpaleniem i zaraz po odpaleniu, jeżeli jest ciężko a po 3 minutach już ok to olej do wymiany.

Co do wiecznej walki ze sprzęgłem:
Jak ktoś wymieni komplet, zrobi to dobrze I TUTAJ JEST PROBLEM, bo 80% mechaników nie robi tego dobrze i macie Never Ending Story:) zaczyna się od wymiany na raty, tzn nowa pompka na stare sprzęgło ( pompa pada jak z bicza strzelił) lub w odwrotnej kolejności.
Potem mamy tych co wymienili wszystko, tutaj znowu problem bo mechanik nie odpowietrzył prawidłowo układu i tutaj 90%... bo oni wiedzą lepiej i pompują jak hamulce - pompa jest zapowietrzona, pada znowu szybko. Kolejny element to nie płukanie układu - mamy nagar i pompka znowu pada szybko !

I też często znajdują się magicy, tzn - dolewają płynu do gumowego wkładu :beczy: i to się zdarza często... lub wlewają kompresorem na zamontowanej pompie płyn przez odpowietrznik - to też jest często - skutek - rozwalone uszczelnienie na zaworze.

I ostatnia grupa to magicy - wczoraj miałem jednego co mu tłok nie wchodził w korpus, więc owy Pany rozgrzał palnikiem pompkę - obudowę i tłok i próbował włożyć, oczywiście rozwalił wszystko, zaznaczam - wszystko :)

Nie wiecie ile mechanik wam cudów pod maską robi, nie macie nawet pojęcia... :)

Ja robiłem sprzęgło sam, wszystko na raz 3 lata spokoju, prawie 90tys w mieście bez żadnej awari... psuły się inne sprawy, ale nie sprzęgło.

haszczyc - Wto Sty 17, 2012 11:20

Boncky napisał/a:
I też często znajdują się magicy, tzn - dolewają płynu do gumowego wkładu
to chyba moja przypadłość tu opisywana :grin:
Boncky - Wto Sty 17, 2012 12:13

haszczyc napisał/a:
Boncky napisał/a:
I też często znajdują się magicy, tzn - dolewają płynu do gumowego wkładu
to chyba moja przypadłość tu opisywana :grin:


Jesteś jednym z wielu :DDD ja już widziałem takie cuda.. ale ostatnio Hit z Palnikiem jest TOP 1 :D :lol:

dafit - Wto Sty 17, 2012 16:28

sash997 napisał/a:
nie szarp na chama bo coś urwiesz


taa ja mam ten sam problem ostatnio z biegami (ciężko wchodzą nierozgrzane) i już dwa razy ciegno zakładałem bo zleciało z tej kulki, muszę się w końcu wziąć za wymianę tego oleju,
tylko....
Boncky napisał/a:
jak pracuje lewarek przed odpaleniem i zaraz po odpaleniu

u mnie właśnie przed odpaleniem wchodzą biegi ok, czy to na pewno wina oleju czy co inne? ale problemy też zaczęły się w niskich temp.

sash997 - Wto Sty 17, 2012 16:39

a mi sie cięgna przy dużych mrozach zamarzają i wogule gałką nie idzie ruszyć,ale odpali sie pochodzi 2 min i jest OK
Boncky - Wto Sty 17, 2012 16:51

dafit napisał/a:
sash997 napisał/a:
nie szarp na chama bo coś urwiesz


taa ja mam ten sam problem ostatnio z biegami (ciężko wchodzą nierozgrzane) i już dwa razy ciegno zakładałem bo zleciało z tej kulki, muszę się w końcu wziąć za wymianę tego oleju,
tylko....
Boncky napisał/a:
jak pracuje lewarek przed odpaleniem i zaraz po odpaleniu

u mnie właśnie przed odpaleniem wchodzą biegi ok, czy to na pewno wina oleju czy co inne? ale problemy też zaczęły się w niskich temp.


obojętnie czy nie odpalony czy odpalony, gałka biegów musi tutaj i tutaj chodzić ciężko, jeżeli jednak jest problem tylko po odpaleniu sprawdz poziom płynu w pompce - albo masz go za mało albo jest brudny

dafit - Wto Sty 17, 2012 16:54

Boncky napisał/a:
jeżeli jednak jest problem tylko po odpaleniu sprawdz poziom płynu w pompce - albo masz go za mało albo jest brudny

ok, dzięki za pomoc :wink:

Radoskur - Sro Lut 15, 2012 21:54

Witam i dzięki że tu Jesteście

Jestem posiadaczem Rover'a 75 od niespełna 3 miesięcy. Dziś pojawił się problem związany ze zmianą biegów. Wiem że temat był wielokrotnie wałkowany (trochę już o tym poczytałem), ale może dla kogoś te objawy będą oczywiste i zdiagnozuje problem ad hoc co znacznie ułatwiłoby mi sprawę.

1Po pierwsze mam problem z wrzuceniem 1-ego biegu, ale po zdjęciu nogi ze sprzęgła i ponownym dociśnięciu bieg wskakuje.
2Przy włączonym silniku nie jestem w stanie wogóle wrzucić biegu wstecznego. Po wyłączeniu silnika bieg wskakuje bez problemu.
3Po wrzuceniu 4-tego biegu i nie dociśnięciu go mocno do końca zdarza się, że bieg wyskakuje.
4Ogólnie wszystkie biegi chodzą ciężej, ale proces ten postępuje stopniowo i do dziś nie był aż tak zauważalny.
5Wszystkie biegi (łącznie ze wstecznym) wskakują w miarę przyzwoicie po kilkukrotnym podpompowaniu pedałem sprzęgła.
6Zmianie biegów nie towarzyszą żadne niepokojące odgłosy.

Z kwestii, które jak się domyślam mogą mieć jeszcze znaczenie, wiem, że w samochodzie wymieniane były:
1wysprzęglik-marzec 2008
2korpus pompki sprzęgła 2009
3koło dwumasowe 2011

Jak ktoś wie w czym tkwi problem będę wdzięczny za pomoc.
Pozdrawiam.

7Tomi - Sro Lut 15, 2012 23:39

Radoskur napisał/a:

Jak ktoś wie w czym tkwi problem będę wdzięczny za pomoc.
Pozdrawiam.


Na dzień dobry sprawdź połączenie linek od lewarka do skrzyni. Są tam takie metalowo-gumowe kapturki i niestety czasem wyrabia się guma i stąd efekty z biegami.

Druga sprawa. Wyglądana to, że zapowietrza Ci sie układ skoro po podpomowaniu pomaga. Może to być pompka sprzegła lub często zdarza się, że odpowietrznik przepuszcza płyn.

PD - Sob Lut 18, 2012 15:51

właśnie tak mi się stało ze odpowietrznik przepuszcza płyn i co kilka dni pedał sprzęgła jest coraz niżej
a mam pytanie do wtajemniczonych czy wie ktoś jaki jest gwint na tym zaworku?

kranik01 - Sro Kwi 16, 2014 17:28

Witam, postanowiłem podpiąć się pod temat, ponieważ zaczęły występować u mnie problemy z biegami, mianowicie podczas jazdy biegi strasznie ciężko wchodzą, trzeba się z nimi siłować, na postoju jest wszystko ok.

Podczas ruszania autem bardzo szarpie, nie jest to pojedyncze szarpnięcie tylko wielokrotne poszarpywania, z drugiego biegu jest jeszcze gorzej.

Pedał sprzęgła nie zapada się, jest tak jak powinien być.

Dodam jeszcze, że problem z biegami pojawił się nagle podczas dosyć gwałtownego ruszenia spod świateł.

Czy ktoś orientuję się co może być przyczyną takich problemów?

wellman - Sro Kwi 16, 2014 21:41

Niedawno sam miałem podobny problem, mimo wciskania sprzęgła w podłogę nie dało się wrzucić biegu albo wchodził bardzo ciężko. Pomagało wyłączenie silnika, wrzucenie biegu i ponowne odpalenie. Czasem chwila "pompowania" sprzęgłem też trochę ułatwiała zadanie, ale nie zawsze. Po wrzuceniu jedynki przy ruszaniu też trzęsło strasznie. Na początku pedał się nie zapadał, ale robił się dziwnie miękki i ledwo stawiał opór. Nie było żadnych wycieków, układ kilka razy odpowietrzany i zawsze problem wracał. Po zmianie pompki sprzęgła (metalowy zamiennik) przeszło i na razie jest ok i biegi wchodzą gładka i zniknęło trzęsienie przy ruszaniu.

Na początek, tak jak inni sugerowali mi, też proponuję odpowietrzenie i sprawdzenie szczelności.

Z tego, co pamiętam, to problem niemożliwości ruszenia z dwójki/trójki może też wskazywać na dwumasę.

Sprawdź też, czy gdy już masz wrzucony bieg, ale nadal jeszcze trzymasz sprzęgło wduszone w podłogę to czy nadal roverek próbuje jechać. Jeśli tak - znaczyłoby to, że się do końca nie wysprzęgla, co ogranicza szukanie do pompki i wysprzęglika.

Strike - Czw Kwi 17, 2014 15:54

Może taki temat pomoże:
[URL=https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?p=839733#839733
]https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?p=839733#839733[/URL]

kyuss7 - Wto Paź 27, 2015 09:57

Podpinam się pod temat.
Mam MG ZT CDTi i pojawił się problem ze sprzęgłem. Mianowicie, przy wyłączonym silniku biegi wchodzą, przy załączonym wchodzą bardzo ciężko (szczególnie 1 i wsteczny). Problem pojawił się kilka dni temu.
Wiem, że regenerowana była w lutym 2013 pompa sprzęgła i mam na nią gwarancję 60 miesięcy więc jeszcze ponad 3 lata. Czy te objawy to raczej wina pompy, wysprzęglika, sprzęgła czy jak myślicie???
No i sprawa najważniejsza - nie jestem typem majsterkowicza więc bardzo proszę o namiar na mechanika z pojęciem o tych rzeczach na terenie WROCŁAWIA, takiego który nie ściemnia, nie wymienia wszystkiego po kolei tylko zna już te tematy i uczciwie może się tym zająć.
Pomóżcie.

Dzięki!

Piotr84 - Sro Gru 23, 2015 20:14

Witam
Mam podobny problem. Biegi zaczęły wchodzić ciężko podczas jazdy, ale działo się to stopniowo, aż do momentu ze nie szło w ogóle wcisnąć żadnego biegu (trasa około 20 km). Ale problem jest nieco inny niż w postach na forum które znalazłem. Biegi wchodzą ciężko na odpalonym silniku ( ze sprzęgłem ) i na zgaszonym ( ze sprzęgłem i bez ). Przy ruszaniu dźwignią dało się odczuć jak by się coś zacierało. Na boki lewarek chodzi lekko, tylko przód, tył ciężko.

To coś ze sprzęgłem, czy możne linka ??

sknerko - Sro Gru 23, 2015 21:48

szukałbym problemu z linką lub z mocowaniem linki na skrzyni
Piotr84 - Czw Gru 24, 2015 13:31

Jednak linka. Szukam na allegro nowej, ale wszystkie komplety są czarne i czerwone, krótsza i dłuższa. U mnie są dwie czarne i nie wiem którą muszę kopić. zmierzyłem starą i ma 124 cm i to jest ta która jest od ruchu przód, tył.

Podpowie ktoś jaka to. krótka czy długa ?

Dziadek - Czw Gru 24, 2015 17:42

Spróbuj poszukać aukcji z całym kompletem. Zdarza się że na szrotach nie chce im się rozbierać układu i sprzedają za grosze obydwie linki ze skrzynką wybieraka, dźwignią i gałką. Parę lat temu kupiłem takie coś za śmieszne pieniądze (nawet nie pamiętam ile) i służy do dziś. Musisz tylko zwrócić uwagę czy to przed czy polift, bo ponoć są różnice. Nowej nie kupisz, a jeśli nawet znajdziesz gdzieś u angolów to za potężną kasę.
Piotr84 - Czw Gru 24, 2015 20:27

Komplet nowych na allegro to około 450 zł + przesyłka. Ale znalazłem firmę która regeneruje lub dorabia takie linki ( regeneracja od 80-180 zł ) W poniedziałek powinienem mieć zrobione :)
markozalko - Pon Maj 16, 2016 18:47

Dziś zauważyłem że ciężko wchodzą biegi i to wszystkie. Włączają się z oporem jakby coś je trzymało. Tak samo jest na wyłączonym silniku. Czy mogło coś się stać bo ostatnim deszczu że coś zamokło czy to wina układu wysprzęglania. Ostatnio dolałem ze 4 mililitry płynu bo coś się zacinały 1 i wsteczny i było ok. Ale tak jak teraz to nie miałem jeszcze.
AdaskoC - Pon Maj 16, 2016 20:06

Bylo pełno takich postów na forum.

Sprawdz pompkę i wyprzęglik

prebenny - Pon Maj 16, 2016 20:22

AdaskoC jak przy zgaszonym silniku to nie będzie to bardziej w stylu docisk/tarcza? Jak pompka siada to na zgaszonym silniku bez problemu biegi zmienisz - problem się zrobi jak odpalisz :p
markozalko - Pon Maj 16, 2016 20:35

Sprzęgło kompletne wraz z dwumasą wymieniałem 4 lata temu. A przejechałem z 60 tys.
sknerko - Pon Maj 16, 2016 22:00

no niestety ale u kumpla taki objaw rozpoczął agonie skrzyni ale skrzynia to akurat 150pln plus wymiana więc tragedii nie ma
markozalko - Wto Maj 17, 2016 18:37

A może to wina cięgien od skrzyni. Bo skoro na chodzącym silniku jak i wyłączonym jest to samo. Stało się to tak czy siak bo deszczowej przejażdżce, to może coś zmokło i tak się dzieje?

[ Dodano: Wto Maj 17, 2016 18:37 ]
Patrzyłem i zero wycieków, płynu dolałem do pompki to od razu się wylał.

pieknyiro - Wto Maj 17, 2016 19:57

Mi biegi też ciężko wchodziły tzn jedynka i wsteczny. Wymieniłem pompkę sprzęgła, przepłukałem układ i biegi wchodzą jak w masełko. To co pisał prebenny to tak faktycznie jest i u mnie to samo było.
prebenny - Wto Maj 17, 2016 20:26

markozalko jak płyn z pompki 'się wylał' to wyciek jednak gdzieś musi być ;)
markozalko - Sro Maj 18, 2016 19:03

Płyn się wylał bo jak wlałem go do pompki to było go pełno i jak ten gumowy korek wsadzałem to normlane że wypchało ten płyn z nadmiaru.
prebenny - Sro Maj 18, 2016 19:39

No ok to dopisz, że wylałeś ;) Jak na postoju też ciężko wchodzą to ja bym raczej szukał w skrzyni albo czego nie jestem pewien w sprzęgle (tarcza/docisk).