Zobacz temat - [Freelander] silnik nie pali
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Land Rover (Freelander, Range Rover itp.) - [Freelander] silnik nie pali

auto.handel1 - Nie Sty 09, 2011 17:21
Temat postu: [Freelander] silnik nie pali
Silnik został rozebrany ponieważ dostała się woda do oleju. Twierdzono że jest to uszczelka pod głowicą lecz po rozebraniu okazało się że to nie jest uszczelka tylko puściło między tulejami a blokiem. Po rozebraniu silnika okazało się że należy zrobić szlif wału i splanowano głowicę. Po złożeniu całego silnika stwierdzono że nie ma ciśnienia. Po pomiarze ciśnienia kręcono rozrusznikiem bez świec. Udało się na dwóch cylindrach do 7 atmosfer. Po wkręceniu świec silnik nadal nie uruchamia się. Wykręcono świece i okazało się że ciśnienia jest tylko po 2. Nie chciał uzyskać ciśnienia odpalając na hol.
Proszę o pomoc

Kot - Nie Sty 09, 2011 22:47

a pierscienie na tlokach zmieniane?? powiedz szpecom zeby zrobili probe olejowa :)

[ Dodano: Nie Sty 09, 2011 22:47 ]
jesli to nie pierscienie to glowica innej mozliwosci nie ma ...

t15690b - Pon Sty 10, 2011 12:37

ten silnik powinien mieć kompresję po remoncie gdzieś 12-14, sprawdźcie sobie czy dobrze założony pasek i wszystkie koła na znakach, może sobie coś przeskoczyło, przy rozkręcaniu kolektora wydechowego łatwo uwalić lambde, a jak działają hydropopychacze?, wymienione czy wyczyszczone?
SyntaX - Pon Sty 10, 2011 16:24

W przypadku tych silników i wystąpienia HGF nie zaleca się dokonywać planowania głowicy !! !
Tutaj jest bardzo mała tolerancja i źle wykonane planowanie może na trwale uszkodzić silnik.
Wiem co piszę bo w temacie Freelanderów siedzę ostatnio bardzo mocno.
Do sprawdzenia:
- płaskość głowicy po planowaniu.
- Drożność magistrali olejowej.
- Moment dokręcenia szpilek głowicy
- Hydro popychacze
- Moment dokręcenia kolektora dolotowego - zalecam wymianę uszczelek.
- Czy głowica przed montażem była płukana z nagaru ??
- Świece zapłonowe, kable, kopułka, palec rozdzielacza ??
- Czy na pewno wszystkie czujniki są ok, czy przewody przy nich dobrze stykają.

Powiem tak.
Ja bym rozebrał do ostatniej śrubki, przepłukał cały silnik i składał element po elemencie wszystko dwa razy sprawdzając.