Zobacz temat - Jaki router?
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Offtopic - Jaki router?

Mix - Pon Sty 10, 2011 20:10
Temat postu: Jaki router?
Witam!

Mam internet z ASTER'a, wraz z modemem kablowym. Chcę kupić router aby:

podłączyć lapotopa po wifi IEEE 802.11 n
podłączyć komp. stacjonarny po kablu RJ45

oba komputery (oraz wszystkie w przyszłości podpięte po wifi) dało radę spiąć w sieć (wymiana danych)

Zależy mi, aby nie było strat na prędkości działania i-netu po wifi.
Obecnie posiadam łącze:
transfer ściągania danych do 10 Mb/s w nocy
transfer ściągania danych do 5 Mb/s w dzień
transfer wysyłania danych do 1 Mb/s

W temacie jestem zielony. Przeglądam allegro, ale cała masa ofert wcale nie pomaga mi w wyborze.
Będę ogromnie wdzięczny za pomoc :wink:

Remigiusz - Pon Sty 10, 2011 20:22

ja mam 10mbit łącze i mam Linksys WRP400 :wink:
0L0 - Pon Sty 10, 2011 22:37

Ja mam ruter Pentagram Cerberus P 6381-2. Przyzwoity cenowo, niezawodny i banalny w konfiguracji.
Łącze mam ciut szybsze od Twojego.

_papa_ - Pon Sty 10, 2011 22:56

Mix napisał/a:
Zależy mi, aby nie było strat na prędkości działania i-netu po wifi.

z tym może być problem. Ale jak wyłączysz szyfrowanie wifi to może nie będziesz miał spadków prędkości. A sieć zabezpiecz tak:
wyłącz rozgłaszanie sieci, ustaw blokowanie po mac, zmień hasło do routera na jakieś trudne do złamania i ciesz się prędkością. No i postaraj się aby zasięg sieci był jak najlepszy.
Co do routera to polecam jakiś WRT linksysa z zewnętrznymi antenami (Bardzo dobre radio)

MaReK - Wto Sty 11, 2011 01:50

Przy takich transferach jakie masz, możesz wziąć prostego tplinka ;)
Wspaniały chiński produkt... proponuję tylko zmienić kanał z domyślnego 6 lub 11 jakich pewnie w bloku od pyty będziesz miał.

A jak któryś z kompów będzie generował miliony połączeń z powodu robali w systemie, to i super linksys nie pomoże ;)

Pozdrawiam,

PTE - Wto Sty 11, 2011 08:21