Zobacz temat - [R620] Koniec turbiny?
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 600, Honda Accord - [R620] Koniec turbiny?

pitt - Wto Sty 11, 2011 17:28
Temat postu: [R620] Koniec turbiny?
witam mam prośbe czy mógłby mi ktośdoradzic jak sprawdzic turbine czy to juz jej koniec czy nie ,chodzi o silnik rovera 600 sdi 2.0 105 KM jakie sa podstawowe objawy dzieki pozdrawiam
Mombrey - Wto Sty 11, 2011 18:22

Dziwny dźwięk turbiny (głośniejsza praca), dymi z rury tylko nie pamiętam jakiego koloru jest dym. Ubywa oleju.
marcin316 - Wto Sty 11, 2011 18:24

Użyj szukajki, było wielokrotnie na Forum.

Z grubsza:
- sprawdź czy przy dodaniu gazu twardnieją węże od powietrza
- spróbuj ściągnąć któryś z nich i zobacz ile jest w środku oleju
- najtrudniejsza opcja - ściągnij wąż z turbiny i sprawdź luzy na wirniku.

pitt - Wto Sty 11, 2011 19:02

ma troche luzu w plaszczyżnie przut tyl na boki jest ok czy to oznacza koniec turbiny ? a no i spadek mocy ale nie kopci i nie ubywa oleju i jakies delikatne swistnie takie cichutkie przy wciśnieciu gazu
thef - Wto Sty 11, 2011 20:41

pitt napisał/a:
ma troche luzu w plaszczyżnie przut tyl na boki jest ok czy to oznacza koniec turbiny ? a no i spadek mocy ale nie kopci i nie ubywa oleju i jakies delikatne swistnie takie cichutkie przy wciśnieciu gazu
Raczej wszystko z nią ok, choć najlepiej byłoby sprawdzić uszczelnienia, ale to wiąże się z wyjęciem turbiny i oddaniem do specjalisty. Skoro trochę świszczy, to poszukałbym najpierw nieszczelności w wężach intercoolera oraz krótkim połączeniu gumowym przy samej turbinie.
Mombrey - Sro Sty 12, 2011 11:33

marcin316 napisał/a:
Użyj szukajki, było wielokrotnie na Forum.

Z grubsza:
- sprawdź czy przy dodaniu gazu twardnieją węże od powietrza

Mi jak padła turbina w VAG to węże twardniały.
Przy dodawaniu gazu dzwięk turbiny był głośniejszy jakby na harmonijce ustnej ktoś przygrywał i okropnie kopcił. Odczuwalny był spadek mocy.

marcin316 - Sro Sty 12, 2011 15:11

Mombrey, jeśli turbina jeszcze cokolwiek pompuje to coś tam stwardnieją, jeśli jest w miarę sprawna to ciężko ręką ścisnąć taki wąż i różnica względem wolnych obrotów jest ogromna. Wiadomo że nieznacznego spadku kondycji turbiny w ten sposób wykryć się nie da ale jak "padła" to da się to wykryć bez problemu.
swatchr - Sro Sty 12, 2011 19:34

Pozwólcie ze się dołączę ostatnio tez mam problem z turbina. Czyściłem słynną kostkę do pompy wtryskowej ponieważ zaczął szarpać na ciepłym silniku do lepszego dostępu zdjąłem górny waz od Intercoolera a tam dość sporo oleju wiec prawdopodobnie padła turbina.W minioną sobotę wymieniłem turbinę na używaną z rozbitka tyle tylko ze od roku nie używaną tez miała minimalne luzy na ośce ale w starym roverku śmigała jak złoto. wszystko było pięknie przez około 30 km. później zaczęło brakować mocy i zaczęły się wydobywać dziwne odgłosy z turbiny i nienaturalny świst. Co może być przyczyna tego typu objawów czyżby druga padła od razu po założeniu?
takeda666 - Sro Sty 12, 2011 19:49

Jak dla mnie masz ok, poważne luzy to góra dół a u Ciebie tego nie ma, poza tym zobacz na węże od IC bo jeśli są zapaprane olejem to lipa. Ewentualnie (ale musialbys wyjąć turbinę) może być pęknięta muszla ta na "gorąco".
swatchr - Sro Sty 12, 2011 20:26

Węże były delikatnie zabrudzone ale z grubsza je myłem po starej turbinie i czyściłem w środku. widocznych pęknięć nie było a z tego silnika zdejmowałem tez głowice i była ok do tej pory na nie jeżdżę . a co do oleju w wężach stara chlapała olejem ale efekt przyspieszenia był co będzie miał olej do tego gdyby był w IC?...

[ Dodano: Sro Sty 12, 2011 20:26 ]
Ps węże IC igła i łącznik miedzy turbina i rura dolotowa tez jest igła ...

takeda666 - Sro Sty 12, 2011 21:29

W IC ma być powietrze a nie olej, poza tym jeżeli się tam znajduje to znaczy że turbina ma luzy i pluje olej w węże a tego robić nie powinna, w takim przypadku turbo do regeneracji