Zobacz temat - [R400] Przyszła odwilż, problemy z uruchomieniem silnika
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS - [R400] Przyszła odwilż, problemy z uruchomieniem silnika

szoso - Sro Sty 12, 2011 14:06
Temat postu: [R400] Przyszła odwilż, problemy z uruchomieniem silnika
witam
przyszła odwilż i pojawiły się problemy z uruchomieniem, rano jak zimny odpala bez zarzutu, po zrobieniu 20km i postoju 7 godzin na dworze nie chce odpalić, trzeba go masakrycznie długo kręcić, szkoda rozrusznika :sad:
świece sprawdzone, prąd do świec dochodzi, nowy przekaźnik świec żarowych, przeczyszczone wszystkie możliwe wtyczki pod maską, nowa gruszka paliwa, samo paliwo też jest ok, błędów w pamięci komputera brak
jak były mrozy to palił od strzała, problem pojawił się teraz jak jest odwilż :/
chyba wszystko sprawdziłem co tylko można było
zaznaczam że mam diesla, żeby mi ktoś czasem nie pisał, że mam wymienić przewody zapłonowe :wink:
jakieś pomysły?

Remigiusz - Sro Sty 12, 2011 14:08

A czujnik temp paliwa w pompie :?:
szoso - Sro Sty 12, 2011 14:09

Remi55 napisał/a:
A czujnik temp paliwa w pompie :?:

nie wiem, nie wyskoczył by wtedy błąd tego czujnika?

Remigiusz - Sro Sty 12, 2011 14:19

szoso420, hmm no w sumie racja ze powinien być błąd :neutral:

Kurcze ciężko cokolwiek stwierdzić u ciebie bo wiem ze już wszystko przepatrzyłeś oraz ustawiłeś :neutral:

Chyba żeby z pompa było coś nie tak :sad:

szoso - Sro Sty 12, 2011 14:23

Remi55 napisał/a:
Chyba żeby z pompa było coś nie tak :sad:

oby nie :/
dziwi mnie to że rano jest ok jak go odpalam w blaszaku a później jak na dworze stoi to już lipa :???:
szkoda że żaden błąd nie wyskakuje, wtedy wiedział bym co robić dalej

colin1983 - Sro Sty 12, 2011 14:32

szoso420, http://forum.vwgolf.pl/vi...p?f=35&t=361681 może to coś pomoże
Brt - Sro Sty 12, 2011 14:40

dziwne .... po 7h stania to już jest przecież zimny :roll: .... niebardzo mam pomysł co mu może być ... skoro kostki poczyściłeś ... a tą od czujnika wału też ?? sprawdź cz czujnik temperatury do komputera prawidłowo działa jeszcze .... nic innego nie przychodzi mi do głowy :/ :hmm:
szoso - Sro Sty 12, 2011 14:43

Brt napisał/a:
a tą od czujnika wału też ??

ooo tej nie, ale auto jeździ bez zarzutu i się zbiera na drodze
Brt napisał/a:
sprawdź cz czujnik temperatury do komputera prawidłowo działa jeszcze

jak go sprawdzić?

Brt - Sro Sty 12, 2011 15:11

wypnij wtyczkę i zmierz czy ma jakąś rezystancje ... powinna się ona zmieniać w zależnosci od temp. silnika. A czujnik może strzelać focha przy odpalaniu a auto później jak już odpali będzie jeździło normalnie ... różnie bywa z tymi czujnikami .... zajrzyj też do wiązki od pompy wtryskowej ... może ubytki w izolacji przewodów jak jest wilgotno powodują takie "cyrki".
szoso - Sro Sty 12, 2011 15:20

odłączałem czujnik temperatury jak chodził silnik i żadnej reakcji a chyba powinna być jakaś reakcja?
jedynie lampka od świec świeciła długo i zgasła dopiero jak silnik odpalił

Remigiusz - Sro Sty 12, 2011 15:37

szoso420, Bo czujnik temp reguluje czas grzania świec.
Brt - Sro Sty 12, 2011 16:06

czyli to nie to .... to ja nie mam pojęcia o co kaman .... :roll:
szoso - Sro Sty 12, 2011 16:11

na odłączonym czujniku, po podgrzaniu świec odpalił od strzała, albo ja źle mierze rezystancję albo faktycznie pokazuje 0,00 :shock:
SyntaX - Sro Sty 12, 2011 16:34

często w tych modelach wygrzewał się środkowy kabelek w czujniku.
Obadaj to :)
Jak coś to wykręcić czujnik, wykąpać w benzynie i wkręcić.
U kumpla pomogło i już 2 latka śmiga.

szoso - Sro Sty 12, 2011 18:23

jaka powinna być rezystancja tego czujnika?
w Haynes nie mogę nic znaleźć na ten temat
na odłączonym czujniku świece grzeją dłużej i odpala bez problemu więc chyba zmienię ten czujnik

Brt - Sro Sty 12, 2011 18:32

nie kojarzę z forum, żeby ktoś podawał rezystancję tego czujnika w odniesieniu do temperatury. Były tylko dla K-serii podawane gdzieś, ale nie wiem czy to takie same czujniki. Potestuj kilka dni i jak rzeczywiście odpięcie czujnika pomoże, to go wymień :ok:
Remigiusz - Sro Sty 12, 2011 19:21

Byla na forum ile OHM ma w zależności od temp ale miałem to kiedyś na kartce zapisane :neutral:

Cos ok 56 chyba do 86 OHm od 20°C do 90°C czy jakoś tak ale w tym zakresie

szoso - Sro Sty 12, 2011 19:32

wtedy coś źle miernik ustawiłem, teraz mi wyszło 0,9 ohma na zimnym silniku
można chwilowo jeździć z odłączonym czujnikiem? świece nie będą grzały cały czas wtedy?

Remigiusz - Sro Sty 12, 2011 19:44

szoso420, Mozna jeździć tylko chyba spalanie będzie trochę większe bo będzie więcej paliwa podawane żeby silnik dogrzać.
Stanislaw - Sro Sty 12, 2011 19:46

Witam,ten problem z odpaleniem po 7-godzinnym postoju jest troche dziwny,nie wiem czy jest to zwiazane z wilgotnoscia powietrza bo w swoim dieselku zauwazylem ze kiedy na dworze pada niewielki deszcz,mala mzawka dostaje on jakiegos mocnego kopa,szybciej sie zbiera,jest szybszy,bardziejdynamiczny.Taki zryw w czasie wiekszej wilgotnosci powietrza mial takze moj poprzedni diesel,VW T4 2.5 l.Zauwazylem to wielokrotnie,nie wiem czy wzrastalo przy tym zuzycie paliwa,wniosek ze powinienem jezdzic tylko w deszczu.Mysle ze ta usterka z zaplonem ma inne przyczyny niz wilgotnosc powietrza.Stawialbym na doplyw paliwa do pompy i wtryskow.Pozdrawiam
szoso - Sro Sty 12, 2011 20:06

Stanislaw, jak silnik odpala z wypiętym czujnikiem temperatury to raczej nie jest to wina układu paliwowego
Brt - Sro Sty 12, 2011 20:29

wilgoć w powietrzu = lepsze odprowadzanie ciepła przez intercooler = lepsze osiągi ... myślę, że to może być przyczyna.
A co do świec, to nie będą grzały po odpaleniu ... zresztą zawsze możesz sprawdzić po odpaleniu czy masz napięcie na świecach :ok: :) ........ 0,9 oma ... coś jest nie tak ... albo czujnik albo pomiar

Stanislaw - Sro Sty 12, 2011 21:31

Tak analizujac po "chlopsku" przeciez te trudnosci z odpaleniem diesla powinny byc po postoju nocnym,spadkach temperatury itd.Po uruchomieniu i jezdzie,oleje sa rozrzedzone,temperatura silnika w plusie,swiece ok,to jak nie uklad paliwowy,to pozostaje chyba tylko elektronika samochodu.
szoso - Pią Sty 14, 2011 10:36

nie odczułem różnicy wymieniając czujnik temperatury
gość od pomp wtryskowych powiedział że to zaworek przelewowy na powrocie paliwa jest winny i że pompa nie trzyma ciśnienia, wymienię go to się okaże
zamówiłem używany bo nowy jest nieosiągalny a w między czasie założyłem na przewód powrotny zwykły zaworek zwrotny