Zobacz temat - chip, sdi gdzie w Wielkopolsce
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Tuning mechaniczny - chip, sdi gdzie w Wielkopolsce

pola - Nie Lut 06, 2011 13:21
Temat postu: chip, sdi gdzie w Wielkopolsce
Witam,
co Panowie i Panie polecacie mi w Wielkopolsce.
Jakąś firmę co zajmuje się tiuningiem i możecie mi ją polecić smiało.
Najlepiej jak by była z Poznania lub okolic.
Pozdrawiam

[ Dodano: Nie Lut 06, 2011 13:21 ]
jaki filtr stożkowy do diesla polecacie.
poproszę o linki najlepiej z allegro.

tronsek - Nie Lut 06, 2011 13:31

SDi nie nadaje się do chip-owania. Jak chcesz dołożyć trochę mocy to przeczytaj to: http://forum.roverki.eu/v...highlight=7z%B3
pola - Nie Lut 06, 2011 14:36

jak się nie nadaje , jak się nadaje. Przeczytałem wszystkie posty na forum z chipem związane i wiele osób chipowało i było zadowolone.
j.w. w pytaniu jest ktoś w Wlkp. godny polecenia.

Raptile - Nie Lut 06, 2011 16:43

tronsek, czmu piszesz gupotki ;) ? Ja mam zmienione mapy i miedzy batonem a czipem jest mega roznica. W stozki bym sie nie bawił, albo air boxa lub sportowa wkladka do tego wywalic egr. i poprawic lokalizacje intercoolera.
Pływak - Nie Lut 06, 2011 17:58

pola napisał/a:

j.w. w pytaniu jest ktoś w Wlkp. godny polecenia.

Goodhope jest godny polecenia nota bene to ten sam który odradzał chipowanie SDi ale jak się uprzesz to Ci zrobi remap...

pola - Nie Lut 06, 2011 18:36

Robił ktoś u nich swojego rovera?
jak wyglądają cenowo?mniej więcej

kampel - Nie Lut 06, 2011 20:07

Pola: generalnie to nie wiem jak w wielkopolsce ale u mnie w Krakowie o wiele bardziej się opłaca zamontowanie tzw "power box". Kosztuje 790 zł a chip tuning (nie jestem pewien bo tam jest tyle tego ze sie połapać nie mogę) 900zł. Cena niby podobna ale przy sprzedaży auta box sobie weźmiesz i zamontujesz do nowego auta a chip tuning jest na stałe. Jak ktoś chce poczytać to zapraszam http://vtech.pl/
GRZYBEK82 - Pon Lut 07, 2011 21:16

kampel, Gratulacje zapłaciłeś 790 za opornik warty 20 groszy, jeśli doliczyć do tego kostki , pudełko i kawałek przewodu niech będzie 20 złotych. nie wierzysz, rozbierz boxa!!!
pola - Wto Lut 15, 2011 09:16

Panowie dzwoniłem do Goodhope i gościu mi powiedział, że nie ma sensu robic chip tiuningu w roverze sdi . Mówił o jakimś lutowaniu, o boxie, że można stiuningować za dosłownie grosze.
Kto i gdzie może mi to zrobić w Wielkopolsce?

Pływak - Wto Lut 15, 2011 09:43

Sam możesz to zrobić poszukaj na forum jest wszystko opisane co i jak ewentualnie jak nie masz zdolności to z tego co pamiętam użytkownik ADI-mistrzu oferował wykonanie takiego box'a za niedużą kasę...
Raptile - Wto Lut 15, 2011 10:00

ten Goodhope bardzo sie uparł.... czemu tak koledze odradzacie chipa ktory po 1 jest bezpieczniejszy po 2 nie jest druciarstwem po 3 daje wieksze mozliwosci regulacji niz po prostu "w całym zakresie + stałą dawka" oraz skorygowanie kąta wtrysku ?
Pływak - Wto Lut 15, 2011 10:09

Raptile napisał/a:
ten Goodhope bardzo sie uparł.... czemu tak koledze odradzacie chipa ktory po 1 jest bezpieczniejszy po 2 nie jest druciarstwem po 3 daje wieksze mozliwosci regulacji niz po prostu "w całym zakresie + stałą dawka" oraz skorygowanie kąta wtrysku ?


Nie wiem dlaczego, może po prostu nie chce kogoś naciągać na to co nie jest warte swojej ceny? U niego dostajesz dwa wykresy z hamowni podwoziowej (przed i po) więc masz na papierze coś za co zapłaciłeś i się nie dziwie, ze nie poleca no ale jak pisałem jak się ktoś uprze to mu na pewno zrobi remap w końcu na tym zarabia. Po za tym czip wgrywany "na oko" też zalatuje druciarstwem...

Raptile - Wto Lut 15, 2011 10:14

Pływak, napewno w mniejszym stopniu niz "na palec" wrzucona regulacja opornika
pola - Wto Lut 15, 2011 20:18

jest ktoś z Wlkp do którego warto podjechać i schipować?

[ Dodano: Wto Lut 15, 2011 20:18 ]
pomoże ktoś:)

Pływak - Wto Lut 15, 2011 21:21

Nie łapie przecież Ci napisałem kto. Zadzwoń jeszcze raz powiedz, ze mimo wszystko chcesz chipa i jak się uprzesz to zapewne Ci go goodhope wgra...
pola - Wto Lut 15, 2011 23:29

do goodhope dzwoniłem 3 razy i mówiłem , że dam mu 1000zł za chipa a on na to ze nie chce bo mozna za pare złoty podniesc mu moc. a wiec dziwny koles
Raptile - Sro Lut 16, 2011 09:51

Pewnie nie chece mu sie lutować.
borek88 - Sro Lut 16, 2011 16:24

doodhope konkretny i uczciwy facet wydaje sie ze nie tani ale za wiedze sprzet i umiejetnosci trzeba placic. do tego zdjagnozowal mi usterke braku ponad 20KM i to nie przez przeplywke
wiec raczej bym powiedzial ze uczciwy a nie dziwny (choc dziwi mnie nie chec zarobku jesli klient upiera sie

pola - Sro Lut 16, 2011 17:19

mnie też dziwi dajesz 1000zl i nie chcę wziąć, a więc dziwny :lol:
Szukam w całym necie to albo nigdy nie chipowali sdi lub mają negatywne opinie na forum:-/
Proszę pomóżcie i polećcie kogoś wartego.

[ Dodano: Sro Lut 16, 2011 17:19 ]
http://www.tuning-tdi.pl/moc_rover.html czy miał ktoś styczność z ta firmą ?jakie wrażenia?

goodhope - Sro Lut 16, 2011 18:01

witam

Rozmawialiśmy tylko raz.
Jeśli się nie mylę przedwczoraj.
Odebrałem w ferworze walki na hamowni z jakimś autem, więc wiele czasu na rozmowę nie było.
Ale absolutnie nie było mowy o "sławetnym 1000zł".

Proszę nie wprowadzać innych w błąd.
Nie było mowy o jakichkolwiek pieniądzach.

Nie odmówiłem kategorycznie wykonania modyfikacji, a jedynie jak każdemu kto dzwoni z takim autem, zaproponowałem sięgnięcia do lektury forum, by móc to zrobić za "kilka groszy".
Nie mam sumienia naciągać właścicieli tych jak by nie było już tanich aut, na robotę (która musi kosztować ze względu na wkład czynności i czasu jaki trzeba poświęcić) jaka daje nie wiele więcej od szybkiego druciarstwa za kilka groszy.

Co innego z R25 na vp44.
Tutaj alternatywy taniej nie ma i na modyfikację zapraszam serdecznie.


Podsumujmy pokrótce jak działa regulacja dawki w tym silniku.

Silnik z przepływu powietrza kalkuluje korygując to poprzez stopień wciśnięcia pedału gazu i temperaturę silnika dawkę, którą dalej przekłada na wysterowanie napięcia nastawnika pompy wtryskowej.

Robiąc modyfikację, możemy dokładnie określić, w jakim zakresie obciążenia i przepływu modyfikowane dane mają być brane pod uwagę.
Ale nie ma się co oszukiwać, dolewamy paliwa, nic więcej.

Co daje oporniczek.

Sterownik silnika na podstawie indukcyjnego nastawnika dawki weryfikuje sygnał położenia nastawnika, z którego ustala dawkę, jaka jest wysterowana na nastawnik.
Opornik przekłamuje wskazanie (zaniża), przez co sterownik wymusza pełniejsze położenie nastawnika.
Identycznie jak to robi sam sterownik na podstawie programu.
Podstawową wadą działania oporniczka jest jego liniowość.
Bez względu na obroty i stopień wciśnięcia gazu przekłamuje odczyt.
Jednak maksymalna wartość przekłamania na pewnym poziomie dymienia będzie identyczna jak dla wykalkulowanej dawki na podstawie wniesionych zmian w programie.

Zatem osiągi maksymalne dla podobnych wartości CO za pomocą opornika osiągniemy jak dla zmian programowych.
Dlatego właśnie wyjaśniam w czym rzecz, aby klient był w pełni świadomy, oraz by uniknąć komentarzy w stylu :
Henio opornikiem zrobił tyle samo koni co ja programem, a ten naciągacz skroił mnie na grubą kasę.

Program umożliwia wprowadzenie szeregu zależności, ale czy te są warte różnicy w cenie, proponuję by właściciel R200 ocenili sami.

Jeśli ktoś jest pomimo tego wszystkiego zdecydowany na modyfikację oprogramowania, zapraszam serdecznie.
Koszt to 900 a nie 1000zł (cenę z resztą zna wielu z forum, którzy skorzystali z moich usług nie tylko w małych ale także większych roverach), czas jej wykonania to około 3-4 godziny.
W cenę wliczony jest pomiar na hamowni podwoziowej przed i po modyfikacji.

borek88 - Sro Lut 16, 2011 22:13

goodhope napisał/a:
by uniknąć komentarzy w stylu :
Henio opornikiem zrobił tyle samo koni co ja programem, a ten naciągacz skroił mnie na grubą kasę.

:ok:

mówiłem ze goodhope to konkretny facet!! (goodhope,przepraszam za takie walenie nazwa firmy ale mimo tego ze bylem u ciebie na rolkach to nie wiem jak masz na imie)

goodhope, przy dalszych upieraniach się do chipa pola, zrób ten chip za 1k zl a za ten "gratis" z kolegi strony zamontuj na chwile "powerbatoa" shamuj a później zrób chip
a na koniec ty lub pola opisze to na forum i już każdy będzie wiedział czy warto czy nie:D

goodhope - Sro Lut 16, 2011 23:33

Mariusz


Tu nie chodzi o to by robić coś komuś na odczepne, ale o to że mam najszczersze intencje, które, jak widać czasami obracają się przeciwko mnie.

berserker8888 - Sro Lut 16, 2011 23:39

A ja mam takie pytanie. Jakie sa konsekwencje jezdzenia na power butonie?. Co moze sie posypac, na co zwracac szczegolna uwage?? Mialem pare razy taki przypadek, ze przy wyprzedzaniu na wlaczonym turbo pare razy poczulem takie szarpniecie autem
Raptile - Czw Lut 17, 2011 10:41

trzeba uwazac zeby nie przecholować z dawką bo zacznie nierówno chodzic
borek88 - Czw Lut 17, 2011 17:37

goodhope, nie mowie ze na odczepne tylko w celach naukowych:D klient zadowolony i uzytkownicy forum w szczegolnosci ci aut sdi
petru23 - Pią Lut 25, 2011 19:44

czyli reasumując
Wirusa nie opłaca się wpuszczać gdyz za wiele, ale to wiele mniej osiągniemy taki sam przyrost mocy dzięki "boxowi". Rozumiem, iż silnik bez problemu wytrzyma dodatkowe qnie, bez obaw o jego kondycję?
Pytam, gdyż za niedługo nabędę 220 SDI (czekam już na niego) a do tej pory miałem 100KM Zetec-s (troszkę słaby :/ ) a następnie BP05 114KM (tu zdecydowanie lepiej). Jak w pierwszy przypadku było to toczydło, gdzie katalogowe przyspieszenie miało się nijak do odczuwalnego, tym bardziej na trasie tak w przypadku drugiego w pełni mnie zadowalało (poniżej 10s do 100km/h ale trzeba było do 7k/rpm dochodzić, elastyczność przy wyprzedzaniu takie jak trza. Redukcja na 3 i do czerwonego, potem 4 i nie wiesz kiedy 160km/h :grin: oj tak, więcej było zbędne.)
A jak jest z SDI 105KM? Bawić się w ciptjuningi, jakiś boxy, druciaki? Czy jednak R220 SDI lata jak trzeba i nie trzeba nic kombinować?
po zakupie R zostanie mi troszkę gotówki i chciałbym go dopieścić. Fele będa, audio również, zapowiada sie bez większego wkładu "pozakupowego" także niezdrowo zaczynam mysleć o dołożeniu mu troszkę do stada (wiem wiem, dzielenie skóry na niedźwiedziu) ale po prostu nie mogę się doczekać nowego nabytku i troszkę mi się oczka zaczęły świecić jak trafiłem na niektóre posty :roll:

Jugol - Pią Lut 25, 2011 21:52

goodhope napisał/a:
Co innego z R25 na vp44.


To do 25-ki była pakowana vp-44 ?? :hm: Myślałem, że w 25-ce były montowane tylko VP-30.

[ Dodano: Pią Lut 25, 2011 21:52 ]
goodhope napisał/a:
Jeśli ktoś jest pomimo tego wszystkiego zdecydowany na modyfikację oprogramowania, zapraszam serdecznie.


Rozmawialiśmy parę tygodni temu, i w przyszłości się spotkamy :ok:

Pływak - Pią Lut 25, 2011 22:07

Na chipa się wybierasz Jugol? :mrgreen:
Jugol - Pią Lut 25, 2011 22:10

Pływak napisał/a:
Na chipa się wybierasz Jugol? :mrgreen:


Jak M.B. Pięniężna pozwoli, to jak najbardziej :ok:

Pływak - Pią Lut 25, 2011 22:20

Hehe jeszcze nie dawno pisałeś, ze nie będziesz robił ani chipa ani nawet pomiaru na hamowni bo box Cię zadowala w 100% :mrgreen:
Jugol - Pią Lut 25, 2011 22:22

Pływak napisał/a:
Hehe jeszcze nie dawno pisałeś, ze nie będziesz robił ani chipa ani nawet pomiaru na hamowni bo box Cię zadowala w 100% :mrgreen:


Jak czytasz, nie tylko kobieta zmienną jest ;) , a te ok.130 KM jest kuszące :mniam:

Pływak - Pią Lut 25, 2011 22:27

Zrób u goodhope'a pomiar na tym boxie ciekaw jestem ile faktycznie to daje...
Jugol - Pią Lut 25, 2011 22:29

Pływak napisał/a:
Zrób u goodhope'a pomiar na tym boxie ciekaw jestem ile faktycznie to daje...

Jak już tam będę, to na bank przed viruskiem to zrobię, jak oczywiście goodhope się zgodzi :ok:

petru23 - Pią Lut 25, 2011 22:39

widzę ze mój post tylko odkopał temat, ale odpowiedzi spodziewać się nie mogę?
Wnioski jako tako już wyciągnąłem z lektury innych, odpowiednich postów, ale chciałbym uzyskać jednoznaczną odpowiedź abym mógł ją skonfrontować ją z moimi wyobrażeniami odnośnie zadanego przeze mnie wcześniej pytania

Jugol - Pią Lut 25, 2011 22:45

petru23 napisał/a:
widzę ze mój post tylko odkopał temat, ale odpowiedzi spodziewać się nie mogę?
Wnioski jako tako już wyciągnąłem z lektury innych, odpowiednich postów, ale chciałbym uzyskać jednoznaczną odpowiedź abym mógł ją skonfrontować ją z moimi wyobrażeniami odnośnie zadanego przeze mnie wcześniej pytania


To dziwne, bo ja na Twoje pytanie znalazłem odpowiedź powyżej. Dobra rada- tuning za 7pln, poczujesz prawdziwą MOC, i to najmniejszym nakładem kosztów :ok:

Raptile - Pią Lut 25, 2011 22:46

Jugol PRAWDZIWĄ moc poczujesz na Chipie a nie na batonie ;)
Jugol - Pią Lut 25, 2011 22:52

Raptile napisał/a:
Jugol PRAWDZIWĄ moc poczujesz na Chipie a nie na batonie ;)


Ale to Twoje zdanie :spoko:

[ Dodano: Pią Lut 25, 2011 22:52 ]
goodhope napisał/a:
Nie mam sumienia naciągać właścicieli tych jak by nie było już tanich aut, na robotę (która musi kosztować ze względu na wkład czynności i czasu jaki trzeba poświęcić) jaka daje nie wiele więcej od szybkiego druciarstwa za kilka groszy.


Fachowcy mają podobne zdanie w tej kwestii :taa:

goodhope - Wto Mar 01, 2011 16:13

Zgadza się VP30 (jak w transicie czy focusie :mrgreen: ) .
Podobny rodziną sterownik DDE3.0 obsługuje VP44 w BMW, stąd omyłkowy skrót myślowy.

tronsek - Wto Mar 01, 2011 16:33

Raptile napisał/a:
PRAWDZIWĄ moc poczujesz na Chipie a nie na batonie
Jak skreślisz literkę "h" to się z Tobą zgodzę :d
Raptile - Wto Mar 01, 2011 20:06

tronsek, masz C"h"ipa ze go tak strasznie odradzasz ;) ? Skoro nawet na na maxa rozkreconym batonie sprzeglo sie nie slizgało a na czipie sie slizga to cos w tym musi byc ;)