Zobacz temat - rover 200 gwint z innego samochodu
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Tuning mechaniczny - rover 200 gwint z innego samochodu

racek - Nie Lut 13, 2011 21:35
Temat postu: rover 200 gwint z innego samochodu
witam z racji z enowy gwint do roverka jest kosmicznie drogi wpadlem na taki pomysl i powiedzcie czy bedzie dobre.Tyl mam zamiar dac od polo 6n taki
http://moto.allegro.pl/vw...1438969979.html
a przod myslalem nad zawiasem od civica.

dobryziom - Pon Lut 14, 2011 09:02

a co z mocowaniami? bo w ten sposób to można wziąć gwint nawet od poloneza :)
racek - Pon Lut 14, 2011 09:59

dobryziom, no to wlasnie chodiz mi o kwestie mocowasnia .Tyl podchodiz bez problemu ten z linka z przode nie wiem jescze to narazie kwestia tylko rozmyslen mial moze ktos okazje przymiezac?
dobryziom - Pon Lut 14, 2011 12:11

nie polecam takich kombinacji nawet jak mocowanie udać ci się podciągnąć tak żeby pasowało nie wiadomo jak będzie się to zachowywało na drodze. Chyba bym się bał jeździć z myślą ze zawias prawie pasuje... Tym bardziej ze jest wiele alternatyw. Sprężyny np. ZR i do tego usztywnienie i skrócenie amorka są firmy które się tym profesjonalnie zajmują.
bonus89 - Pon Lut 14, 2011 17:07

ja w nast. tygodniu będę przymierzał amory z żelazka na przód, jeśli będą pasowały bez rzeźby to dam znać
Kozik - Pon Lut 14, 2011 17:10

bonus89 z pralki będą lepsze :mrgreen:

[ Dodano: Pon Lut 14, 2011 17:10 ]
ale te cierne bo lepiej tłumią i mniej ważą

bonus89 - Pon Lut 14, 2011 17:32

:P oczywiście ;) oglądałem tak tylko mniej więcej amory 5G i 4G i te z 4G lepiej jakoś podchodzą, ale przymierze i zobacze
bula21 - Wto Lut 22, 2011 06:37
Temat postu: Re: rover 200 gwint z innego samochodu
racek napisał/a:
witam z racji z enowy gwint do roverka jest kosmicznie drogi wpadlem na taki pomysl i powiedzcie czy bedzie dobre.Tyl mam zamiar dac od polo 6n taki
http://moto.allegro.pl/vw...1438969979.html
a przod myslalem nad zawiasem od civica.


podpinam się jak coś znajdziesz daj znać ;) mi leży gwint w domu z bmw serii 3 i myślę żeby z tym kombinować ale jeśli znajdziesz coś co będzie pasować bez rzeźby było by fajnie :D

herobot - Pią Gru 30, 2016 21:22

Odnowie temat troszkę .
Szukając w internecie godzinami napotykam coraz więcej osób którzy zakładali gwint od Polo 6n i jeździli i sobie chwalili gokardy . Ktoś przerabiał ten z przodu ? Co dokładnie trzeba wykonać i jakie koszta tego bo tył podchodzi raczej bez problemu.

Gekus - Pią Gru 30, 2016 23:26

Również się podłączę pod temat, przód w kancie to jedno i to samo co w R200, R25 i ZR.
Borówa kiedyś jakoś spasował od golfa, ale nie wiem co dokładnie przerobiał - podejrzewam że a nóż wystarczy wyciąć golfowe mocowanie do zwrotnicy (u nas amor siedzi na takiej obejmie), a góra być może pasuje do roverowej poduszki.

Inna opcja to czekać na cud i trafić cały komplet pod rovera, np. kiedyś był popularny w UK gaz schocks od ZR'a za 1000pln, zdarzają się też KW czy Koni

luke27 - Sob Gru 31, 2016 09:50

Panowie, zamiast bawić się w szroty z golfa, nie lepiej zregenerować oryginalne amortyzatory i założyć krótsze sprężyny plus helpery? Efekt na pewno lepszy niż takie gwinty. Kluczem jest dobranie odpowiedniej twardości i progresji działania sprężyny, w zawieszeniach sportowych też poświęca się temu sporo czasu. Jeśli chodzi o dorabianie amorków to Bilstein Polska, GAZ czy AVO dorobi do każdego samochodu.
greg-si - Sob Gru 31, 2016 09:57

Ja coś przerobiłem do coupe i...
Tył to nie problem bo jest taki jak w R400 i Civicu.
Przód w 200`ce jest już trudny. Miałem wrzucone Koni na których jeździłem w R400 (czyli to co Civici). Niestety są dwa minusy i jeden z nich moim zdaniem który dyskwalifikuje taką opcję.
Pierwszy to sprężyna która jest długa i pomimo niskiego ET felgi potrafi ocierać o oponę. Tutaj najlepiej byłoby aby sprężyna była krótka ale szeroka (jak w serii).
Druga rzecz to średnica tłoczyska. Amortyzatory z Civica nie obracają się, są cały czas w jednym położeniu. Nie działa na nie żadna siła która mogłaby wygiąć tłoczysko które jest z reguły cienkie. W 200`ce na zakrętach, nierównościach zaczyna działać dość duża siła która może wygiąć tłoczysko. W 200`ce sprężyna obraca się na górnym mocowaniu a amortyzator w sobie i jeśli nie jest do tego przystosowany to uważam że nie powinien pracować w tym zakresie. Mogą wytrzeć się jakieś uszczelnienia szybciej niż przy normalnej pracy.
Dlatego uważam że tutaj potrzebny jest rozsądek jeśli chcemy kombinować z gwintem z innego auta i zwrócić uwagę na te aspekty i wybrać taki amortyzator który również się obraca.

Dodam od siebie jeszcze że amortyzator przedni jest specyficzny. Jest bardzo krótki, dużo krótszy niż u popularnej konkurencji. Zwróćcie na to uwagę jeśli będziecie chcieli kombinować.

Ja ogólnie kombinuję i może coś uda się sklecić w końcu co będzie miało regulację wysokości i twardości (tylko taka opcja mnie interesuje).

herobot - Sob Gru 31, 2016 11:30

luke27, Te helpery coś dadzą ?
Cena za nowy gwint do Rovera mnie niszczy dlatego myślałem zeby kupić nowy gwint z Polówki i przerobić bo koszt 3/4 krotnie mniejszy .

luke27 - Sob Gru 31, 2016 17:03

Tani gwint jest wart tyle co tani gwint, czyli obniżysz auto ale prowadzenie, tłumienie itp. to już tragedia. Najlepsza tania opcja to seryjne "świeże" amorki, do tego odpowiednio dobrane sprężyny. Helpery dają tyle, że trzymają sprężynę w poduszkach gdy skok amortyzatora jest dłuższy niż długość sprężyny. Można też pokusić się o jakiegoś Bilstein-a zamiast regenerować i dobrać stosowne sprężyny.
herobot - Sob Gru 31, 2016 18:15

Rozumiem , że cały czas piszesz o obniżeniu 4cm. Niestety mnie to nie zadowala ;/
luke27 - Sob Gru 31, 2016 19:00

Piszę o obniżeniu tyle ile Ci pasuje. Sprężyny zamawiasz pod swoje preferencje.
herobot - Pon Sty 02, 2017 13:16

Jedyne co znalazłem to -35 i -40 mm . Ewentualnie jaka firma sie tym zajmuje i w jakim budżecie się zmieszczę ponieważ amorki też wypada wymienić
luke27 - Pon Sty 02, 2017 19:55

Na początek pytaj w Bilstain-ie. Zek-pol chyba nadal adaptuje ich amory do każdego auta. Jak robiłem zawias na zamówienie w GAZ-ie to potrzebowali trochę danych żeby dobrać amortyzatory do moich preferencji, ale trafili idealnie. Tutaj też powinni mieć sporo pytań.
herobot - Wto Sty 03, 2017 00:20

Napisałem do tego bilstain'a zobaczymy co odpiszą :D A ten zawias z Gaz'a ,którego zdjęcia są pod tematem o Twojej rajdówce to jest ten co siedzi w Twoim r200 ? . Wiadomo , że ten zawias to "wyczynowy" lecz cena takiego to jaka ? Pytam z ciekawości :D
Harry - Sro Sty 04, 2017 18:03

Kw produkuje chyba nadal gwint
longer86 - Sro Sty 04, 2017 20:52

Zgadza sie, ale cena pewnie okaże sie zabójcza 8)

https://www.dcperformance...vers/mg/zr.html

herobot - Sro Sty 04, 2017 23:05

Niestety tak. Napisałem do bilstein'a to odpisali , że nie produkują i polecili mi ludzi z Venom'a więc napisałem i teraz czekam na odpowiedz :D
luke27 - Czw Sty 05, 2017 08:10

Znajomy ma w rajdowym ZR bilsteina. Firma, która to adaptowała nazywa się, tak jak pisałem, Zek-pol. Wydawało mi się że ściśle współpracują z samym bilsteinem. Jeśli chcesz zapytam o namiary. KW robi, w sprzedaży mają najtańszy wariant, ale szału nie ma z tym zawiasem, już lepiej dobry seryjny plus sprężyny. W rajdówce mam GAZ-a robionego na zamówienie, na bazie Golda, podczas najbliższego serwisu dojdą odseparowane zbiorniczki, w sumie to wychodzi jakieś 12-14tys. zależnie od kursu i konfiguracji.
longer86 - Czw Sty 05, 2017 09:51

Na e bay wystarczy wpisać mg ZR coilover. GAZ wychodzi jakies 750£, i bylo jeszcze coś tańszego w okolicy 700£.
herobot - Czw Sty 05, 2017 09:56

Wiem patrzałem na ebay'u na gaza lecz za twardy jest na moje oczekiwania i około 4 tysiące szkoda mi wydać na zawias .Człowiek z Venom'a odpisał
"Dzień dobry
Na chwilę obecną nie mogę nic obiecać ani gwarantować. Niemniej jednak możemy pochylić się nad danymi technicznymi, proszę je wysłać. Skąd Pan pochodzi?
Pozdrawiam"
Podam mu wszelkie dane i zobaczymy co odpiszę , jak nic z tego nie wyjdzie to będe prosił o namiary do tych Zek-Polów

luke27 - Czw Sty 05, 2017 10:40

GAZ-a nie kupuj przez ebay, tylko bezpośrednio, zrobią Ci proformę, twardość sprężyn dobierają w cenie. Nie wiem skąd informacje że za twardy? Kwestia dobrania parametrów. Zdecydowanie najlepsza obsługa.
herobot - Sro Lut 15, 2017 11:06

Odnawiam , żadna firma nie chciała odpisać albo nie robią już zawieszek do R 25 .
Zdecydowałem sie na sprężyny (najprawdopodobniej apex) i te helepery tylko gdzie tego szukać? :roll:

luke27 - Sro Lut 15, 2017 11:28

Pisałeś że to takie samo zawieszenie jak w MG ZR? Dziwne ja jak zamawiałem to pisałem do kilku firm, w prawdzie robiących do sportu i wszędzie dostawałem oferty z wyceną w kilku wariantach. Masz jeszcze opcję GAZ GHA. Widziałem niedawno używkę na sprzedaż w GB. O helpery pisz do firm mający h dystrybucję sprężyn tuningowych na PL. Tylko sobie długości dobrze dopasuj.
greg-si - Sro Lut 15, 2017 17:12

Helpery do zwykłej sprężyny? Dziwna koncepcja której nie widzę z oem sprężyną.

Ps. Narysowałem już Camber Plate na przód, amory do zwrotnicy dopasowane. Na wiosnę będzie siedział gwint :) Jak wrzucę na auto zapodam foto.

luke27 - Sro Lut 15, 2017 17:41

Jeśli założy sprężyny krótsze niż skok amortyzatora to jak najbardziej.
greg-si - Sro Lut 15, 2017 18:55

luke27 napisał/a:
Jeśli założy sprężyny krótsze niż skok amortyzatora to jak najbardziej.

Na seryjny amortyzator? Proszę Cię...
Pamiętasz jak wygląda przednia sprężyna w tej budzie? Wiesz jak się montuje helper?

luke27 - Sro Lut 15, 2017 19:17

Wiem jak i po co się montuje. Nie wiem co to za sprężyny. Nie ważne czy seryny amor czy nie jeśli sprężyna jest krótsza od skoku amortyzatora to ze względu bezpieczeństwa montuje się helper. Amen. Taką samą odpowiedź dostaniesz w każdej firmie produkującej amortyzatory. Helpery z definicji stworzone są po to żeby trzymać sprężynę w gnieździe/poduszce/łożysku, gdy występuje taka sytuacja. Że 99,9% zglebiaczy tego nie robi to już ich sprawa, te sprężynki kosztują grosze, a poczucie bezpieczeństwa bezcenne...
greg-si - Sro Lut 15, 2017 19:48

Nie rozumiemy się.
Po pierwsze, nie widziałem jeszcze dedykowanych sprężyn które powodowałyby że sprężyna jest luźna na miejscach montażowych.
Po drugie, w jaki sposób chcesz ożenić sprężynę z helpera która ma średnicę ok.60mm ze sprężyną oem/dedykowaną która ma 80mm czy nawet 100mm.

Technicznie, bez rzeźby nie da się tego zrobić dobrze.


Mnie tam żadne firmy nie obchodzą bo dla nich liczy się złoto jakie u nich zostawisz. Mogą Ci nawet zrobić wszystko z platyny jeśli srogo za wszystko zapłacisz.

luke27 - Sro Lut 15, 2017 20:22

Ok Grzesiu (domniemam że masz tak na imię). Zadanie na myślenie, w seryjnym amorze mamy sprężynę baryłkową z przodu, wchodzącą w seryjne łożysko. Teraz na moim przykładzie kupiłem GAZ-a, sprężyny walcowe, złożyłem go na oryginalnych łożyskach i poduszkach razem z helperami. Wnioski? Tutaj nie chodzi o kasę tylko bezpieczeństwo. Może ty jeździsz tylko po idealnie równym, ale np. ja jeżdżę po górach, zdarza się że z szybkościami jakie większość osiąga tylko na autostradach. Seryjny zawias zawias często osiągał skrajne położenia. Teraz sytuacja, odbicie, jedna sprężyna ląduje z powrotem w gnieździe, druga na krawędzi. Podczas dobicia masz efekt podobny jak przy lądowaniu na skręconych kolach. Konsekwencje? Nie wiem czy ta sprężyna będzie krótsza, czy dłuższa niż skok amortyzatora, szczerze nie chce mi się nawet próbować szukać informacji. Napisałem tylko co zrobić jeśli zaistnieje taka sytuacja. Chodzi mi tylko o to żeby chłopak się nie zabił przez przeróbki.
herobot - Sro Lut 15, 2017 23:01

Luki , tak pisałem oraz podawałem dane techniczne (dokładne) roverka i bez odezwu niestety. Na gwint czy sportowy zawias mnie poprostu nie stać więc -3 cm musi starczyć lecz tak jak wiadomo bezpieczeństwo najważniejsze :)
luke27 - Czw Lut 16, 2017 07:04

Chyba że tak. Ale racja jest w tym, że pierwsze powinieneś przymierzyć nową sprężynę do rozciągniętego amortyzatora i dopiero wtedy dokupić helpery jeśli potrzebne.
herobot - Pią Lut 17, 2017 14:30

Wiem , sprawdzę i sie pochwalę :D
abuk888 - Nie Lut 26, 2017 22:47

Gwincik
zgodnie z regula albo dobrze albo wcale, oto gwinty ;)

herobot - Nie Lut 26, 2017 23:51

abuk888, niby tak lecz nie chce za zawieszenie płacić więcej niż za samochód :D
abuk888 - Wto Lut 28, 2017 21:06

Wiec może rozwieje kilka twoich wątpliwości
1. Jesli chcesz niżej auto dla wyglądu to na samej sprężynie wystarczajaco ladnie nie będzie
2. Jesli zalezy ci na prowadzeniu nie obędzie sie bez kompletu amor spring
3. Jesli rozważasz zakup jakiś tatechnixow to jeszcze taniej będzie obciąć sprężyny, porownywalna amortyzacja

Auto obniza sie po cos, zawsze wiąże sie to z kosztami, zawsze. Te śmieszne sprężyny itd za grosze sa do śmieci. Jak ma być nisko go wywal kolumnę i wstaw drut z podkladkami będzie nisko i tanio, ale jeździć możesz tylko u siebie po podrorku i bron cie boże wyezdzac. Jak ma sie prowadzić to taki kn to niska polka zawieszen, dalej juz tylo na zamowienie

addb1 - Nie Mar 12, 2017 11:26

Tu podaję link do Bilstein. Tak ogółem lekko odświeżę temat z powodu że niebawem sam chcę całośc wymienić,
https://bilsteinpolska.pl/sklep/amortyzatory-sportowe-bilstein-b6-b8-8?filter=true&brand=2715&model=0
Czy mocowania będą te same co w r400,r600 do Mg Zr 160? zżera mnie ciekawość.
Pozdrawiam

herobot - Pon Mar 13, 2017 00:58

Z tego co wyczytałem ( a w poszukiwaniu informacji o obniżeniu auta przeczytałem z 1000 tematów :D ) to nie podejdą . ZR, 200 i 25 mają tylko dla siebie .