Zobacz temat - [R75] Dokładka tylnych szyb elektrektrycznych - BCU
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 75, MG ZT - [R75] Dokładka tylnych szyb elektrektrycznych - BCU

longer86 - Pon Lut 14, 2011 22:03
Temat postu: [R75] Dokładka tylnych szyb elektrektrycznych - BCU
Witam, postanowiłem doposażyć roverk'a w tylne szyby elektryczne, zakupiłem okazyjnie mechanizmy, komplet przełączników, kompletne instalacje z drzwi auta dawcy, kostki.

Z mojej niewiedzy wynikło myślenie, że to tylko podciągnięcie instalacji + i - do przełączników i silniczków i będzie ok.

W miarę przeszukiwania forum pojawił się problem w postaci BCU. Sprawdziłem i posiadam niestety szare BCU na dwie szyby.

Tutaj kilka pytań:

1. Czego spodziewać się po wymianie BCU na to z auta dawcy mechanizmów? szyby pewnie zadziałają, ale co z resztą?

2. Czy kostki w obu BCU są takie same i wystarczy wpiąć kable?

3. Spodziewać się problemów z immo., przebiegiem, i innych tym podobnych?

4. Jaki związek z BCU ma VIN auta?

5. Czy jeśli z BCU będzie coś nie tak to da radę to zaprogramować? Jeśli tak to gdzie w okolicy Poznania? Warsztat w Puszczykowie?

Z góry dzięki za wszelką pomoc

apples - Wto Lut 15, 2011 15:15

longer86 napisał/a:
1. Czego spodziewać się po wymianie BCU na to z auta dawcy mechanizmów? szyby pewnie zadziałają, ale co z resztą?
Ustawień z tamtego auta. Jezeli cokolwiek ruszy bez programowania na T4 to będzie działać jak w tamtym aucie (otwieranie drzwi, wycieraczki, itp.)
longer86 napisał/a:
2. Czy kostki w obu BCU są takie same i wystarczy wpiąć kable?
Takie same.
longer86 napisał/a:
3. Spodziewać się problemów z immo., przebiegiem, i innych tym podobnych?
Nie powinno być. Z tego co pamiętam to BCU nie zapisuje przebiegu i nie ma wpływu bezpośrednio na immo.
longer86 napisał/a:
4. Jaki związek z BCU ma VIN auta?
Nijak. Możesz sobie zmienić BCU, a VIN pozostaje - logiczne. Po VIN dojdziesz jedynie jaką masz klasę wyposażenia. Ja mam class 3.1 i nie mogę dojść jak ma się do tego http://forum.roverki.eu/v...p=547303#547303
longer86 napisał/a:
5. Czy jeśli z BCU będzie coś nie tak to da radę to zaprogramować? Jeśli tak to gdzie w okolicy Poznania? Warsztat w Puszczykowie?
Da radę. Napisz lub zadzwoń do PHJOWI http://forum.roverki.eu/p...wprofile&u=7011
longer86 - Wto Lut 15, 2011 15:42

najbardziej martwi mnie z tego co się doczytałem, że nie będzie działać centralny z pilota, bo w BCU są zapisane kody z kluczyka czy cos takiego. Mam nadzieję, że będzie ok.

Czy chwilowa podmiana BCU nie spowoduje problemów? Tylko w celu sprawdzenia...

apples - Wto Lut 15, 2011 16:34

longer86 napisał/a:
najbardziej martwi mnie z tego co się doczytałem, że nie będzie działać centralny z pilota, bo w BCU są zapisane kody z kluczyka czy cos takiego.
Chyba źle doczytałeś. :wink:
longer86 - Sro Lut 16, 2011 01:01

BCU na 4 szyby już pewnie w drodze, w weekend sie wszystko wyjaśni, niestety nigdzie na forum nie znalazłem czy ktoś już podjął się zadania zmiany LOW na HIGH i dołożenia tylnych szyb el. z efektem pozytywnym.
apples - Sro Lut 16, 2011 13:34

longer86 napisał/a:
niestety nigdzie na forum nie znalazłem czy ktoś już podjął się zadania zmiany LOW na HIGH i dołożenia tylnych szyb el. z efektem pozytywnym
Pytania już kiedyś były. Musiałbyś poszukać kto pytał i pytać na PW. Moim zdaniem wszystko będzie OK, a jeżeli nie to podepniesz się pod T4 i też będzie OK. :wink:
longer86 - Sob Lut 19, 2011 16:56

Sprawa się komplikuje z tymi szybami.

Po podłączeniu BCU HIGH dawcy dzieje się co następuje:

- nie działa klima (ja mam ręczną w dawcy był klimatronik)
po włączeniu miga dioda na przycisku A/C

- sterownik szyb w drzwiach kierowcy działa odwrotnie czyli włacznik szyby kierowcy uruchamia szybę pasażera i odwrotnie, to kwestia zmiany LHD na RHD w Testbook z tego co wiem w najgorszym przypadku przepięcie kabli w kostkach

- i najgorsza z możliwych rzeczy - nie działa centralny z pilota (związek z kodami w kluczyku)?

Jakieś propozycje? Co z tego da radę zrobić Testbook'iem to chyba pytanie do PHJOWI :wink:

MaReK - Pon Cze 25, 2012 22:50

To się dopiszę do tematu ;)

Autor sobie poradził jakoś czy olał sprawę ;D ?

Ja z tematem walczę od połowy kwietnia. Za namową kilku osób na spotach postanowiłem doposażyć mojego sandałka w szyby tylne :) Pojechałem do mariusz418 wyciągnąłem po cichutku z jego R75 (dawcy) wiązki, podnośniki i przyciski. Boczki do MG załatwił mi Tomi i on także pomagał mi w przekładce ;) Nie zagłębiałem się w ten temat, gdyż naiwnie wierzyłem, że to pikuś podłączyć mechanizm i koniec ;) Jeszcze w tej wierze utwierdził mnie panel guzików, który się zaświecił ;D

Poskładałem auto do kupy, test... no i dupa ;D

Oczywiście potem Internet i... okazało się, że mam kremowy BCU LOW-LINE :) Wsadziłem dostępne pod ręką pierwsze lepsze BCU ale auto zaczęło wariować, wyć. Okazuje się, że wersja oprogramowania musi pasować do auta. Moje auto ma syrenkę alarmową zewnętrzną dlatego będzie wyło po podłączeniu BCU, które korzysta z syrenki klaksonu. Od któregoś roku wszystkie BCU HIGH-LINE zastąpione zostały przez te z symbolem YWC001000. Z mojej wiedzy wynika, że różnica w tych BCU to jedynie 2-szyby i 4-szyby. Resztę funkcji można zaprogramować, włączyć/wyłączyć za pomocą T4.

Kupiłem więc taki BCU który pasowałby do mojego softem. Podłączyłem i to samo co u kolegi longer86 ;) Odwrócone szyby przednie, tył chodzi jak trzeba, blokada szyb z tyłu także. Nie działa otwieranie zamka centralnego. Wszędzie na forach pisano, że mam dwa wyjścia:

1. zakup BCU, IMMO i kluczyka od DAWCY - okej - trochę drogo, bo liczą sobie za takie zestawy ok. 500 - 600 zł, po za tym tracę dwa kluczyki które mam. W moim przypadku (kiedy zamek w przednich drzwiach kierowcy to anglik) trochę ryzykowne, bo jak się kluczyk zgubi, albo popsuje elektronika to jestem w czarnej dupie ;) Chociaż... mogę wejść przez bagażnik ;D

2. zakup kluczyka z BARCODEm - fajnie, ale to też trochę drogo jeśli nie trafi się na okazję ;)

Postanowiłem trochę pokombinować :)
Zalazłem w internecie schemat połączeń BCU zarówno wejścia jak i wyjścia.

Na początku pomyślałem, że wzbogacę wersje LOW-LINE do wersji HIGH-Line ;)
Porównałem sobie obie płytki i zacząłem przekładanie elementów. Najgorzej było z wywierceniem otworów pod przekaźniki, gdyż producent zostawił same 'pady' ocynowane, ale nie ma otworów.
No i tutaj największy zonk. Płytka PCB to druk wielowarstwowy ;) Nie ma szans żebym trafił w ścieżki :) Ale pomierzyłem miernikiem połączenia na przekaźnikach i zrobiłem tzw. bajpasy przewodami.
Niby na stole miał się ten LOW-Line zachować jak HIGH-Line. Zaryzykowałem i postanowiłem podłączyć tak spreparowany moduł do instalacji w samochodzie. Serce w gardle, próba... nic nie wybuchło, nie spaliło się ;) Zamek działa, szyby przód też, ale tył.... ani drgnie!

Podłamany wróciłem do poprzedniej wersji.
Pomyślałem jednak, żeby sprowokować do pracy dwa moduły jednocześnie ;)

Korzystając ze schematów wyprowadzeń, połączyłem zasilania, masy oraz sygnały wyjściowe i wejściowe przewodami pomiędzy dwa moduły. Ominąłem celowo linie K, po której najprawdopodobniej leci sygnał do pilotów. Na początku ograniczyłem się tylko do okien z tyłu. Ponieważ to nic nie dało zasiliłem również moduł sterowaniem szybami przednimi... niestety. Jedna wielka kupa :)

Wydaje mi się, że najtaniej i najprościej to zrobić własny moduł do sterowania szybami z tyłu.
Myślę, że z pominięciem blokady póki co, ale chociaż żeby się one otwierały i zamykały.

A ktoś jeszcze podejmował się zabawy?
Ja spróbowałbym jeszcze przenieść układy scalone z wersji LOW do wersji HIGH, ale to ostateczność, gdyż jak coś spieprzę nie będzie niczego ;D

Pozdrawiam,

longer86 - Pon Cze 25, 2012 23:06

auto obecnie stoi z problemem pompki sprzęgła i brak motywacji do grzebania przy szybach, temat stanął na tym, że u PHJOWI przełożylismy BCU low line na high, wszystko zaprogramowane szyby powinny działać a tu po podłączeniu tylnych szyb podnosniki ani drgną, okablowanie całe jest nie wiem co z tym fantem zrobić
MaReK - Pon Cze 25, 2012 23:08

BCU podmienione ale co z zamkami? U mnie przełożone BCU śmiało odpala tylne szyby... tylko nie mam zamka centralnego ;D
longer86 - Pon Cze 25, 2012 23:52

PHJOWI zgrał dane ze starego BCU i zaprogramował w nowym, tylko z szyb nici
MaReK - Pon Cze 25, 2012 23:54

Jak to zgrał dane ze starego i zaprogramował w nowym?!
Co Ty mówisz... jak to zrobił? Przy pomocy T4?

A z tymi szybami, sprawdzałeś bezpiecznik od szyb tylnych?

longer86 - Wto Cze 26, 2012 00:47

jak dobrze pamiętam najpierw podpiął T4 ze starym BCU i zrobił jakby zrzut a potem podłączyliśmy "nowy" BCU i zrzucił dane. przynajmniej tak mi tłumaczył. szyby pasowały lewa i prawa działały prawidłowo a do tematu szyb muszę usiąść na spokojnie po zrobieniu sprzęgła
MaReK - Wto Cze 26, 2012 00:59

I po tej operacji działał zamek centralny na nowym BCU? Nie musiałeś kupować nic?
PHJOWI napisz no, że coś w tym temacie ;)

haszczyc - Wto Cze 26, 2012 01:04

korbki w Roverze 75 ale wstyd :lol: :lol:
longer86 - Wto Cze 26, 2012 14:11

MaReK napisał/a:
I po tej operacji działał zamek centralny na nowym BCU? Nie musiałeś kupować nic?


no nie musiałem, centralny działa

MaReK - Wto Cze 26, 2012 14:50

Nie działał, ale działa, a szyby nie działają? ;) Może jednak to jest ten stary moduł, a nie nowy? ;)

longer86 skup się proszę :) Wiem, że pompka nie działa, ale rozwiązanie kolegi pięta powinno przywrócić Ci wiarę w jego szybką naprawę, tak jak Twoje posty przywracają mi wiarę w możliwość uruchomienie nowego BCU z moim zamkiem. I jeszcze jedno pytanie. Twoje nowe BCU jest NOWE fabrycznie czy używane ale bogatsze od starego?

W T4 na pewno można zamienić szyby pasażer/kierowca z wersji ANG oraz wyłączyć opcję samoczynnego podnoszenia się szyby po jednym, krótkim użyciu przycisku kiedy nie ma się czujnika tzw. Anit-trap.

Jak zrobić jednak zrzut BCU i wrzut do drugiego... kurde PHJOWI napisz tutaj szybciutko proszę Cię :)

longer86 - Wto Cze 26, 2012 15:14

MaReK napisał/a:
Nie działał, ale działa, a szyby nie działają? ;) Może jednak to jest ten stary moduł, a nie nowy? ;)

BCU jest podmienione, moje stare beżowe low jest w kartonie, byłem przy przekładce, "patrzyłem na ręce" :D

MaReK napisał/a:
longer86 skup się proszę :) Wiem, że pompka nie działa, ale rozwiązanie kolegi pięta powinno przywrócić Ci wiarę w jego szybką naprawę, tak jak Twoje posty przywracają mi wiarę w możliwość uruchomienie nowego BCU z moim zamkiem.

zakupy do pompki poczynione i będę działał, mam nadzieję że się uda

MaReK napisał/a:
I jeszcze jedno pytanie. Twoje nowe BCU jest NOWE fabrycznie czy używane ale bogatsze od starego?

wyjaśniam że włączniki, wiązki z drzwi, podnośniki i BCU zakupiłem z rozbieranego auta od jednego z forumowiczów.

zaraz po otwarciu paczki polazłem kombinować. Podnośniki podłączyłem do wiązki ale z zakupionym BCU nie działały i do tej pory nie działają. może coś przeoczyłem.

Nie mam natomiast problemów z centralnym, z odpalaniem auta i z klimatyzacją. Mam ręczną klimę, a w angolu z którego jest BCU była klima automatyczna.

MaReK - Wto Cze 26, 2012 15:21

Wszystkie inne pierdoły z BCU poza szybami i kodowaniem syngału z pilota jest do przejścia ;)
Jeśli Ci nie działały nigdy te szyby nawet po podłączeniu nieprogramowane przez PHJOWIEgo BCU to może wina jest w bezpieczniku, którego nie masz, albo którego sobie ktoś pożyczył na inne cele.

To możesz sprawdzić akurat w 5 min. ;P

longer86 - Wto Cze 26, 2012 16:07

przysiądę do tego w wolnej chwili.

Co do zgrywania zawartości BCU może warto zapytać PHJOWI bezpośrednio przez PW i wyjaśni coś więcej

Magic79 - Wto Cze 26, 2012 19:15

U mnie problem ten sam. Niestety mam sterownik low-line. Potrzebuję YWC000760. Od jego podłaczenia zacznę całą przygodę, choć MaReK ma rację, że nalezy sprawdzić przede wszystkim bezpiecznik.
MaReK - Wto Cze 26, 2012 19:46

Magic79 łatwiej dostać będzie Ci YWC0010000 to jest zastępnik tego Twojego ;)
Magic79 - Sro Cze 27, 2012 19:34

Masz rację, jak znajdę trochę czasu to popracuję chyba nad adaptacją tego co mam, czyli skupię się nad własnym sterownikiem. Jak coś wykombinuję to się podzielę wiedzą na razie muszę trochę wyhamować, bo z czasem krucho. Pozdr!

[ Dodano: Sro Cze 27, 2012 19:34 ]
ale to ostateczność, bo wolałbym oryginalny sterownik z tymi kluczykami co mam i rozszerzeniem sterowania o 2 tylne szyby. Brzmi to całkiem sensownie by przekopiować dane konfiguracyjne ze starego sterownika do nowego i w tym nowym rozszerzyć schemat sterowania o dodatkowo tylne szyby. W końcu to nie są jakieś super zaawansowane technologie i układy wielkiej skali integracji :grin:

MaReK - Czw Cze 28, 2012 12:37

longer86 w innym wątku napisałeś, że miałeś zmieniane immo i cały zestaw do odpalenia... W takim razie zmieniałeś też BCU w komplecie tak ;D ?
longer86 - Czw Cze 28, 2012 12:55

MaReK napisał/a:
longer86 w innym wątku napisałeś, że miałeś zmieniane immo i cały zestaw do odpalenia... W takim razie zmieniałeś też BCU w komplecie tak ;D ?


nie, BCU było wymienione samo w celu dołożenia szyb na tył z prostej przyczyny posiadania BCU low line.

zestaw do odpalania był zakupiony dużo później jak padł EWS chyba dobrze kojarzę że EWS jest od kluczyka.

to były osobne sprawy,

sprawa z BCU wyglądała tak, że podjechałem do PHJOWI, zamieniliśmy BCU, chwila na T4 i działało wszystko jak na starym.

Może się kojarzyć w tym momencie sprawa BCU i centralnego zamka bo miałem z nim wtedy problem taki, że otwierał się z pilota ale juz nie zamykał, ale rozwiązaniem okazała się wymiana akumulatora, był za słaby i auto nie dawało się zamknąć.

MaReK - Czw Lip 12, 2012 21:37

Dopisuje ciekawostki w temacie ;)

longer86 nie szukaj błędów w instalacji :) Wszystko masz dobrze ;D

Dzisiaj przy pomocy Mariusz418 oraz podpowiedziach PHJOWIego zrobiliśmy podmiankę BCU oraz jego softu ;) Faktycznie jest tak, że odczytuje się dane z modułu LOW LINE, następnie na żywca podłącza drugi moduł i robi zapis konfiguracji. Wszystko miodzio. HIGH LINE zaprogramowane, działa zamek z pilota, czujnik deszczu i można by już świętować gdyby nie pewien mały problem... malutki :)

NIE DZIAŁAJĄ SZYBY Z TYŁU :) Mimo, że przed wgraniem softu do HIGH LINE działały ;)
Teraz soft każe myśleć modułowi, że szyb elektrycznych z tyłu nie ma!!
Zatem nie stało się nic innego jak to, że moduł HIGH LINE pracuje jako LOW LINE :)

Teraz mała nadzieja w PHJOWI, że uda mu się wyczarować sposób na zaprogramowanie BCU HIGH LINE do wersji mojego samochodu :)

Buziaki dla wszystkich majsterkowiczów ;)
Podziękowania dla Mariusz418, PHJOWI oraz p. Adama z Zakorczymia ;D

longer86 - Pią Lip 13, 2012 14:55

otóż to, ja w miedzy czasie posprawdzałem bezpieczniki, posprawdzałem przejscie na kablach z bcu do tylnych drzwi.

wszystko gra, poza tym że, mam BCU high line z danymi z bcu low line.

jak ktoś obcyka temat to miło... siłowniki czekają na strychu :P

[ Dodano: Pią Lip 13, 2012 14:55 ]
dodam że na jednym z angielskich forów doczytałem się, że jest mozliwa konfiguracja tylnych szyb tylko w BCU są jakieś sumy kontrolne, ciągi liczb opisujące daną konfigurację.

jak znajdę link to wkleję:

MaReK - Pią Lip 13, 2012 14:55

No jeśli tylko udałoby się zmusić BCU do tego żeby zechciał przyjąć ZCS Cody z włączonym Rear Windows to jest taka opcja ;) Generalnie posiłkując się postami niejakiego MONKA z angielskiego forum udało mi się rozkminić mój SA kod i wykryć że właśnie szyby z tyłu są wyłączone.
longer86 - Pią Lip 13, 2012 15:07

http://www.75ztcommunity....-codes-t15.html

pozwolę sobie wkleić, nie jest to trudne do rozkminienia tylko jak zmienić te ZCS?!

MaReK - Pią Lip 13, 2012 22:16

W poniedziałek będę próbował.
Dzisiaj próbowaliśmy na T4 i dupsko, nie udało się.
PHJOWI podsunął inny pomysł, inny program itp. itd.

Temat rzeka ;) ZCS jak już się rozkmini to zabawa przednia ;)
Tyle tylko, że mi się nie pokrywa troszkę moje SA CODE z opisem MONK'a ;)

violla - Sob Lip 28, 2012 02:26

No i jak tam Kochanie, będę mogła otwierać sobie szyby z tyłu czy nie? :smile:
MaReK - Sob Lip 28, 2012 09:18

Tak! Oficjalnie mogę się przyznać, że udało mi się uruchomić szyby z tyłu, po wcześniejszej dokładce (zamianie z manualnych na elektryczne).

Nie udałoby się to pewnie gdyby nie pomoc:

mariusz418 - odstąpienie części potrzebnych do podmiany. Wielokrotne podłączanie mojego wehikułu pod T4. Cierpliwość i zaangażowanie :)
Tomi - pomoc w montażu oraz zorganizowanie w atrakcyjnej cenie kilku modułów BCU do testów.
PHJOWI - podpowiedzi jak skopiować zawartość BCU przy pomocy T4 oraz za obiecanki cacanki o wysłaniu oprogramowania, które to bez problemu łączy się z Roverowskim BCU i limitowanej wersji oprogramowania PASoft, o której nawet producent tego oprogramowania nie ma pojęcia, że je zrobił ;)
Ciężko napisać takie oprogramowanie gdyż Omitec i Rover nie udostępnili nigdy na zewnątrz dokumentacji do modułu komfortu GM6. Są na rynku urządzenia, które potrafią się komunikować z BCU Rovera ale tylko w ograniczonym zakresie, a ich cena dla samego faktu posiadania zabija ;)

Stu (X-Part) - za wygenerowanie i wysłanie kodów ZCS z sumą kontrolną.

W skrócie co musiałem zrobić:

- zamienić BCU z LOW-LINE na HIGH-LINE
- skopiować zawartość BCU LOW-LINE do HIGH-LINE (za pomocą T4)
- zamówić (40 funtów / kod) kod ZCS do mojego samochodu od firmy X-Part
- wymusić na T4 opcję podawania kodów ZCS i zaprogramować od nowa wszystkie ECU w aucie

X-part oraz fora angielskie opisują opcję wymuszenia podawania kodów ZCS na T4. Jednak ich opcja łączy się ze żmudną robotą - podmianką modułu EWS z innego samochodu i ponownym podłączeniu oryginalnego. Razem z mariusz418 wykonaliśmy to inną - mniej inwazyjną metodą - bez brudzenia sobie rąk :)

Kluczem do sukcesu są kody ZCS, bez których myślę, że nie da się zaprogramować BCU.
Teoretycznie można podmienić kody na siłę w innych modułach i wykonać rekonfigurację ECUs na odłączonym BCU i podłączeniu go podczas zapisywania, ale to dość ryzykowne.

Same kody ZCS to żadna sztuka sobie zrobić. Najtrudniej jest uzyskać do każdego z nich sumę kontrolną, a to potrafi póki co X-part oraz jeden z użytkowników angielskiego forum, chociaż i tutaj byłbym ostrożny. Oferowany na forach zagranicznych koder ZCS do Rovera nie zawsze działa - tak wynika z postów innych próbujących.

Nie jestem przekonany, czy kody ZCS i suma kontrolna mają się w parze z numerem nadwozia VIN. Jeśli nie byłoby takiego związku, to posiadamy dwa kody ZCS z sumą kontrolną dla

MG ZT 2.0 CDTi z wyposażeniem: czujnik deszczu, czujnik parkowania, diesel, 18 cal. koła, czujnik parkowania z sygnalizatorem, alarm z sensorem ultradźwiękowym, tempomat, xenon, automatyczna klimatyzacja, cztery szyby

ROVER 75 Tourer z bogatym wyposażeniem: tv, czujnik deszczu, ogrzewanie postojowe, szyberdach, kontrola trakcji, tempomat, czujnik parkowania z sygnalizatorem, elektryczne fotele z pamięcią, sensor ultradźwiękowy, automatyczna klimatyzacja, cztery szyby ;P

Jeszcze raz dzięki wszystkim za pomoc ;)

Pozdrawiam,

szpynior - Sob Lip 28, 2012 09:53

Nic tylko pogratulować wytrwałości oraz zaangażowania wszystkich.
MaReK - Czw Lip 11, 2013 20:21

Wiele od tamtego czasu się nauczyłem ;)
W sumie poinformować T4 o szybach z tyłu można dwoma ruchami. Wtedy istnieje możliwość włączenia opcji bez generowania kodów ZCS. Kody ZCS rozkminić nie było trudno, ale sumę kontrolną owszem. To także już mam opanowane więc... zamiast pisać do anglików można pisać o mnie ;)

Programowanie kodów ZCS w aucie nie jest wcale takie trudne. Nie trzeba aż tak bardzo się męczyć. Z mariusz418 technikę mamy już opanowaną. Dzięki temu udało się przywrócić do życia już kilka aut. Wszystkie te, które mają posraną elektronikę w aucie, mają dokładki z innych modułów, można śmiało zaprogramować tak jakby wyjechały z fabryki ;)

Musiałem to napisać, żeby co poniektórzy nie myśleli, że mają wyłączność na generowanie kodów ZCS. A jak się wkurzę, to napiszę na stronę główną obok sprawdzajki VINu, generator kodów ZCS :P

Pozdrówki,

longer86 - Pon Paź 07, 2013 22:10

jestem trochę w plecy z tematem.... szyby nadal czekają na strychu a widzę, ze da sie to uruchomic... czy całosc to kwestia podpięcia kabli i jedna krótka sesja na t4?
fajnie było by w koncu dopossazyc i wietrzyc tył elektrycznie ;P

MaReK - Wto Paź 08, 2013 00:26

longer86 napisał/a:
jestem trochę w plecy z tematem....

No odrobinkę ;)

longer86 napisał/a:
szyby nadal czekają na strychu a widzę, ze da sie to uruchomic...

Ano! Proste jak drut ;)

longer86 napisał/a:
czy całosc to kwestia podpięcia kabli i jedna krótka sesja na t4?

Poniekąd tak. T4 się przyda, chociażby do skopiowania BCU.
Jednak najpierw trzeba ów BCU poinformować o obecności takich szyb ;)

bula3546 - Wto Wrz 27, 2016 13:03

Witam,
a jak teraz wyglądałaby dokładka tylnych szyb od kiedy w obiegu jest TOAF?
Pozdr.

longer86 - Wto Wrz 27, 2016 14:01

Zakładasz silniczki przyciski, wiązki prawdopodobnie sa położone kodujesz dziala
prebenny - Wto Wrz 27, 2016 15:01

A BCU nie trzeba zmieniać?
longer86 - Wto Wrz 27, 2016 17:11

Jesli ma czarne to nie, ale to mogl przeczytać w temacie w ktorym napisał
bula3546 - Sro Wrz 28, 2016 18:40

Oczywiście, przeczytałem o tym. Mam tylko jedno głupie pytanie, gdzie znajdę BCU? :-D
MaReK - Sro Wrz 28, 2016 19:24

bula3546 napisał/a:
gdzie znajdę BCU? :-D

Na allegro
:evil:

longer86 - Sro Wrz 28, 2016 20:02

Bcu = modul komfortu...

Szukaj za schowkiem przed pasażerem...

MaReK - Sro Wrz 28, 2016 21:02

https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?p=588075#588075

na przyszłość :P Bo łatwiej napisać posta niż wpisać trzy litery w wyszukiwarkę w forum :P

thomassonss - Wto Lut 12, 2019 15:57

Witam, odgrzeję kotleta, bo szyby tył nie dają mi spokoju.

Tym bardziej że ciepło się zrobiło, zacząłem trochę grzebać i ze zdziwkiem odkryłem że mam pociągniętą instalację :-| Wnioskuję to po wtyczce, która wychodzi z słupka do tylnych drzwi i ma zdecydowanie więcej kabelków niż to co potem w drzwi wchodzi. Kolory tego co wychodzi z słupka zgadzają się ponadto ze schematem elektrycznym z RAVE z tym co powinno być podłączone do przełącznika szyb (którego rzecz jasna nie ma).

BCU oczywiście LOW. Tutaj Panowie pytanie, bo ostatnie rzeczowe posty były sprzed ery TOAFA: czy TOAFem można zaprogramować w pełni BCU HIGH do auta gdzie był LOW? Czy jest to bezproblemowe? Marek pisałeś że można zrobić kopię i zgrać ale co nadpisać żeby działały szyby? Mam opcję kupić wszystko do szyb łącznie z BCU za 100zł, opłaca się nawet jak za pełną elektrykę :) Tylko jeszcze jedno pytanie: czy każdy BCU HIGH spasuje do mojego auta? Ktoś coś pisał ze nie..

Z innej beczki. Pomyślałem też żeby normalnie olać BCU i pociągnąć "+" do drzwi tył i tam tym plusem i oryginalnym guzikiem sterować szybą góra dół. Dobrze że Rave (mam dopiero od wczoraj haha) mnie uratowało prze tym pomysłem. Przyciski oryginalne są zwykłym przełącznikiem 3-pozycyjnym i sam przycisk nie obsłuży. Trzeba by to zrobić normalnie na przekaźnikach.

https://obrazki.elektroda.pl/1_1224269673.gif

Może komuś podpasuje ten pomysł. Mnie perspektywa montażu 2 przekaźników w każdych drzwiach albo prowadzenie tony kabli spod deski czy tam innego miejsca mnie nie bawi. Skoro się okazało ze wiązki są to może łatwiej drogą z podmianą BCU+programowanie?

marcin.misek - Wto Lut 12, 2019 17:25

thomassonss napisał/a:
zy TOAFem można zaprogramować w pełni BCU HIGH do auta gdzie był LOW?

Tak.
thomassonss napisał/a:
Marek pisałeś że można zrobić kopię i zgrać ale co nadpisać żeby działały szyby?

BCU->kodowanie->Szyby zaznaczasz 4 szyby , zapisujesz i koniec.
thomassonss napisał/a:
czy każdy BCU HIGH spasuje do mojego auta? Ktoś coś pisał ze nie

Tak. Tamte wpisy byly przed erą TOAF'a
thomassonss napisał/a:
Skoro się okazało ze wiązki są to może łatwiej drogą z podmianą BCU+programowanie?

Olej rzezbienie, rób jak oryginał, zwlaszcza ze mozesz kupic wszystko za 100 PLN.

thomassonss - Wto Lut 12, 2019 19:34

Dzięki Marcin za odp. Jest wyzwanie, zobaczymy jak bedzie :)

A jeszcze tylko zapytam, czy operacja przepisania zawartości BCU TOAFem to jest:
1. Zgranie kopii zapasowej starego BCU (LOW)
2. Wpięcie fizycznie nowego BCU (HIGH)
3. Wgranie tejże kopii na nowe BCU.
4. Ustawienie liczby okien na 4.
Czy coś jeszcze?

Swoją drogą już nty raz widzę że TOAF to jakas rewolucja w tych autach, jak czytam starsze posty, to zawsze tylko przewija się szukanie nieraz pół Polski kogoś kto ma T4.

marcin.misek - Wto Lut 12, 2019 21:09

thomassonss napisał/a:
Czy coś jeszcze?

Chyba tyle starczy.

thomassonss napisał/a:
Swoją drogą już nty raz widzę że TOAF to jakas rewolucja w tych autach, jak czytam starsze posty, to zawsze tylko przewija się szukanie nieraz pół Polski kogoś kto ma T4.

Przed Epoka TOAF'a byly możliwości kodowania pewnych modułow, Licznika, LSM czy PDC, ale nic nie pozwalalo na kodowanie BCU - tylko T4.. TOAF zmienil wszystko w tej kwestii.
A jak pewnie przeczytales posty w tym temacie- na T4 tez nie jest takie proste bo potrzebujesz nowych kodów ZCS. Toaf robi to bez tego, chociaz kody tez zmienia.

MaReK - Sro Lut 13, 2019 16:55

thomassonss napisał/a:
Witam, odgrzeję kotleta, bo szyby tył nie dają mi spokoju.

Byłem pierwszy chyba, który zaczął od tego i wylądowałem tu gdzie jestem :P

Przed szybami były pierwsze próby chiptuningu. Zepsuł mi się "rezystor" za 699zł z allegro, szumnie nazwany "PowerBoxem". Więc żeby nie kupować kolejnego, chciałem poprawić sobie osiągi zmieniając mapę. Zanim jednak zacząłem, nie wiedziałem gdzie jest w aucie OBD i do czego służy :P Później wpadł mi w ręce interfejs do ChipTuningu i tak zacząłem kaleczyć mapy. Wrzucałem jakieś wynalazki z allegro albo chomika. Auto dymiło, szarpało. Ale to były moje początki w podnoszeniu mocy ;) Zawsze miałem Raptilea, który swoim ZSem stawał ze mną na kresce i tak ocenialiśmy efekty mojej roboty. Aż do momentu, jak ruszałem ze świate,ł to brzmiałem jak subaru, dymiło się za mną jak u Batorego na pełnym morzu, a auto leciało jak głupie. Wtedy też uszkodziłem pompę CR :) Potem było tylko gorzej :)

Wracając do montażu szyb. Myślałem, jak wiele osób, że wystarczy podłączyć kabelki w drzwiach do słupków i jazda.

Jakież było nasze zdziwienie, że jednak nie działa :) Mariusz zaproponował podmiankę BCU. Zrobiłem to - działa! Okej, to biorę BCU, ale... ono nie ma pilotów. Więc auto bez pilota ale z szybami? Nie... rozebrałem więc białe BCU i czarne BCU. W białym brak przekaźników i kilku elementów. Więc zrobiłem wierterłkami otwory w punktach fabrycznych. Naniosłem cynę, zrobiłem kopię 1:1 czarnego BCU :) Wyglądało prawie jak oryginał! Dumny i blady przystąpiłem do montażu w aucie. Jakież było wkurwienie, jak to gówno dalej nie działało. No kto przypuszczał, że trzeba jeszcze zmienić kodowanie? Kto miał pojęcie, co to jest kodowanie?

Kupiłem wtedy kabelek INPA oraz BMWScanner. Próbowałem ożenić instalację softu od T4 z tymi kabelkami. Kto wiedział, że soft od T4 sprawdza sobie co ma podłączone? :) Nic nie działało. Potem udało się pożenić INPA z kilkoma modułami. Później udało się zrobić taki pakiecik INPA do obsługi niektórych modułów w tym silnika DIESLA. Ale próby podłączenia się do BCU spełzały na niczym. Jakieś tam otwieranie szyb z przodu, zamykanie auta albo wyjąca syrena - takie były efekty grzebania.

Jedyną opcją jaka była dla nas dostępna, to Mariusz z T4 oraz skopiowanie modułu białego do czarnego. Zrobiliśmy tak, ale oczywiście to gówno nie zadziałało. Wiadomo, konfiguracja też się przeniosła. Zatem miałem czarne BCU ale dalej brak reakcji na tylnych oknach. Po kilku tygodniach bojów z autem, programami, interfejsami, srami, pierdami... dowiedziałem się, że T4 i wpisanie kodów SA załatwi sprawę! No to do dzieła! Za pomocą programu BMW-Scanner, pozmieniałem wszystkie kody SA w EWS i IKE tak, że T4 zdurniał :) T4 to jest debil, ale teraz był jeszcze bardziej skołowany. I od razu przed diagnostyką zapytał czy chcesz wprowadzić VIN oraz kody SA ręcznie? TAK! Chcę ty tumanie! I napalony jak szczerbaty na suchary przystąpiłem do wprowadzania kodów z innego auta (jeszcze nie wiedziałem co się w tych kodach kryje). Wpisałem, ale T4 nie drgnął. Czekał bowiem na jeszcze jeden znak, znak zwany sumą kontrolną. No i się zesrałem na miętowo. Ręce opadły, Mariusz też niepocieszony, bo drugie auto stało z podobnym problemem.

W końcu napisałem do przedstawiciela firmy x-power w Anglii. Opisałem całą sytuację i odsyłany od maila, do maila trafiłem na sympatycznego Stuarta Housa ;) Był rok 2012! Stuart podesłał mi jakieś dziwne formularze do wypełnienia. VIN pojazdu, potem jakieś pytania o wyposażenie. Jednym z punktów check listy było zaznaczenie opcji MY2004. Ponieważ moje auto było z 2004 roku, to zaznaczyłem :) Dopiero po rozkiminieniu kodów SA, dowiedziałem, że dlaczego po tej operacji T4 przestał się łączyć z moim modułem poduszek powietrznych (SRS) :) Ta opcja dotyczyła poliftów lub wersji przejściowych, wtedy T4 łączył się odpowiednio z modułem Autolive'a. U mnie się nie łączył, bo takiego szukał, a przecież ja miałem starego, poczciwego Siemensa czy tam Boscha :)

Wtedy dowiedziałem się, że w x-power przygotują mi specjalną listę kodów SA oraz VIN z checksumami i muszę to tylko wprowadzić w T4. Zapytałem czy nie będzie kłopotu jak jeszcze jedno auto zrobimy. Odpowiedź była pozytywna, że nie będzie problemów i żebym wypełnił drugi formularz, pod drugie auto.

W odpowiedzi otrzymałem dwie kartki z kodami. Jedna do mojego, druga do innego auta. Zapytałem ile mnie to będzie kosztować. W odpowiedzi otrzymałem, że nic :) Że cała przyjemność po ich stronie i ponieważ jestem z Polski, to za free. Myślę sobie, czy to ja jestem taki zajebisty, czy my jako naród tacy kochani po tamtej stronie, a może to Euro 2012 czy może jednak, że Polacy to dziady i ich nie stać, skoro jeżdżą takimi szrotami :) Nie wytrzymałem i spytałem dlaczego za free i ile kosztuje jak nie jest free ;) Otrzymałem odpowiedź, że jak nie free to 50F, a z free bo w Polsce nie ma ich przedstawiciela handlowego i zanim by ta procedura przeszła, to sprzedałbym auto :)

Pojechałem z kartkami do Mariusza. Już wiedziałem jak ogłupić T4, więc poszło gładko. Przyjął kody jak proboszcz ministrantów. Zahuczało, zabuczało, pomieliło... bam! Zakodowane, zaprogramowane i szyby działały.

Potem były zabawy z licznikami, z szukaniem zmiana bit po bitcie. PotemHarryVip zawzięcie ubijał kolejne moduły LCM w poszukiwaniu świateł DLR i wyłączenia święcących kierunków. I to on jest autorem tego rozwiązania i to od nas ściągnięto informacje jak to zrobić na forach BMW :paker: :plaża: przypisując sobie nasze sukcesy :)

No i jak już tak wiele było rozkminione, to jednak nadal do BCU nikt nie dotarł.
Aż do wieczoru przed Wielką Nocą. Pojawił się marcin.misek uznany przez HarryVip za kolejnego cwaniaczka, który chce wyciągnąć info jak i co jest zrobione :)

Jednak konstrukcja pisania posta przez Marcina i hasła jakimi operował pozwoliła mi uwierzyć, że ten gość coś jednak potrafi więcej :) I następnego wieczoru Marcin napisał mi na PW, że on już się dostał do swojego BCU i zaraz mi napisze jak to zrobić. Napisał. Ja też się dostałem. A potem to już były kolejne wieczory posiadówek w aucie. Próby, zmiany, zapisywania... z tego zbioru i zapisków oraz rozszyfrowania plików T4 powstał TOAF.

Z perspektywy czasu, zbyt szybko oddany publicznie i nieprzetestowany gruntownie. Myślę, że to było takie zachłyśnięciem się sukcesem i chęć szybkiego odtrąbienia Światu. Założenie było takie, że oddajemy to za darmo, dla innych podobnych świrów jak my. To był kolejny błąd. Pamiętam, że ustalone było chiptuning diesla oraz dopisywanie kluczyków płatne w dotacjach. Wymyślanie funkcji haszujących i zabezpieczenia żeby nikt nie wpadł jak dopisać sobie kluczyk.

No i co? Tydzień po wypuszczeniu pierwszej wersji. Angole zbanowały nas na jednym z większych forów na świecie poświęconym marce R75/ZT :) Później ich guru od T4 dyskredytował TOAFa obnażając wiele błędów - miał rację niestety. A na koniec jakiś gamoń znalazł lukę, że można se kluczyki dopisywać bez kodów :)

Marcin szybko poprawił kod programu, ale co poszło w Świat, już nigdy nie zginie ;)
Więc gdzieś na świecie są posiadacze takiej wersji :)

A napisałem to po to, że może Ty thomassonss, zrobisz kolejny krok w ewolucji oprogramowania dla tych aut. Może znajdziesz coś, co my przeoczyliśmy :) Ja Ci kibicuję ;)

Dziękuję za uwagę :D

thomassonss - Pią Lut 15, 2019 21:25

Marek zajebista historia, ledwo przebrnąłem do końca ale warto było :mrgreen:

Fajnie że we mnie wierzysz, natomiast już nieraz wspominałem że ze mnie jakiś tam mechanik czy jakiś elektryk-druciarz, jako programista słabo. Do tego wy na forum jesteście moim jedynym supportem a samemu kminić to podejrzewam że moje auto umrze zanim osiągnąłbym poziom 50% waszego. Natomiast chętnie zapisałbym się do ciebie na jakiś kurs chiptuningu. Coś tam samemu się uczę ale w necie o pomoc trudno.

Jutro jadę wymontowywać na szrot szyby tył :razz: Oby zatrybiło tak jak opisywałem czyli trudnosć light, bo kody ZCS mówią mi tyle co nic.

MaReK - Pią Lut 15, 2019 23:58

thomassonss napisał/a:
Oby zatrybiło tak jak opisywałem czyli trudnosć light, bo kody ZCS mówią mi tyle co nic.

Z TOAFem to jest porównywalne trudnością z zalogowaniem się na facebooku :P

Nikt z nas jak zaczynał przygodę z poznawaniem tajników kodowania/programowania/doposoażania nie był mechanikiem i elektrykiem-szpunciarzem ;) Gdyby nie te moje szyby, pewnie już dawno auto poszłoby do żyda, a ja sobie jeździł jakimś ludowozem i może bardziej skupił się na porządnej robocie :) A tak... jest jak jest ;)


Co do szkolenia z chiptuningu, nie mam należytej wiedzy aby ją móc przekazywać. Wolałbym uniknąć sytuacji z przysłowia "Uczył Marcin Marcina, a sam..." Jednak jak dobrze poszukasz w necie, jest opisywany nasz sterownik na przykładzie map z BMW i jest wszystko elegancko rozpisane co gdzie i jak. Niestety nasze diesle nie dają nam zbyt wielu możliwości tunowania na serii ;)

thomassonss - Sob Lut 16, 2019 18:08

Kupiłem dziś silniczki, wiązki i przyciski - cena 25zł ;-) brakuje BCU - na allegro za 20zł. To chyba w tym aucie najbardziej lubię, pełen dostęp do części za pół darmo i zero strachu ze jak spiepszysz majsterkowaniem to pójdziesz w koszta.

A jeszcze zapytam, koledzy co zmieniali na elektryczne szyby tył. Macie jakis patent na zaślepienie dziury po korbce? Bo akurat boczka w kolorze nie mogę znaleźć w dobrym stanie i pieniądzach.

marcin.misek - Sob Lut 16, 2019 19:27

thomassonss napisał/a:
brakuje BCU - na allegro za 20zł.

A u mnie pół szafy tego lezy i sie marnuje
thomassonss napisał/a:
Macie jakis patent na zaślepienie dziury po korbce?

znajdz jakaś zaslepka ktora bedzie pasowala w otwor, prysnij na jakis podobny kolor a w miedzy czasie szukaj boczków.

thomassonss - Sob Lut 16, 2019 20:50

marcin.misek napisał/a:

A u mnie pół szafy tego lezy i sie marnuje


Marcin jeszcze nie zamówiłem, jade wo Wrocka w następną sobotę. Jak coś to weź, kupię od ciebie :wink:

marcin.misek - Sob Lut 16, 2019 21:31

thomassonss napisał/a:
Marcin jeszcze nie zamówiłem, jade wo Wrocka w następną sobotę. Jak coś to weź, kupię od ciebie :wink:

OK

MaReK - Czw Lut 21, 2019 14:15

Weź komputer i mu to zakoduj od razu :)