Zobacz temat - [MGF] czy to HGF?
 
Forum Klubu ROVERki.pl

MGF i MG TF - [MGF] czy to HGF?

Xao - Wto Lut 15, 2011 16:17
Temat postu: [MGF] czy to HGF?
Witam

dziś wychodząc z pracy zobaczyłem że z pod mojego MGF wychodzi nieznaczna plama...
tył... prawa strona na miej więcej wysokość przegubów.

pojechałem do znajomego na kanał ale nic nie było widać...

Przyjechałem do domu auto chwilę postało jakieś 20 minut i poszedłem zobaczyć co się dzieje.

Tak więc:

1. ubytek płynu chłodniczego o jakiś 1 cm
2. pod korkami czy to płynu czy oleju czysto
3. na bagnecie jak dla mnie jakby woda w połowie bagnetu parę małych drobinek
4. na końcu bagnetu biała maź nie za wiele na jakieś max 2mm

Płyn po odkręceniu korka wrócił do swojego staniu prawie... oleju ubytku nie stwierdziłem.

Pytanie czy to HGF?

Moc auta nie spadła nic dziwnego podczas jazdy się nie dzieje...

RATUNKU bo dziś nie zasnę... ;)

Marcin

Mad - Wto Lut 15, 2011 17:46

Może po prostu masz problem ze szczelnoscią układu chłodniczego?

U mnie też były problemy z płynem, wymiana korka od zbiorniczka wyrównawczego wszystko załatwiła.

lukasz07 - Wto Lut 15, 2011 19:51

U mnie ten problem też się pojawił w niedziele ale wygląda znacznie gorzej ponieważ auto przy 140km/h zaczeło robić za sobą białą smuge jak samolot :p
Aż ludzie z gaśnicami wyskoczyli na drodze.
Ale jeszcze nie zajrzałem co mi się tam popsuło jedno jest pewne płynu nie ma :P

Xao - Wto Lut 15, 2011 20:51

Witam

u mnie nie ma białego dymu tylko trochę jak auto jest zimne i jest minusowa temperatura ale to raczej normalne... siedząc godzinę pod autem niczego nie stwierdziłem poza znanym mi delikatnym moczeniem oleju w miejscu gdzie wchodzi bagnet w blok.

pod autem jest mata badawcza jutro sprawdzę. korek jutro wymienię :)

dziwne tylko jak odkręciłem korek z płynem to zabulgotało... hmm może zapowietrzony dziad...

auto prowadzi się dobrze, stoi normalnie jedynie dziwnie biegi chodzą ale to raczej wina linek. wymiana oleju też w planie.

Nie wiem, może to przewrażliwienie... ale zobaczy się jutro.

Pozdrawiam
Marcin


i po testach okazuje się że puszcza na korku... mocno siedzi ale mimo to z pod niego wydostaje się na zewnątrz płyn... :) uff

greg-si - Wto Lut 15, 2011 22:31

Xao napisał/a:
dziwne tylko jak odkręciłem korek z płynem to zabulgotało... hmm może zapowietrzony dziad...

Ciśnienie

Skwirek - Pon Lut 21, 2011 07:38
Temat postu: Re: [MGF] czy to HGF?
Xao napisał/a:
Witam

dziś wychodząc z pracy zobaczyłem że z pod mojego MGF wychodzi nieznaczna plama...
tył... prawa strona na miej więcej wysokość przegubów.



Witaj,

nieznaczna plama - jakiego koloru ... ?

Coś w rodzaju zielonkawej mazi?

Może masz wyciek z poduszki zawieszenia...

Pozdrawiam,
Marcin

Xao - Sob Lut 26, 2011 11:55

Witam

I wszystko jasne. Ucieczka oleju wynika z nieszczelności jaka powstała w miejscu gdzie wlewa się olej (tam też jest i bagnet) i na samym dole gdzie wchodzi ta rura w blok jest uszczelka... no i ona dała ciała i też tam prawdopodobnie dostała się odrobina wody przy pokonywaniu kałuż... spadek poziomu płynu chłodniczego... przy wymianie płynów odpowietrzał mechanik tym koreczkiem koło chłodnicy i tam zanotowałem wyciek + nieszczelny korek :) tak więc HGF jest jeszcze daleko.

Pozdrawiam
Marcin

PS. czy w Polsce dostać idzie tą uszczelkę ? LVJ100140 ??

lukasz07 - Czw Mar 03, 2011 21:19

pozwolę sobie podpiąć się pod ten temat.
Czy ktoś wie gdzie w MGFie znajduje się termostat ?
I czy czujnik temperatury jest na dużym czy małym obiegu ?

Xao - Sro Mar 09, 2011 13:31

Witajcie!

Jako że dziś już weekend od rana miałem czas... i rozebrałem dach, a następnie dobrałem się za półką do odkręcenia pokrywy silnika... i tak więc:

W miejscu gdzie do bloku wchodzą rury z płynem chłodniczym jest tak mi się wydaje termostat który otwiera obieg płynu w bloku i od niego wychodzą dwa kable które jakiś "mechanik" odcioł!! Nie wiem dlaczego i po co ktoś tak zrobił... domyślać się jednynie mogę że to znaczy że obieg płynu był... przez blok ciągle, ale bardzo bym prosił o wyprowadzenie mnie z błędu.

W każdym razie... olej na bagnecie całkowicie zamienił się w biały lepki płyn, na korkach w bagażniku nic ale na korku nad rozrządem biała maż...
Widoczne zabrudzenie i sączenie oleju... między pokrywą zaworów górną i dolną jej częścią i ale nie od strony gdzie jest wydech?!

na schemacie oznaczona jako "31"



Pytanie takie do tych którzy mieli takie coś rozebrane i nie tylko czy tam gdzieś może wyciekać płyn chłodniczy czy mam szukać dalej? oby nie niżej gdyż tam to już tylko uszczelka głowicy :(

Pozdrawiam
Marcin

PS. No niestety wizyta mechanika potwierdziła HGF
proszę o pomoc co należy wymienić jakie rzeczy "lista części" planowanie głowicy itp rzeczy... przy okazji rozrząd do wymiany też... naprawdę potrzebuę pomocy w skompletowaniu wszystkich części do wymiany

Rafal_MG_TF - Sro Kwi 06, 2011 18:04

u mnie zaś pojawia się w bardzo małych stopniach taka biała maź ( takie coś jak masło) na bagnecie od oleju ale tylko zimą. Latem bagnet czysty, olej łza (przejechane od wymiany może z 3 tys km mobil super S 10w40) ;) czym to może być spowodowane ?
Xao - Sro Kwi 06, 2011 18:45

Witaj

A to woda jest :) mi tak samo pokazywało się w połowie bagnetu... weź sobie lepiej sprawdz korek nad rozrządem :) tam czeka Cie zapewne miła niespodzianka.
(na odwrocie korka jak znajdziesz też taki serek o zabarwieniu kawy z mlekiem
to prawdopodobnie masz HGF a jak nie będzie nic to cieszyć się każdym kolejnym dniem)
piszę tak bo też miałęm problem z pojawiającą się wodą na bagnecie podobnie jak w Twoim przypadku...

i jak ubywa Tobie jeszcze płyn chłodzący to też bym już uważał.

stan na dziś...

Rozebrany śilnik, głowica do planowa, zawory do wymiany no taka wisienka na HGF w moim aucie. Już sam nie wiem czy się cieszyć czy płakać...


Pozdrawiam
Marcin

Rafal_MG_TF - Sro Kwi 06, 2011 19:13

Xao napisał/a:
tam czeka Cie zapewne miła niespodzianka.
i jak ubywa Tobie jeszcze płyn chłodzący to też bym już uważał.


płyn na szczęście nie ubywa ;)
jaka niespodzianka możesz jaśniej ;)

Xao - Czw Kwi 07, 2011 18:43

Witam

Potrzebuje pomocy w ustaleniu części. W załączniku daje orientacyjną fotkę.
Chodzi o to że rurach (na moje oko są to rury od chłodzenia) i w tym miejscu jest jakiś czujnik i historia jest taka że kable które do niego dochodzą są odcięte i chce ustalić co to jest za czujnik i dlaczego zostało to odcięte...

czy ktoś jest mi w stanie oświecić co to jest ?

Pozdrawiam
Marcin

PS. Już wiem. Jak by ktoś kiedyś szukał to tam jest "Coolant Temperatur Sensor" w MK1 jest w brązowym kolorze GTR206 / GTR313 / MEK100060