Zobacz temat - [Mg ZR 160] Wydech
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Tuning mechaniczny - [Mg ZR 160] Wydech

ziom3159 - Sro Lut 16, 2011 10:43
Temat postu: [Mg ZR 160] Wydech
Witam
Chcialbym zrobić w moim ZR wydech z kwasowki ,czy ktoś juz to robił????
Ponieważ cena calego ukladu dedykowanego janspeeda jest bardzo wysoka wolalbym oddac autko do jakiegos serwisu ktory sie tym zajmuje .Co o tym myslicie???
Czy nie dedykowany wydech moze sie skonczyc odjęciem konikow?

GREG. - Sro Lut 16, 2011 12:33

Nie wyliczony wydech moze sie przyczynic do oslabienia mocy.Co do firm ktore robia takie wydechy moge ci polecic elteca.Zbieraja dobre opinie :wink: Robia cale kompletne wydechy od kolektora do koncowego.Pzdr
bastek - Sro Lut 16, 2011 14:05

Zrób cały na 2.25" na dwóch tłumikach i będzie ok. Z okolic Poznania nie mam za bardzo kogo polecić ale możesz kupić same tłumiki w Eltecu (zrobią pod dane auto/silnik), mogę Ci dać namiary na gościa co handluje kwiasiakiem ale musisz wiedzieć ile mniej więcej metrów rur potrzebujesz i ile/jakie kolanka. A na miejscu znajdziesz jakiegoś rzeźbiarza co wystruga cały wydech, na pewno będzie sporo taniej
ziom3159 - Sro Lut 16, 2011 19:25

Orientujecie się może jaki jest koszt takiego wydechu?????
dobryziom - Sro Lut 16, 2011 21:01

ziom3159 napisał/a:
Orientujecie się może jaki jest koszt takiego wydechu?????


końcowy 300pln, środkowy 200pln... kwasówka z metra za ile znajdziesz najtaniej :)

ziom3159 - Sro Lut 16, 2011 21:33

Robił ktoś może wydech u Kalińskiego ?? ? ponoć też się tym zajmują
Bumelant - Czw Lut 17, 2011 09:15

Pogadaj z uzytkownikiem Marcinmarcin - robil teraz wlasnie customowy - cichy wydech - cudowac nie nacudujesz mocowo - za duza srednica = spadek mocy i momentu na dole - za mala = zmulenie gory (sprawdzone na moim) - jedyny problem jest z tym, zeby to nie ryczalo jak zarzynana swinia. Ja jezdze na dedyku Janspeedzie i jest duzo glosniej jak u Marcina, chociaz w srodku autka tego nie slychac juz az tak bardzo i jest mniej wiecej tak jak w filmiku z mojego podpisu. Co do rury i kolanek gdybys potrzebowal - ja sobie wykorzystalem rure z Mesia Vito bodajze 3.0d - jest idealnie jak w pysk strzelil - masz wszystkie kolanka itp. - oczywiscie srednica 60mm i nie wieksza bo nic to nie da a pogorszy.
ziom3159 - Czw Lut 17, 2011 15:10

A czy zmiana seryjnego wydechu (z zaworem) spowoduje jakiś spadek mocy???
Generalnie to szukam coś ala apexi ,chodzi mi mniej wiecej o cos takiego :
Przelot z koncowym apexi

http://www.youtube.com/wa...k&feature=feedf

sic_corey - Czw Lut 17, 2011 19:58

ja robiłem cały wydech w eltecu i mogę polecić, naprawdę znają się na tym co robią a fury jakie tam podjeżdżają świadczą same za siebie. ceny masz na stronie internetowej także może sobie poczytać :)
marcinmarcin - Czw Lut 17, 2011 21:23

Przeczytaj sobie tego posta:
http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=64738

Moim zdaniem nie warto za dużo kombinować - układ wydechowy ZR 160 nie jest zły ;)

1) kolektor 4-2-1
2) za katem 2 sonda (jak wywalisz kata - a według większości opinii Angoli - nic to nie daje poza szybszą reakcja na gaz, musisz zakładać emulator sondy lambda)
3)średnica układu to 60mm (jak w janspeedzie)
4) tłumik środkowy praktycznie identyczny (przelotowy) jak w janspeedzie
5) u mnie w MKII z 2005 r. tłumik końcowy miał nie tylko klapkę ale i zwężkę... w moim odczuciu po założeniu (naprawdę cichego) przelotu (przelotowy jest też janspeed) od gościa który na allegro działa jako extra_wydech, auto jest mocniejsze w górnej partii obrotów (od 3,5k gdzieś) a może minimalnie słabsze na niskich - ale duży moment na niskich obrotach jest cechą charakterystyczną restrykcyjnych przytkanych układów, za to dużo gorzej w nich z górką
Aha jako ciekawostka - taki śmieszny programik na Iphona do pomiaru przyśpieszeń (Dynolicious) po zmianie tłumika wyliczył mi moc w okolicach 170km a wczesniej chyba nie przekroczyło 160, ale nie jest to wiarygodnie narzędzie, tym bardziej że jest rozrzut w zależności od startu ;)

Bumelant - Pią Lut 18, 2011 16:49

Marcinku - schudło Ci się i tyle :mrgreen:
marcinmarcin - Pią Lut 18, 2011 17:48

YYyyyyyyyyyyyyyyyy tam :mrgreen: zresztą i tak przeliczam masę uwzględniając ilość paliwa... a i tak rozrzut jest tak duży że można z d...y wynik lepszy wytrzasnąć :)
PopeY - Pią Lut 18, 2011 20:00

ja kiedyś się dowiadywałem w Eltecu co do wydechu to żeby Cię nie skłamać za całkowity układ wycenili coś około 2,5 3 tysi jeśli się nie mylę.Myślałem że znajdę maile w któych pisałem z nimi ale niestety...ja osobiście zmieniałem końcowy tłumik i zamówiłem go w Ulterze,dodatkowo wymiary(krótsza pucha)wymusiły wspanie nowego środka,i tam nam normalny kawał rury 2,5"...myślałem że będzie troszkę cichszy ale mi to nie przeszkadza,zmian nie zauważyłem jedynie żwawsza reakcja na gaz..spalanie też bez zmian, 9,5-10 w mieście przy mojej jeździe :mrgreen:
Kozik - Sob Lip 23, 2011 22:08

mierzył ktoś dokładnie wydech z ZRa 160?

Jak to jest z tymi klapkami? czy można sobie taki tłumik zrobić czy kupić gdzieś? poszukuję oryginalnego wydechu z ZRa albo sobie zrobię jak mi ktoś podpowie co i jak...

Krzysi3k - Nie Lip 24, 2011 00:10

Kozik, nie wiem jaki tam u was jest wydech, ale tak pomyślałem sobie, żeby wsadzić wydech z diesla do benzyny, od kata oczywiście, do kata dorobić trzeba by było ewentualnie ;) 2,5 cala średnicy zewnętrznej, chyba 2,25 cala wewnętrznej :)
Kozik - Nie Lip 24, 2011 00:14

Krzysi3k, mi nie chodzi o to by zwiększyć, mi chodzi o to by uzyskać jak najwięcej, nie chce stracić mocy/momentu przez zamontowanie w wydechu wiadra

[ Dodano: Nie Lip 24, 2011 00:14 ]
2,5 cala może być za kopiato niestety

Krzysi3k - Nie Lip 24, 2011 00:24

Kozik, no tak, "zaleta" wolnossących :P
marcinmarcin - Nie Lip 24, 2011 14:04

Wydech ma 60mm, ostatni tłumik nie jest przelotowy i u mnie miał jeszcze zwężke do jakiś 50mm na wejściu, oraz klapke na jednym z wylotów (nie wiem czy to działało w ogóle). Po 80kkm rozleciał się w drobny mak i mam teraz przelot bez zwężki fi60 od gościa z allegro o nicku extra_wydech. Ładnie brzmi, jest znośnie głośny (miał zrobić tak cichy jak się tylko da) i ogólnie jestem zadowolony.
Kozik - Nie Lip 24, 2011 22:13

marcinmarcin, jak wywaliłeś zwężkę to nie odczułeś na minus osiągów, bo rozumiem, że dźwięk jest ok ale dla mnie nie dźwięk w tym momencie jest najważniejszy
tuners - Nie Lip 24, 2011 22:52

wydech końcowy w mg zr 160 a zr 115td jest podobny pasują naprzemiennie ja mam wsadzony regazzon dedykowany właśnie do tych 2 modeli i jest przełożony z 160ki do mojej 115ki a jak coś zdjęcia tłumika masz na forum wystawione bo sprzedaję stary w stanie jak nowy ;)
marcinmarcin - Nie Lip 24, 2011 23:13

Znacznie lepsza góra, tak od 4k, dół chyba ciut słabszy, ale niezauważalnie. Generalnie bardziej jadowicie... ale może to zasługa ciut większej głośności, dynolicious pokazał wzrost ;)
Kozik - Nie Lip 24, 2011 23:15

hmm czyli albo lepiej albo gorzej :???: to tak jak ja myślałem że na przepustnicy z poloneza auto jedzie lepiej a okazało się inaczej
Bumelant - Pon Lip 25, 2011 12:43

Ja będe testował - ponieważ rozleciał mi się w środku tylny tłumik janspeeda po 3 latach jeżdżenia w kraju (dobry news dla wszystkich co myślą, że kawałek brytyjskiej blachy 4 razy droższej jak u nas jest lepszy od krajowej) kwestię doprężenia go tłumikiem końcowym zamiast 60 - 50 mm z wersji benzynowej tudzież 55/57 z dyszla na dniach także zdam relację co się stało po tym zabiegu. Zawsze jeździłem na pełnym przelocie bez kata 60 mm ale jest zdecydowanie za głośno dla mnie na obecne potrzeby. Będzie komorowy ciaśniejszy - jeżeli to nie zda egzaminu no to jest kłopot z cichym wydechem do tych aut. Wszystko ryczy co na rynku dostępne. Na stan obecny dieslowy wydaje się najbardziej sensownym kompromisem dla pojemności 1.8. Marcinie czy ta dwururka oryginalna była 55 czy 57? Nigdy nie mialem oryginalnego końcowego w ręku - masz ten zlom gdzieś jeszcze na stanie?.

Tak to jest Kozik - wszyscy przeluźniają wydechy, wkladają stożki, cuda "tuninkowe". Masz pół dnia banana bo rycy, pierdzi, wyrcy - wydaje się, że jest lepiej pod samą odcinką. Potem wracamy do serii i dopiero widać prawdziwą moc i moment w odpowiednich proporcjach - dostępny w całym zakresie. Kluczowe jest dogranie elementów do siebie. Nie ma żadnej zasadności w używaniu przepustnicy 56mm bez większego grzebania w głowicy. Z vvc jest wystarczająca aż nadto. Pozdro.

bonus89 - Wto Lip 26, 2011 14:09

Bumelant napisał/a:
Nie ma żadnej zasadności w używaniu przepustnicy 56mm bez większego grzebania w głowicy. Z vvc jest wystarczająca aż nadto. Pozdro.

Każdy powinien to sobie zapisać gdzieś! Polać mu!